NicuG
Membru-
Content count
119 -
Joined
-
Last visited
Community Reputation
2 NeutralAbout NicuG
-
Rank
Junior
Profile Information
- Locatie Alba Iulia
- Auto V50 1.6D
- Fabricatie 2007
- Fabricatie 2 0
-
Sa-mi fie cu iertare ca revin asa de tarziu pe forum. Confirm ca acel senzor RPM o fost problema atunci. M-a sunat inclusiv un mecani sa-i confirm la telefon treaba asta.
-
@BogdanG @Dumi81 Care este cel mai simplu test prin care se poate vedea clar ca defectiunea vine de la capacul epurator sau de la uzura motorului? Ati zis ca uzura motorului se poate testa cu test de compresie la cineva experimentat. Intreb doar. Este cineva in Alba Iulia priceput pe asa ceva?
-
@Dumi81 Nu inteleg ceva. De ce zice Bogdan ca "dacă nu mai are ulei după metoda ta clar este epuratorul dus" ? Nu inteleg cum iti dai seama daca epuratorul e stricat sau are uzura asa mare motorul. Metoda ta am facut-o sa vedem daca mai vine ulei acum in zona debitmetrului. 1. Daca mai vine, atunci vine de pe la turbina, adica din zona aceea. De asta ziceai tu ca trebuie schimbata turbina. 2 . Daca nu mai vine, atunci inseamna ca venea de la epurator. Treaba face ca atat turbina, cat si epuratorul, plus acest rahat de furtun dintre ele, inclusiv debitmetrul, deci ce mai, toate 4 componentele (epurator, turbina, debitmetru si furtunul care le leaga) sa fie NOI. Deci inca odata. De unde e clar ca epuratorul e stricat, atat timp cat pana acum se lua in calcul ca ar fi uzura motorului foarte mare? Va rog din suflet sa ma iertati daca insist, dar lucrez intr-un domeniu in care logica chiar mi-e necesara zilnic.
-
Modificarea am facut-o pe vechiul furtun, pe care l-am schimbat pe motivul ca acolo unde se vede acele ziptag-uri, acele clipsuri din plastic nu mai existau. Stiti cat a costat un astfel de furtun? Nu am lasat in Alba pe nimeni sa-si bage mainile in masina pe motiv ca nu au habar, ci doar sa se uite si sa verifice. Ultimul mecanic mi-a rupt una dintre acele clipsuri din plastic la furtunul nou. Multumesc. Nu am vazut decat cand m-am uitat acum.
-
Am facut modificarea respectiva. Am pus un capac de borcan, pe ideea ca e de metal, iar in partea cealalta o bucata din furtunul care candva era folosit la mutarea vinului. Am curatat debitmetrul de la departare, cu spary de frane, usurel. Dupa 20km s-a stins singur martorul din bord. E curios cum as putea explica asa ceva cuiva interesat sa o cumpere. @AdrianV Salut, cred ca din ce piese am enumerat acolo, se poate calcula usor ca nu e vorba de 1000Euro, ci triplu cu tot cu drumuri si timp pierdut. @IulianE O sa gasesc si-o sa trec ce ulei am pus, dar stiu ca e unul obisnuit pentru motoarele astea.
-
@BogdanG Salut Bogdan. Inteleg ce zici, dar totusi masina, desi am bagat multe piese in ea (turbina, volanta + ambreiaj,radiator + ventilator clima,egr, suporti motor, vas expansiune, ... sa mai zic? ... alternator, furtune care mai de care, debitmetru de doua ori... sa mai zic?... un arc, semering cutie, dpf off... m-am saturat), nu se vinde peste 3000 Euro pentru ca asta-i piata din Romania. Cumpararea unui motor cu 1800 Euro + transport + montare pe masina, costa mai mult decat face ea acum. Is foarte dezamagit, merg cu ea asa, si intr-o zi o s-o dau pe nimic si cu asta se va incheia capitolul volvo forever.
-
@Dumi81Ok. Am sa fac testul. Chiar am sa-l fac, ca-s uimit de solutiile primite. As vrea daca poti sa ma lamuresti cu cateva lucruri. Nu sunt in domeniu si mi-e un pic neclar ceva. Ce inseamna final de viata la un motor ca asta (1.6d). E facut totusi din componente care se pot inlocui. Cum adica final de viata? Intr-adevar majoritatea subansamblelor au uzura, dar problema asta apare din cauza unei uzuri clare a unora. Care sunt acelea? Ca sa le schimb numai pe acelea? Nu sa schimb turbina ca e gata turbina, asa aiurea aruncat vreo 3000 de lei, ca tu mecanic priceput sustii ca "turbina e pe gata" si ca volvo 1.6d nu e volvo ca e ford, si acum bagi coada intre picioare si o dai la intors. Revenind la expresia "motorul uzat" sau "e pe final de viata", as dori, daca stii la ce anume te referi, sa detaliezi. Ce anume trebuie schimbat? Sau ii gata? Trebuie aruncat cu totul? Pai are 298.000km dar reali, si la mine is facuti ultimii 40.000. Am bagat piese in masina mai mult decat valoreaza ea acum. Nu vreau sa o dau cu probleme ascunse, ca profilul celor care au vrut sa o cumpere a fost ca si al nostru, adica familie cu copii mici, si le trebuia o masina de familie. Vreau sa o repar. Chestiunea aceasta cu uleiul, daca e de la motor uzat, bun, de unde? Ce trebuie schimbat? Ce implica? Si cat costa? Ca sa fac un calcul. Daca o repar cat pierd? O dezmembrez, poate mai recuperez ceva? O pun pe youtube cand ii dau foc ca sa nu mai aud de volvo? Glumeam evident, dar sigur din vizualizari scoti mai multi bani pe ea decat din celelalte variante. E strigator la Cer cata inceritudine. Trebuie sa ii fac ceva, ca tot asa merg si se poate strica, probabil, nu stiu, mai tare. Multumesc de intelegere
-
@Dumi81 Salut. Multumesc de raspuns. Dar turbina este noua. Are doua mii si ceva de km. Noua, nu reconditionata. Am schimbat-o pe vorba unui mecanic, care mi-o repetat intr-una ca e turbina, ca se vede curgand ulei pe langa turbina. Turbina ce am schimbat-o am dat-o la o verificare si mi s-a raspuns "Nu are niciun fel de problema". Langa asta noua, la fel curge ulei.
-
Doresc sa o vand. Volvo nu e pentru mecanicii de rand din Romania. Dar nu vreau sa o curtat si sa o dau proprietarului asa, si peste o vreme sa-i apara problema. Va rog, dintre cei priceputi, un sfat, o parere. Nu stiu daca mai este un forum atat de neanimat ca acesta. Ii pacat. Is si oameni de calitate care se perinda pe aici. Va rog
-
Salutare domnilor Am o problema care persista de vreun an de zile. Eroare pe debitmetru. Eroarea de acum tind sa cred ca e din excesul de ulei care apare pe traseul de la turbina. Am mai avut un topic deschis pe subiectul acesta http://www.volvo-club.ro/topic/24940-eroare-debitmetru-aer/#comment-321117 , cand curatam debitmetrul si eroarea disparea si puteam circula 200km fara sa apara nicio eroare (verificat personal cu VIDA). Operatiunea de curatare am facut-o pana in momentul in care am schimbat debitmetrul (care tind sa cred ca o fost afectat de persistenta acelui ulei in exces). Cel schimbat a fost Pierbug, iar cel nou e NTK. Acesta nou a tinut vreo 2000km, dupa care au reinceput problemele. Acum iarasi am facut o curatare, si am mers fara eroare pe masina vreo 200km Acel ulei in exces apare se prelinge pe carcasa filtrului de aer, se vede pe turbina, dar apare si-n zona de dupa turbina (pe la un colier, se vede in poze) Capacul acela de la epurator fost curatat, desi a fost una dintre piesele noi de pe masina. In acest topic se vorbeste de asa ceva http://www.volvo-club.ro/topic/13033-ulei-pe-admisie-pana-la-debitmetru/?page=1 Astept cu interes pareri. Momentan merg cu ea asa in limp mode si cu check engine in bord. Va multumesc
-
Salutare domnilor Am o problema care persista de vreun an de zile. Eroare pe debitmetru. Eroarea de acum tind sa cred ca e din excesul de ulei care apare pe traseul de la turbina. Am mai avut un topic deschis pe subiectul acesta http://www.volvo-club.ro/topic/24940-eroare-debitmetru-aer/#comment-321117 , cand curatam debitmetrul si eroarea disparea si puteam circula 200km fara sa apara nicio eroare (verificat personal cu VIDA). Operatiunea de curatare am facut-o pana in momentul in care am schimbat debitmetrul (care tind sa cred ca o fost afectat de persistenta acelui ulei in exces). Cel schimbat a fost Pierbug, iar cel nou e NTK. Acesta nou a tinut vreo 2000km, dupa care au reinceput problemele. Acum iarasi am facut o curatare, si am mers fara eroare pe masina vreo 200km Acel ulei in exces apare se prelinge pe carcasa filtrului de aer, se vede pe turbina, dar apare si-n zona de dupa turbina (pe la un colier, se vede in poze) Capacul acela de la epurator fost curatat, desi a fost una dintre piesele noi de pe masina. In acest topic se vorbeste de asa ceva http://www.volvo-club.ro/topic/13033-ulei-pe-admisie-pana-la-debitmetru/?page=1 Astept cu interes pareri. Momentan merg cu ea asa in limp mode si cu check engine in bord. Va multumesc
-
Mecanicul s-a legat de acel ulei prea mult, existent pe furtune. Fapt care ar duce la murdarirea debitmetrului. Simptomele sunt asemanatoare cumva cu ce este prezentat in topicul dat mai sus ca exemplu. Acum masina n-are nicio eroare si functioneaza bine. Dar o sa apara "signal low" pe debitmetru. Daca-l curat si curat si furtunele, tine asa vreo 200km dupa care iarasi apare. Eroare pe EGR nu este acum. Singura anomalie e ca EGR DUTY CYCLE arata -25% la relanti, iar EGR VALVE functioneaza (intre 2% si 100%) Si, asa cum am mai zis, cand pun debitmetrul nou EGR-ul ramane blocat in sensul ca EGR DUTY CYCLE e undeva la 50% la relanti iar la accelerare urca la aproape 100%, pe cand EGR VALVE ramane tot timpul pe 100% (adica inchis), ceea ce face ca valoarea de aer primita de la debitmetru sa fie prea mare, masina intrand in limp-mode. Deci, de unde si pana unde e defect EGR-ul? Sa zicem ca ar fi defect doar partial si la fel si debitmetrul, si astea doua sa functioneaze impreuna ... iar cand scoti unul din ecuatie, cum a fost cazul inlocuirii debitmetrului, celalalt (adica EGR-ul) sa nu mai functioneze. O ipoteza penibila, dar plauzibila. Altfel nu-mi explic cum se blocheaza EGR-ul cu debitmetru nou. Pe de alta parte, asa cum am mai zis, neavand un al treilea debitmetru, putem presupune ca chiar acesta nou sa fi fost defect, deoarece cu el pe masina eroarea era clara de debitmetru. Da-i pace.. is satul de ea masina.
-
@lagunezCum deduci ca EGR-ul e defect? A fost curatat si nu este eroare pe el. Debitmetrul n-a fost schimbat pana la urma, pe considerentul ca acesta de pe masina ii bun. Am verificat acum si nu este nicio eroare pe masina. Dar o sa urmeze
-
Acel exces de ulei ar putea fi din filtrul de aer care nu-si mai face treaba? Am inteles ca trebuie sa fie ulei acolo, dar ma intereseaza excesul.