CVolvo30

Membru
  • Content count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4 Neutral

About CVolvo30

  • Rank
    Nou venit

Profile Information

  • Locatie Galati
  • Auto VolvoC30 1.6 diesel
  • Fabricatie 2009
  1. Salutare grup..sunt posesorul unui volvo c30 1.6d 2009 ..e prima mea postare pe grup și sper că voi fi de ajutor celor care intâmpină aceeași problemă ca mine. Ieri m-am hotărât să schimb bujiile incandescente după vreo 2 refuzuri ale unor așa ziși "mecanici"..cum că se pot rupe in chilasă și că "Nu se bagă"!!.Așadar m-am pus singur pe treabă:Motorul incălzit..WD-40 cheie tubulară 8mm- lungă sau cheie bujii 8mm..spiral 3.5mm..tarod 4mm..tijă filetată 4mm spray degripant injectoare.Prima bujie din dreapta(cea mai accesibilă) a ieșit încet si cu precautie dar intreagă. A doua bujie aceeași tehnică dar..ghinion..a ieșit bujia fără electrodul din vârf Bineînțeles Dmn-zeii m-au auzit toți vecinii și ei..câinii urlau cu mine.Tragedie!. Dar am decis să merg până la capăt și am reușit să scot si celelalte două buc fără alte incidente neplăcute. Rezolvarea problemei: Am vizionat un post pe youtube cu tehnica de extragere electrod dar am adaptat-o la condițiile și accesoriile mele. Ce ne trebuie: două bujii arse pe care urma să le schimbati oricum cu electrodul rupt ca cel din imagine. Cu ele două vom construi 2 unelte (vezi poza)pt găurirea și ulterior filetarea electrodului din chilasă. Ambele se vor găuri acolo de unde se rupe electrodul spre interiorul bujiei (vezi poza 1)cu spiral de 3.5mm (nu mai mare nu mai mic)după care se introduce Super-glue in gaură apoi spiralul pentru a fi lipit. La fel și pt bujia cu tarodul de 4mm.( vezi poza) Se montează bujia cu spiralul intr-o filetantă mică dacă este posibil( nu prea este spațiu in spatele motorului) și se face o gaură de minim 1cm in interiorul electrodului. !!Rețineți-miezul electrodului este din ceramică se găurește relativ ușor!! Și in bujie și in electrodul rămas in chilasă!!! Dupa se filetează manual( eu am pus pe cheie cu crichet) cu bujia respectiv tarodul gaura recent dată minim 5-6 spire de filet. Apoi o bara filetată de 4mm lunga de 15-17cm se inșurubeaza in filetul dat in electrodul rămas in chilasă. Eu am băgat bucșă pe tijă pentru a putea exercita lovituri și in sus cu ea.(vezi poza). Cam o jum de oră am bătut incet spre interior alternat cu lovituri spre exterior.  Și intr-un final a ieșit !!! Aa..obligatoriu pulverizat cu spray degripant eu am folosit unul pentru injectoare și lăsat cam o oră-două să pătrundă inainte de a incepe extragerea. Sper să vă fie de folos post-ul meu pentru cei ce vor să se inhame la o lucrare așa și să nu fie nevoiți să demonteze chilasa. Fiecare o face pe răspunderea lui!!! Nu am fost foarte explicit (nici nu sunt prea priceput la asta)ca să nu incarc post-ul prea mult..dar vă sunt la dispozitie pentru mai multe detalii. Spor la lucru!!
  2. Salut..ai rezolvat problema?