-
Content count
499 -
Joined
-
Last visited
Community Reputation
5 NeutralAbout Catalin
-
Rank
catalin
- Birthday January 01
Profile Information
- Locatie Bucuresti
- Auto volvo XC70
- Fabricatie 2004
Recent Profile Visitors
4,552 profile views
-
marshall liked a post in a topic: Cu XCul prin Bucurestiul inzapezit
-
valiro liked a post in a topic: Nou stil de tilharie
-
contract credit, finantare utilaje IKB (nemti) - 4,8 - 4,9% dobanda fixa pe an. Garantia este utilajul si niste bilete la ordin. Trebuie avans min 15 - 20%, 2 rate pe an. Merita sa faci o intrebare, eu sunt multumit de ei. Apoi ai si varianta IFN dar depinde daca vrei Feadr. IFN-urile nu sunt acceptate la FEADR. @Daan: 200-300 ori 600 sunt sub 1000 E
-
Functioneaza in Ro. Despre abonament este inclus primul an, apoi ceva acolo. Cand dai 300.000 Euro pe o combina, cred ca iti ofera la pret minim tot suportul JD Link. Nu este mai mult de 1000 euro cu siguranta pe an.
-
Ca idee John Deere a dezvoltat un sistem de diagnoza la distanta. JD link se numeste si serviceul poate monitoriza de la distanta anumiti parametri si anumite componente. Ideea este cand pleaca serviceul spre tine sa stie min 50% ce problema are masina si sa aiba si piesa eventual. Ca proprietar poti vedea de acasa cativa parametri gen locatie exacta gps, temp motor, consum, ha lucrate si poti seta alarme. De ex daca utilajul paraseste tarlaua (face si baiatul un ciubuc la vecin) te anunta prin sms. In agricultura tehnica este f avansata. Exista in teste tractoare fara operator, 3 tractoare operate de la un pupitru de un om, la capul locului. Sisteme de autoghidare sunt de ceva vreme, adica tractorul cu gps intoarce singur, merge singur, tu fumezi si te uiti acolo pe la aparate. electronica este complicata dar te ajuta f mult la diagnoza si operare.
-
@Bogdan, scuze acum mi-am adus aminte ca ai reparat un terminal tactil, era de Ferguson dar de combina. Era o problema cu buzzerul, nu tipa suficient de tare. Ca idee, acel terminal DV2 , este pe combina Massey din 1998 si se monteaza si astazi, sigur cu alte softuri mai noi. Ca sa vezi ce vizionari au fost danezii de la combine in 1998...
-
@Bogdan, gresit. Ecran are Fergusonul (data tronic 3) dar nu e tactil. La Case avem bre' tactil:) multumesc
-
@daan: ai dreptate.Este un risc, conteaza f mult daca in zona ta sunt prestatori. In Ardeal nu prea sunt si este o problema recoltatul. Dar iti recomand cu caldura o combina SH, f bine intretinuta, la bani corecti cu care faci treaba si la tine si la terti. In Ardeal chiar se fac bani din recoltat daca esti bine organizat. Laverda este o combina f buna. Cuminte, fara stricaciuni, piese destul de ieftine, stocuri la General Leasing. Nu poti avea pretentii de la ea sa rupa normele ca se rup curelele . Aici vorbesc de REV 200, REV 225. Cele mai mari sunt niste combinatii intre Laverda, Massey, motor Sisu si nu sunt chiar ieftine. Cu o Laverda Rev 225 poti face la grau undeva 70 Tone pe zi (real) ceea ce este bine pt o combina de 220 cai. Motor Iveco, cuminte @Minulescu: e bun Classul dar sa fie vechi Cele noi nu mai sunt ce au fost candva Mega, Dominator. Cum spuneam legende. @ Bogdan G esti tot spectator? auzi ca se poate repara DPF ul la John Deere
-
@daan: nu am tractor deutz, am motoare deutz pe utilaje. Personal nu sunt fan tractor Deutz/Same si nici nu am o parere prea buna despre ele. De ce? Nu stiu. Cum am spus, Challenger este un Massey galben (ma refer la gama pe roti). Bune tractoare de altfel. Fendt foarte bun dar deficitar la service din pacate. Nu stiu sa aiba filtru de particule vreun tractor, stiu la JD seria 9000, venea din USA fara Ad Blue dar avea 2 turbine. Posibil sa aiba si DPF asa cum spui, dar decat cu nenorocirea aia de filtru, mai bine imi iau un Fiat SH decat un tractor nou cu DPF. Conteaza mult si suprafata pe care o lucrezi, eu pina la 200 - 300 Ha nici nu mi-as lua combina. Este scumpa si nu o amortizezi niciodata, mai bine recoltezi cu prestatori. Sau daca ai unde sa prestezi dupa ce termini la tine.
-
Nu pot decat sa te felicit pt combina Case si ma bucur ca sunt oameni care inteleg ca o masina Claas este doar o legenda. Vei fi foarte multumit de Case, trebuie mare grija la setari, reglaje, sa pui gratarele corecte si apoi ruuupe. La porumb este regina, fara frica, ii dai cat poate duce. Incarcatura pe motor 90-95% si ai sa ramai surprins cat poate duce. La grau este comparabila cu una mare pe cai, dar tot este excelent. Combine axiale mai fac si altii precum: New Holand CR9090, John Deere S660 - S690. Numai S680 si S690 se fac in USA. Are si Massey axiala facuta in Usa, are chiar si Claas o hibrida. O alta marca americana, super masina, axiala este Gleaner (grup AGCO). Nu se aduce in UE datorita noxelor si alte considerente de marketing. E un fel de Volvo, mai exclusivista, nu are cota mare de piata. Faptul ca iti repara tractorul in curte este un lucru f bun. Daca ai o problema si nu poti sa mergi cu tractorul, ai de dat multi bani pe trailer dus-intors. Apoi nu stii ce iti fac la tractor, daca este in service la ei. Sigur, sa poti face reparatii in ferma, iti trebuie o minima dotare, o hala mica,o platforma betonata, ceva de bun simt. Eu stiu Titan Machinery din America, este o firma uriasa, motiv pt care lucrez cu ei pt Case. Sunt la inceput in Romania, dar se misca bine. Cu Tadis nu am lucrat dar am auzit o gramada de povesti nu tocmai placute.
-
daann liked a post in a topic: Agricultura
-
@Minulescu. Am spus de la inceput ca nu ai prea multe variante. Ref la Massey, te inseli amarnic si nu cunosti acest brand, cum de fapt nu este cunoscut de majoritatea in Romania. Este o rusine ca nu este cunoscut, dar asta este. Service, adevarat ca nu ai, ceea ce de fapt il face inabordabil, iarasi extrem de rusinos. Eu am si tractoare Massey, nu unul ci mai multe, diverse modele, foarte noi si generatie 1998 cel mai vechi. Cutii Vario si Dyna Shift. Intre 100 si 330 CP. Sunt suuuper tractoare, crede-ma! Am tractor luat nou si care acum are aproape 9000 ore. Probleme? Aproape niciuna in comparatie cu ce spun colegi cu alte marci. In Franta sa te uiti cam ce cota de piata are Massey si francezii dupa mine sint cei mai buni fermieri din EU. Pentru tine daca nu cunosti, Massey face parte din grupul AGCO. Din acest grup fac parte urmatoarele marci: Massey, Fendt, Chalenger, Valtra, Laverda, Sisu si altele. SISU este motorist, prin urmare este normal ca Massey sa aiba motor facut de AGCO. Pina la 160 cai, Massey echipeaza cu Perkins. Din acest motiv Fendt va primi in curand motor Sisu. Asa cum Case echipeaza tractoare cu motoare FTP (adica motor de Iveco Cursor). De ce? Simplu, au cumparat fabrica sa aiba propriul motor in grup si sa renunte la Cummins. Daca tu crezi ca un Deutz, Case, NH sau altceva au proprile cutii, punti, motoare este gresit. Cutiile in mare parte sunt ZF, puntile in parte sunt Carraro sau Dana si exemplele pot continua. Singurul tractor care are aproape totul facut de brandul propriu este JD. Faza cu sasiul este buna si nu prea dintr-un punct de vedere. Ca sa umbli la ambreiaj de exemplu, spunem ca "rupem tractorul". Sa vezi ce fain se rupe John Deer-ul cu sasiu. Munca de sisif... Motorul Deutz nu stiu de ce ai o parere asa proasta despre el. Eu am cateva utilaje cu motor Deutz (nu tractoare), racite cu aer si sunt f multumit de cum se misca. New Holland am spus ca este optiune pt ca au service, acest lucru face de fapt diferenta majora in a alege la noi un tractor, din pacate. Combina Class nu am si nu voi avea vreodata!!. Este nepotrivita. Am CASE (axiala ca si aici ai variante Case pe cai) si Massey. Tot ce spun pe-aici nu spun din carti, auzite, birfe ci din experienta. AM trecut si eu prin ce treceti voi acum asa ca inteleg perfect. O gramada de intrebari, de ce, care e mai bun, e mai bun un tractor greu sau mai usor la aceeasi putere, etc, etc. Case ce vrei tu sa iei, este ok pt banii care ii dai si iti doresc sa nu ai nicio problema cu el. Case si JD facute in America sunt cu totul altceva decat Case facut in UE. Eu am un respect deosebit pt Case IH, John Deere si multe alte scule americane. Inca o data spun si luati aminte: intrebati daca aveti service in zona, daca au mecanici competenti, daca au stoc de piese si apoi alegeti tractorul! Echipa de vanzari nu este service, incearca sa ajungi la mecanic inainte, sfatuieste-te care e mai bun de la Case, ce probleme au, etc, etc. Sa te bazezi pe fier, sa pice ceva si sa te uiti la el este crima si pedeapsa, mai ales la inceput cand iti cumperi primul fier! Mare atentie la service, costa mult dar trebuie facut cu incredere. Este exact ca la masina, poti sa vezi tractor la 9000 ore care arata ca unul de 1500 prost intretinut. Case am si eu ca se te incurajez De unde vrei sa il iei? Tadis sau Titan Machinery? Mi-am adus aminte de un coleg care la un JD de 150 cai, a demontat la puntea fata sa schimbe diferentialul si a gasit un rulment ..... URB! Made in Germany tractorul, asa ca e globalizare maxima.
-
@daan merci pt informatie ref la categ B. Am dat un search si am vazut ca de pe 8 August se aplica ce spui tu. Asta inseamna ca 99% dintre mecanizatorii din Romania vor fi in ilegalitate. Chiar nostim, sa conduc un tractor de 11 To (nu zic mai mult) imi trebuie 3xB sau C. Asta fara remorca... Ref la DPF nu exista asa ceva la utilaje, ar fi tot ce mai lipsea. Impropriu am spus regenerare, trebuie sa astepti cand vrei sa opresti motorul cateva minute sa termine ad blu-ul din instalatie. Oricum daca vrei sa ai utilajul perfect, trebuie sa astepti cateva minute sa se raceasca turbina inainte de a-l opri. @maurice: aveai totusi mai multe optiuni: 445 sau varful de lance DT1010.: La combine, chiar ca e electronica cat in 10 Volvo-uri, noroc ca nu pica calculatoare. Mai pica cate un senzor, dar nu-i belea mare. In general tot ce este te ajuta mult in lucru.
-
asa cum am spus sunt muulte de discutat, o gramada de folclor. Ca la tara!
-
salutare, din pacate la acest buget nu prea aveti multe optiuni. Atat Case Puma cat si Deutz sunt tractoare medii. Am citit in fuga scuze, ca mici precizari am vazut undeva frane pe aer. Este vorba despre instalatia de franare pt remorca, care poate fi pe aer sau hidraulica. Tractorul are frane hidraulice intotdeauna. Motor in 6 vs in 4. Clar un motor in 6 va avea un mers mult mai lin decat in 4. Motor Deutz pe Fendt? Momentan doar, au avut motoare MAN si vor avea in curand motoare SISU ca si Massey. Motorul Sisu este un motor adevarat. Ad Blue? Asta e tendinta, e mai ciudat putin, trebuie sa astepti sa-si faca regenerare, etc, trebuie sa ai pe stoc, dar nu papa mult Ad Blue asa ca nu va speriati. La un tractor nu te uiti la frigider, te uiti la ce iti trebuie, te uiti la cuplu, te uiti la puterea de ridicare in bari, te uiti la greutatea tractorului, dimensiuni anvelope, posibilitate de reglare ecartament, priza putere daca iti propui sa lucrezi (1000/540), cate pereche de valve, dublu sau simplu efect (1 sau toate in fctie de implement). Dupa mine o optiune ok este John Deere, Fendt, Massey Ferguson, Case (dar Magnum nu Puma), New Holland (nu este best dar are service si piese in toata tara ceea ce cateodata este cel mai important). Kubota este iarasi un tractor ok, dar nu are retea de service care acopera multe zone. Depinde la service unde este locat. Cand va veni la tine si iti va factura 500 km x 1,5 Ron nu te bucuri, la care se adauga manopera. Si poate veni doar sa constate.... Sunt multe discutii, care din pacate ar trebui sa te ajute, dar cateodata mai mult te incurca. Va urez succes cu proiectele si holde bogate!! Multumit dom' Bogdan a si inca ceva: puterea tractoarelor este masurata in 3 moduri: puterea reala la bara (draw bar), puterea la priza, puterea maxima. Acea putere maxima este doar in transport, se numeste power boost si este o putere care iti este disponibila pt cateva momente, la urcarea unui mic deal de ex. Nu te baza pe cei 190 cai la arat. Pentru arat, verifica puterea la bara. Mai multe poti gasi pe tractordata. Si inca ceva, tractorul se conduce cu minim B. Stima
-
verifica: termostat, furtunele sa fie puse corect daca a umblat cineva; busonul de radiator sa fie cel original si montat la loc. Cam asta ar putea fi la o prima vedere. Succes
-
salut, eu am XC 70 2,5T si nu consuma de speriat. Vara numai oras undeva 13 - 14l/100 km, iarna 16-18l/100 km. Vara mixt, undeva 11 l/100 km, dar afara mers 140 km/h. Cel mai mare avantaj iarna este ca se incalzeste motorul incredibil de repede, adica ai caldura in masina repede. Dieselul mai zbarnaie, nu porneste, ingheata motorina daca nu este buna, etc. Cred ca pretul la benzina in Ru este prietenos, nu ca la noi.
-
cred ca am dat pina acum pe oglinzi minim 2500 ron (furate cred de 5 ori) + actuatori. Asa ca astept sa schimb parcarea si le pun originale la loc. Pina atunci, traiasca Loganul! Apropo, cine are un actuator de dreapta cu memorie si o oglinda sa-mi dea de veste, le iau si le pun sub cearceaf