arpi2390

Membru
  • Content count

    90
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

108 Excellent

4 Followers

About arpi2390

  • Rank
    Junior
  • Birthday 04/23/1990

Profile Information

  • Locatie Targu Mures
  • Auto Volvo 360 GLS
  • Fabricatie 1985
  • Auto 2 Volvo S60 2.0T
  • Fabricatie 2 2003

Recent Profile Visitors

6,210 profile views
  1. salutare am si eu un v40 2003 si nu gasesc siguranta de la bricheta daca stie cineva sa ma ajute cu un sfat

  2. Curiozitate despre scrumiera

    Spațiul acela este doar locașul pentru scrumieră, există separat o chestie care intră în spațiul din față: O poți scoate și spăla ușor (așa este la S60 dar din poze vâd că este la fel și la S40/V50/C30).
  3. Ca și o mică explicație pentru ce sa întâmplat ieri, mi sa oprit motorul fiindcă MAF-ul înregistra un debit foarte mic sau aproape de zero, fiindcă nu prea trecea nimic fără furtunul pus. Fără debit de aer înregistrat probabil a tăiat și alimentarea de combustibil.
  4. Am ajuns înapoi în țară vineri, între timp a ajuns și un ETM comandat de la @ionutz_lup (mersi încă o dată) și a fost și montat. Totul pare în regulă, parcă parcă nu trage 100% dar probabil ECM/CEM-ul are niște date stocate de la cei 100 km care am făcut cu probleme și bujiile probabil nu sunt cele mai curate. Ieri am pornit la un mic test drive seara și am crezut că îi dau foc mașinii.  Pe un drum cu 4 benzi și o bandă în mijloc pentru stânga mi sa oprit motorul...am încercat să o repornesc de vreo 10-15 ori, nimic (am rămas în mijloc că am vrut să fac stânga). Cu avariile pornite, pe ploaie și în mijlocul celor 4 benzi am ridicat capota să vâd dacă furtunul de la ETM este cumva sărit (nu se comporta ca data trecută dar totuși am zis să verific...). Nu era sărit, dar m-am uitat să vâd dacă pe altundeva este vreo problemă, am ajuns la turbo, totul era în regulă dar cum mă uitam de la furtunul de la turbo până la MAF (debitmetru) am și găsit problema. Furtunul nu era pus pe MAF însă colierul era strâns tare pe capătul MAF-ului fără furtun...am pus furtunul doar așa pe capătul MAF-ului să pornesc repede mașina și să o iau de pe mijlocul benzilor. A pornit fără probleme, iar vizavid în parcare unde am tras mașina, am desfăcut colierul, am pus colierul pe furtun, furtunul pe MAF și am strâns colierul...am făcut și un drum de vreo 15-20 km și nu am mai avut probleme. 99.99% mechanicul a uitat să pună furtunul pe MAF și a strâns colierul așa, eu nu am fost lângă mașină că eram plecat din țară, probabil au scos filtrul de aer să aibă mai mult loc să ajungă la ETM, altfel nu îmi explic de ce a fost dat furtunul jos de pe debitmetru. 0.01% am un spiriduș care seara desface câte ceva pe mașină. Mulțumesc celor care au dat idei, sfaturi și ajutor. Sper că de data asta problema să fie rezolvată, acum am niște rezervări în legătură cu drumuri mai lungi de când mi sa oprit motorul de 2 ori cu două furtunuri separate desprinse (unul de la probleme cu ETM-ul, unul din eroare umană) dar sper să nu mai am probleme...
  5. @Cristi Muresan Mersi dar acum 2-3 ani am mai scos ETM-ul pentru curățare cu mecanicul care era acolo când ai făcut testul. Este mecanic la Aliat (Mercedes) și se descurcă bine.  
  6. Dacă o schimb tot trebuie demontat.  Azi mașina a pornit cât de cât bine, am avut o urgență și a mers ok. Când nu îmi apare la pornire "Reduced engine performance" atunci totul merge bine.
  7. Mersi @paunionutz trebuie să văd dacă reușesc să citesc codul fără să scot ETM-ul. Dacă nu trebuie să scot câteva lucruri ca să scot și ETM-ul, am citit pe undeva că cel mai ușor este să scot și ventilatorul dar data trecută cred că am scos clapeta fără să mă ating de ventilator.
  8. Am uitat să scriu. Mașina are motor 2.0T (B5204T5) și este din 2003.
  9. Bună tuturor. Acum câteva zile am mai scris pe forum că am râmas fără mașină în timpul vacanței prin minunata noastră țară și am pus-o pe platformă. Când am ajuns acasă am găsit furtunul de la ETM sărit și colierul avea filetul forțat, când am pus la loc furtunul și colierul vechi mi-a și sărit furtunul când am accelerat mașina pe la 5000-6000 rpm. Am pus colier nou și am crezut că am rezolvat problema findcă mașina a mers normal 2-3 zile.  Ieri însă după niște drumuri prin oraș când am vrut să vin acasă de la birou am pornit mașina și a pornit în 3-4 pistoane (noroc cu cei 5) și mi-a apărut "Reduced engine performance" instant. Am oprit motorul, repornit și totul a mers normal și am ajuns și la destinație. Am repornit mașina de mai multe ori, din 3-4 încercări o dată pornea normal 2-3 ori nu. Fără nici o idee ce să fac am dat un telefon la @Cristi Muresan și el a fost atăt de amabil încât să vină și să aducă un DICE în câteva ore. Îi mulțumesc încă o dată. Mai jos aveți erorile care au apărut după ce am șters cele stocate (au fost câteva că am avut bateria deconectată cu ușile deschise): Modulul de sirenă nu îmi merge de câteva ani buni, IAQ sensorul probabil la fel. Problema cel mai probabil (99%) este "ECM-91B7 Throttle Valve - Faulty signal" ceea ce cel mai probabil vine de la ETM. Ce eu am dedus până acum dar poate greșesc, problema mea este când ETM-ul își face aceea "calibrare" când pornește, mie ori îmi rămâne înțepenit și dă eroare ori problema este din electronica ETM-ului. ETM-ul este Bosch și nu Magneti Marelli. @Cristi Muresan a și citit valorile ETM-ului și când mergea mașina normal și când aveam "Reduced engine performance", când totul era în regula clapeta se deschidea, adică valorile se schimbau, nu știu exact dacă mergea până la 100% Cristi știe mai bine. Însă când pornea cu "Reduced engine performance" clapeta de la ETM nici nu se mișca, nu mai știu exact la ce valoare era între 5-8% cred... Întrebarea mea este, o dau jos și o curăț sau o schimb? Am întrebat print dezmembrări, nu este o avere (nici ieftin având în vedere valoarea mașini dar ok) dar tot provine din dezmembrări...nou probabil costă cam mult. Sau este o altă problemă și îmi dă eroarea aceasta?  Acum nu știu dacă furtunul sărit era o simptomă a ETM-ului (a rămas înțepenit în timpul mersului la un rpm mai ridicat și pe închis și de aceea mi-a sărit furtunul și a ieșit joja) sau ETM-ul are probleme că am mers cam 40-50 km fără furtunul pe ETM... Cred că ieri Cristi a vorbit și cu Vadim și la sfatul lui am încercat să facem o recalibrare a ETM-ului dar VIDA nu prea a făcut nimic, chiar și când am șters erorile și am încercat așa nici atunci nu sa întâmplat nimic. Dacă aveți orice idee este binevenită și vă mulțumesc.
  10. Problema rezolvată. Rezolvarea fooooarte costisitoare: Una bucată colier. Colierul de pe furtunul care vine pe ETM. A fost forțat ultima oară când a fost strâns și nu mai ținea bine, acum și-a dat drumul. Iar la ultima depășire combinat cu presiunea turbinei la 6500 rpm a sărit furtunul. Nu știu cum nu am văzut când m-am oprit lângă drum, eram mai preocupat să găsesc pe cineva care să ne ducă la cazare. Pus alt colier, am făcut și un test de vreo 30 de km. Am forțat motorul de mai multe ori și totul pare în regulă, chiar mi-a dispărut o altă simptomă mai veche (până acum dacă stătea mai mult timp motorul la relantin, 2-3 minute, și după aceea acceleram mai tare în liber mai întâi motorul coborea un pic în ture, ca și cum se oprea, și după aceea revenea și se urca în ture, dar aproape nu se putea observa acest lucru, acum nu o face deloc). Îmi cer scuze că am poluat un pic topicul dar am vrut să scriu și rezolvarea.
  11. Inițial am vrut să postez în secțiunea "Cum arata ACUM masina ta?" și să zic că am pus un kit de înălțare: Dar din păcate treaba stă altfel, sâmbătă din motive încă ne știute de mine mașina mea a luat o vacanță în timp ce eu eram în vacanță, noroc că am găsit pe cineva care a venit după mașină (din Tg, Mureș până la Băile Tușnad) și ieri mașina a ajuns acasă iar azi am ajuns și eu că eram cu două mașini și nu am mai venit acasă ieri. Sâmbătă am pornit din Harghita Băi până la lacul Sf. Ana și la o depășire mai grăbită (6000-6500 rpm - folosesc a 3a în multe cazuri la această tură când depășesc camioane) când am schimbat din a 3a în a 4a am simțit că nu este ceva în regulă dar încă trâgea mașina. La vreo 10 km de lac motorul nu prea mai trâgea numai cu apăsarea lină a accelerației, dar dacă acceleram foarte fin motorul ajungea și la ture mai mari (3-4000rpm) în schimb dacă încercam să accelerez mai puterni suna de parcă era un tractor...când luam piciorul de pe accelerație sunetul dispărea. După ce am stat vreo 3 ore la lac am pornit mașina, a scos un fum cam negru dar nu mult iar motorul mergea la fel de prost. Cei care au fost la lacul Sf. Ana știu că trebuie să urci cam mult să ieși din craterul acela, am ieșit cumva, a dat în nas de vreo 2-3 ori dar a ieșit. Dar din păcate cam la jumătatea drumului mi sa părut că merge și mai prost și m-am oprit lângă drum. Am oprit motorul m-am uitat împrejur, nu am văzut nimic, am pornit motorul dar de data aceasta se oprea câteodată și la relantin. O cunoștință a venit după noi din Miercurea Ciuc, că eram 4 cu mașina și ne-am dus după celalaltă mașină să încercăm să tractăm pe a mea întrun sat sau oraș că era în mijlocul păduri. Dar am găsit numai o frânghie foarte scurtă de tractat, și cum aveam posibilitatea că motorul să se oprească la relantin și să rămân fără servo frână nu am riscat. Dar eram cam la un kilometru de Băile Tușnad (două curbe), așa că am pornit motorul și am mers cu mașina încet până în Tușnad (nu tractat). De acolo duminică dimineață am putut să urc mașina pe trailer dar tot așa a mers motorul.   Lucruri care am observat: 1. Un lucru care cred că indică o problemă mai gravă, joja era sărită când am ajuns la lac, în cei 90-100.000 km (aproximativ) mi sa întămplat de cred două ori să găses joja sărită. 2. Acul de temperatură indica 90 grade (la jumătate) dar mi sa părut că motorul era la o temperatură mai mare. 3. Ventilatorul rămânea pornit 10 minute după ce opream motorul de fiecare dată când am mers mai mult de cel 1 km. Până în Tușnad, când am mers mai puțin a râmas pornit. 4. Până când nu m-am oprit lângă drum nu mi sa aprins nimic în bord, după ce m-am oprit am avut eroarea de Check Engine (System Engine Service și triunghiul garlben) dar poate că mi sa aprins când am deconectat MAF-ul (să văd dacă merge mai bine sau nu, nu a schimbat prea multe, când am deconectat mufa nu sa mai oprit la relantin dar nu cred că avea treabă cu mufa scoasă, probabil motorul sa mai răcit un pic) 5. În cei 5 minute până când am ajuns în Tușnad acul de temperatură a ajuns aproape la jumătate, mai era jumătate de gradație. Afară ploua și era în jur de 12 grade.   Acum caut pe cineva cu VIDA și DICE în Mureș să vedem ce este...pompa de benzină, ETM, vreun releu, bobină de inducție...sau ceva mai grav cu internele motorului, o supapă rămas deschis. O să fac mâine un test de compresie dacă revine mechanicul meu în oraș că este plecat și el, joja sărită mă cam îngrijorează. Vizual ulei nu se vede în lichidul de răcire, este clar și cam la nivelul în care ar trebui să fie de mirosit nu prea știu eu să fac diferență dacă este sau nu ceva în lichid dar este clar și are doar culoarea aceea albastră de antigel OEM Volvo. Dacă are cineva vreo idee sau știe pe cineva cu tester, dacă îmi amintesc bine era cineva dar nu mai știu cine. Știu că nu se repară mașina pe forum  dar totuși niște idei sunt bine venite. Am mai avut o problemă cu o bobină de inducție, chiar când am fost la reparat bord la Bogdan și chiar când am ajuns la el mi-a cedat dar nu se simțea prea tare și doar la drumul de întoarcere a început să meargă în patru cilindrii (noroc că-s 5)  dar atunci se simțea altfel și se auzea altfel. Acum dacă sunt în mers și accelerez scoate un zgomot...cum am zis de tractor și dacă sunt oprit și accelerez în liber mai tare se aude ca și un "backfire" (nu știu termenul în lb. română). Niște poze curente: Era să uit, este motorul de 2.0T, nu prea cred că turboul are ceva fiincă aveam probleme și la relantin și la pornirea de pe loc dar nu exclud.    
  12. Ce a mai rămas din electronica originală? Placa cea mare din spate de lângă motor mai este și placa din interiorul carcasei de metal (cea în care intră cele două cabluri panglică din față)? Dacă cele două mai sunt pe RTI ar trebui să meargă ceea ce folosesc și eu. Se poate și fără electronica originala dar trebuie două "opritoare" la sfărșit de cursă a liftului în ambele sensuri. Dar dacă am înțeles bine doar partea de ecran lipsește (din interiorul carcasei de plastic) în acest caz totul este plug and play.  Eu am pus un fir (cu patru fire în interior, cablu usb pentru touchscreen) și nu am probleme la coborăre. Trebuie fixat un pic firul ca să nu se agațe de nimic dar eu am și cele două cabluri panglică încă atașate de ecranul original. Se poate face ușor să urce ecranul când este pus contactul și să coboare când este oprit motorul.
  13. Pentru ridicarea/coborărea ecranului ce folosești? Unitatea originală de navigație sau ceva legat direct de motoraș? Întreb deoarece unitatea aceea externă se poate înlocui cu un mic controller (am un topic despre asta aici), controller-ul ca dimensiune este în jur de 2x7cm și costă între 20-25 lei. Dacă încă ai toate componentele în RTI și vrei să scapi de unitatea de DVD te pot ajuta. Este ușor de programat controllerul, eu am deja codul sursă scris.
  14. Sticla Far S60

    Nu știu dacă merită să înlocuiești cele originale (OEM) dacă nu sunt crăpate/sparte. Eu am experiență doar cu farurile de ceață de care am schimbat 3 ,una după una care erau aftermarket într-o perioadă să zicem de 1-2 ani, după drumuri lungi le găseam sparte presupun de la pietre. Iar de 2 ani de când am pus OEM (din dezmembrări) nu am avut probleme.