horea

Membru
  • Content count

    19
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by horea

  1. Salut MC,

    M-am intors in Romania. Parca citisem pe forum ca s-a deschis un service specializat pt Volvo in Bucuresti. Imi poti da detalii? Vreau sa fac un control general la masina.

    O duminica faina,

    Horea

  2. Salut, Cam acum m-am adaptat la noul mediu. Romanesc. Ti-am urmat sfatul si am ajuns cu bine in Romania. De cand am venit (fiind si mai rece) nu am mai patit decat de doua ori cand pur si simplu s-a oprit motorul in mers, intr-a-ntaia.. Dupa tras pe dreapta, a pornit la sfert. Tind sa pun chestiile astea pe seama schimbarii de motorina (aici se aude altfel sunetul motorului). Multumesc inca o data, cele bune, Horea
  3. Ai dreptate cu tradusul. Doar ca sunt in Turcia si nu am nicio scula. Trebuie sa ma duc la un atelier si sa le cer asta. In weekend am dezbatut cum se zice electromot si le-am aratat cum se face, s-au scarpinat la ureche si au cerut timp pana azi. Azi ma duc la ei din nou. P.S.: Motorul nu porneste dar electromotorul invarte (sau e doar o senzatie?) In septembrie trebuie sa fac drumul spre casa cu volvanul. Poti sa imi dai un nr de STAR? Sunt prieten cu Tudor Florin si el stie ca in Izmir nu e chiar usor de lucrat.
  4. Multumesc, ma apuc de ... tradus si de lucru. H
  5. Avionix, salut. Sunt la cateva mii de km distanta, la Izmir, iar turcaletii de aici sunt cam ... marginiti. Nu stiu decat sa schimbe piese si sa dea din umeri. Istoric vorbind, de vreo cativa ani masina mea (V40, 1.9 D, 2002) nu porneste daca motorul e foarte cald. Tot citind forumul imi dau seama ca ar putea fi de la regulatorul de presiune combustibil (ceea ce ai descris tu aici) si MAF (care nu prea stiu ce e - info de pe http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=160094&highlight=S40+engine+won%27t+start). Tot aici am gasit si: " Car sometimes won't start when hot but always starts when cold. Usually means a bad starter. " Altii spun ca: " I should have posted sooner, but I found and fixed the electrical problem. It was the positive battery cable. This cable (surprise surprise) is a more of a harness, part of which directly powers various elements of the engine management systems. Under thermal stress (I think) the conductivity of the wires would falter and throw the car into a fit. Replacing the cable was NOT fun, but it fixed the problem. " O opinie?  
  6. Salut, nu am vorbit de mult. Acum sunt in Turcia (de vreo trei ani) cu acelasi Volvo V40 1.9 D din 2002. Nu mai porneste motorul la sfert. Il roteste vreo 700 de grade (zic eu), apoi o ia. Dimineata aici (la Izmir) temperatura este de vreo 28 de grade. Seara, la plecare de la birou, la fel. Dar daca plec la un drum intins, la caldura, apoi il opresc si dupa 10 minute vreau sa plec mai departe, nu mai vrea. Nu mai porneste. Am chemat mecanicul, mi-a inlocuit un senzor (cred ca de gaze, dar nu sunt sigur ca eu turca nu o vorbesc si nici el romana, nici engleza). Apoi l-am dus la servis VOLVO. Astia mio-au zis ca e normal si ca trebuie sa ii schimb setul motor (nu m-au convins). Azi la fel, nu a mai plecat. Asa ca am luat forumurile la "mana". Forumul in engleza http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=168766 zice ca ar putea fi: probleme cu senzorul MAF si cel de presiune a combustibilului sau ca trebuie resetate niste coduri. Eu nu am VIDA nu am DICE. Fum nu scoate, o data pornita merge foarte bine. Consumul e foarte bun, ulei nu manca. Un sfat, cu ce lectie sa ma duc la mecanicii astia?

     

  7. Ambreiaj S40 1.9D 85kw

    Buna, Am un Volvo V40 din 2002, 1,9 diesel 85 kW. Merge f bine si il am din 2008. la 197000 km i-am schimbat setul de ambreiaj, la Service in Regie, Bucuresti. Eu sunt de ceva ani in Turcia, la Izmir. Ma intelege greu cu turcii la service. Nu le reprosez calitatea pieselor. Dar daca nu le spui EXACT ce vrei, ei nu sunt in stare de diagnoza. Deaoarece zilele trecute mi s-a parut ca aud un fluierat specific amnreiajului uzat, si pt. ca, la trecerea peste un obstacol in panta am fortat un pic ambreiajul, am simtit un miros de ferodou incins. Intrebare: Cam la cat timp/km se schimba ambreiajul? Precedentul a fost marca LUK. Acum am la bord 260 000 km.
  8. S40 MOTOR DEFECT

    Buna, AM citit cu interes intreg filmul. La inceput ai ramas cu ea in drum, de aceea ai mers in Bv. Din moment ce Bogdan G pare sa stie ce e de facut, de ce nu te duci la el?
  9. bucsi brat spate

    Am o diagnoza de la La-service, din bucuresti pt un V40 /2002 si mi-a spu d-l marian, ca piese + manopera approx. 600 lei.
  10. La mine face ca la Popicu. Are diferite turatii, dupa o regula doar de el (V40, 1,9 TD, 2002) stiuta. Nu se aprinde niciun LED, pe nicaieri.
  11. Volvo Service Primus Auto

    Andy, ideea pe care o inteleg din acest topic, si pe care o resimt si eu este urmatoarea: abordarea exclusiv prin prisma profitului si neglijarea totala a celor cu masini care nu mai sunt in fabricatie este ceea ce vi se reproseaza. Prin ideea de reprezentanta nationala, se subintelege locul in care fabricantul mentine know-how/ul (tehnologie si sursa de piese de schimb) inca o perioada de timp pentru modelele scoase din fabricatie. Faptul ca nu le aveti inseamna ca nu le/ati avut niciodata, nici cand ele erau in fabricatie. DECI faptul de a fi reprezentanta este in discutie. sau sunteti un simplu service, mai dotat ce e drept?
  12. Buna, am schimbat un motor 1,9 diesel, la Cluj. Dupa ce am plecat, am observat ca nu trage cum stiu eu ca trebuie. Si m-am intors. Acolo l-au pus pe tester, dupa care, un mecanic a suflat intr-o chestie mica de plastic (un cot de pe alimentarea cu aer a turbosuflantei). Si si-a dat drumul. APOI, mergand la 2500 rot/min, in depasire, in urcare (noroc ca erau doua benzi pe sens), in Serbia, am simtit o bufnitura puternica la motor. Am ramas interzis, am tras pe dreapta (de abia depasisem 2000 km de la schimbarea motorului pe motiv de turbosuflanta). Am crezut ca am ratat concediul. Apoi am re-pornit motorul, si mergea mai bine! La intoarcere din concediu, dupa Lipova, catre Deva, am avut din nou aceeasi experienta. Tot in depasire, dar pe o banda, si va inchipuiti ce a fost la gura soferului de tir, cand Volvanul a tusit iar eu am incetinit in vederea exitului. Nu stiu daca e raspuns la topic, dar, oare o fi bine?!
  13. Eu am gasit asta, dar este pt SUA si nu are decat instructiuni pt benzinare. http://apps.volvocars.us/ownersdocs/2001/2001_SV40/01sv40_00.htm
  14. Eu, cu un V 40, 1,9 D, 2002, am facut un drum de Muntenegru (in special drumuri de munte - chiar si unul de 100km de drum de creasta !!!) Alba Iulia - Budva si retur. Am resetat calculatorul si am facut o dubla verificare. Adica am alimentat "pana in buza" si am pus pe zero kilometrajul, apoi,am repetat operatiunea. Pe bord imi arata un consum mediu de 5,5 iar in realitate era de 6,2 litri %. Constant, diferenta este de o,5 litri %, dintre consumul real (platit in pompa) si consumul calculat. Vreau sa va spun ca am mers cu masina intre 2000 si 2500 turatie constanta, lucru care , mai ales in Serbia este nasol, caci nu apuci sa-i dai viteza a patra (limita 80 km/h) din cauza radarelor.
  15. Ulei turbosuflanta

    Am cumparat masina anul trecut, in vara, de la un olandez, in Turcia (nu intru in detalii - stiu ca e straniu). Eram colegi de serviciu. El mi -a spus ca intre schimburi nu a completat niciodata. Ceea ce arata un motor bun (zic eu!). Deci doar din cand in cand verificam joja, si de fiecare dată rezultatul a fost OK. 6 luni, mai apoi, adica august februarie, masina a stat, eu fiind prin alte meridiane. Apoi in februarie ma sui din nou la volan si vin acasa, la familie. Masina mergea ceas. I-am dat si-n gusa (pe autostrada in Turcia), am venit si lent (prin balcani+ul bulgaresc), cert este ca masina s-a comportat nemaipomenit, iar eu m-am felicitat ca am luat un Volvo V 40 diesel. Consumul a fost mai mare decat imi imaginasem eu, dar am avut si bagaj, am condus noaptea, etc. Per total supermultumit. Apoi, incepand cu luna martie am inceput serviciul in Bucuresti. deoarece este f aproape de casa, Volvo a devenit o masina de cumparaturi si week-end. Din nou, niciun simptom!!! Apoi vine fatidica zi în care trebuia sa asist la o inmormantare la Cluj. Si plec din bucuresti pe la 4 si 30, pe o ploaie cu tenete si fulgere.l Era bine, ca eram singur pe drum. Daca a fost fum, nu am avut cum sa il vad (cand e sa fie ....!): lipsa lumina si ploaie. De la Pitesti la Valcea masina a mers super, dealuri urcate usor, motorul zumzaia fericit iar eu puteam sa ascult muzica in masina, in surdina, deoarece fetita mea dormea. Apoi..., cum am scris mai sus. Semnalul a fost ca parea ca patineaza ambreiajul, apoi palpâia  becul rosu de ulei, dupa completarea uleiului s-a stins, apoi s-a reluat. Cred ca initial s-a dus doar turbosuflanta, care si sugea uleiul. Daca m+ar fi dus capul sa verific uleiul, as fi vazut ca l-am pierdut pe tot. De la turbosuflanta cred ca s-a dus o valva, si un releu, iar faptul ca un prost (eu ! ) a fortat masina, s-a gripat pistonul unu, care, ajutat de celelalte s-a indoit de numa. Nu stiu daca ajuta, dar e clar, piesele scumpe (pe turbosuflanta, adusa de mecanic de la Autonet satu Mare) am cheltuit 4200 RON si o garantie de 2200 RON. Eu fiind in Bucuresti, nu am putut sa controlez originea pieselor. Dar baitul mecanicului folosea un laptop cu soft-ul de la Volvo, si au zis ca au comandat ce le zicea programul. ideea e ca ei invatau motorul Volvo pe banii mei. Hai a schimbam asta ..., apoi , hai sa o schimbam pe aia..Si uite asa am dat peste 2000 euroi si nici nu l-am facut. Apoi a intrat Midnightcaller si marcellus in schema, am rezolvat problema in cateva zile.
  16. Am schimbat motorul, pe un V 40 D din 2002 cu un motor din 2001 (tip Renault de 115 CP). Pe masina mea motorul avea 176000 km, iar cel montat 180000 km. Motorul celalalt era mai nervos (poate de aceea a si "murit"), dar asta e mai "lenes" - demararje mai lungi. Dar, daca cu celalalt nu scadeam sub 5,5 l/100 km inafara (mers cu 120-130 km/h) consum instantaneu aratat la bord, cu acesta, am inregistrat 2 consumuri, in aceleasi conditii. Pana acum, conduceam la turatii mici (1800-2000 rot/min). Astfel, si cu motorul schimbat, pe distanta Cluj-Alba, am scos un consum mediu de 6,2 l/100 km. Nu prea ai unde sa ii dai gaz. Din Alba am schimbat conditiile, si am condus cum mi-au zis baietii de la PWG service (meseriasi de Volvo), si sa o duc la 2000-2500 turatii si sa schimb pe la 3000. Astfel ca ajuns in Sibiu, de la AB, consumul mediu a aratat 5,8 l/100 km, fara sa resetez in AB. Iar pe autostrada Pitesti-Bucuresti o lunga perioada de timp, la turatia de 2500, imi arata un consum de 3,3 l/100 km. In Bucuresti, pe bord imi indica un parcurs de 540 km iar consumul mediu de 5,2 l/100 km.[attachthumb=#]
  17. Ulei turbosuflanta

    Salut! Nu am vrut sa deschid alt topic, deoarece ceea ce vreau eu sa spun este legat de acesta. Mergand frumos cu Volvo V 40 1,9 D` pe Valea Oltului catre Cluj, pe Valea Oltului, la iesirea din VL intr-o curba masina nu mai trage. Impresia initiala ca s-a dus ambreiajul. O las mai moale sa vad daca e vorba de ambreiaj. Nu e, deoarece motorul raspunde cu greu pedalei de acceleratie. Dupa un timp imi palpaie becul rosu de ulei. Se stinge o vreme, si imi spun in barba sa iau un litru de ulei. Zis si facut, la benzinaria de pe baraj de la Calimanesti, becul era aprins, si am completat 1 litru (nu am verificat joja - prostul de mine- deoarece nu m-am gandit ca ar fi consumat mai mult!). Becul se stinge, si plec mai departe. Era ora 06 dimineata. Dupa vreo 20 km (dupa Brezoi) imi papaie iar becul. Din nou prost, incerc sa o tarasc pana la o enzinarie sau un sat ca sa mai cumpar niste ulei, cu gandul ca ajung in SB exact cand se deschid service-urile. Dar la Raul Vadului (granita dintre Ardeal si Tara Romaneasca) motorul se opreste si nu mai vrea sa o ia din loc. Ma uit in cutia motorului, si mi se pare ca e totul usca. OK, il sun pe MidnightCaller si acesta ma lamureste: ca mi-am terminat motorul. Sun un prieten in SB si acesta imi trimite o platforma. Ma opresc din povesti, am vrut doar sa descriu simptomele. Tot de la MidNightCaller aflu (multumesc nca o data) ca e un motor de vanzare in CJ. Dupa ce am irosit cam 80 milioane lei, iar mecanicul din SB nu mai reusea sa elimine bataia din motor, am hotarat sa cumpar motorul de la CJ. Fiind clujean din bucuresti, varianta cu Clujul mi-a suras, astfel rezolvand si alte probleme. Acolo, posesorul motorului, Marcel, de asemenea un om de inalta tinuta morala si un suflet imens, imi sare in ajutor si ma trimite la un servis adevarat (nu garajul unde am avut eu masina in SB!). Acolo dau de un servis Volvo (o trupa de meseriasi, cunoscatori de Volvo), care in doi timpi si trei miscari rezolva problema. Mergand pana la operarea schimbarii in Cartea de Identitate a vehiculului.
  18. Hai Helo!

    Buna tuturor, iar de Volvo numai de bine! Sunt fericitul posesor al unui Volvo Diesel V40, 2002. Pot sa spun ca dupa Dacia si Skoda felicia, e un salt urias. Ca atunci cand omul a pasit pe Luna. Ce sa va spun, lucrez in Turcia de cativa ani (deci daca vreti sa va spun despre Bulgaria rute bune, scurte sau lungi, prin munti sau pe langa ei, nu ezitati - am o ruta faina, pe unde nu am vazut radar in acesti ani (doar aproape de Ruse)). Aici mi-am tras Volvanul, care merge ceas. Ce ma mira e ca nu consuma ulei, desi are deja 170 000 km la bord. Consumul e mic, mai mic la viteze mici (in Istanbul scot 6 la suta) mai mare la drum (pe autostrada 7,5 %). E bun, e economic, satisface toata familia (o fiica, o sotie cu bagaje multe de fiecare data cand venim acasa si un cockerash). Pana la mine a fost tinut doar in service-uri autorizate. In Istanbul acestea sunt o incantare. Mai scumpe decat cele faa blazon, dar cu siguranta mai ieftine decat in Bucuresti. Aceasta chiar poate fi un posibil motiv de turism: fetele la cumparat bijuterii (22 dolar pe gram, azi) baietii la service si la oto koaforu (spalat tapiterie, etc. in 24 h e ca noua la preturi ff bune- comparativ cu capitala - cacofonie intentionata). Ma ingrozesc la gandul ca ma intorc definitiv acasa si nu credeam ca intretinerea unui volvan poate fi un lucru complicat. Ma bucur ca v-am gasit si sper sa primesc sfaturi utile si placute. BINE V-AM GASIT! Horea
  19. Hai Helo!

    Multumesc de urare. Exact. Nou sau second -hand! Am scris turceste,  ? Nu ma pricep la desene, dar o schita as putea sa fac  .
  20. Hai Helo!

    Motorul Renault Diesel. Cand ajung acasa am sa ii fac poze si o sa pot spune si tipul exact.
  21. Hai Helo!

    Sal, Pana mai scrie cineva: mi-a stricat catelul capacul-cotiera dintre scaunele din fata. Gasesc pe undeva? Nou sau second-hand.
  22. In cartea mea (in daneza ) are undesen si arat o piesa ovala, care trebuie montata (la S/V40), la temperaturi negative, in fanta de sub placutele de inmatriculare. In limbajul camionagiilor: sa ii tragi jaluzeaua la motor. Eu caut sa cumpar acea piesa. Sunt nou pe forum, si am sa incerc sa scanez poza din manual.
  23. Sunt nou pe VOLVO. Masina mea avea jenti VOLVO de aluminiu/titanium, cu "caucioace" de vara. In februarie, intrand in tara pe la Ruse Giurgiu, la 100 m dupa ce faci stanga pe langa benzinaria PETROM, cap-compas Bucuresti, seara, camion din fata, viteza 25 km/h. Nu vad groapa, dau in ea (am ajuns sa dau in gropi! ). Ambele jenti dreapta avariate. Cea din fata, s-a indoit atat de tare, incat atingea discul de frana. Cred ca exista o excentricitate intre axa jentii si axa discului deoarece se atingeau intr-un singur punct pe circumferinta, iar sunetul era ca la tren, sacadat si nu continuu (frecare continua). In Giurgiu am schimbat roata din spate, pe fata (ca avea "bolfa" mai mica) si cu roata de rezerva am reusit sa ajung in capitala Romaniei. Pt ca nu aveam timp sa umblu dupa originale VOLVO, am schimbat decat cele doua jenti, cu unele, cred ca turcesti, BOBET. M-a speriat pretul care mi-l cereau. De aceea am luat doar doua jenti. Intrebarea este: ar trebui si jentile sa fie identice, la fel ca anvelopele?
  24. Hotie la Primus Auto

    Buna, Sunt nou pe aici. Mi-am luat un second hand V40 Diesel, 2001, din Turcia, fiind cu ceva treaba pe acolo. pana acum nimic ciudat, dar anul trecut, venind in tzara mea, pitoreasca, dau de-o groapa incapatzanata in bucuresti, si sesisez a doua zi, o mica pata de ulei sub masina. Fuga fugutza la un service autorizat VOLVO (daca Primus este cel de pe soseaua de centura, la iesirea catre Ploiesti, atunci ma refer la acelasi service, daca nu, la cel cu sigla mare VOLVO, la capul podului). Acolo, cu tot tacamul, mi se spune ca trebuie inlocuita baia de ulei (cred ca s-a exprimat: carterul inferior). Prin aceeasi metoda, dupa ce am plecat de acolo (pe ploaie :'( ), ma suna sa ma intrebe daca sa imi faca schimbul de ulei. Din viteza, negandind prea mult, zic DA. Apoi cand vin la plata, imi da doua facturi, una pe reparatie si una pe schimbul de ulei. Stiind preturile din Turcia, aici mi s-au parut atat de mari, incat m-am uitat mai atent. Intamplarea face ca eu ma ocup de masini de c-tii (buldozere, macarale, etc) si am fost sef de atelier un numar destul de mare de ani. Si am intrebat daca in procesul tehnologic al schimbarii carterului inferior nu intra si schimbul de ulei. Si mi s-a raspuns afirmativ. Atunci am intrebat de ce mai am o factura, pt schimbul de ulei? Raspunsul a fost : din greseala. Daca nu ma prindeam, ala eram.