rromcic

Membru
  • Content count

    4
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

2 Neutral

About rromcic

  • Rank
    Nou venit

Profile Information

  • Locatie Bucuresti
  • Auto Volvo XC90
  • Fabricatie 2006

Recent Profile Visitors

1,074 profile views
  1. Vad ca ai curatat sensorii acum 4 ani. A tinut treaba sau a aparut eroarea din nou? Merci.

  2. anti skid off

    Dupa cum am promis revin cu HOW-TO: O sa incep de la istoric. Eroarea ANTI-SKID SERVICE REQUIRED a aparut pe masina sotiei pentru prima data acu vreo jumate de an in urma, dar pentru cateva clipe, astfel ca eu nici n-am reusit s-o vad. Dupa o testare la Bogdan am aflat ca e spira de volan care incepe a face figuri. In ultimele 3 luni eroarea a inceput sa apara mai des asa ca profitand de aceasta minivacanta am inceput a cauta pe forumuri vreo solutie, deoarece pretul exagerat al unei piese noi ma cam speria Pe un forum strain am gasit ca eroarea in majoritatea cazurilor e de la faptul ca pe unul sau mai multi din cei 9 sensori nimereste praf sau particule mici de rumegus de plastic de la rotirea spirei. Dupa citirea detaliata a etapelor ma cam mancau mainile sa ma apuc sa desfac iar dupa 1 ora jumate deja eram fericit ca nu mai vad acea eroare. In primul rand ar trebui sa te convingi ca eroarea e de la spira - un test la Bogdan sau urmatorii pasi (eu am trecut si/si): 1) Indreptam rotile, volanul pozitia ZERO 2) Oprim motorul, scoatem cheia si asteptam 20-30 secunde 3) Bagam cheia si pornim motorul, fara a ne atinge de volan 4) Cu butonul READ citim erorile, fara a ne atinge de volan 5) Avem afisat ANTI-SKID TEMPORARY OFF 6) Lent incepem a roti volanul spre stanga pana apare eroarea ANTI-SKID SERVICE REQUIRED, dupa care intoarcem volanul in pozitia ZERO, oprim motorul si repetam aceeasi procedura rotind volanul spre dreapta 7) Daca eroarea ANTI-SKID SERVICE REQUIRED nu a aparut atunci mai asteptati jumate de an sa se prafuiasca mai tare sau continuati pentru a preveni... Acum trecem la etapa de demontare a spirei, lucrarile trebuia facute pe timp cald sau incapere calda pentru a nu rupe piesele din plastic la demontare/montare 1) Oprim motorul, scoatem cheile si asteptam vreo 5 minute sa se opreasca toate jucariile electronice din Volvo 2) Deconectam acumulatorul, eu am scos mai intai clema - dupa aia +, din cate am mai citit e suficient doar - 3) Demontam air-bag-ul (asta m-a speriat initial cel mai mult, insa n-a fost atat de complicat) a) Desfacem 3 suruburi de la protectia inferioara a volanului (sub volan) si scoatem protectia b ) Rotim volanul 90 grade spre dreapta (bagam cheia sa nu se blocheze, dar fara motor. nu-i nimic grav, doar ca se roteste mai greu) c) In spatele volanului partea de jos bagam in gaura o surubelnita pana la capat (vreo 10 cm) si agatand resortul tragem surubelnita spre centrul coloanei volanului, veti simti cum air-bag-ul a iesit pe jumate spre tine d) intoarcem volanul 180 grade spre stanga (fara motor deoarece acumulatorul e deconenctat) si repetam procedura cu surubelnita cu a 2 gaura care o vedeti in partea de jos, air-bag-ul a iesit in totalitate Punctele c) si d) par complicate pentru prima data, eu am fost nevoit a 2 zi sa desfac din nou si deja eram specialist de parca toata viata scot air-bag-uri e) Atent scoatem air-bag-ul, deconectand cei 2 conectori (verde si mov) si-l asezam pe bancheta din spate 3) Deconectam conectorul verde a butoanelor volanului si scoatem de sub cauciuc cei 2 conectori air-bag 4) Intoarcem volanul in pozitia ZERO (daca ati facut pana acum totul corect atunci doar 90 grade spre dreapta) 5) Scoateti cheia si desfaceti bulonul central de 18 (volanul se va bloca imediat, deoarece e scoasa cheia) 6) Scoateti bulonul si cu un marcher marcati pozitia volanului ca sa puteti pune volanul exact in aceasi pozitie 7) Scoatem volanul si-l punem pe bancheta din spate langa air-bag ATENTIE!!!! Imediat sub volan o sa vezi spira. Spira are o banda galbena in jur si un gemulet de control (in pozitia orei 7). In acel gemulet ar trebui sa vezi un cerc galben, daca il vezi spira e pozitionata OK. 8 ) Spira se tine in 3 suruburi. Desfaceti unul din el si insurubatil in gaura de transportare a spirei (in pozitia orei 1) ca spira sa nu sa se roteasca. Daca totusi din greseala ati rotit spira o sa va explic si cum se seteaza in pozitia normala 9) Desfaceti cele 2 suruburi ramase si scoateti conectorul din partea stanga. Acum puteti trage spira in sus si sa o scoateti. 10) Felicitari acum tineti in mana spira Huuu revin un pic mai tarziu cu desfacerea sensorilor SAS 1) Desfacem 3 suruburi indepartand sensorul SAS de la spira Nu rotiti deloc inelul din sensorul SAS!!! Observati ca sensorul SAS are 2 triunghiuri, unul pe inel si unul pe carcasa care se uita unul la altul (daca ati desfacut totul atent si corect si sunt pozitionate la ora 6) Nu rotiti inelul SAS!!! Acesta va putea fi pus la loc doar cu ajutorul DICE. 2) Marcati cu un creion pe ambele parti semne ca sa puteti asambla corect 3) Desfaceti 3 suruburi de pe inel, inelul se va desface in altele 2 golind partea interioare a sensorului Nu rotiti inelul interior!!! Marcati maximum posibil ca sa puteti asambla corect 4) Cu ajutorul incuietoarelor desfaceti sensorul 5) Desfaceti 2 suruburi de pe placa 6) Ridicati atect placa si o sa descoperiti cei 9 sensori de belea 7) Cu o perie moale sau betisor ureche cu putin alcool curatati cei 9 sensori 8 )Eu am suflat si cu un tub aer pentru componente Atrageti atentie la partea de receptie de la sensor care are o mica taietura, acolo se aduna mai mult praf Acum urmeaza totul in ordine inversa si asteptam producerea minunii, iar ea va fi daca ati facut totul corect. Dupa ce ati asamblat totul conectati si acumulatorul. Porniti motorul, pe ecran va aparea ANTI-SKID TEMPORARY OFF, e ceva normal rotiti volanul dreapta-stanga pentru a va convinge ca nu apare ANTI-SKID SERVICE REQUIRED, iar dupa 4-5 minute de mers drept va disparea si ANTI-SKID TEMPORARY OFF. Felicitari!!! Mie mi-a disparut din prima, daca nu dispare nu ati curatat bine P.S. Eu am fost nevoit sa desfac a 2 oara volanul pentru ca am uitat sa scot surubul de transportare din spira P.S. 2 Daca va e frica sa va apucati putem incerca impreuna in timp ce se face carnea pe gratarul pregatit de tine
  3. anti skid off

    Alex o sa incerc sa te contrazic, dupa propriile manipulari de azi. 90% din defectele spirei e faptul ca pe cei 9 sensori din spira nimereste praf sau alte impuritati, astazi dupa o curatare buna eroare a disparut. O sa incerc mai tarziu sa vin cu un ghid cum sa desfaci corect volanul si sa ajungi la acea spira. Deci sunt sanse sa reanimati spira si sa uitati de anti-skid error
  4. Jante XC 90

    Andu nu te supara dar din ce ma uit peaici pe forum esti cel mai destept... Stii doar sa comentezi... Pentru restul sunt plecat din tara ajung maine si va dau poze. O seara frumoasa!!!
  5. Jante XC 90

    Am si eu set 4 jante de 19. Daca doreste cineva putem discuta