-
Content count
10 -
Joined
-
Last visited
Community Reputation
0 PoorAbout kicku
-
Rank
Nou venit
- Birthday September 14
Profile Information
- Locatie Iasi
- Auto S80TDI
- Fabricatie 1999
Recent Profile Visitors
1,571 profile views
-
La placutele de frana. Unii le numesc pastile, altii placute de frana.
-
Da, din pacate. Nu am de ales si trebuie sa ma descurc si eu cum pot. Multumesc de pont.
-
La Volvo Brescia. Nu stiu cum se numeste...este o firma luminoasa mare la intrare cu volvo si atat. Asa ii cunosc doar din vedere pe cei de acolo. Doh... am vazut si eu ca sunt un pic diverse dar codul se potrivea. Nu mai am foile cu codurile care mi le-a dat si oglinda o vazusem pe ebay. Probabil gresise ala datele dar nu prea cred ca erau destule poze cu detalii. Nu stiu ce sa zic. Incep sa cred din ce in ce mai mult ca cei de la volvo profita de clienti. Nu ar fi o noutate.
-
Si eu am aceeasi problema. Am curatat binenteles totul bec inainte sa pun discurile noi. Intotdeauna cand am schimbat pastilele am rectificat discurile si echilibrat si de fiecare data dupa cateva mii de km reincep sa vibreze si sa faca ca toti dracii mai ales cand franez la viteze mari. Am problema asta de cativa ani buni. Vazusem pe undeva nu mai stiu unde, ca de fapt se intampla cand pastilele pe spate nu sunt alea care trebuie. Nu am idee dc pastilele din spate ar trebui sa afecteze pastilele din fata si ca atare le-am lasat asa pe spate. In mai bine de 3 ani de cand am problema asta am incercat sa schimb discurile, pastilele, rulmentii, telescoapele si cam tot ce se poate uza, bielele de la bara de stabilizare, capetele de bara de la caseta de directie, jantele, cauciucurile si nici nu mai stiu ce am mai schimbat si ce nu. Aproape de fiecare data merge f bine cateva mii de km dupa care daca o alerg bine si franez agresiv, problema reapare.
-
Da am recitit primul mesaj, este un facelift. Scuze. Iti spun ce am patit eu... Am un S80 din 99 cu oglinda manuala. De fiecare data cand vin in Romania patesc aceeasi poveste. Toti merg in afara oraselor cu faza mare mai tot timpul aprinsa si mai toti isi pun xenon pe far de halogen si eventual iti stau lipiti pe fundul masinii...cum sa nu vrei o oglinda electronica care sa iti face functia asta singura? Asadar am cumparat o oglinda electronica completa uzata si am facut comparatia intre a mea (manuala) si cea abea cumparata electronica. Procesoarele erau diverse ca si memoriile dar intrarile si iesirile erau aceleasi. Pe a mea unde era modul pt antiorbire lipsea totul. Asadar m-am apucat si am facut transplantul de pe cea abea luata pe a mea, crezand ca va functiona. Binenteles ca nu a functionat din cauza ca comparatorul care masoara lumina din fotorezistori este comandat si de procesor. Initial m-am gandit ca ar putea functiona si merita incercat. Atata timp cat nu iesirea care vine de la procesor nu urca, se pare ca comparatorul ramane blocat. Mai tarziu am mers aici la dealer volvo unde mi-au povestit toate alea. Cum ca integratele sunt fake, cum ca este si antifurt in UEM ecc. Eu antifurtul la a mea l-am dat jos dar era langa CEM, in nici un caz in UEM. M-am gandit ca cei de la volvo stiu mai bine ca mine si m-am mai gandit ca avand inchiderea centralizata pe UEM, foarte bine ar putea inhiba pornirea motorului asa cum face imobilizatorul. Asadar iti zic ce mi-au spus la volvo. Probabil mi-au spus alea ca sa ma faca sa ma las de bagat nasul in ele. Dupa ce am cautat fara rezultate schemele la UEM CEM si alde m-am lasat la mana concesionariei volvo unde mi-au dat vreo 5 coduri de oglinzi. Am gasit pe net cu un cod una din ele, era data jos de pe un xc90. Nu ma intreba cum si de ce, tot ce stiu e ca a fost demontata de pe un xc90 accidentat si ca avea codul care imi trebuia mie. Mi-ar fi placut si mie sa am soft-ul meu, sa-mi modific fisierele functie de ce am nevoie sa imi activez/dezactivez in masina dar nu am gasit nimic pe net (probabil nu am cautat unde trebuia) si ca atare a trebuit sa merg sa ma las jupuit de volvo. Am si acum doua oglinzi electronice luate anumea ca sa fac experimente pe ele. Ambele au aceleasi intrari si iesiri plus alimentari. Dar procesoare diverse. Una vine de pe un S60 din 2004 si una de la un V70 din 2002. Iti multumesc pt clarificari si mi-ar face mare placere daca ai vrea sa imi spui ce anume folosesti pt citire si scriere. Adica le citesti/scrii direct pe pcb original sau le dai jos si le scrii dupa care le pui inapoi pe placa originala?
-
Partea electrica la broasca aia foloseste doar si doar pt deschidere. Celelalte fire din zona aia sunt contacte pt REM, "ii spune" ca broasca este inchisa sau deschisa (pt lumini de ex.). Cand apesi pe buton si incerci sa o deschizi ar trebui sa se auda motorasul care deblocheaza mecanismul. Asta se intampla numai cand REM "stie" ca broasca este blocata. Daca era chestie de fire ti se inchidea si ramanea inchisa, REM nu primea feedback, portbagajul ramanea inchis si nu-l mai puteai deschide decat cu cheia masinii. Daca zici ca ai schimbat broasca portbagajului inseamna ca unica treaba care nu ai verificat-o si trebuia verificata mai intai de toate este inelul de prindere al broastei. Ala poate fi reglat, la unele masini cedeaza si se muta. este suficient sa-l muti de 1-2mm si broasca nu se mai inchide. Daca imi amintesc bine inelul este fixat cu doua suruburi. Incearca sa ridici putin inelul si probeaza...poate o sa ai noroc.
-
Nu cunosc prea bine discurile posterioare la V40 dar daca frana de mana nu este pe pastila direct atunci inseamna ca frana de mana o ai pe tambur. In interiorul discului ar trebui sa ai placile alea doua in forma de semicerc. Probabil nu au fost reglate sau sunt deformate si iti atinge discul. Adica trebuiau schimbate si ele impreuna cu discul si pastilele. Da, si eu am raspuns impreuna cu LEONIDAS si paunionutz
-
Eu am citit ca are un S80, nu XC90. Oricum fie, nu trebuie sa te iei dupa tipul procesorului. Toate procesoarele din UEM sunt fake, nu sunt ceea ce scrie pe ele, nu uita ca sunt antifurturi. De aia sunt serii special facute doar pt sectorul automotive. Cate scheme de UEM ai gasit pana acum? Presupun ca nici una. Cand ai una daca ai sa vrei sa mi-o arati si mie ...ar fi super. Oricum fie, chiar si cand sunt diverse se poate pune. La volvo iti pune obd-ul si interogheaza toate modulele si functie de modul iti incarca softul corespunzator. Pt S80 al meu din 99 stiu sigur ca sunt vreo 4 oglinzi care merg. Una era data jos de pe un XC90. Din cate stiu eu tot ce a plecat de la volvo dupa 98 nu avea soft predispus pentru "MY" cum sunt mai toate de dupa 2006. Asa ca nu cred ca se poate spune ca ar fi un "MY99" veritabil. Toata electronica care este pe astea mai vechi este destul de simpla, ei le complica enorm (de multe ori nu dau info esenziale dar se pierd in detalii putin folositoare). Daca ai sa ai vreodata ocazia sa urmaresti pe pcb-ul unui UEM toate pistele ai sa vezi ca toate iesirile si intrarile plus alimentari sunt aceleasi pe toate care au aceeasi mufa. Vorbesc de oglinzile puse pe S80/S60/V70/XC70 si cam tot ce este facut pana in 2006. Pana si modulul radio este divers complet pe unele dar sunt compatibile intre ele. CEM-ul din S80/V70/S60/XCxx sunt toate in forma de L pana in 2006, se schimba doar firmware de la una la alta, si binenteles shunt-urile, rele pentru optiuni etc. Probabil solutia cea mai ieftina ar fi sa inlocuiasca doar oglinda (sticla) si sa bage un circuit f mic facut pe smd care sa ii faca functia de antiorbire.
-
a schimbat cineva planetare sau rulmenti la s80?
kicku replied to narcistip's topic in VOLVO S80 (1999-2006)
Eu am schimbat rulmentii acum 3 ani la a mea. Nici nu mai stiu ce marca erau. Luati de la englezi cu 120euro bucata. In juma de ora il schimbi, nu-i mare branza. Incearca sa eviti rulmentii facuti la chinezi. Da, exista si asa ceva. Suruburile se strang functie de marimea lor, standard. Adica daca sunt stranse in otel sau lega. Pe capul surubului ar trebui sa fie scrisa forta maxima la care rezista surubul strans. Exista si tabele cu forta maxima cu care poate fi strans un surub functie de marimea sa (Mxx). Oricum fie materialul din care este facut hub-ul la rulment si rulmentul sunt din otel "din ala". Adica ti se rupe surubul mai intai, nu risti sa strici nimic chiar daca le strangi mai mult -
Se poate face. Toate treburile alea care descriu functionarea unitatii UEM sunt disbonibile pe fiecare masina daca sunt activate via software. Nu poti pune chiar orice oglinda iti tuna tie pt ca ai gasit-o la doar 70ron sau din astea. Ca sa identifici oglinda corecta pt masina ta ai doua modalitati. Mergi direct la mama volvo si le explici ce vrei si te vor ferici cu pretul unei oglinzi noi care ajunge undeva la vreo 800euro din cate imi amintesc, sau iti instalezi VIDA (sau le ceri celor de la volvo codul oem la oglinda electronica "antidazzle"). Daca o sa-ti dea codul pt oglinda care iti trebuie, esti pe strada cea buna, altfel trebuie sa apelezi la cineva care are instalat VIDA si sa ii dai VIN-ul masinii tale. In felul asta poate identifica oglinda suportata de masina ta. Evident, sunt vreo 5 versiuni de oglinda electronica pt masina ta dar iti trebuie versiunea europeana. Versiunea UK nu-i buna, la fel cea JP sau USA. Odata ce ai codul oem al oglinzii (la a ta se gaseste sub capacul care este pe spatele oglinzii- doar prima linie este codul oem, restul sunt versiuni de moulding si firmware de la caz la caz), oglinda ta o vei gasi de ex pe eaby la nemti sau eventual o cauti si tu pe unde stii ca ai sanse. La nemti o gasesti cam la 100euro. A ta are aceeasi oglinda electronica din 1998 pana in 2006. Sunt zeci de versiuni dar in realitate e una si aceeasi. Odata ce o gasesti trebuie sa mergi la mama volvo si acolo sa ceri sa iti reincarce softul pe CEM (80euro) dupa care softul in UEM (alti 25euro) dupa care sa ti-o activeze. Oglinda per masina cu senzor de ploaie sau fara din punct de vedere hardware este una si aceeasi, are doar intrarea pe pcb lipsa si registrele in procesorul UEM goale. La fel pt tot restul functiilor care vin de la UEM. Chiar daca procesorul este divers functiile sunt identice. Oglinda ta daca ai sa te uiti bine la pcb ai sa vezi ca toate componentele sunt lipsa de pe pcb acolo unde este modulul antidazzle. Poti schimba oglinzile intre ele dar nu iti va mai functiona inchiderea centralizata, antifurtul, telecomanda, luminile de pe plafoniera. Inteleg de ce vrei oglinda electronica, este comoda in special in Romania unde nu exista o regula pt faruri. Fiecare isi pune ce becuri il taie capul si tot timpul te trezesti cu cate un destept in spate cu xenon puse in far de halogen. O alta solutie ar fi sa iei doar oglinda adica sticla de pe oglinda electronica si sa o inlocuiesti cu cea din a ta, manuala. Trebuie facut un mic modul cu doi fotorezistori, unul anterior si unul posterior, un comparator care sa faca diferenta dintre ce iese din ei si cam atata. De spus e simplu, mai greu de facut, asta este treaba de electronist. Daca cunosti un electronist bun care sa-ti faca asta, ai rezolvat. Eu am incercat si mi-a iesit dar am eliminat dupa ce mi-am inlocuit oglinda veche cu cea electronica uzata. A...si inca ceva, oglinda electronica care iti trebuie tie o poti gasi pe orice volvo S80, S60, V70, XC70, XC90 produs dupa 1999 pana in 2006