-
Content count
9 -
Joined
-
Last visited
Content Type
Profiles
Forums
Gallery
Calendar
Everything posted by summum
-
2,3 prezoane stricate volvo v50 2005 2.0d
summum replied to summum's topic in Reparatii de unul singur (DIY)
Problema rezolvata! Am schimbat prezoanele desi multi spun ca se schimba ansamblul rulment cu totul ,prezoanele rupte sau stricate se pot schimba pe loc fara a depresa rulmentul. Cum se face : demontati roata, etrier, disc apoi cu un ciocan loviti in capul prezonului nu foarte tare ca iese usor. Dupa ce a iesit cu un flex mic taiati o parte din marginea tesita a prezonului ca sa puteti sa il dati afara, ansamblul nu permite prezonului sa iasa fara aceasta mica taietura in capatul tesit al acestuia. Dupa ce l-ati dat afara, puteti pune alte prezoane de dimensiune similara M12x1,5 de preferat la aceeasi lungime cu cele originale.Eu am pus unele de ford transit noi(puteti gasi si sh sau de ford focus2) care erau mai lungi dar le-am scurtat cu flexu la lungimea dorita.Tineti cont de lungime daca aveti jante de aliaj. Cum se monteaza prezoanele cele noi : la fel ca cele vechi si la acestea se face o crestatura la capatul tesit pt a permite intrarea prezonului pe langa ansamblu in gaura acestuia(acea crestatura nu afecteaza cu nimic prezonul). Dupa ce l-ati crestat si l-ati bagat in gaura puneti mai multe saibe si insurubati piulita pana cand prezonul se trage complet pe canal pana la capat. Gata, repetati procedura daca aveti mai multe prezoane stricate. Eu am avut 4 , dar s-a rezolvat neasteptat de usor. Spor la treaba! -
Are cineva sau stie de unde sa cumpar 2,3 prezoane(surub) sa le schimb si eu pe fata că nu mai las in viata mea pe cineva sa imi schimbe rotile ca ii doare in bască daca pun piulita gresit pe prezon :((
-
2,3 prezoane stricate volvo v50 2005 2.0d
summum replied to summum's topic in Reparatii de unul singur (DIY)
Am reusit sa imi fac revizia, dar pana la urma am nevoie de 3 prezoane pt jante de aliaj presupun ca sunt mai lungi ca cele de tabla si 3 piulite tot pt jante de aliaj. Dinoco cum luam legatura? -
2,3 prezoane stricate volvo v50 2005 2.0d
summum replied to summum's topic in Reparatii de unul singur (DIY)
Pai asta seara imi fac revizia la masina , am sa verific daca se poate scoate prezonu fara sa mai dau jos rulmentu. Daca nu merge, mai astept pana se strica rulmentu si il schimb cu totu. Daca totul e in regula si as putea sa il scot, revin sa te scap de ele Dinoco. Multam baieti pt raspunsuri ! -
Salut baieti! Am un Volvo V50 2.0 d 2006. O sa spun pe scurt problema caruia nu ii pot da de cap. Am ramas fara baterie, incerc sa dau la contact de 2, 3 ori moare bordu nici o lumina. Masina nu mai recunoste cheile. Schimb baterie noua, iarasi nu recunoaste cheile dar bordu se aprinde. Vb cu unu cu altu diferite pareri ba ca e ars contactu, ba ca trebuie refacuta codarea cheilor in CEM. Pana la urma ajung in service la Volvo, la Primus auto si ca prima constatare: contact pornire SCU ars. Bun ,il comandam se schimba contactu, masina porneste + niste erori care se rezolva pe parcurs. O singura problema a ramas si nu am mai rezolvat-o la ei datorita preturilor mult prea piperate. Mecanicul mi-a spus ca recomanda inlocuirea balastului far dreapta (in momentu de fata am mufa scoasa de la far) pt ca exista posibilitatea sa imi arda iar contactu abia schimbat. Mi-a spus ca intre contact si balast exista un fir care face legatura intre cele doua unitati si ca ii da o eroare pe balast asa ca mi-a recomandat sa il schimb desi daca ii baga mufa totul merge totul ok. Masina a suferit un accident pe partea dreapta dar fara sa afecteze in mod direct balastul sau sau sasiul masinii. Mentionez ca de un 1 an de cand am suferit accidentul nu am avut nici o problema la masina dupa reparatie. Totul a inceput de cand am ramas fara baterie. Ce ma sfatuiti sa fac in acest caz? Sa cumpar alt balast desi observ ca acesta functioneaza si nu am avut nici o problema cu el pana cand mi-a murit bateria? Chiar nu am nici o idee ce sa fac. Va multumesc.
-
Cred ca o sa iau legatura cu Bogdan G si sper sa rezolv aceasta problema, mai ales ca si mie mii s-a parut tampita explicatia ca din cauza balastului ar putea sa imi arda iar contactu. Am ramas stupefiat cand mi-au zis ca imi scot mufa de la far pana la schimbarea balastului.... Si atat am vrut sa ma feresc de astia de la PrimusAuto si tot la ei am ajuns, mare greseala.....
-
Am sa mai verific odata nivelul farurilor sa vad daca este cum spun ei. Totusi mii se pare ciudat ca in timp ce imi spuneau de eroarea de la balast ma intrebau si daca masina a fost avariat pe partea dreapta, ca au vazut balastul fixat mai bine cu 2 soricei. Oricum mii se pare dubioasa rau treaba asta cu balastu, ca 1 an de zile masina a mers perfect n-am avut nici o problema. As merge cu mufa bagata la far sa vad ce se intampla, voi ce spuneti? Am verificat nivelul farurilor pe un perete si intradevar cel din dreapta bate umpic mai jos si are o lumina mai rosiatica fata de cel din stanga care bate drept si are o lumina alba normala. Sa fie oare becul pe moarte sau balastul?
-
Am uitat sa mentionez ca mecanicul mi-a spus si mi-a arat desi nu am observat prea bine ca farul din dreapta bate umpic mai jos decat cel din stanga si cica ar fi ceva defect la balast de se intampla treaba asta. Contactul am uitat sa il cer , mi-am dat seama de asta abia cand am ajuns acasa...Am stat ceva pe acolo la service mi-au cam mancat nervii si am uitat sa il cer. Nu stiu daca mi-l dau inapoi, m-as duce luni sa il cer.
-
Pana sa intampin problema cu bateria descarcata nu am avut nici o problema cu balasatul sau eroare. Dupa ce au remediat problema cu contactul , mi-au spus ca da eroare balastul. Pe devizul de reparatie de la ei mi-au notat ca trebuie inlocuit balast far dreapta. Mie mii se pare ciudat ca pana acum n-am avut nici o problema cu farurile totul a mers perfect . Daca bag mufa farurile se aprind din prima la pornire. Mecanicul mi-a spus ca daca merg cu mufa bagata la far dupa jumatate de ora de functionat cu motorul pornit, exista riscul ca la repornire sa nu mai functioneze contactul. Chiar nu inteleg care e cauza daca pana acum totul a mers cum trebuie, de unde pana unde eroarea la balast (este notat pe foaia de service interna ca ii da eroare) si legatura cu contactu... :l Sa pun mufa inapoi la far si sa o bag iarasi pe un tester?