cornelb85
Membru-
Content count
13 -
Joined
-
Last visited
Community Reputation
0 PoorAbout cornelb85
-
Rank
Nou venit
Profile Information
- Locatie Harsova
- Auto Volvo XC90 D5
- Fabricatie 2006
- Auto 2 Bmw E90 320d
- Fabricatie 2 2005
-
XC 90 185 cp. Ieri am anulat dpf fizic si din soft undeva in Bucuresti, si se pare ca am scapat de necazuri. Masina trage foarte bine, demarajul este foarte bun, ca viteza i-am dat si 170 si mai mergea, , consum redus (8L pe autostrada si cu viteza, sau 6L la suta mers cu optzeci la ora cu a 5a), nu scoate fum sau gaze vizibile, nu mai am mesajele de eroare in bord.
-
Desi cei de la reprezentanta Exclusiv auto din Constanta mi-au zis ca as avea un tampon stricat fiindca tremura masina putin, ei nu mi-au spus ca acestea au treaba cu tot sistemul de vacuum. Eu le-am zis ca vreau diagnoza..si doresc sa stiu daca masina functioneaza la parametri normali, dar ei nu mi-au dat decat un print cum ca au incercat regenerare si aceasta a esuat din cauza ca e prea infundat dpf. Asta e o consecinta. Stiu ca nu au putut sa vada codurile fiindca le stersese un baietas cu testerul asa fara sa se uite la ele, in schimb puteau sa verifice parametri diversi cred.. Dupa alte cercetari efectuate personal am descoperit ca : 1. tamponul vacuumatic din fata motorului este spart, ..tragand aer "fals", am suflat si am tras pe furtun direct de la tampon fata si se auzea si fasait. 2. furtunasele de vacuum erau altfel asezate dupa cum mi-am dat eu seama din citiri pe forumuri ro si uk, cred ca de cei care au reparat motorul asta vara. Si anume un furtun direct de la pompa de vacuum era tras la solenoidul PA6-GF30 de langa filtrul de aer (ce controleaza tampoanele vacuumatice) si apoi din solenoid pleca iar furtunas care cu un T se impartea si catre tampaone si inapoi catre solenoid PA6-GF30 de la EGR. Din ce am studiat eu ,erau gresit asezate , si le-am montat astfel : din pompa de vacuum am tras furtunas cu un un T -unul intra in solenoidul de la EGR (prin tevusca dinspre sofer, tevusca dinspre roata stanga are furtunas care duce catre asa numitul by-pass throtle al EGR, disponibil pe modelul meu) si alt furtun pleaca mai departe si intra in solenoidul de la filtrul de aer prin tevusca laterala (iar din tevusca de jos pleaca furtun catre tampoane). Astept si alte pareri, treaba asta am facut-o in seara asta si nu am mai scos masina din curte,la drum, pana acum vad ca nu s-au sters mesajele de eroare, doar ambaland putin, oare se vor sterge dupa ce merg cu masina sau trebuie sa apelez iar la tester?
-
Totusi, (simplu si la obiect) nu are nimeni idee ce inseamna codurile 040 si 042 afisate in bordul meu, atunci cand tin apasat trip meter timp de 10 secunde? Pe forumuri straine nu gasesc cine stie ce. Am gasit doua exemple asemanatoare : unul cu cod 019 pe youtube , Volvo V50 D5 Engine System Service Required Error Code 019 , si un cod 042 dar nici acestia nu stiu exact ce inseamna www.justanswer.com /volvo/23lvk-early-06-v70-diesel-particulate-filter-fitted.html
-
Multumesc pentru informatie, sa vad si eu timp am.
-
Nu stiu, la mine a iesit multa mizerie cand l-am spalat, am participat si eu la spalare. In deplasare ajunge in a 4-a la aproape 4000 turatii, 140 km/h. Dupa spalare l-am suflat aproape 30 de minute cu suflanta. Tot tind sa cred ca e vreun senzor. Daca era infundat si dupa spalare, nu ar mai fi curs apa prin el foarte lejer, cum a si curs atunci cand i-am facut limpezirea cu furtunul cu debit mic.
-
Daca alergata nu ajunge la 600*, atunci in modul regenerare din tester nu duce treaba la capat? ceva nu e bine.. Voi incerca atunci doar sa curat MAF sensor (debitmetrul) cu vreun spray special, initial, si sa tin banii mai degraba pentru un senzor de temperatura dpf Nou (pe care l-am mai schimbat anul asta de doua ori). Din moment ce in mers atunci cand se sterg erorile masina isi arata pentru cate o secunda adevarata putere este un semn bun, poate ar fi doar vreun senzor. Nu ca ma feresc de reprezentanta dar am aprox 100km pana acolo, (si acolo nu se face proba in sarcina).
-
In legatura cu problema mea, am fost zilele la reprezentanta din Constanta, mi-au prezentat si un print screen si au zis ca nu pot face regenerarea la XC90 din cauza ca este DPF prea infundat, ceea ce stiam deja, are aproximativ 60 grame cenusa, si presiune 80hPa. Azi am demontat dpf, l-am curatat la spalatoria auto, cand cu solutie de spalat motorul cand cu solutie- spuma activa, cand pe intrare cand pe iesire, lasare la activat, clatiri si jeturi repetate pana cand dand usor cu apa nu a mai iesit decat apa- ca pe teava. La inceput nici solutia nici apa nu treceau prin filtru. A iesit destul de multa mizerie si funingine. Apo l-am uscat pe interior cu o suflanta. (de strans frunze). Dupa ce l-am montat la loc am contactat un individ cu un tester ca sa vedem ce facem cu erorile, deoarece masina trage putin mai bine dar tot nu trage cum trebuie. Doua erori ce tin de filtru pe care le aveam nu pot fi sterse momentan si nici regenerarea nu poate fi facuta mai mult de 10 minute, in schimb presiunea la relanti este de 14 hPa, adica e bine(s-a micsorat mult), iar pe tester scrie ca regenerarea poate avea loc daca presiunea este intre 3-20 hPa. Cum se ajunge la 300 grade se opreste procesul de regenerare, iar in mers in sarcina, la viteza apare si o eroare ce tine de debitmetru ce poate fi stearsa dar reapare in sarcina. Din pacate cand am ajuns la garajul baiatului cu testerul, el nu memorase bine codul de eroare pt debitmetru, ca l-as fi cercetat pe net. Inca o chestiune e ca temperatura in filtru dupa 30 min de mers turat cu a 4-a nu creste mai mult de 400*C si ar trebui sa fie de peste 600*C. Interesant e ca in timpul deplasarii,cu masina turata, atunci cand baiatul stergea erorile masinii ii revenea puterea pentru o secunda dar apoi reapareau erorile.Cred ca decat sa ma duc iar la reprezentanta pentru o diagnoza,(ca este la distanta mai mare de mine) mai bine risc si comand un debitmetru nou intai.
-
...Printre alte proceduri tot nu s-a rezolvat cu consumul de ulei, dar baiatul acela insistase ca este si p heaterul de vina, ca nu se incalzesc indeajuns apa si motorul cand e frig afara. Iar parking heater ul acela, de vreo cateva luni, chiar si acum toamna, nu functioneaza. Voi cerceta si furtunul ce vine de la filtru de aer in turbosuflanta, dupa cum citit aici http://forums.t5d5.org/topic/14538-v70-d5-no-power-code-042/ . Si eu cand apas lung butonul trip meter imi apar codurile 040 si 042. Ieri am verificat si curatat pe loc EGR, desfacut pe ambele parti, si avea destula calamina, si mult mai multa avea furtunul dintre EGR si capacul cu clapetele swirl (sub capac nu am mai desfacut desi ar fi trebuit). Am dat cu spray si timpul functionarii motorului ulterior, dupa ce am montat ce trebuia. ..Si tot degeaba, tot nu trage masina cand e in sarcina. Daca nici furtunul de care care se vorbeste in link nu e vinovat, vom face programare la un tester serios.
-
Ok, multumesc.
-
Nu prea am incredere in reprezentanta din Constanta. Cand a mai fost tatal meu, inainte sa fac motorul, i-a spus unul Levent ,nu stiu daca mai e acolo, ca - consumul de ulei e din cauza defectiunii de la sirocou' , si l-a determinat sa cumpere altul chipurile nou de la el - fara acte cu 1500 lei, va dati seama ce reprezentanta avem. Si tot nu s-a rezolvat cu uleiul atunci. Am sa il caut pe Adrian din Mangalia eventual.
-
Din jud CT, Harsova. Cunosti pe cineva prin apropiere sau in Constanta cu asa ceva?
-
In mers masina ajunge si merge cu 4000rot/min, i-am tot dat talpa zilele trecute Oare poate ajunge la turatia aceasta daca e infundat Dpf? Acum vreo saptamana am incercat sa ii fac si calibrare swirl-ului (aparea ceva pe tester cu ''learning'') si am incercat si regenerare din tester, de doua ori, dar dupa 10 minute se oprea procesul. Am dat jos senzorul de presiune de la dpf,la recomandarea unui tester, masina mergea la fel, dar a aparut ulterior o eroare in care se spunea clar ca senzorul acela este dat jos...prin logica e bun si l-am pus la loc. De asemenea codul 106 din bord nu este tot timpul, despre care cred ca se refera la MAP sensor, apare doar dupa ce ii dau ''talpa'' -tot atunci se aprinde si becul check engine , iar referitor la 040 si 042 cand scot mufele de la senzorii catalizatorului(de oxigen si de temperatura) masina merge la fel si nu apar alte coduri in bord cand apas pe trip meter decat 040 si 042. ( De altfel am si curatat sonda de temperatura de la DPF, sonda de oxigen,de temperatura de la catalizator cu spray de curatat, si Map sensor- toate au avut destula calamina) Cand opresc motorul se aud zgomte ciudate in zona EGR timp de aproape un minut (chitaiala,bazaiala, suierat etc..), acolo nu m-am uitat inca.
-
Salutare, Sunt nou pe Volvo-club si am urmatoarea problema la un XC 90 diesel d5 : (in mers) masina nu trage cum trebuie, cred ca atinge 100km/h in 20-25 secunde, in schimb stand pe loc se tureaza cum trebuie. In bord imi apar mesajele "engine system service required" si "soot filter full". Motorul a fost segmentat/reparat prin iunie, filtrul l-am curatat in ianuarie. De cand am reparat motorul am schimbat si senzorul de temperatura de la Dpf, dar uneori tot nu tragea si se mai infunda si filtrul dpf. Asta vara am citit pe forum aici ca ''engine system service required'' apare de la bratul swirl, care la mine era cazut, l-am pus la loc si masina si-a revenit ca prin minune. De asta vara si pana mai recent mi-a mai aparut si ''engine system...'' si ''soot filter full'' dar cum ma uitam sub capota, era cazuta parghiuta swirl, o puneam la loc si disparea intai primul mesaj si apoi si al doilea( atat timp cat motorul funct in parametri se si regenereaza filtrul). De circa 2 saptamani, cu toate ca parghiuta este la locul ei, tot imi apar aceste doua mesaje erori in bord iar masina nu trage cum trebuie. Daca apas butonul trip meter imi apar codurile 040 042 (posibil sonda lambda?) si 106 ( posibil Map sensor?) . La tester apar erorile 2b40 (filtru de particule faulty signal) si 2baa (filtru de particule no value), totusi nu prea am incredere in testere sau mai degraba in cei care testeaza, ultimul acum doua zile mi-a zis ca motorul meu e la fel ca un motor de Volkswagen si mi-a recomandat sa anulez dpf si sa il elimin fizic. Puteti sa ma ajutati cu alte idei ca sa rezolv cu masina cu cheltuieli minime?( nu prea vreau sa sparg dpf) . Se poate sa fie si Egr de vina, cum am citit aici pe forum?