aco

Membru
  • Content count

    2
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

5 Neutral

About aco

  • Rank
    Nou venit

Profile Information

  • Locatie Saint-Louis, FR
  • Auto Volvo V40 2.0
  • Fabricatie 1998
  1. Placute frana spate

    Am uitat sa mentionez cuplurile de strangere pentru suruburile franei spate la Volvo V40 din 1998. 55 nm penru suruburile suportului de etrier, 30 nm pentru suruburile etrierului,si 110 nm pentru suruburile rotii. Toate aceste suruburi pot fi stranse si la intamplare, dar e mai bine sa folositi o cheie dinamometrica. Cu bine.
  2. Placute frana spate

    Salutare tuturor. Confirm si eu la randul meu ca pistoanele in spate la V40 din 1999 trebuie rotite (in sensul acelor de ceas) si impinse in acelasi timp pentru a reintra in locasul lor. Operatiunea se poate face foarte usor cu un cleste cu varfurile rotunde de tipul celui din imagine http://www.depozituldesimeringuri.ro/cumpara/cleste-cu-varf-rotund-4406756. Cele doua varfuri intra foarte bine in crestaturile pistonului. Atentie totusi la garnitura. Daca este schimbat si discul, etapele sunt urmatoarele: demontarea rotii, demontarea etrierului cu cele doua suruburi, pentru fiecare e nevoie de doua chei una de 15 la interior si una de 13 la exterior, scoaterea placutelor, demontarea suportului de etrier cu doua suruburi de 14, scoaterea surubului de la discul de frana cu o cheie imbus, extragerea discului (daca nu iese usor, se poate introduce surubul de 13 al etrierului in locasul surubului imbus, prin infiletare actioneaza ca o presa si desprinde discul de suport), apoi curatarea suportului de etrier si a suportului pe care se va monta noul disc cu o perie de sarma. La suportul de etrier se verifica daca cele doua pistonase culisante se misca. Este foarte important sa nu fie intepenite de rugina. Daca sunt intepenite, se scot, se curate cu peria de sarma si se ung cu vaselina. Noul disc e in prealabil curatat cu un spray pentru frane si sters cu o carpa moale. Pe suportul discului am pus unsoare pe baza de cupru, la fel si pe partile placutelor care intra in contact cu suportul de etrier. Se monteaza noul disc, se strange surubul discului, se remonteaza suportul de etrier, se monteaza placutele in sensul corect cu cele doua resorturi spre exterior, apoi etrierul cu pistonul retras. Asta e tot. Cu rabdare si cu experienta redusa, asa cum a fost in cazul meu, am stat cam o ora jumate pentru o roata. EE