LEONIDAS

Membru
  • Content count

    178
  • Joined

  • Last visited

Posts posted by LEONIDAS


  1. Va salut!

    Ar trebui sa schimb conductele de alimentare si frana. Daca le-a schimbat cineva as avea nevoie de cateva informatii:

    - ce material sa folosesc cupru, cupru nichel, otel,

    - ce lungime au conductele, sau cati metri de conducta trebuie sa cumpar,

    - conductele de alimentare in compartimentul motor au sertizate furtune de cauciuc, se pot folosi mufe de compresie,

    -se poate demonta rezervorul fara a deconecta conductele de sub bancheta?

    Volvo V40 2001 1.9D 

    Multumesc!


  2. La 19.01.2018 at 6:57 PM, LEONIDAS a spus:

    Buna seara,

    A schimbat cineva regulatorul de incarcare la alternator, fara sa  demonteze alternatorul si pompa de servo?

    Masina:  VOLVO V40  2001  D4192T4

    Se poate schimba și e destul ușor.

    Se desface cablul din mufa iar celălalt cablu are o piuliță de 13.

    Capacul alternatorului este prins cu doua șuruburi de 7. Aici aveți nevoie de o tubulara.

    Releul este prins cu trei șuruburi tot de 7.

    Eu a trebuit  să schimb doar cărbunii.

    Codul cărbunilor cumpărați este : 940113190071

    Am atașat cateva poze din timpul lucrării și cu codurile pieselor.

    IMG_20180126_145732.jpg

    IMG_20180126_145514.jpg

    IMG_20180126_143236.jpg

    IMG_20180125_125542.jpg

    IMG_20180126_143253.jpg

    IMG_20180126_143919.jpg

    IMG_20180126_143850.jpg

    IMG_20180126_150334.jpg

    1 person likes this

  3. La 10/9/2017 at 10:17 AM, avx a spus:

    Salut! Daca ai cutie manuala, elementele capului de planetara, sunt urmatoarele:


    Partea de montare: Spre roata, Punte fata
    Dinamica franare/conducere: Pentru vehicule cu ABS
    Dimensiune filet: M22x1.5
    Dantura exterioara parte roata: 25
    Dinti interior, spre roata: 29
    Diametru simering [mm]: 54
    Numar dinti , inel ABS: 43
    Diametru exterior [mm]: 84

    Sper sa fie de folos...

    BAFTA!

    Salut!

    Este posibil sa fie planetare diferite pe aceeasi motorizare si in acelasi an?!

    Eu am aceeasi masina cu "deceneu8",(2001, 1.9 dci, 75 kw, m56)  iar cand am schimbat burduful la planetara, mecanicul a numarat dintii la capul de planetara  si i-a dat:

    D. Int.  27 dinti

    D. ext. 26 dinti

    Inel Abs 43 dinti.


  4. Am cumparat o cheie de contact, blank  de pe ebay.co.uk, careia i-am inlaturat lama si am polizat-o in interior cu ajutorul unei minifreze. 

    Cheii originale i-am polizat plasticul pana l-am subtiat cu grija fara a afecta cipul, sa aibe loc in carcasa chei blank, unde l-am lipit cu o rasina epoxidica.

    Detaliile se pot observa poze de mai jos:

    1727863808.thumb.JPG.a0c13fb4897448b33dd

    1729436672.thumb.JPG.fcfc052b5a300efef31

    1730550784.thumb.JPG.94343f11c3f7951420b

    1732156416.thumb.JPG.da77d0440e3fbb7489a

    1733991424.thumb.JPG.a73ae61527cb588895b

    1735433216.thumb.JPG.e9a3573693837ff28d2

    1736940544.thumb.JPG.e62dc53a0219633e087

    3 people like this

  5. Anul trecut, la sfatul unor  mecanici, am schimbat regulatorul de presiune de pe pompa de injectie.

    Dupa ce l-am cumparat nou nout si nu am vazut absolut nicio schimbare, nici in bine nici in rau, m-am linistit total si am lasat-o balta.

    Anul asta: Dupa un un drum mai lung ajung acasa, cand sa opresc motorul incepe sa huruie ceva pe la curea de accesorii. Huruia asa rau ca am crezut ca s-au dus rulmentii la alternator. 

    A doua zi comand cureaua, rola alternator, rola fixa si intinzatoare; trimit pe cineva cu masina la un service. Cand sa plece cu masina, liniste nu se mai auzea nimic, in fine se duce la service si gaseste doar rola fixa defecta. Ok, imi zic ca am scapat ieftin si returnez celelalte piese.

    La cateva zile incepe sa  huruie din nou, dupa care zgomotul inceteaza. Comand din nou piesele + fulia la vibrochen si ma duc la alt service. Da jos curea de accesorii, invarte de toate rolele, niciun zgomot, ne uitam mai bine si vedem, adica eu, ca rola de la alternator are un joc pe ax, adica puteai sa o apropii sau sa departezi de alternator aprox 2mm, dar nu era blocata.

    Pentru linistea mea am schimbat tot si daca eram "setat" pe reparat masina (ca sa revin la topic) am zis sa iau si un injector sa vad ce se intampla..

    Schimb al doilea injector de la distributie care mi se parea mie ca bate, dupa ce am facut mai multe teste cu surubelnita, (se ia o surubelnita mare se pune pe fiecare injector si se aculta cu urechea) in ideea ca daca nu se modifica nimic, injectorul schimbat il pun in locul primului injector de la distributie care dadea prea putin pe retur.

    Dupa ce il schimb, bucurie mare, nu mai batea motorul la rece.

    Rezultatul testului cu seringi dupa schimbarea injectorului. Seringile sunt asezate invers pe motor. Seringa cu cea mai putina motorina corespunde primului injector de la distributie.

    2089982976.thumb.JPG.e9b33341f1e6123c150

    Incantat de rezultat mai iau un injector sa il schimb si pe cel care dadea prea putina motorina pe retur. 

    Dupa ce il schimb vad ca bate incontinu, si la rece si la cald si in turatii. Fac vreo 300 km cu el gandindu-ma ca poate e stat si si-o mai da drumul. Nimic!

    Zic sa mai fac o incercare si il schimb din nou cu altul.

    Zis si facut, il schimb,  pornesc motorul si astept putin, nu se auzea nicio bataie, motorul mergea silentios. Plec sa il testez si in mers, nu se mai auzea tacanit in turatii era ok, mergea cum trebuie.

    Ajung cu masina acasa, nu opresc motorul, ascult si.....dezamagire maxima, injectorul asta bate la cald, la relanti.

    Fac testul cu seringile si constat ca injectorul da prea multa motorina pe retur.

    006012416.thumb.JPG.069c0b569a4f9a5a3b3d

     

    Nu am mai avut chef si rabdare sa mai schimb ceva si l-am lasat asa.

    Ce s-a modificat dupa ce am schimbat cele doua injectoare:

    - a scazut consumul

    - nu mai bate la rece

    - bate la cald

    - accelereaza constant, rotund fara tacaneli in 99% din cazuri.

    Ce am mai constat nu doar de acum, ci si dinainte sa schimb vreun un injector si nu am explicatie, este ca motorul meu trage mai bine pe ploaie, mai exact cand incepe sa ploua si cand am aerul conditionat pornit.

    In poza de mai jos sunt cele 2 injectoare schimbate. Cel curat este cel care batea la rece.

    2099682304.thumb.JPG.9ebec7ad5b5c322a458

    2 people like this

  6. Bogdan G, consumul l-am calculat de la plin la plin, e cam greu sa-l fi calculat gresit.

    Acum scoate mai putin fum (sau cel putin asa cred), inainte nu mi se parea ca scoate exagerat. Observam fumul  doar noaptea in farurile celui din spate.

    Mers neregulat.... Daca te referi la fluctuatii de ture nu aveam, doar niste zgomote de injectoare de care am scapat dar am dobandit altele.. (din cauza asta nu am updatat celalat topic).

    Acum ca ma gandesc, nu mai tin minte daca cosumul de 8 l-am calculat inainte sau dupa ce am schimbat egr-ul. 

    A, si doar un injector pisa, celalat l-am schimbat pentru zgomot, dar mi s-a parut ok sa mentionez ca am schimbat doua.


  7. Este posibil sa fie un injector care pulverizeaza mai multa motorina decat trebuie. 

    Mie mi- a scazut consumul de la 8 la 6,3  dupa ce am inlocuit primele 2 injectoare de langa distributie. Vezi link:  

    Pe tester nu o sa vezi daca ai o astfel de problema.

    Cand te duci la reprezentanta cu masinile noastre,  e ca  si cum te-ai duce la spital la 80 de ani si zici ca nu mai poti sa alergi....

     

    1 person likes this

  8. Salut!

    Ce arcuri ai cumparat? ''Rulmentul" de cauciuc din flanse l-ai schimbat?

    Arcurile oem au mai multe coduri in functie de duritate si lungime iar aftermarket gasesti un cod echivalent pentru toate sau aproape toate codurile oem. E posibil ca arcurile noi sa nu aiba aceleasi caracteristici cu cele vechi.

    Ca sa pastrezi relativ aceasi inaltime si cand ai masina incarcata sau tractezi ceva, se folosesc niste tampoane ce se insereaza intre spirele arcurilor.

     


  9. La service (chiar la 2 am fost) de l-au verificat, nu eu! La un service am primit un raspuns ca poate fi de la cauciucuri. M-a bufnit rasul> Cauciucurile au fost noi noute, si am rulat cu ele un sezon! Vredestain snowtrack 3 + nu stiu cum poate sa sune un cauciuc fier pe fier! Masina a fost ridicata si testata. Mi-au spus clar ca bucsele, telescoapele si flansele nu sunt. Ce era dubios si putea fi (capete de bara si bieleta anti ruliu, au fost inlocuite). Problema persista

     

    Mie imi bateau flansele si bucsile de la bara stabilizatoare. Cu masina pe elevator nu aveam niciun joc, bara stabilizatoare era "teapana" in bucsi, de asta te-am intrebat cum au fost verificate.

    Flansele nu stiu cum au fost verificate dar poti sa faci si tu o verificare: cu capota ridicata tragi frana de mana si rogi un prieten sa incerce sa plece de pe loc, daca tija amortizorului joaca in flanse, sunt uzate. In mod normal tija amortizorului trebuie sa stea in centrul flansei.

    Daca nu ai schimbat niciodata piesele astea ma indoiesc ca dupa 333000 km sa nu bata.


  10. Buna ziua stimati colegi.

    Am o rugaminte si o intrebare la voi, respectiv din desenele atasate sa-mi spuna cineva cum se monteaza bucsa cu nr. 20 din desenul de suspensie, avand in vedere ca aceasta bucsa are interiorul neechidistant fata de centrul ei (un capat e mai iesit in afara fata de celalalt). Adica, care parte a bucsei se monteaza spre exteriorul masinii (pe aceeasi parte cu fuzeta) si care parte a bucsei vine spre interiorul caroseriei (vorbim de capetele bucsei, partea lunga sau partea scurta)

    Am schimbat bucsele in vara, facut directia, dar bratul drept a alunecat (culisat) pe bucsa spre interior....ceea ce ma face sa cred ca respectiva bucsa a fost pozitionata gresit....

    Cu speranta ca am fost destul de explicit, va multumesc anticipat.

     

    Salut,

    Bucsa se monteaza cu capatul scurt spre exteriorul masinii/bratului iar corpul bucsei trebuie centrat in brat, adica semicercurile de metal ale bucsei care raman inafara bratului trebuie sa fie egale pe ambele parti, interior si exterior.

    Daca s-a miscat bucsa  in brat imseamna ca fost montata gresit sau defectos. 

    s-l1600.jpg

    s-l1600 (1).jpg

    s-l1600 (2).jpg

    1 person likes this