o sa incep cu inceputul. o sa fie mai lung dar in ciuda raspunsurilor pozitive primite de cei care au postat aici, am zis sa incerc si eu.
E vorba despre un volvo v50 ,1.6 TDI, 8okw, an fabricatie 2006, km bord 199 000 (reali, nereali, nu stiu) .
In timp ce ma deplasam cu masina pe autostrada in strainatate, mi s-a dus turbo. a intrat motorul in limita de 3000 turatii + eroare in bord si check engine. Am mai mers 200km pana la service cu ea asa unde s-a constat ca trebuie schimbata turbina. Dupa 7 ore, totul a fost gata, mergem cu masina in test si constat ca nu are putere deloc. dupa inca 2 ore de mers cu testerul pe ea si 2 regenerari ale filtrului de particule, s-a constat ca uleiul de la turbo a intrat in filtrul de particule si s-a infundat. In regula, mi s-a spus ca in 3 ore se remediaza problema pentru pretul corect.(filtru spart si sters din memorie)
Si aici a inceput minunea. din 3 ore s-au facut 26 de ore de stat langa masina cu o pauza de 4 ore de somn.
Se pare ca baietii veseli de la service-ul din Ungaria nu au avut softul corect pentru a sterge filtrul de particule din memoria calculatorului, ca urmare masina pornea la prima cheie, insa dupa oprirea motorului si incercarea de a o reporni...zero.. dadea la automat in gol. problema nu s-a putut remedia din soft si dupa foarte multe ore s-a constatat ca daca ia borna dupa baterie jos si o pune inapoi, masina porneste. (probabil se reseta calculatorul), fapt ce i-a dus la panoul de sigurante unde... au gasit o siguranta neagra , patrata pe care daca o scoteau si o introduceau inapoi ... masina pornea. Acuma ce au facut, habar nu am sa va spun ca ungureste nu vorbesc, iar ei in alta limba nu stiau sa imi explice.
au desfacut siguranta, au legat 2 fire de bobina din ea pe care: 1 l-a legat de un surub oarecare, iar al doilea mi l-a legat de un cablu de sub volan. (tot ce stiu este ca cautau un amperaj anume sa lege cel de-al doilea fir si sub capota nu au gasit nici unul bun). pana la urma am plecat de acolo cu masina dar nu reparata total ci cu tubul care vine din intercooler la turbo fisurat vreo 10 cm.... un chin de 800 de km s-a numit acest tub , pe care l-am schimbat in Romania.
Ca rezultat in urma modificarilor facute de baietii veseli de acolo este ca imi apare in mers, ocazional, eroarea stabiliskont. wart. erforderl. iar pe tester ar zice ca este o eroare de tip permanent si ca este dezactivat ABS-ul si ESP -ul. mentionez ca daca eroare nu apare in bord, abs-ul functioneaza.
Din cate am citit aici pe forum si pe un altforum polonez, cica ar fi problema cu DSTC -ul ... baietii de la service mi-ai spus sa fac un update original la reprezentanta volvo si sa ma intorc la ei la service sa imi stearga ei filtrul de particule si sa scot afara firele improvizate din aceea siguranta.
Acum, astept si parerea voastra. mentionez ca discuri de frana plus placute fata spate - schimbate cu 3 saptamani inainte de plecare si distributia facuta in urma cu 5 luni (adica 3500km).
pentru alte experiente, preturi din Ungaria va raspund cu mare placere la cei interesati.