Bogdan ST

Membru
  • Content count

    24
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

6 Neutral

About Bogdan ST

  • Rank
    Nou venit

Profile Information

  • Locatie Brașov
  • Auto Volvo XC70 D5 AWD
  • Fabricatie 2011
  • Auto 2 Skoda Superb
  • Fabricatie 2 2009

Recent Profile Visitors

1,537 profile views
  1. Distributie XC70

    Multumesc.
  2. Distributie XC70

    Salutare, Am ajuns la 180.000 km cu maşina noastră (XC70 AWD D5 2.4 205CP din 2011) şi, conform celor recomandate de reprezentanţa din Germania de unde am luat-o, ar cam fi cazul să-i fac distribuţia. V-aş ruga pe cei cu experienţă în domeniu să mă ajutaţi cu următoarele informaţii: 1. În jurul cărei valori ar trebui să se învârtă costul pieselor (bănuiesc că este vorba de curea, role, întinzătoare şi pompa de apă). Există şi alte componente "atipice", specifice Volvo care trebuie luate în calcul? 2. Cam care ar fi un cost corect pentru manoperă? 3. Un service decent, fără a fi specializat în Volvo, ar trebui să poată face inlocuirea sau sunt "fineţuri" specifice şi ar trebui să mă gândesc la unii dedicaţi (fiind din Braşov, din păcate nu am prea multe alternative pe direcţia asta) 4. Îmi puteţi recomanda un magazin on-line de unde pot comanda piesele? O anumită marcă? Din câte ştiu, parcă sunt colegi pe forum care au astfel de magazine. Mulţumesc anticipat.  
  3. Xc60 cutie automata exploatare

    Salut, Nu am pregătire de mecanic însă, din punctul meu de vedere, dacă era doar solenoidul de vină (bobina care antrenează valva) eroarea ar fi trebuit să fie detectată de îndată ce ai fi mers cu maşina, indiferent de stil şi condiţii de temperatură.    Condusul sportiv, canicula, conduc clar la dilatarea elementelor din cutie, schimbarea proprietăţilor uleiului. Eu suspectez că din cauza asta valva culisează mai greu, prin urmare curentul din solenoid creşte iar de aici eroarea indicată.   Primul şi cel mai ieftin pas, la fel ca în cazul multora dintre noi, este schimbarea uleiului şi o recalibrare.   Bafta
  4. Xc60 cutie automata exploatare

    Salut Tudor,   Eu am un XC70 din 2011 D5, 205CP. (aceeaşi cutie de viteze ca la XC60)   La 205 CP mă aşteptam să mă lipească pe scaun la plecarea de pe loc însă maşina asta n-a fost gândită pentru aşa ceva. M-am liniştit după ce am mai condus Volvo-uri din aceaşi clasă.   Mie în oraş nu prea îmi place să o conduc în schimb la drum lung sunt fan declarat. Are vână exact acolo unde în practică trebuie cu adevărat (cel puţin pentru mine), nu la liniuţe, plecări de pe loc pentru impresii "artistice" ci la depăşiri, când maşina e deja pusă în mişcare şi când accelerează de parcă nu se mai termină puterea. Maşina are ţinută de drum impecabilă. Eu mi-am luat de curând o rulotă de 1350 kg şi nici nu o simte. E şi foarte stabilă.   Cât despre smucituri, şi la a mea am avut chiar de când am luat-o (SH ), la trecerea din N în D. M-am panicat un pic atunci dar m-am liniştit. Am schimbat uleiul şi i-am făcut o calibrare iar simptomele s-au atenuat simţitor. Am făcut de atunci vreo 8000 km şi mă declar cât se poate de mulţumit. Ocazional (foarte rar şi fără a depista vreun tipar după care o face) mai smuceşte din N in D.    Niciodată însă nu am simţit smucituri odată intrată în D, când schimbă între trepte, şi asta cred că este cel mai important.   Având însă în vedere preţul de achiziţie, schimbul de ulei am putea spune că e la un preţ modic. Ştii cum se spune "Better safe than sorry". Eu am luat-o dintr-o reprezentanţă Volvo din Germania şi mi-au confirmat că nu s-a schimbat uleiul în cutie şi că la ei nu se practică asta.   Dacă treci prin Braşov şi vrei să faci un "testdrive" pentru liniştea ta, dă-mi un semnal.   Baftă.
  5. Xc60 cutie automata exploatare

    Touché! Eu am un XC70, este o maşină foarte confortabilă la condus dar unele lucruri îmi lasă impresia că au fost date spre proiectare practicanţilor din biroul de design. Am un lung şir de chichiţe enervante... Mă rog, am divagat, topicul este despre exploatarea cutiei automate. ...dar totuşi, telefonul să nu aibă quick dial.... ;-)
  6. Achizitie XC70

    @Flobv, trecând peste unele comentarii maliţioase, şi eu cred că este foarte greu să găseşti un chilipir, adică o maşină foarte bine echipată, km puţini şi la un preţ până în 20.000€.....şi desigur fără probleme...dintre care unele destul de greu de depistat, mai ales de către cumpărători amatori ca mine sau ca tine. Dacă însă se pune problema unui buget la limită, ţi-aş recomanda să te gândeşti la ce ai cu advevărat nevoie. Am mai discutat asta când ne-am întâlnit.    Cât despre cutie, că tocmai am scris într-un topic de X60 (http://www.volvo-club.ro/topic/16906-xc60-cutie-automata-exploatare/?page=4#comment-289678), în cazul meu simptomele s-au atenuat, dar tot mai smuceşte uneori la trecerea din N în D. În rest schimbă impecabil. Cum am deja 6 luni de exploatare şi nu am mai depistat vreo problemă mă declar foarte mulţumit.   Apropos, eu tot mai vreau să îmi iau multivanul, dacă mai tai din lista de extra-uri o poţi lua pe a mea şi-ţi mai rămân şi bani pentru extra-uri în concediu :-))   Succes in continuare.
  7. Xc60 cutie automata exploatare

    Salutare.  @Silviu30, aceleaşi simptome le prezintă şi a mea, smuceşte uneori (în condiţii de ea ştiute) doar la trecerea din N în D. Ceva mai rar şi mai puţin intens însă după schmibul de ulei şi recalibrare. Eu suspectez, după urmele de uzura de pe schimbător, că proprietarul anterior comuta des intre N şi D. Dacă în rest cutia schimbă fără probleme, cum e şi în cazul meu, ţi-aş recomanda să nu te atingi de cutie. Schimbul de ulei şi-atât. În rest, rămâi în drive la semafoare, cum au recomandat şi colegii. E chiar mai comod de altfel.   Baftă.
  8. Sfaturi achizitie V70

    Cât despre cutia automată din generaţia asta, din câte am tot citit şi discutat cu alţi posesori de Volvo, nu o poţi lăuda ca fiind un etalon de fiabilitate. Din păcate. Asta nu înseamnă că sunt toate pulbere dar din păcate există suficienţi posesori mai puţin fericiţi. Citeşte un pic postul meu http://www.volvo-club.ro/topic/18276-smucitură-la-intrarea-în-drive-după-încălzirea-cutiei/ care face în final o redirectare către unul similar pentru XC60. Verifică, dacă poţi, dacă s-a făcut schimbul de ulei din cutie. Cel mai probabil nu. E o discuţie lungă pe care nu are sens să o redeschid aici. Oricum, înainte de a lua o decizie cred că ar merita să citeşti un pic posturile indicate.
  9. Sfaturi achizitie V70

    Salut, Eu am XC70 din 2011, un D5 de 205CP, AWD, cutie automată, 160K.  Nu este o mașină cu care să faci liniuțe dar probabil că nu pentru asta îți dorești un Volvo. Eu mai am o Skoda Superb la 170CP, cutie manuală, și intr-adevăr Skoda pleacă mai cu svâc, cu s-ar spune, simt că mă împinge în scaun de îndată ce am apăsat pedala. Ce-i drept Superbul e cu vreo 300kg mai uşor. La Volvo nu simt asta, dar după ce și-a luat avânt un pic (o secundă, două), parcă nu se mai oprește. Latenţa asta însă sunt convins că se datorează cutiei automate. In schimb, comfort cum la puţine maşini la bani comparabili am mai simţit. Am trei copii care încap în spate fără probleme deşi doi dintre ei încă mai stau în scaunele pentru cei mici. Spaţiu mai mult decât în Superb, deşi Superbul e o maşină foarte spaţioasă. Cât despre consum: urban, eu reuşesc între 9 şi 11 la sută, mergând moderat, în trafic tot moderat de Braşov. Dar nu am prea condus-o mult aşa, e mai degrabă maşina pentru drumuri lungi. Recunosc că în oraş conduc cu mai multă plăcere Superbul, deşi are cutie manuală. Dar e o chestiune subiectivă. Extra-urban: depinde extrem de mult de stilul de condus. Azi, recordul meu absolut: Braşov - Vintilă Vodă (undeva în nordul Buzăului) şi înapoi, prin Siriu - adică un traseu plin de serpentine şi de sate - am reuşit 5,9 (da, cinci virgulă nouă ) la sută. Pe acelaşi traseu însă am ajuns uşor şi la 8% mergând ceva mai sportiv, dar nu exagerat. Tulcea - Brasov, pe autostrăzi cu 150-170Kmh am venit cu 9%. Braşov-Tg Mureş şi înapoi, ceva mai sprinten (dar max 140kmh la drum întins), cu tiruri depăşite, bară la bară pe Pădurea Bogăţii am ajuns la un 6.8% E relativ frugală dacă mergi întins cu ea şi nu faci o obsesie din a depăşi tot ce-ţi iese în cale dar gurmandă de-a dreptul când mergi mai agresiv. Dacă nu îţi iei AWD proabil consumul se va reduce cu cel puţin 0.5 - 1  litru la sută. Nu mi-aş lua varianta de 136CP la o maşină atât de grea şi cu cutie automată. Mă aştept însă ca D5 la 163 CP să fie absolut decent, dar dacă poţi lua una la 205 CP sau mai mult eu ţi-aş recomanda-o. E o maşină de 2 tone totuşi. Sper să te ajute informaţiile. Dacă te mai pot ajuta cu altele, dă un semnal. Baftă.
  10. Xc60 cutie automata exploatare

    Revin cu un comentariu. Până acum nu am găsit o afirmație categorică, de la vreun producător de uleiuri/cutii/auto care să confirme cele spuse. Dar e de aşteptat, deoarece este vorba de bani mulţi, foarte mulţi din licenţe.... ştiţi voi vreo rafinărie Volvo? uleiul lor e produs de cineva. Sunt curios dacă pe un bidon de ulei Volvo e scris numele producătorului.... mă îndoiesc. Pe net veţi găsi informaţii contradictorii dar majoritatea indiciilor, aş spune, sunt în favoarea înlocuirii, pentru că nu e chiar o echivalenţă. Uleiul cu norma JWS3324 se pare că ar fi mai fluid. Pe de altă parte, am citit că este important ca schimbul să fie complet şi să nu se amestece cele două tipuri de ulei (cum din păcate a fost în cazul meu). Este deci nevoie de un flush bine făcut. 
  11. Xc60 cutie automata exploatare

    Da, uleiuri care respectă JWS3324 pot fi folosite pe cutii AISIN-WARNER Informaţia o am de la un coleg de pe forum, confirmată de către cei care mi-au schimbat uleiul şi de ce am mai citit pe forumuri externe. Acum, dacă o să vedeţi un XC70 cu numere de Braşov pe platformă, îndreptându-se spre Primus s-ar putea să ne fi înşelat cu toţii
  12. Xc60 cutie automata exploatare

    OEM şi eu la "schimbul" meu.  Ravenol norma JWS 3324 Probabil că în reprezentanţă voi pune tot ulei OEM dar în bidon cu etichetă Volvo şi voi plăti mai mult.  
  13. Xc60 cutie automata exploatare

    Maverick, din păcate, experienţa mea în domeniul cutiilor automate şi referitoare la Volvo, în general, este cvasi-nulă. În ultima perioadă ce am mai aflat câte una, alta.  Am primit mesaje de la "trebuie schimbată cutia" (de la membri ai grupului cu experienţă  - noroc că nu mi se taie mie maioneza foarte repede), la "e blocul de valve", la "las-o aşa". Probabil că a doua afirmație are șanse să fie aproape de adevăr dar evident că aş înclina către ultima opţiune dacă aș ști că nu există riscul unei agravări a situației. Încerc să culeg cât mai multe informații și să identific pe cei care nu văd în mașina mea doar o vacă de muls ceva bani....care nu sunt nici pe departe nesemnificativi (cel puțin pentru mine). Din 2000 de euro cât se anunță o eventuală reparație pot face câteva excursii bune împreună cu familia. Sau pot să-i pun în fondul pentru rulotă și să-mi iau una mai acătărea. Mulțumesc pentru mesaj. Orice informație și orice sfat din partea celor cu experiență sunt binevenite. 
  14. Xc60 cutie automata exploatare

    La fel mi-au zis şi cei de la Premium Cars din Cluj.  1700-1800 lei pentru schimbul de ulei.  Între timp i-am contactat pe cei de la Geartech din Timişoara pentru a vedea care ar fi costurile estimative a unei reparaţii. Dacă voi face reparaţia vă ţin la curent cu rezultatele. Şi-a mai reparat careva dintre voi, sau aveţi cunoscuţi care au reparat cutii la cei de la Geartech?  
  15. Xc60 cutie automata exploatare

    Din păcate mă aşteptam la răspunsul ăsta.... Tocmai am aruncat 850 de lei. Sau, mă rog, am făcut o împrospătare a uleiului, nu o înlocuire. Există vreo şansă ca smucitura de la trecerea din N in D sau R să fie totuşi din diferenţial sau cuplajul lui? mă miră că smucitura nu apare decât în situaţia asta, în rest cutia schimbă fără probleme.