Marian78

Membru
  • Content count

    209
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

44 Good

About Marian78

  • Rank
    Pasionat
  • Birthday 05/08/1978

Profile Information

  • Locatie IASI
  • Auto Volvo S70 2.3T5
  • Fabricatie 1999
  1. Salutare prieteni! M-am indragostit lulea de un S80 2.0T din 2004 varianta Summum. E in Germania ,cica are 125.000 km si am reusit sa o scot la 4500 Euro. Prima inmatriculare 9/2004 si cei de la parcul auto spun ca e euro 4. Din cunostintele mele in 2004 Volvo nu avea nici un motor euro 4 pe S80. Voi ce stiti??? Multumesc!
  2. Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

    Salut Alex!Faina treaba cu bielele! Exista o mica problema . AFR-ul ala de 12.5 nu e ok! .Presupun ca e la motorul de 2.5. Pentru "bijuteria" de 2.3 rogu-te sa-l duci la maxim 11 daca vrei sa treci de 1 bar presiune in turbo. Eu am setat 10.5 la mine in soft (nu stiu in realitate cat o fi caci nu am ceas) si cu benzina de 95 motorul trage f. bine . Am incercat si mai jos dar afuma destul de serios toba finala.
  3. Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

    Salut ! Frumoasa lucrare ! La ME7.0 constanta de injector trebuie micsorata cand se pun injectoare mai mari. Pentru motorul de 2.3 perechea 19T+injectoare verzi e perfecta cu setarile originale in soft.Eventual un pic scazuta constanta ( f. putin). Ma refer la ME7.0. Nu stiu cum e cu Motronic 4.4 dar e posibil sa fie la fel .
  4. Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

    Aha.... Eu am M56L si cu limitare la 6250 (soft original) arata fix 95 pe ceas.
  5. Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

    Merge ,merge! Ce cutie ai pus pe masina? M56L sau H? Pe mine ma omoara treapta a 2 a la demarajul 0-100km/h. Pana nu am dus limitarea RPM la 7000 nu am reusit sa prind suta doar cu 1 si 2. Iar dupa 6250 si 19T-ul gafaie.Scade destul de mult boost-ul. Mai trepideaza masina cand cuplezi ambreiajul? Eu am patit asa la un Citroen BX 1.9GTI si vinovata a fost placa de presiune.Stiu ca a ta e noua dar se mai intampla sa fie defecta din fabrica.Oricum acest fenomen apare doar de la volanta sau placa de presiune.
  6. Eu am mers toata vara cu amestec 50/50 ulei floarea soarelui nefolosit/motorina cu un Opel Astra G 1.7 DTI 2002 si pot spune ca usor usor motorul a functionat din ce in ce mai bine. Relantiul care avea unele fluctuatii s-a stabilizat iar intre 1500-3000 rpm masina trage o idee mai bine.Avand in vedere ca Rudolf Diesel a inventat acest motor in 1892 cu intentia de a functiona cu o gama larga de combustibili si l-a prezentat in 1900 cand a folosit ulei de arahide nu vad de ce nu ar functiona fara probleme cu ulei de floarea soarelui. Toti punem in candela acest ulei si arde fara probleme cu "emisii" aproape neglijabile. Daca sunt probleme cu fitilul mai fumega, dar stim ca se rezolva cu o forfecuta.Eu asa am vazut la bunica. Exista o singura problema .Uleiul de FS este mai dens si arde un pic mai greu ca motorina (asta euro 5 care nu seamana mai deloc cu cea din anii 90).Aceeasi cantitate dezvolta o putere calorica mai mare si pentru a functiona corect si bine (mai bine de altfel) trebuie sa umblam un pic la soft. Adica sa modificam avansul injectiei. Eu asa am facut si diferenta s-a simtit imediat.Sigur a crescut puterea dezvoltata de motor si a scazut consumul.Nu este o treaba de amator! NU folositi ulei neincalzit pe motoarele common rail! Singura problema este pompa de inalta presiune ,care are tolerante limitate (conteaza foarte mult vascozitatea motorinei pentru a functiona corect). Din acest motiv odata cu aparitia acestui sistem de injectie motorina a devenit din ce in ce mai fluida. Ca o completare vreau sa spun ca masina mea cu injectie clasica (pompa de injectie rotativa si injectoare mecanice) a pornit iarna intotdeauna mai repede ca oricare alta masina din parcare dotata cu motor common rail folosind acelasi fel de motorina.
  7. Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

    Fetita mea e superbine. Am invatat foarte multe din acest episod oribil din viata mea si o tin din "scurt" . De fiecare data cand o privesc imi dau seama cat de importanta este sanatatea si cat de mult merita sa investim in ea. Acum vad ca ai vopsit masina. E fain acest portocaliu! In legatura cu schimbatul cutiei sper ca stii de modificarea instalatiei electrice pentru eliminarea calculatorului (al cutiei automate)!
  8. Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

    Buna treaba Alex! A mea sta prafuita in garaj si mor de ciuda ca mi-am cam pierdut interesul pentru ea .In special dupa ce am luat groapa aia si mi-am distrus roata dreapta fata. S-a deplasat un pic si oala amortizorului (vreo 3 mm de langa contraaripa) . Nu s-a schimbat tinuta de drum dar oful mai exista si acum in inimioara mea.Dupa ce termin de construit casuta parintilor si voi primi rasplata (cash ...... nu am cerut eu ..... vor ei sa-mi dea ceva drept multumire) o sa continui cu scumpa masinuta. Tu sa nu renunti niciodata ! Este o multumire si o stare care nu se compara cu nimic. Acea de a-ti implini visurile. BAFTA! PS: Sper din tot sufletu sa ne intalnim intr-o zi cu T5-urile noastre (a ta in devenire) la o liniuta (legala ) ,sa ne transpire palmele pe volan de emotie.
  9. "R" lip pentru 850 si S70/V70/C70

    Alex , eu o sa-mi fac singur bara sa arate ca cea de R (poate mai bine) . Am mai facut diferite chestii (inclusiv eleronul de pe a mea ) din polistiren extrudat ,spuma ,fibra ,chit (toate modelate si lipite pe schelet de aluminiu) si am iesit destul de bine la pret. Cu putina imaginatie si munca se poate.Uite si eleronul:
  10. Mare atentie la garnitura de chiuloasa! Sunt 2 variante. Pana in anul 2000 este o varianta (chiuloasa cu tacheti hidraulici) ,dupa 2000 alta . In prima imagine este cea de la chiuloasa cu tacheti hidraulici.Daca se monteaza aceasta pe motorul din 2001 (cu tacheti solizi) acesta fierbe.
  11. Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

    Daca nu vrei mai mult de 270 Cp nu merita 19T-ul. Baga 1 bar in 16T si scoate maximul din ea (435 CFM ~ 830 Kg/h) si las-o asa . Eu am reusit cu 19T-ul un maxim de 1027 kg/h ( 285 g/s) la 5400 RPM si ~1.1 bar. Dupa calcule puterea ar fi peste 350Cp ( cantitatea de aer absorbita in g/s impartita la 0.8 )
  12. Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

    Sigur este turbina care atat poate la 12 PSI .Poti incerca maxim 14 PSI dar mare grija la detonatii (numai de la ele se pot indoi bielele si nu de la boost).Boost-ul trebuie bine controlat deoarece la turatie mica unde nu ai suficienta benzina (AFR in jur de 14.7) un boost scapat de sub control poate saraci foarte tare amestecul si "boom"....detonatie ... ...adio motor .Din acest motiv iubesc ME7.0 -ul care este f. destept cand vine vorba de protectia motorului. Cred ca un AFR de 11 cu 14 PSI boost e in regula pentru raportul tau de compresie. Am o mica retinere in ce priveste rezistenta blocului motor intre cilindri. E adevarat ca T5-ul are diametrul de 81 la cilindri , cu 1 mm mai multa "carne" decat 2.5T-ul si duce lejer 20 PSI dar nu am vazut bloc de 2.5T cu probleme la cilindri.
  13. Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

    La ce turatie ramane Q la 780kg/hr ? E posibil sa nu fie de la debitmetru. Cred ca atat poate turbina 16T cu flansa dreapta (6cm2) si downpipe-ul stock la 10-11 PSI boost. 780 kg/hr inseamna ~ 403 cfm si sunt 100% convins ca e de la turbina plafonarea. 16T-ul poate maxim 435 cfm (~840 kg/hr ....290 Cp) la un PR de 2.0.
  14. Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

    ME7.0 este "target load based" . Daca te ajuta cu ceva uite hartile cele mai importante la mine. In harta "Desired AFR" axa x reprezinta pozitia pedalei de acceleratie. Valorile din "max specified load" pot fi transpuse in Boost in felul urmator: ex 190 .. 190x10+300=2200 mbar in valoare absoluta adica 1.2 bar limitare. AFR-ul l-am setat la 10.8 si asa trage cel mai bine masina. L-am avut si mai jos 10.5 si mai sus 11.5 . Poti seta boost-ul la maxim incepand cu 2700-3000 RPM fara probleme cu un AFR de max 12.5 fara probleme .Vezi ca 16T-ul plafoneaza peste 5000 la motoarele cu cilindree de 2500 si nu are rost sa o fortezi dar oricum duce fara probleme 0.8 bar. ME7.0 este "target load based" . Daca te ajuta cu ceva uite hartile cele mai importante la mine. In harta "Desired AFR" axa x reprezinta pozitia pedalei de acceleratie. Valorile din "max specified load" pot fi transpuse in Boost in felul urmator: ex 190 .. 190x10+300=2200 mbar in valoare absoluta adica 1.2 bar limitare. AFR-ul l-am setat la 10.8 si asa trage cel mai bine masina. L-am avut si mai jos 10.5 si mai sus 11.5 . Poti seta boost-ul la maxim incepand cu 2700-3000 RPM fara probleme cu un AFR de max 12.5 fara probleme .Vezi ca 16T-ul plafoneaza peste 5000 la motoarele cu cilindree de 2500 si nu are rost sa o fortezi dar oricum duce fara probleme 0.8 bar. Si un soft se S70R Si un soft se S70R Volvo S70R-2.3T-250HP-0261204612-357531.zip
  15. Proiect tuning S70 2.5T Motronic 4.4

    Cu regulatorul este intradevar o problema dar se poate. Din acest motiv cea mai buna alegere sunt injectoarele mai mari cu setarile corespunzatoare in soft. Am VVT pe axul de la evacuare dar lucreaza doar cand motorul este rece si putin timp. Marea problema sunt testele care papa ceva benzina .Eu am facut vreo 50 variante de soft pana am ajuns la unul 99% multumitor.Pentru fiecare in parte am ars destula benzina. La fel am procedat si cu masina sotiei ,un Astra G 1.7DTI 75Cp pe care l-am facut sa mearga foarte bine cu amestec motorina-ulei de floarea soarelui in raport 1:1 .Uleiul arde un pic mai greu si a fost nevoie sa modific avansul la injectie pentru o ardere cat de cat completa. Si diferenta este foarte mare in felul cum trage masina. Din calcule si datele culese in teste cu OP-COM ar avea vreo 115 Cp. Asta se intampla cand incercam sa modificam un soft foarte echilibrat cum este cel de VOLVO. Incepem cu 2-3 harti si ajungem la 30 intr-un final dupa foarte mult studiu si teste. Eu am reusit sa definesc peste 200 de scalari si 150 de harti (dintre cele mai importante, ca ele sunt vreo 500) in 6 luni de munca sustinuta. Nu e usor si era sa ma procopsesc cu o pereche de ochelari. Alex tu stai linistit ca se face si alta este satisfactia cand o faci cu manuta ta. :hello2: Despre Motronic 4.4 nu prea am cunostinte (momentan) dar nu cred ca e mare filosofie. In principiu mare atentie la amestec sa nu fie sarac. In rest aer si benzina cat mai multa sa fie!