HANS

Membru
  • Content count

    153
  • Joined

  • Last visited

Everything posted by HANS

  1. Rezolvat. Schimbat valva, anulat din tester toate erorile. Si gata.
  2. Salutare tuturor. V50 prima editie, motor D4204T, fara DPF din fabrica, 175 000 km reali, (am masina din 2008 cumparata de la dealer), nu scoate fum, nu consuma ulei. O folosesc rar si in principiu doar pe distante lungi (500 - 5000 km). Porneste la sfert de cheie (vara), toate filtrele noi, fara aer pe conducta tur motorina. Motorina Petrom, euro 6 de la noi sau euro 5 din R.Moldova (direct de la pompa, nu iau din canistre) si ocazional ii mai pun 2T. Motorul nu suna, nu bate, trage ca in prima zi, nimic de reprosat.  Ce face ? La accelaratie pedala la fund cade in bot. La solicitare de cuplu. O pot tura la 4000, pot merge si cu 140 (ca n-am unde mai mult) insa daca o calc moare. Iau piciorul de pe pedala, isi revine. Nici un mesaj de avertizare in bord. Diagnoza: (foto atasat) ECM 2683 valva de bypass ECM 0002 valva control volum ECM 0380 vreo bujie incandescenta, da, o simt iarna dar nu e nimic urgent, porneste la prima cheie. Cred ca mai vazusem ceva pe la termostat care ar fi afectat si AC insa nu a mai aparut.  AC merge ok, altceva nu am de reprosat. Nu stiu precis si nu am mers pe aceasta pista. Pompa (ca e una singura, n-are si in rezervor) e ok, am citit pe tester vreo 1750 hPa, cred ca minimul admis e pe la 1500. Erorile sunt, culmea, listate la relanti, cu motorul nesolicitat. Poate conteaza. Am gasit si fisa de defect Volvo pentru eroarea 2683, atasez poate mai trebuie cuiva. Primul motiv ar fi un scurt undeva. Piesa nu are cod al ei, vine cu tot cu pompa (inclusiv la SH, desigur) deci onor mecanicii vor sa schimb termostatul si pompa cu totul plus valva de volum.  Daca se pricepe cineva: 1. Un scurt care sa imi trimita semnal prea mare 2683, intre cine si cine ar fi ? Ca sa stiu unde sa il caut si ce valori nominale ar trebui sa fie. 2. Semnal aiurea pe ambele valve. De unde ar trebui sa incep ? Inteleg ori una ori alta, dar nu sa pice ambele simultan, asta chiar ma duce catre o defectiune electrica.  3. Stie cineva de unde as putea cumpara valva de bypass, ma refer la una buna,certificata, ca de pe site chinezesc nu iau, chiar ei avertizeaza ca nu dau nici o garantie. 4. Poate exista vreo corelatie intre vreo eventuala eroare / defect pe termostat si nefunctionalitatea descrisa mai sus ? Din punct de vedere al afisajului, motorul se incalzeste de la rece normal, iar temperatura antigelului sta fixa la 90 grade in functionare, ca intotdeauna. 5. Vreun mecanic bun si dedicat si pasionat in zona, eventual recomand la schimb "mecanici" gata sa schimbe pompe, rezervor, injectoare, piulite de roata, orice numai sa se cheme ca serviseaza masina. Multumiri oricui citeste si poate ajuta. ECM-2683.pdf
  3. Buna ziua. V50 motor 2.0 D 136 cp an 2004 Exista cineva dintre dvs care imi poate da un link (sau care imi poate impartasi informatia certa) de unde sa pot afla: - cum este construit (compartimentat) rezervorul meu de motorina.  - unde si cum este construit sorbul prin care isi trage motorul motorina. - cum se face citirea nivelului, cate piese sunt acolo si care este, statistica vorbind, cauza cea mai comuna a indicatiei eronate privitoare la nivelul motorinei din rezervor. Nu ma bag unde nu ma pricep si nu vreau sa raman la stadiul "nu stim ce e acolo si cum e facut dar desfacem si aflam". Multumesc.
  4. Desigur, nu era de acolo. Pur si simplu problema a persistat si nu m-am mai ocupat de ea din lipsa de timp: alimentez, merge, iar undeva inainte de prima liniuta de pe indicatorul de motorina nu mai aduce motorina ci bule de aer. Practic plimb 12 litri de motorina in rezervor, ca nu ii suge sorbul si evident nu mi se aprinde becul. Cum V50 2.0 are si rezervorul mic, solutia lenesului a fost sa ii fac mereu plinul imediat ce scadea indicatorul sub un sfert, ca sa nu raman in drum. Adaug faptul ca imediat dupa ce a inceput sa se intample faza cu nivelul citit aiurea, am gasit la schimbarea filtrului de motorina niste mici bucati de plastic negru in carcasa filtrului.  Deci banuiala mea este ca poate plutitorul s-o fi desprins partial si sta atarnat in vreun unghi oarecare care afecteaza citirea corecta. Banuiesc ca rezervorul ar trebui sa aiba in partea sa superioara vreo gura de vizitare pe unde sa pot scoate plutitorul si sistemul sau de prindere. Problema e ca nu stiu cum sa accesez gura aceea de vizitare, daca ea exista. Prin portbagaj e exclus, rezervorul e mai in fata. Am ridicat scaunele din spate si materialul (un soi de plastic) care acopera metalul caroseriei, dar nu am dat decat de firele de contact ale centurilor de siguranta spate. Nu am demontat ornamentele laterale ca sa pot ridica efectiv textilul podelei; e ceva sub el ? Multumesc anticipat pentru orice raspuns sau indrumare. 
  5. Service Iași volvo

    Ca iesean...tind sa il inteleg. Nu dau amanunte, dar am preferat sa merg la Brasov.  Pe de alta parte, daca e din 2019 nu m-as duce la cineva neautorizat.
  6. Salut. Daca nu ai rezolvat-o pana acum: -poate conectezi la tur o pompa electrica sau de mana si o pui la treaba. Daca nu iti scoate nimic, ori nu ai motorina in rezervor (tu zici ca ai) si atunci torni pe masuratelea pana ce iti da pompa afara din furtunul tur. Completezi la plin si vezi ce a mai intrat. Vei sti cu siguranta cat aveai in rezervor atunci cand nu iti mai venea pe tur. -poate iei in considerare posibilitatea ca sonda de nivel sa se fi desprins dintr-un surub si sorbul sa nu mai prinda fundul rezervorului. La mine asa a fost, am gasit in filtru bucatele de plastic din suport.  -pentru eroarea din tester, poate o anulezi si refaci testul. Daca o tine tot asa, stii unde sa intervii. Bafta.
  7. V50 2.0 136cp

    Salut. Zi si tu mai multe. Fum de care culoare, negru sau albastru. Poate e primul lucru de precizat. Scrie cat de multe amanunte poti, in ideea ca te-ar putea indruma cineva catre o zona probabila de defect.  Despre relanti numai de bine, si asta poate avea mai multe cauze. Cel mai bine mergi la o diagnoza sau la un mecanic priceput si binevoitor.  Apoi posteaza ce ai gasit, poate ajuti tu pe altii.  Bafta !
  8. Senzorul de presiune de pe turbina iti apare pe diagnoza, daca e defect. 
  9. Nu mai retin exact. Ori 250 ori 280 lei, noua in cutie si cu filtrul inauntru.
  10. Buna idee, furtunele.  Din 4 mecanici insa, daca nici unul nu a gasit vreun furtun cu problema, plus atatea piese schimbate, poate ar fi o idee sa verifici si contactele. Sau vreun fir al carui izolatie sa fi cedat si sa dea la masa, eventual intermitent functie de trepidatii.  Bafta.
  11. Salut. I-am pus carcasa noua Purflux care a venit cu tot cu filtru. Nu mai am bule de aer. Fiind masina de concedii, din pacate o pornesc foarte rar, uneori la cateva luni distanta. Porneste intotdeauna la sfert de cheie, singura data cand a tusit si am dat la cheie vreo 5 secunde a fost cand erau -23 afara. Ce nu am facut: nu i-am cuplat contactul pe rezistenta de incalzire de pe carcasa filtrului. Fiind vara si deocamdata toamna calda nu am avut probleme. Am tot cerut ajutor pe forum pe la cei priceputi despre comanda acelui rezistor insa nu am primit raspuns. Ce mai am de facut : dupa pornire merge relanti rotund si frumos. Daca ii dau sprit sau o misc, in primele cateva minute cade in bot, trebuie sa o tin accelerata ca sa se miste in sarcina. Daca o conduc atunci in maniera normala se opreste motorul. Dupa cateva minute de mers devine masina (motorul) perfect normala si poate fi condusa normal. Nu am idee de unde provine nefunctionalitatea, nu am mesaj in bord. La tester imi daduse electrovalva combustibil semnal mare, intermitent si semnal incorect supapa regulator volum alimentare. S-a demontat si curatat supapa aia, in ea a gasit niste bucatele de plastic de marimea unui bob de orez spart, habar nu am cum ar fi putut trece de filtru.  Daca iti e de ajutor postarea, ma bucur.
  12. Buna ziua. V50 motor 2.0 D 136 cp an 2004 Ce face:  - bule de aer pe tur motorina. Am conectat cuplele rapide pe deasupra filtrului ( by pass) si nu am mai avut bule. Schimbat garnitura la carcasa filtrului. Tot bule. La relanti din cand in cand, in sarcina bule multe. Bulele se vad iesind din filtru pe teava tur transparenta. - rezistenta de pe capacul filtrului se supraincalzeste, cca 70 grade, iar in contact cu picaturile de motorina cazute accidental cand am umblat la cuplele rapide iese frumusete de fum. Momentan am scos mufa al carei fir l-am gasit dezizolat de la frecarea cu aparatoarea metalica a filtrului. Bulele de aer, la fel.  Masurat  cu contact pus, ii vine tensiune plus permanent. Nu  am mai conectat mufa pe rezistenta. Nici un mesaj de avarie sau atentie in bord. Sfatul a fost sa procur un capac de filtru sau eventual toata carcasa, a mea fiind presupus deformata termic si cu rezistenta scurtcircuitata de se incalzeste asa tare.  Daca ma poate ajuta cineva dintre dvs cu: - alimentarea normala a acelei rezistente de incalzire motorina de pe filtru se face continuu sau intermitent functie de temperatura motorinei ? La mine vine semnal continuu si daca asta e un defect risc sa stric o eventuala piesa de inlocuire. - care este valoarea la rece a acelei rezistente ? Cum nu am gasit si nu am vreun raspuns pentru carcasa filtru piesa noua, va trebui sa iau de la dezmembrari. As vrea sa o masor si sa o compar cu valoarea standard, ca sa nu iau una gata intrerupta. Eventual daca exista un link pe internet, devin autodidact; multumesc. La fel de mult ma intereseaza daca vinde in Romania carcasa, piesa noua. Pe net nu am gasit. Multumesc.
  13. Carcasa filtru motorina

    Update. Schimbat carcasa filtru cu una noua plus filtru nou, zero bule de aer in orice regim de functionare.  Era clar caz de inlocuire din cauza rezistentei preincalzitorului. Pornit la sfert de cheie ca de obicei multumita unei pompite de amorsare.  Din partea mea multumiri colegilor cu postari pertinente, drumuri bune.
  14. Capacul vasului de expansiune ? Nu pot sa nu raspund la gluma asta: pai ai scapat ieftin.  Ontopic. Daca nu aveai bule in mers (tur aspirat) si apar bule dupa stationare, inseamna ca undeva catre pompa ai o pata de motorina. Din nou, scapi ieftin, o vezi si gasesti sursa. La mine furtunele tur retur sunt pozitionate cel mai probabil ca si la tine, in urcare catre pompa. Eu m-as uita prima data la intrarea in pompa. Bafta.
  15. Salut. E cel din lateralul pompei de inalta, se desface usor. Mai mult ca sigur se dezamorseaza turul dar daca ai pompita este simplu de tot.  Dupa ce il cureti si il montezi corect la loc, te duci la teava de retur in zona filtrului de motorina. Desfaci cupla rapida a returului si cuplezi pompita de amorsare. In mod normal pompita are si sensul indicat pe ea. O montezi cu aspiratia pe partea don teava de retur care vine de la motor si pompezi. O sa vezi cum practica aspira pe tur motorina, vezi sa ai o sticla sau un bidon in care sa colectezi motorina din pompita. Pompezi pana pe teava trasparenta de pe tur nu mai are bule de aer si pompita refuleaza jet plin fara aer. Scoti pompita si reconectezi cupla rapida. Acum e amorsata si trebuie sa porneasca la cheie. Bafta.
  16. Carcasa filtru motorina

    @Nelutu salut. Eu folosesc numai Mann si oringul a fost prima chestie verificata. Era bine pus si era in perfecta stare. L-am si schimbat cu un alt oring in altelier, tot bun, si comportamentul a fost identic. Deci nu e de la oring. In repaos nu curge motorina pe nicaieri din carcasa, ceea ce ma duce cu gandul la capac.  Am zis ca nu il inlocuiesc pana ce nu inteleg ce e cu alimentarea (si valoarea) rezistentei preincalzitorului. Inca nu am aflat. Curios este ca am masurat-o pe 3 masini identice si toate aveau valoare infinit. Si capacul rece. 
  17. Carcasa filtru motorina

    Nu stiu ce sa zic, ma depaseste. Nu vad legatura intre temperatura apei si comanda preincalizitorului de motorina din filtru. Cu atat mai putin nu vad cum preincalzitorul ar regla debitul insa repet ca nu ma pricep si nu contest ceea ce afirmi. Mi se pare aiurea ca preincalzitorul meu sa fie permanent alimentat, indiferent de temperatura apei sau cea exterioara. Si ca rezistenta lui sa fie de doar 5ohm de sa incalzeasca pana la a iesi fum din capac.
  18. @luciphersalut. Am curatat si eu regulatorul la pompa de inalta. Curios, avea reziduuri de plastic de marimea unui bob de orez. Nu am idee de unde provin si mai ales cum au ajuns acolo. Nu am span in filtru, il schimb des si numai marca buna, plus ca pun mereu 2T. Masina merge perfect. @andreiZIsalut si multumesc pentru cod. Am gasit atat piesa originala volvo cat si cea mentionata de tine, diferenta de pret intre ele este 200 lei si cea volvo vine si cu filtrul de motorina inclus. Nu am cumparat inca, trebuie sa inteleg problema comenzii preincalzitorului de pe capacul filtrului ca sa fiu sigur ca nu stric piesa noua. Am deschis un thread separat dar nu am obtinut informatia.
  19. Carcasa filtru motorina

    Multumesc de postare. Nu cred ca e normal sa fie bule de aer in tur motorina. Pana la urma cred ca tine de sanatatea pompei de inalte. Chiar daca sunt bule (destul de multe) in sarcina, motorul merge perfect si la mine. Ma indoiesc ca ar fi de la cuplele rapide, pentru ca le-am desfacut de pe carcasa filtrului si le-am pus pe direct; zero bule, nimic. Deci cuplele sunt etanse. Ramane carcasa, corpul, capacul sau ambele. Despre preincalzitor. Valoarea rezistentei la rece la mine este de 5 Ohm. La 12 V asta da un curent de 2,4 A; siguranta de pe panou este pusa din fabrica de 10 A deci nu e un indiciu. Am masurat alte 3 carcase la rece; spre mirarea mea si a proprietarilor rezistenta era infinit, deci intrerupta, pe cand la mine suna a spire in scurtcircuit. Nestiind care este regimul sau normal de functionare, nu o sa pun piesa noua pana ce nu ma asigur ca masina nu o poate defecta. Preincazitorul se alimenteaza, da, cu 12 V insa intrebarea mea este daca semnalul vine continuu (vara, de ce ar veni ?) sau este functie de temperatura motorinei. Temparatura apei din motor nu are nici o legatura cu aceasta problema. Toate cele bune, dupa ce o rezolv revin cu raspuns.
  20. Buna ziua si multumesc de sfat. Fac asta cat de curand si revin cu rezultatul. Toate cele bune.
  21. Tirgu Mures

    Am luat ce aveam nevoie instant cand eram cu masina desfacuta si ma grabeam. Am avut noroc sa gasesc tot ce am avut nevoie, s-au potrivit, merg si acum.  Chedere ? As vrea si eu dar nu stiu cum se monteaza. Si fetele la portiere as vrea sa le schimb, nu mi-a placut niciodata materialul acela din fabrica. Toate cele bune.
  22. Tirgu Mures

    Ca idee ar trebui sa stii precis ce piesa vrei. Sunt client la ambii si nu am avut niciodata vreo problema privind amabilitatea sau promptitudinea. Plus ca am gasit intotdeauna ceea ce am cautat. Nu fac reclama ci doar iti trimit o opinie din zona, poate iti e de ajutor. Bafta. L.E.  Ii gasesti si aici pe forum si pe google.
  23. Carcasa filtru motorina

    Prietene, cand am ceva ce nu inteleg intreb, si cand postez ceva (cu aceasta exceptie) postez ontopic .  Aici  ti-ai primit pareri de la 3 oameni si eu in locul tau as fi multumit ca nici unul dintre cei 3 nu e admin pe forum. Din partea mea, fa-ti numarul mai departe pana ce te plictisesti sau te consideri satisfacut. Caravana trece. Bune urari.
  24. Carcasa filtru motorina

    Multam fain, sa fii sanatos si sa tot dai sfaturi binevoitoare. Te-am lasat sa ai ultimul cuvant, nu poti sa nu fii multumit.
  25. Carcasa filtru motorina

    Ma simt pe deplin lamurit. Iata cum am aflat atat valoarea rezistentei cat si impulsul comenzii acesteia. Si eu si tu am acumulat cate o postare in plus cu ocazia asta. Multumesc pentru efort.