Posted 23 Nov 2007 · Report post Am cautat ceva care sa ma ajute si v-am gasit pe voi. Cred ca problema mea e destul de serioasa, zic eu: Am un s60 2.4 d din 2002. Multumit de ea. Numai ca de vreo saptamana, cand pornesc motorul se deschide portbagajul... Comic, dar astia de la Kamsas(sunt din C-ta), zic ca nu stiu ce are. Pe tester nu da absolut nici o problema. Dupa ce pornesc, se deschide. Cand opresc, la fel. Cand e pe pozitie comutatorul de la lumini, nu mai face nimic. Daca stie cineva sa-mi spuna ce sa fac sau unde sa merg, as fi recunoscator. Apropo, ca am mai citit de cineva: nici la mine nu funtioneaza incalzirea la scaunul de la sofer, dar asta e alta problema. ASTEPT UN SEMN DE LA VOI!!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Nov 2007 · Report post Salut, nu ai cum sa descoperi o eroare pentru ca de fapt el functioneaza (se deschide). Doar ca ii este trimisa o comanda aiurea, asta nu se vede ca si eroare. Cand nu functioneaza e eroare. Eu iti propun sa incerci metoda din postul "Problema comuna la S60 cu geamurile" ca este intr-adevar o problema de soft (nu eroare). Reseteaza modulul cum scrie acolo si spune-ne si noua te rog , ce si cum. Daca nu merge o sa incerc sa intru in detalii tehnice sa gasim problema. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Nov 2007 · Report post Sa vedeti faza: ieri am mers la un electician, aveam programare. Foarte tare, nu se mai deschidea portbagajul cand porneam. O data, de doua ori, de 10 ori, nimic. I-am lasat lu ala de o bere si am plecat fericit. Mentionez ca nici nu s-a atins de ea. Acasa...dezamagire. La fel face. O sa incerc si azi cu resetarea, dar sunt sceptic... Mai astept pareri. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Nov 2007 · Report post :)tare de tot de domeniul sf,incearca sa-i scoti borna-,3 min.si dupa care vezi daca mai face la fel,parerea mea sa te duci cu ea la Primus daca stai in Buc.daca nu la service Volvo cel mai aproape de tine,nu lasa pe unul care nu este specialist in Volvo.Succes Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Nov 2007 · Report post Reseteaz-o prima data si dupa aia mai vedem. SUNT niste pasi pe care trebuie sa-i faci...Nu astepta pareri doar de dragul parerilor ca daca vrei iti dam de lucru cat pentru o saptamana ). Incearca procedurile noastre si daca nu merg incercam altceva. Nu se poate bajbai. Discutam de o masina complexa nu de o rabla! Orice pas gresit te poate costa bani suplimentari. Nu te baga la instalatia electrica cu electriceni care nu cunosc acest model de masina ca ti-o umpli de ERORI! Resetarea modulului de centralizata se face cum am scris eu in postul "probleme comune". Resetarea masinii se face astfel: Pui contact pe poz. II, scoti borna de (-) si pe urma borna de (+). O lasi asa 10 ORE (atentie sa nu inchizi portbagajul daca nu esti sigur ca poti sa-l deschizi cu cheia, daca nu poti, rabateaza scaunele din spate sa ai acces acolo cand revii sa-i pui bornele). Cand se va reseta, pui contactul pe poz II, borna de (+) si pe urma cea de (-). Nu o sa gasesti nici o eroare daca o duci la service, ca NU E EROARE ti-am spus. Daca nu merge reset trebuie sa faci update de soft, ca problema e cel mai probabil din soft. Costa cam un milion, dar mai avem pana acolo.... Succes! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Nov 2007 · Report post Eu am inteles si apreciez ajutorul vostru. Una la mana nu stiu cand as putea sa fac chestia cu resetarea pt ca nu prea stau, a doua la mana nu face tot timpul. Nu stiu de ce am impresia ca e vb de umezeala si implicit un scurt undeva la butonul de deschidere de la portbagaj, unde probabil ajunge apa. Am obs asta pt ca unul din becurile ce lumineaza numarul l-am gasit ars cu toate ca avea vreo 2 sapt de cand l-am schimbat. In plus de asta ambele lampi de semnalizare numar sunt gaurite(arse). Azi am mers la tara si cand am ajuns acolo nu s-a mai deschis. Dupa ce a stat cca 1 ora, cand am pornit, la fel(s-a deschis). Zic eu ca daca era de soft sau resetare facea tot timpul. Oricum o sa fac tot ce ma sfatuiti pt ca e ff enervanta chestia asta. Si cu incalzirea scaune(sofer) sa-mi mai spuneti. Am citit eu ceva de spray si contacte, dar eu n-am vazut niciunul. Merci anticipat!!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Nov 2007 · Report post Inca o chestie, am uitat sa specific: n-am gasit nici un cod la cd. Nu dau de belea mare daca se blocheaza cd-ul? Sa fie oare direct cu cheia masinii cum am citit aici??? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Nov 2007 · Report post Daca era EROARE facea tot timpul, daca e din soft e ALEATORIU. Masina citeste datele in CLUSTER, am mai postat asta... Si nimic la ele nu se rezolva de la sine!!!! La masinile astea electronica e atat de complicata incat "nu tine" cu "e scurt". Tot timpul face masuratori de amperaj, voltaj, rezistenta.... Daca ai "Scurt" iti da eroare imediat!!! pe sistemele principale. Si portbagajul e inclus acolo, ca si usile, ca si becurile de pe frana, farurile...etc... Daca ai avea scurt pe sistemul de "lumina faruri" unde e amperaj mai mare, imediat ti-ar taia alimentarea cu carburant ca sa nu i-a foc toata masina. Astea sunt masini foarte bine gandite, nu merge cu "poate ca e aia sau ...ailalta". Sprayul de contact se numeste W40 il gasesti la orice magazin cu piese auto. Dar unde o sa-l folosesti? Contactul pe broasca de la portbagaj nu iti este accesibil. Broasca da, dar modulul de inchis/deschis nu poti ajunge la el fara sa demontezi toata broasca. In plus ce legatura are contactul cu pornirea motorului daca nu e din soft?? Poti sa pui doua tuburi de spray ca tot degeaba. Te rog sa intelegi ca vorbim din experienta aici, e problema de soft. Nu are sens sa facem polologie. De ce nu te duci sa-ti faci update de soft??? Scapi de problema in cateva minute si de nervi (ma gandesc ca te scoate din minti cand face asa, plus ca triunghiul galben ramane aprins....) si pe urma ne povestesti si noua ce confortabil este sa conduci S60. Cat despre becurile de la numar, si la mine e la fel.... pentru ca nu sunt becuri de calitate si se ard imediat ce intra umezeala la ele. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Nov 2007 · Report post Nu are nici un cod unitatea HU. Citeste direct de pe cheie, asa ca nu ramai fara radio/cd la reset. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Nov 2007 · Report post Am facut exact cum mi-ati spus. Am scos bornele, am asteptat, dar degeaba. Face la fel. Unde sa ma duc sa fac upgrade la soft, pt ca repr volvo din c-ta este la kamsas si astia sunt varza. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Nov 2007 · Report post Salut iti inteleg supararea,dar sigur defectul il remediezi numai la reprezentanta, voi suna pe cineva pe seara sa-mi spuna nr. sigurantei din portbagaj, iti voi spune valoarea cu care aceasta trebui schimbata chiar daca nu este arsa faci o incercare nu pierzi nimic.Rabdare Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Nov 2007 · Report post Scrie pe capacul care acopera sigurantele unde este localizata fiecare. Din pacate in zona ta nu stiu ce service sa-ti recomand. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Nov 2007 · Report post Problema nu este tocmai simpla acolo ai un releu care ar putea fii si el cauza nu esti singurul care a venit cu aceasta problema in service,ai siguranta nr.1 de 10 Amp,schimba cu alta de 5 Amp,ideea este ca releul de pe panoul de sigurante ar fii mai mult ca sigur dar s-a rezolvat acest defect schimband siguranta de 10 cu una de 5(straniu).Cu atat am putut sa-ti fiu de ajutor. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Nov 2007 · Report post Panoul de sigurante este cel din stanga bordului parca. Sau mai sunt si altele? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Nov 2007 · Report post SiguranÅ£ele la S60 sunt amplasate conform cu imaginea alăturată Share this post Link to post Share on other sites
Posted 25 Nov 2007 · Report post Deschide portbagajul, in partea stanga ai usa din capitonaj si cu te uiti drept ai un panou de sigurante. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Nov 2007 · Report post Am inlocuit si sigurante, i-am mai facut o resetare, degeaba. Nu stiu ce sa-i mai fac. O sa incerc sa merg la un electrician care are program de volvo, de altfel am citit si aici despre el. Va tin la curent cu evolutia problemelor la masina mea Share this post Link to post Share on other sites
Posted 27 Nov 2007 · Report post Bosch KTS-650 citeste si modelul tau de masina. Daca au asa ceva vad tot ce misca prin firele masinii tale Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2007 · Report post Pe langa faptul ca portbagajul nu mai sta inchis atunci cand nu e pornit motorul (se deschide imediat), mai nou apare u mesaj: "BULB FAILURE DIPPED BEAM". Maine tre sa plec in tara si mi-e frica sa nu faca vreo surpriza sa ma lase acolo. Ca de obicei... I NEED HELP!!! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2007 · Report post Ai un bec ars pe faza scurta.... Cat despre chestia cu portbagajul, ai verificat daca nu cumva se misca foarte greu motorasul care INCHIDE portbagajul ? Poate se intzepeneste in ceva sau e ancrasat si crede computatoru' ca e blocat. Se comporta ca si cum incerci sa blochezi usile din butonul de pe bord cu portiera de la sofer deschisa... Se incuie si sare singura imediat. Just a guess... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2007 · Report post Merg acum si fac o poza sa-ti arat o chestie, poate o fi de-acolo. WAIT! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2007 · Report post Mesajul pe care îl primeÅŸti se referă la într-adevăr la o nefuncÅ£ionare a fazei scurte, care poate fi din cauza becurilor, dar poate fi ÅŸi de la relee. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2007 · Report post Cu mesajul nu e problema, e un bec ars. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Nov 2007 · Report post Incearca sa iei o butelca de WD-40 si sa spray-ezi bine de tot cu paiul in incinta aceea in care se plimba limbutza... Il inchizi / deschizi de cateva zeci de ori, timp in care mai stergi, mai spray-ezi, mai stergi iar... Vezi ce iese Share this post Link to post Share on other sites