ciaco

PORNIRE LA RECE S60 D5

36 posts in this topic

AM PROBLEME CU PORNIREA LA RECE (2 GRADE) CE SA FIE BUJIILE?STIE CINEVA CUM SE SCHIMBA ,ADICA LE POT SCHIMBA EU ORI TREBUIE SA MERG LA SERVICE?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E floare la ureche,le poti schimba foarte usor nu cred ca necesita service.Scoti fisa de pe bujie dupa care o desfiletezi cu cheia si pui alta in loc.huh.gif.Spor la lucru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)) Sandro tu crezi ca toti au mai desfacut un surub in viata lor ? sunt unii care nici nu stiu sa traga drept de o cheie si la bujii daca ai tras stramb de cheie ai toate sansele sa sa o rupi si atunci distractie ... Parerea mea e sa increci dar sa ai grija sa bagi tubulara bine de tot pe hexagon si sa invartii usor, drept, la rotund si cu forta .. asa la simt .. daca simti ca nu cedeaza las-o si mergi la un priceput.

Ps: Se desfeleteaza spre stanga

Share this post


Link to post
Share on other sites

dai fos firul de pe ele si cu un fir lung

iei + de la baterie si atingi pe rand de partea (unde vine firul mufa) a bujiei incandescente (nu mult cateva sec): care nu scoate un pic de scintaeie cand il atingi ii ars:rolleyes:

sau cu un multimetru masori rezistenta fiecarei bujii

ai grija la desfacere spray degripant si cu simt altfel ii problema

bafta

la multi ani

Edited by volvo 244

Share this post


Link to post
Share on other sites

dai fos firul de pe ele si cu un fir lung

iei + de la baterie si atingi pe rand de partea (unde vine firul mufa) a bujiei incandescente (nu mult cateva sec): care nu scoate un pic de scintaeie cand il atingi ii ars:rolleyes:

sau cu un multimetru masori rezistenta fiecarei bujii

ai grija la desfacere spray degripant si cu simt altfel ii problema

bafta

la multi ani

Cel mai bine este cu multimetru.La motoarele D5 pana in 2005 merge cu firul la baterie dar la cele noi nu mai merge ca lucreaza cu alta tensiune bujia si se poate arde bujia daca este pusa la 12v.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg si la 12V dar nu pentru mult timp .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merg si la 12V dar nu pentru mult timp .

1 2 sec.Daca o tii mai mult se arde.Cel putin asa am vazutt la mine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 2 sec.Daca o tii mai mult se arde.Cel putin asa am vazutt la mine.

nu o eternitate numai sa vezi scanteia sau nu:lol: :lol: :lol:

daca nu iti faci de lucru :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa mai deschid un topic nou. De fapt, nu stiu cum. Problema mea e ca acum doua nopti, fiind foarte frig -20 grade, dimineatza s-a auzit vreme de 4-5 secunde un zgomot puternic, o bataie tare la motor. Am un D5 din 2005 cu 208000 km. Credeti ca e vreo problema?

Si inca ceva... Dimineatza am deschis capota motorului. E drept, s-a deschis cam greu, a trebuit sa trag cam tare de maner. Problema e ca acum nu se mai ichide capota, si sta inchisa doar in clema din mijloc. E din cauza frigului? A mai patit cineva? Cum pot rezolva?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bătaia aia la motor se aude şi la mine, chiar şi la temperaturi mai mari (cam de pe la -6°C) dar habar nu am dacă e vreo problemă sau nu. Se asociază şi cu o turaţie mai mare a motorului, până pe la 1000-1100 rot./min.

Cu capota n-am păţit, încă, dar s-ar putea să fie din cauza contracţiei metalului, de la frig. Încearcă după ce se încălzeşte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu vreau sa mai deschid un topic nou. De fapt, nu stiu cum. Problema mea e ca acum doua nopti, fiind foarte frig -20 grade, dimineatza s-a auzit vreme de 4-5 secunde un zgomot puternic, o bataie tare la motor. Am un D5 din 2005 cu 208000 km. Credeti ca e vreo problema?

Si inca ceva... Dimineatza am deschis capota motorului. E drept, s-a deschis cam greu, a trebuit sa trag cam tare de maner. Problema e ca acum nu se mai ichide capota, si sta inchisa doar in clema din mijloc. E din cauza frigului? A mai patit cineva? Cum pot rezolva?

Bataia la motor era de la un tachet banuiesc .. Ai putea incerca cu un schimb de ulei recomandat pt iarna . Sau la sigur cu alt set de tacheti :P e in jur la 20lei/buc parca . Capota e nervoasa pt ca ti-e intepenit cablul ... se rezolva prin demontarea acestuia si injectarea cu ulei intransul :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ca să nu deschid alt topic, azi am avut şi eu prima experienţă, la -13°C. Motorul a pornit la a doua cheie, a mers "înecat" vreo două secunde şi s-a oprit. După alte două încercări, a pornit din nou şi a rămas pornit numai pentru că am accelerat, ca la Daciile vechi. Bineînţeles, acel sunet de tacheţi uzaţi a fost prezent şi el, aproape jum'a' de minut, de data asta. Uleiul e Castrol 0W-30 A5/B5 For Volvo Cars şi are vreo 3000 km parcurşi. Motorina e de la Rompetrol.

Fiecare tentativă de a porni, adică fiecare "cheie", "automat" - sau cum i-o fi zicând - a durat destul de mult, cel puţin câte 5-6 secunde şi, de fiecare dată, s-a aprins triunghiul cu semnul exclamării portocaliu şi a apărut un mesaj pe care n-am apucat să-l notez. :banghead:

Deşi sunt curios care ar putea fi cauzele unei porniri atât de greoaie, la o temperatură nu exagerat de scăzută (Astra 1.7 a pornit la -25°C de la prima încercare), prefer să întreb dacă există vreo posibilitate de a ameliora acest neajuns, nu de alta, dar motorul ăsta nu e în stare să pornească dacă temperatura scade un pic mai mult decât azi.

Ar trebui curăţate injectoarele? Ar putea fi o bujie arsă? Să bag niscaiva benzină în rezervor? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zgomotu ala i l am si io .... nu cred ca sunt tacheti ca nu fac decat 2 - 3 sec adica cam cat ii trebuie uleiului sa ajunga in rampa la ei deci nu cred ca e vreo problema , cat despre pornire ce sa zic verifica bujiile cu aparat de masura <_< , si filtru de motorina cand l ai schimbat ? <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry 4u Man' , Injectoarele nu ai ce sa le cureti decat cu altele ...... Maine dimineata incearca sa pui bujiile de vreo 3 ori inainte sa dai la automat . ( Mergi si verifica-le daca merg toate ) o alta rezolvare ar fi : Sirocol

Ps: TDCI-ul meu a luat'o tot la a doua cheie dar eu am bateria originala din 2004 si motorul mergea bine si regulat si fara batai de tacheti prea mari .....

Ma intreb : Cum pornesc Volvourile astea prin Sweden pe acolo ? ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşa ştiam şi eu, legat de injectoare, dar am sperat că nu ştiu bine.

Sirocco (Webasto, de fapt) am şi funcţionează OK. Sau te referi la funcţia de preîncălzire, să fie cald motorul, la prima cheie?

Contactul l-am pus de mai multe ori, oricum, nu? De vreo cinci, în total, şi motorul tot a dat să moară, când, într-un final, a pornit. ;D

Legat de bujii, nu ştiu dacă să le învinuiesc, din moment ce problema persistă şi după demararea motorului. Dacă pornirea ar fi dificilă doar din cauza bujiilor, motorul n-ar trebui să moară după ce odată "a luat-o", nu? Mă tem de compresie, sincer (m-am temut şi s-o spun ;D ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşa ştiam şi eu, legat de injectoare, dar am sperat că nu ştiu bine.

Sirocco (Webasto, de fapt) am şi funcţionează OK. Sau te referi la funcţia de preîncălzire, să fie cald motorul, la prima cheie?

Contactul l-am pus de mai multe ori, oricum, nu? De vreo cinci, în total, şi motorul tot a dat să moară, când, într-un final, a pornit. ;D

Legat de bujii, nu ştiu dacă să le învinuiesc, din moment ce problema persistă şi după demararea motorului. Dacă pornirea ar fi dificilă doar din cauza bujiilor, motorul n-ar trebui să moară după ce odată "a luat-o", nu? Mă tem de compresie, sincer (m-am temut şi s-o spun ;D ).

Salut!

Pune motorina premium de la omv si scapi de problema asta.

Daca ai preincalzitor cu temporizare, foloseste-l, indiferent de cit o sa consume(0,7-0,8 ml/ora) dar se merita, face toti banii, cine l-a inventat a fost baiat destept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune motorina pentru iarna ,min 30 l .Verifica bujiile si filtru de motorina.IN final pune contactul de 2 max 3 ori si ar trebui sa porneasca din prima;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşa ştiam şi eu, legat de injectoare, dar am sperat că nu ştiu bine.

Sirocco (Webasto, de fapt) am şi funcţionează OK. Sau te referi la funcţia de preîncălzire, să fie cald motorul, la prima cheie?

Contactul l-am pus de mai multe ori, oricum, nu? De vreo cinci, în total, şi motorul tot a dat să moară, când, într-un final, a pornit. ;D

Legat de bujii, nu ştiu dacă să le învinuiesc, din moment ce problema persistă şi după demararea motorului. Dacă pornirea ar fi dificilă doar din cauza bujiilor, motorul n-ar trebui să moară după ce odată "a luat-o", nu? Mă tem de compresie, sincer (m-am temut şi s-o spun ;D ).

Eu cred ca pornirea grea e de la motorina. Si lupul nevestei (tot diesel) a refuzat sa se trezeasca azi dimineata (aceleasi -13 ca ale tale) si la temperaturi mai mari (-5) nu are probleme. Traiasca benzinarele! ;D

P.S. Doctore, azi dimineata in garajul meu erau 3 grade. Te intereseaza o chirie?! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vă mulţumesc frumos pentru sfaturi!

Motorina, din câte ştiu, e aditivată pentru iarnă (e sortimentul ăla scump de la Rompetrol, îmi scapă, acum, denumirea). Contactul l-am pus de mai multe ori, forţat de împrejurări. Soft de preîncălzire nu am, dar prefer să verific întâi bujiile şi de banii pentru soft, să le înlocuiesc, dacă e nevoie.

Problema e că motorina rămasă în rampă se scurge înapoi în rezervor, când motorul stă oprit peste un anumit număr de ore, că de aia îi e aşa greu să-şi dea drumul. Întrebarea e: nu se poate remedia acest neajuns? Nu există nişte supape sau io-ştiu-ce pe-acolo?

Temerea mea cea mai mare e, însă, cea legată de compresie.

Tudore, vrei să mă mut cu amanta mea neagră, în garaj? smile.gif

Edited by Heimðallr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Heimðallr tu zici ca se dezamorseaza rampa dar ea se dezamorseaza din cauza injectoarelor care scapa pe retur motorina .... vrand-nevrand tot la injectoare ajungi .

Mergi si masoara compresia in piston ca sa te linistesti . Eu unul nu cred 1000 de ani ca ar putea avea probleme cu compresia la varsta ei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aşa ştiam şi eu, legat de injectoare, dar am sperat că nu ştiu bine.

Sirocco (Webasto, de fapt) am şi funcţionează OK. Sau te referi la funcţia de preîncălzire, să fie cald motorul, la prima cheie?

Contactul l-am pus de mai multe ori, oricum, nu? De vreo cinci, în total, şi motorul tot a dat să moară, când, într-un final, a pornit. ;D

Legat de bujii, nu ştiu dacă să le învinuiesc, din moment ce problema persistă şi după demararea motorului. Dacă pornirea ar fi dificilă doar din cauza bujiilor, motorul n-ar trebui să moară după ce odată "a luat-o", nu? Mă tem de compresie, sincer (m-am temut şi s-o spun ;D ).

sa stii ca bujiile incandescente functioneaza si dupa pornire (in functie de cat de rece frig este ;ecu comanda releul bujiilor mai multa vreme afterglow se zice )

daca vreunul nu functioneaza exact asa face si dupa pornire (daca nu il tii accelerat un pic pina se incalzeste cilindrul respectiv)

daca scapa injectorul pe retur;;; foarte greu porneste; nu face pompa de inalta presiune de pornire (cca 300 bari):rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temerea mea cea mai mare e, însă, cea legată de compresie.

Tudore, vrei să mă mut cu amanta mea neagră, în garaj? smile.gif

Poi sa masori compresia nu e asa scump (parca 50lei imi cerusera) si nici nu dureaza mult. Si sti o treaba! Daca vrei, sun si intreb sa-ti zic exact. Poate mergem impreuna sa masoare si la a mea.

Cat despre amanta, daca nu o deranjeaza concurenta studentelor (de culoare similara) de la parter, poti s-o lasi in garaj. Am eu grija de ea :lol: Si nici chirie mare nu cer ... Iar pentru tine, pot face niste loc pe balcon, sa nu te transformi in vampir de la intunericul din garaj <_< si ma nenoroceste Laura

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now