radaschin

Faruri Xenon

153 posts in this topic

Vreau si eu sfaturi utile .

S40 1.6i din 2010 cumparat de la un cunoscut anul trecut la 49.750km . M-a oprit anul trecut rar-ul si imi spune ca nu am xenon din fabrica fiindca nu am spalator in faruir(am scapat atunci). Il sun pe vechiul proprietar si imi spune ca sunt din fabrica. Imi fac in schimb probleme cand le pornes, la sfatul lui le las pe automat. Am schimbat unul din becuri acum 3 luni dar il luasem de la el (are magazin de piese auto). acum ma duc la alt magazin dar cand au vazut ce bec imi trebuie imi spun ca instalatia nu este din fabrica si e bine sa o schimb(nu aveam masina , ei nu au vazut decat becul cu cablurile aferenta si nu semana deloc cu D2S) . Sincer nu ma omor dupa xenoane si nici cu politia nu vreau sa ma cert. Ideea e ca instalatia incape perfect in far nu am nimic atarnat pe afara si lumina xenonului nu deranjeaza in mers . ce sa fac sa imi cumpar in continuare xenon la farul care nu mai merge sau sa le scot.

Daca da ce xenon imi recomandati.

Apropo la motorul asta de 1.6 benzina distributia se schimba la 70000 km parca. Am 69200km. Ce curea aleg si ce mai imi trebuie.

scuze pt. off topic.

Multumesc

post-4340-0-08606400-1383707824_thumb.jp

Edited by RANDOMAR

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu este xenon de fabrica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau si eu sfaturi utile .

S40 1.6i din 2010 cumparat de la un cunoscut anul trecut la 49.750km . M-a oprit anul trecut rar-ul si imi spune ca nu am xenon din fabrica fiindca nu am spalator in faruir(am scapat atunci). Il sun pe vechiul proprietar si imi spune ca sunt din fabrica. Imi fac in schimb probleme cand le pornes, la sfatul lui le las pe automat. Am schimbat unul din becuri acum 3 luni dar il luasem de la el (are magazin de piese auto). acum ma duc la alt magazin dar cand au vazut ce bec imi trebuie imi spun ca instalatia nu este din fabrica si e bine sa o schimb(nu aveam masina , ei nu au vazut decat becul cu cablurile aferenta si nu semana deloc cu D2S) . Sincer nu ma omor dupa xenoane si nici cu politia nu vreau sa ma cert. Ideea e ca instalatia incape perfect in far nu am nimic atarnat pe afara si lumina xenonului nu deranjeaza in mers . ce sa fac sa imi cumpar in continuare xenon la farul care nu mai merge sau sa le scot.

Daca da ce xenon imi recomandati.

Apropo la motorul asta de 1.6 benzina distributia se schimba la 70000 km parca. Am 69200km. Ce curea aleg si ce mai imi trebuie.

scuze pt. off topic.

Multumesc

Cand vezi acolo 2kg de sarme ingramadite cal la ce te gandesti? Sa nu mai zic de papuci izoloati cu banda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Randomar, daca nu ai spalator de faruri si ai reglaj de inaltime far(manual) in bord este cam clar ca ai instalatie de xenon pusa .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este o instalatie aftermarket, bagata in far. Am bagat si eu instalatii in far la S40/V50, pentru ca incap :D. Este decizia ta daca vrei sa renunti la xenon sau nu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

2800-3000 k este o lumina galbena si frumoasa ca o lamaie. Inre 4300 si 5000 k ai alb cald :D

Putem dezbate mult problema...e asa cum zici tu si sunt de acord.

Dar in magazin pe cutie nu scrie warm yellow :D, ci warm white, iar cel de 4300 - 5000

e vazut ca alb.

Am observat acest lucru: la renovarea apartamentului, am montat temporar ceva becuri

halogen de 2800 k, iar culoarea de pe pereti ce trebuia sa fie alb murdar e cam

galbena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite aici: 6500k alb rece in faruri si 3000 k galben in proiectoare

Masinile cu xenon de fabrica au 4300 k si este alb cald

post-259-0-08029200-1383729537_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

.

Apropo la motorul asta de 1.6 benzina distributia se schimba la 70000 km parca. Am 69200km. Ce curea aleg si ce mai imi trebuie.

scuze pt. off topic.

Multumesc

Trecind peste ce ti-au zis colegii ,corect despre faruri pot sa iti spun legat de cureaua de distributie ca , daca esti sigur de 47oookm la achizitie poti schimba lejer si linistit cureaua la 120oookm..Daca te grabesti sa cheltuiesti atunci fie la 80oookm si apoi la 160ooo schimbi si pompa de apa.Este motor pe benzina mic si linistit :smile:

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

revin cu text mai tarziu , asta e balastul, problema e ca am becurile de 50 w si dupa 3 minute becul din dreapta se stinge. O fi ars balastul sau e din condensatori . Asa cum se vede balasturile sunt de 35 w dar nu am gasit becuri de 35 si alea dinainte erau unul de 35w si unul de 50w. Daca scot mufa de pe instalatia de xenon si o pun pe un bec cu halogen H7 , dar las toata instalatia de xenon in far nealimentata e vreo problema?

Sau recomandati-mi va rog in Piatra-Neamt pe cineva care se pricepe la montarea instalatiilor xenon- un meserias care stie ce face.

Multumesc

post-4340-0-75740900-1385094820_thumb.jp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru a fi sigur care este problema, poti inversa balasturile intre ele. Daca se stinge becul din stanga (dupa inversarea balasturilor), inseamna ca este balastul de vina, daca se stinge tot cel din dreapta inseamna ca este becul.

Nu este nici o problema sa lasi instalatia in far, insa nu-i vad rostul, ca oricum trebuie sa bagi un bec normal, iar instalatia nu va mai fi "legata" de far cu absolut nimic. Scoti mufa de alimentare din balast si siguranta de la bec si scoti toata instalatia!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu exista din cate stiu bec de 35 sau 50W. Doar balastul ii da mai mare putere. Sau nu?

Asa cum am eu acu.Mi s o ars un bec pe o parte si pe ailalta un condensator,dupa 3 ani.Acu am halogene iar instalatia sta lipita pacolo

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

am schimbat becul de pe un balast pe altul si intradevar becul e de vina. daca tot am umblat am pus halogene la amandoua pana ajung sa imi iau un bec xenon.

Adevarul e la prima vedere ca halogenul e undeva la 45% - 55% din xenon. Acum daca tot tre sa cumpar halogen sa caut unul cu 4300k si pe cat posibil 35W .

Dar mai am o nedumerire , cand erau probleme cu becul xenon , comutam de pe automat pe pozitie sau chiar inchideam becul din bord dar tot imi aparea in bord Bulb failure. Care o fi fost motivul?

Si o alta intrebare , la o masina la care sa zicem au fost dati km inapoi mai apar mesajele de service la 50000 respectiv 70000 km? - intrebare valabila si pt. alta gama de masini , nu doar volvo.

multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cauza la balast.Asa aveam si eu cand dadeam drumu la faruri ambele porneau cu toate ca mi zicea ca pe o parte am problema.Dupa ce i dadeam drumu disparea eroarea.

Nu exista bec de 35 sau 50w, doar balastul

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

am schimbat becul de pe un balast pe altul si intradevar becul e de vina. daca tot am umblat am pus halogene la amandoua pana ajung sa imi iau un bec xenon.

Adevarul e la prima vedere ca halogenul e undeva la 45% - 55% din xenon. Acum daca tot tre sa cumpar halogen sa caut unul cu 4300k si pe cat posibil 35W .

Dar mai am o nedumerire , cand erau probleme cu becul xenon , comutam de pe automat pe pozitie sau chiar inchideam becul din bord dar tot imi aparea in bord Bulb failure. Care o fi fost motivul?

Si o alta intrebare , la o masina la care sa zicem au fost dati km inapoi mai apar mesajele de service la 50000 respectiv 70000 km? - intrebare valabila si pt. alta gama de masini , nu doar volvo.

multumesc

Becuri halogen (H7) nu sunt de 35W ! Becurile H7 halogen sunt de 55W 12V.

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Au trecut cam doi ani de la ultima postare de pe topicul asta. Care mai sunt noutatile in legatura cu montarea de becuri xenon pe masini care nu le au din fabrica? In zone de vest (TM/AR/BH) face cineva operatiunea asta? Trebuie musai senzor de lumina? Daca da, nu cred ca am... desi ecranul central se schimba automat din negru pe alb in alb pe negru si invers, cand trec din zone luminoase in zone intunecate, si invers. Nu stiu daca aia inseamna ca am senzor de lumina care se poate conecta si la faruri. 

Edited by startrektng

Share this post


Link to post
Share on other sites

S40 nu are senzor de lumina pt faruri ca la modelele noi.Acel senzor creca ii de la oglinda si asta doar pt a regla intensitatea si modul day/night pt instrumentele de pe consola.

Asa imi facea si la gps la harta.

Orice instalatie ti o montezi tu lejer si ca produse sa fie can bus terminator, modelele noi care is mai bune si nu ti ard motorasul stergatoare sau mai rau.Binenteles ilegal si astea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo, daca nu are senzor de lumina pt faruri (eventual si ploaie), se poate monta? E un Volvo V50 2.0D din 2008. Si intr-adevar parca si la navigatie imi schimba modul zi/noapte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu iti trebuie senzor de lumina (cel care aprinde faza scurta atunci cand nu 'prinde' suficienta lumina) ci senzor de auto-leveling (regleaza inaltimea la care bate fasciculul de lumina ca sa nu ii orbesti pe colegii din trafic).

Pe langa auto-leveling mai ai nevoie de far cu lupa si instalatie de spalare a farurilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Far cu lupa am. Spalator... nu cred. Si banuiesc ca spalatorul nici nu se poate instala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu o problema, ca multi altii. Mi-a dat probleme masina azi, sau aprins toate becurile in bord !! Am fost repede la mecanic si mi-a zis ca ar fi probleme de la xenon! Si sa imi schimb farurile sa imi pun cu normale nu cu lupa!!! Voi ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimba mecanicul . 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce mecanic ai fost?Vulcanizare?Strungar?

In primul rand trebuie sa mergi la tester dedicat volvo sa vezi ce erori ai.Daca ti-ai montat tu instalatie xenon atunci tre sa vezi si de aia sau poate ai xenon original din fabrica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

mi s-a ars si mie un far cu xenon (OEM fabrica, nu "OEM" din spatele blocului).

Intrebarea mea este: cam cat costa la reprezentanta schimbul? sau cine ma poate ajuta cu inlocuirea lui ca sa nu merg pana la mama naibii?

E naspa sa fii chior pe vremea asta...

Multumesc frumos pentru ajutor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! 

Cel mai probabil s-a ars becul. 

Daca este becul defect il poti inlocuii in 3 min, acesta poate fi achizitionat de la colegii de pe forum, de pe internet sau de la reprezentanta. Pretul porneste de la 50lei si se termina pe la 500lei. 

Daca este defecta instalatia e cam costisitoare , 3400lei un far - la primus. 

...varianta lowcost ar fi sa inlocuiesti instalatia OE cu una AM in acelasi far.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Far cu lupa am. Spalator... nu cred. Si banuiesc ca spalatorul nici nu se poate instala.

Am aflat intre timp din sectiunea DIY ca se pot instala spalatoare de faruri. Dar auto-leveling, se poate instala/activa/ceva/orice? Am rotita pt manual in bord, merge ok, dar stiu ca nu-i suficient pt xenoane.

Edited by ironman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now