adi_28

curatat traseu de ungere

17 posts in this topic

Salutare.

A venit din nou momentul sa schimb uleiul si filtrele la masina.Odata cu aceasta operatie, as vrea sa curat tot sistemul de ungere a masinii (sau cea mai mare parte din el, daca nu se poate curata integral).Intrebarea mea este care ar fi cea mai buna solutie si cum as putea curata traseul de ungere a masinii?Ce ar trebui desfacut de la masina (baie de ulei, teava de ungere de la turbina...etc) pentru o curatare optima?Mentionez ca nu as vrea sa desfac motorul, ar fi o operatie prea costisitoare. Ar fi indicat si o solutie de flush sau nu?

Multumesc

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu stiu de ce vrei sa faci asta ...incearca cu 2+2 are o solutie de curatat motoru pe interior

Share this post


Link to post
Share on other sites

As vrea sa il curat pentru o mai buna ungere a motorului....problema este ca eu nu stiu daca am mizerie in sistemul de ungere sau depuneri de alea ca si malul si de aceea as vrea sa il curat sa fie curat tot....sa nu am surprize mai incolo din cauza ungerii defectuoase a motorului.Schimburile de ulei le fac la 8000 Km, pun ulei 100% sintetic, teoretic nu ar trebui sa se faca depuneri, dar nu sunt sigur de asta.Oricum baia de ulei o voi da jos si o voi spala bine si daca vad ca exista depuneri in ea, mai mult ca sigur vor fi si in motor

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.0 Turbo, 180 CP, aprox 230.000 Km, an 2003.Masina merge impecabil si de aceea as vrea sa o intretin cat pot de bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic sa stai linistit si sa lasi motorul in pace ! Pune-i un ulei bun pe care o sa il schimbi de vre-o 2 ori mai repede decat trebuie si atat. E un motor nou ca an, in 2003 existau de mult uleiuri bune si nu cred ca a bagat cineva in el uleiuri de pe vremea lui bunicu', care faceau "sludge", adica mazga aceea de pe vremuri.

Daca tot vrei sa vezi ce e in baie, da-o jos, vezi ce e acolo, dar mai mult ca sigur nimic deosebit. Eu zic sa nu bagi flush-uri si minuni de-astea in motorul ala.

Parerea mea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt de aceeasi parere cu ROberto . lasa motorul in pace , ce ai cu el ;)) Ulei bun si talpa .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uni cand nu au probleme cu masinile si le fac eiexcl.gif.Lasa motorul ala asa cum este ca nu are nici o depunere pe traseul de ungere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nici eu nu m-aş apuca să spăl motorul, aşa doar, de dragul de a-l spăla.

Legat de impurităţi, aş începe prin a verifica uleiul de pe jojă şi, pe urmă, filtrul de ulei, atunci când îl schimb. Eu ţi-aş recomanda ca, la 5 min. după oprirea motorului, să iei ulei de pe jojă şi să-l freci bine între buricele degetelor. Dacă nu simţi granule, nu ai de ce să te impacientezi. Pentru siguranţă, ai putea chiar extrage câteva picături şi să le filtrezi printr-o hârtie de filtru de cafea (durează cam mult, dar funcţionează). În rest, când schimbi filtrul de ulei, vezi cât este de murdar.

Dacă ţii neapărat să speli motorul, decât să bagi în el tot felul de detergenţi, mai bine ai băga o tură de ulei cu care să mergi doar câteva zeci de kilometri. Mai costisitor, dar, după operaţiune, ce nu se scurge din motor e tot ulei, nu nu-ş'ce detergent care-şi face treaba mai mult decât e nevoie.

Edited by Heimðallr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Idei ar fi dar nu t-i le dau pt ca esti prea pornit si sigur ai trece la aplicarea lor :P dar daca insisti .....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adi! Curatarea se face prin schimbarea mai rapida a uleiului. Pui ulei si un filtru, mergi cam 500 Km, dupa care schimbi din nou filtrul si pui acelasi tip de ulei cu cel de spalare. Cam atit. Dar nu stiu daca merita. Costuri duble. Nu baga solutii de spalare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum vad, toti mi-ati indicat sa nu pun aditivi de curatat motorul in ulei.....am sa schimb normal uleiul, dar oricum, o sa demontez baia de ulei si am sa o spal, dupa care am sa o pun la loc si am sa pun uleiul.Cred ca va fi suficient, tinand cont ca uleiul folosit in Germania la schimburi a fost Castrol sintetic si acum tot ulei sintetic bag in ea, uleiul il schimb din 8000 in 8000 Km, nu cred sa fie multe depuneri si mal......oricum, dupa ce dau baia de ulei jos si schimb uleiul, va tin la curent cu noutati, cum a aratat baia de ulei, daca a avut sau nu mal in ea etc etc.

Multumesc de sfaturi.Daca mai aveti careva cate o recomandare/indicatie, va rog sa o postati aici

Share this post


Link to post
Share on other sites

So .. daca gasesti "mazga" in baie ... desfa si capacul culbutorilor si fa o spalatura cu motorina lasand sa curga motorina prin motor in spre baie adik undeva intr-un vas mai mare ... altii mai pun chiar in motor motorina dupa golirea uleiului vechi din baie si pornesc motorul pentru cateva secunde ... boooo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astazi mi-am schimbat uleiul si filtrele.Am dat jos baia de ulei si surpriza.....baia de ulei era curata , parca ar fi fost noua.Acuma sunt mai linistit.Din ce moment baia de ulei este luna si bec, banuiesc ca si starea motorului pe interior e aceeasi...la fel de curat este si el, fara depuneri de mal sau altceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca ti-ai potolit setea ..... Trebuia sa faci niste poze sa le postezi aici totusi . Sa vada si alti curiosi care au temeri dintrastea .

Ciao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu am facut poze...era si seara si oricum nu ieseau bine pozele facute cu telefonul, dar oricum, pentru cei care sunt nedumeriti cum am fost si eu, va puteti da seama si altfel......cand deschideti busonul de la baia de ulei si se scurge tot uleiul din ea, va uitati cu o lanterna putenica in baia de ulei prin orificiul busonului si va puteti da si asa seama cam cum se prezinta in interior.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now