marian.v

MINDER MOTOR-VERMOGEN

15 posts in this topic

Buna ziua. Sunt nou posesor de Volvo S40 1,6 diesel si deja am o gramada de probleme. Rog intelegere daca exista deja transate aceste probleme insa nu le-am gasit foarte explicit si astfel pornesc un nou topic.

Incep cu cea mai grava dintre ele. Dupa ce am cumparat masina, acum 2 saptamani, am simtit la cateva zile o scadere semnificativa a puterii motorului. Trece de o anumita turatie si nu are viteza limitata insa demareaza si accelereaza de parca e tractor, adica foarte greu. Nu am avut nicium nesaj in bord pana ieri cand, intrcandu-ma de la constanta, pe A2, am accelerat-o sa vad cum se comporta. Nimic, adica accelereaza foarte foarte greu si nu are niciun pic de forta. Totusi intr-un final am ajuns la viteza de 150 km/ora, moment in care s-a aprins becul de avertizare si a afisat urmatorul mesaj: MINDER MOTOR-VERMOGEN. Am uitat sa spun ca masina este cu meniul in limba olandeza. Aceasta eroare inseamna in limba romana: SCADERE PUTERE MOTOR. Deci nu stiu ce sa ma fac si mai ales unde sa merg, la ce service. As vrea sa stiu totodata daca pot sterge respectivul mesaj si cum anume. Va rog sa ma ajutati cu un sfat. Multumesc tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Solutia e sa ii faci o diagnoza,vezi sigur problema si stergi si eroarea.Vorbeste cu Domnu' si te rezolva el.Nu dispera,toti ne confruntam cu probleme mai devreme sau mai tarziu si pentru fiecare exista o rezolvare mai mult sau mai putin costisitoare.Good luck!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mesajul îl poţi şterge, dar dacă nu remediezi, mai întâi problema, îţi va reapărea.

Legat de scăderea puterii motorului, în primul rând, din ce an e maşina? Nu cumva are DPF? Pe urmă, ia lucrurile de la simplu la complex. Puterea motorului scade când sursa acesteia este alterată. Adică, asigură-te că motorul are ceea de ce are nevoie: combustibil şi aer, în primul rând. Presupun că, fiind posesor nou al maşinii, i-ai schimbat deja filtrele şi fluidele, după ce ai cumpărat-o. Dacă nu, ar fi bine să începi cu asta. Mă refer la filtrul de aer, de motorină, de ulei şi la uleiul propriu-zis.

Încearcă să asculţi turbina (dacă maşina e generaţia a II-a, dacă are turbină). În primul rând, trebuie să se audă. Dacă se aude, nu trebuie să sune ca un flex sau ca o moară.

Vezi dacă nu scoate fum prea mult, sau de nuanţe dubioase (albăstrui, alb).

Nu în ultimul rând, ţine cont şi de calitatea motorinei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina este fabricata in 2005. Am schimbat toate filtrele si uleiul iar lipsa de putere a aparut dupa ce am cumparat-o, adica la vreo 5 zile.Pana atunci a mers foarte bine chiar tragea bine. Mi-a spus cineva acum sa verific daca functioneaza turbina si mai exact sa vad daca functioneaza axuatorul turbo. Sincer nu stiu cum se face verificarea asta. Daca ma poate ajuta cineva cu imagini sau ce anume trebuie sa fac. Multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ia jos capacul motorului şi vezi dacă găseşti chestia din poză. Vezi dacă sunt bune conexiunile, să nu fie fire întrerupte, mufe ieşite ş.a.m.d.

bovv1unqbf6jk7r2k.jpg

Turbina, când moare, moare aproape întotdeauna "cu tam-tam". Huruie, fluieră şi, de obicei, se asociază şi cu fum de eşapament din abundenţă.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina are 150.000 km, dar nu scoate niciun zgomot aiurea si nici fum. O sa incerc conexiunile electrice indicate, Multumesc frumos!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca in poza pe care mi-ai atasat-o este ceea ce se numeste axuatorul turbo? Heimðallr

Mi s-a spus sa verfic si daca nu cumva este blocat, cineva accelerand si altcineva stimulandu-l cu mana sa vada daca functioneaza. Daca nu sunt conexiunile de vina, chestia asta, ca verificare, cum se face?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa km si simptome, poate fi filtrul de particule. Asa facea si al meu. Daca ai noroc, trebuie doar completat aditivul. Daca ai ghinion, trebuie schimbat filtrul. Dar cum au zis si altii, cel mai simplu e sa faci o diagnoza ca-lumea, in felul asta eviti sa mergi pe bajbaite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai din cate am inteles al meu nu are filtru de particule fiind din 2005 cu urmatorul VIN YV1MS763262160723????

Dupa km si simptome, poate fi filtrul de particule. Asa facea si al meu. Daca ai noroc, trebuie doar completat aditivul. Daca ai ghinion, trebuie schimbat filtrul. Dar cum au zis si altii, cel mai simplu e sa faci o diagnoza ca-lumea, in felul asta eviti sa mergi pe bajbaite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In cazul asta, ignora-ma...

Si fii fericit ca nu ai FP. Bafta, sper sa-ti rezolvi masinuta repede!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Revin cu stiri noi. Aseara am fost la un test la Bogdan C. Omul este super profesionist si il recomand cu caldura tuturor. Am facut o testare completa si se pare ca nu functioneaza debitmetrul care astfel nu pune in functiune turbina. Deci trebuie sa inlocuiesc debitmetrul sau, la recomandarea lui Bogdan, sa-l curat. Daca are cineva "instructiuni de curtare", daca pot spune asa, va rog sa-mi dati si mie un link ceva, cu ce solutii se poate curata, tehnici, etc.

Multumesc tuturor!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate masina ta a fost pregatita de vanzare adica : o curatare motor, o rola de izolirband, 3 soricei si km dati neprofesionist inapoi :)

Dupa ce schimbi furtunul de admisie o sa ai alta masina, o masina care merita tinuta .

Aviz amatorilor de chilipiruri, invatati din ce au patit altii si mergeti cu masina INAINTE de cumparare la test nu dupa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate masina ta a fost pregatita de vanzare adica : o curatare motor, o rola de izolirband, 3 soricei si km dati neprofesionist inapoi :)

Dupa ce schimbi furtunul de admisie o sa ai alta masina, o masina care merita tinuta .

Aviz amatorilor de chilipiruri, invatati din ce au patit altii si mergeti cu masina INAINTE de cumparare la test nu dupa .

asa de chestie:cat de nesimtiti au fost cu datul inapoi la km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu sincer sa fiu, ideea este ca profesionistii stergeau eroare cu "Mileage. Manipulated" si nu se vedea, exact cum am patit eu la XC70 :)

Se poate vedea din istoric dar masina fiind cumparata din tarile de jos mai mult ca sigur ca nu se cunoaste istoricul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now