funkydj85

"lacul lebedelor" pe zapada- neamuzant

8 posts in this topic

Dragi colegi,

Revin cu o problema cel putin ciudata. Ieri am plecat spre ai mei la tara cu volvo-ul s40 ph1. Ninsoare, 50km/h, piri piri. Dupa ce am intrat pe un drum secundar ,sa-l numim (era asfaltat din vara), stratul de zapada depus era destul de consistent, dar tasat, moment in care am sesizat urmatoarea treaba- spatele ma fura un pic in stanga. Nu mult , suficient insa cat sa tragi usor de volan spre dreapta si sa simti efectiv ca incepi sa derapezi. As spune ca era ca si cum masina ar fi mers usor lateral daca tineai volanul drept.

Acum, care ar fi explicatiile pentru un astfel de fenomen?

1.Cauciucuri de iarna am, insa cele de pe spate sunt cam tocite, insa spatele tragea stanga cu regularitate , deci varianta cum ca ar aluneca spatele dupa "santurile" din zapada cade.

2. Asta toamna am schimbat bieleta anti-ruliu pe stanga spate. trebuia dusa la un service sa-i faca un asa zis unghi de fuga, ceva? (n-am mai avut masina cu suspensie indep pe spate, de aceea nu stiu daca trebuie facut ceva)

3. Sa fie discul ovalizat pe stanga spate si cand agata sa-mi traga masina in stanga?

4. O janta mai stramba , sau poate chiar cauciucurile sa nu fie bune?

5. Sasiul stramb? banuiesc ca s-ar simti si pe drum uscat si si la viteze mai mari

6. Unghiul de fuga de pe fata sa-mi fie afectat si sa se comporte asa?

Am lasat volvo-ul la tara si m-am intors cu cealalta masina cu cauciucuri de vara si n-am avut nici o problema...

Ce-i de verificat/ facut la volvo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu aş începe prin a-i regla direcţia/unghiul de fugă. Pe urmă, dacă nu cunoşti antecedentele maşinii, ai putea să-i faci un "scan" la şasiu, în eventualitatea că ar fi suferit un accident considerabil, despre care tu să nu ştii. Uite un exemplu unde ai putea face chestia asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

astfel de probleme apar in general datorita unei roti infrinate. Poate ca nu-ti dai seama pe asfalt curat, dar daca este patinoar, masina imediat reactioneaza. Eu zic sa verifici temeinic frinele pe spate. Ai lasat cumva frina de mana trasa peste noapte? Iarna nu se lasa frina de mana trasa ca poate ingheta: fie cablul, fie se lipesc sabotii de tamburi si raman blocate rotile. Poate camasa de la cablu imbatrinita si ramane cablul blocat, etc. Eu zic ca nu are treaba cu unghiurile problema ta ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obisnuiesc sa nu las masina cu frana de mana trasa. Ideea este ca facea periodic. ca la bicicleta daca va mai aduceti aminte cand reglam sabotii de frana si daca janta era un pic stramba iti freca cand de un sabot cand de altul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

baga un cric, ridica fiecare roata in parte pe spate, invirte la mana si vezi ce se intimpla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

io zic sa te uiti la roata infrinata si/sau presiune pneuri. daca aici totul e ok poti incerca sa verifici toate unghiurile masinii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca zici ca sunt uzate cauciucurile spate, e posibil sa fie rupta armatura in cauciuc.

Cel mai simplu ar fi sa schimbi roata care ti se pare defecta cu cea de rezerva sa vezi daca e diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mergi si tu cu masina cand esti treaz si o sa simti diferanta. :beertogether:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now