Dinoco

Lichid frana & Lichid racire

26 posts in this topic

Salut. Stie cineva care este cantitatea de antigel/lichid de frana necesara pentru inlocuire?, pentru motorul de 1.6d.

Si ce marca/tip recomandati?!

Multumesc :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Despre lichidul de frana iti pot spune sa folosesti ATE BLUERACING.Cantitatea in jur de 2 bidonase cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metabond sau Duralube are cineva bagat in motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul sincer nu am si nici nu iti recomad.Un ulei si un filtru bun fac toti baniiwink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu unul sincer nu am si nici nu iti recomad.Un ulei si un filtru bun fac toti baniiwink.gif

Cati km ai? Daca nu te deranjeaza :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Momentan 144k km!

Multi inainte fara probleme!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi la fel si tie!Parerea mea e sa nu ii bagi nici un aditiv in motor sau alte alea.Totusi putin ulei de ceinsau nu strica la injectoare,dar la interne nu vad sa ai probleme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi la fel si tie!Parerea mea e sa nu ii bagi nici un aditiv in motor sau alte alea.Totusi putin ulei de ceinsau nu strica la injectoare,dar la interne nu vad sa ai probleme.

cineva spunea: sa nu umbli la lucrul care functioneaza ca se strica. da-i ce scrie la manual. atit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un v50 1.6d din 2008 ce ulei pentru motor recomandati? si ce filtre?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Metabond sau Duralube are cineva bagat in motor?

da nu cred ca merita

ulei bun si filtre bune fara alte adaosuri (veentual ulei 2T in motorina )

244 de cand am pus liqui-molly si metabond o papat cam la 10000 1,5 l

de la capitala are cam 100000 km

la v40 am crezut ca scap de mraitul la rece de la vvt dar nu

deci mie in veci nu mai trebe:lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce lichid de frana imi recomandati ?

Tocmai am primit mesajul " NIEDR BREMSFLUSS SICHER ANHALTEN ". Cred ca inseamna ca e scazut nivelul lichidului de frana, sper sa nu gresesc.

Nivelul lichidului de frana poate scadea natural sau trebuie sa fie o problema si imi recomandati sa merg la service?

Edited by irina_f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ai gresit.

Producatorul recomanda Ate.

Dar ai posibilitatea sa il inlocuiesti cu Trw.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cat de des se schimba lichidul de frana? Eu nu l-am schimbat niciodata de cand am masina ( de vreo 90 000 de km).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu eu, se recomanda inlocuirea lichidului de frana la fiecare 2 ani.

Natural - nu prea ar avea voie sa scada.

In schimb, poti primi mesajul asta cand sunt pe duca placutele de frana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Varianta cu placutele pe duca pica. Am schimbat discurile si placutele de frana pe fata de curand. Cele de pe spate ar trebui poate inlocuite, dar mesajul apare cand pun frana la viteze mici ( atunci cand, din cate stiu, placutele de pe spate nu actioneaza)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai scade daca nu a fost schimbat de mult timp.Cel putin asa am patit eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E recomandat o data la 2 ani, nu la numar de km, pentru ca lichidul de frana e higroscopic (absoarbe umezeala din aer) si atunci isi schimba proprietatile legate de temparatura.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foarte frumos e ca la fiecare revizie ii intrebam pe mecanici, cum e cu lichidul de frana, sa vada daca e ok, daca trebuie schimbat... de fiecare data am primit raspuns sa nu imi fac eu griji de ala ca sigur e in regula... :mad:

Behu, nu stii unde as putea gasi azi lichid de frana Ate?

Edited by irina_f

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu iti recomand ATE Blue Racing.Il poti gasi la Roberto la un pret bun.Verifica conductele de frana ce duc la etrieri sa nu fie ciupite.Placutele spate cupleaza de fiecare data cand apesi pedala de frana,ce-i drept nu actioneaza cu aceeasi forta ca cele de pe fata,dar actioneaza si ele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@irina_f: daca iti trebuie neaparat azi, eu ma pot gandi doar la magazinul ala de piese auto din Manastur, Calea Floresti colt cu Taberei; sunt destul de bine aprovizionati si e non-stop;

Poate stie altcineva daca poate fi gasit la vreunul dintre magazinele mari gen Cora, Auchan etc..., eu habar nu am. Vreo benzinarie, poate?

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca vii in Bacau iti dau eu ca abia mi-a ajuns saptamana trecuta 1l Ate Blue Racing :D

Long life Roberto :salut:

Edited by Roskat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi frumos baieti.

Deocamdata nu am reusit decat sa completez lichidul de frana. Am aflat de la un taximetrist de magazinul de care zici tu Behu, dar nu aveau decat de la Bosch, Ferodo si inca ceva. Am luat Bosch cu toate ca e cam slab la 160 de grade.

Maine pe ziua o sa incerc sa vad una alta. Mesajul nu a mai aparut de cand am completat lichidul. In curand o sa schimb si placutele si discurile pe spate , poate ca fiind ambele destul de uzate consuma prea mult lichid de frana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lichid de frana Motul RBF660+ ( DOT 4+ ) punct fierbere min. 326 C schimbat la min 2 ani impreuna cu racorduri de frana (astea schimbate odata in ciclul de viata al masinii )

Share this post


Link to post
Share on other sites

E ok, e probabil un DOT4(uite mai jos cateva cifre de la un Castrol). Temperatura de fierbere e in functie de DOT. Cu timpul scade fiindca apa absorbita din aer, cand mai desfaci capacelul sa te uiti sau sa completezi, vaporizeza si formeaza bule, gazele sunt compresibile, fluidele nu.. La OMV stiu ca se gasea un DOT 5.1 (bidon de 1l de tabla).
All conventional brake fluids deteriorate during use. It is strongly recommended that Castrol Response DOT 4, should be changed according to the vehicle manufacturers advice. In the absence of such advice, a 2 year change period is recommended.
PERFORMANCE
SAE J1703
FMVSS 116 DOT 4
TYPICAL CHARACTERISTICS
Dry Boiling Point ºC 270
Wet Boiling Point ºC ca 170
Viscosity at -40ºC mm²/s 1200
Viscosity at 100ºC mm²/s 2.3
pH 7.7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now