Stagiul 0 este o necesitate ptr. 850-uri, mai ales dupa 8 ani de functionare. Aceste masini au fost atit de bine facute, incit - desi exista o gramada intr-o forma proasta - proprietarii nici nu realizeaza de cele mai multe ori asta, masina mergind bine chiar cu multe defectiuni...
Stagiul 0 nu este altceva decit o intretinere - nu este un tuning (decit pentru cei care vor trece mai departe la celelalte stagii 1 - 3, care sint intr-adevar pasi spre tuning).
1.Verificarea compresiei motorului.Daca avem un motor bolnav - de-aici trebuie sa incepem cura.
2.Schimbarea filtrului de benzina.Nu o sa va vina sa credeti ce veti gasi in el dupa atitia kilometrii de mers cu benzina romaneasca...
3.Verificarea injectoarelor, paternul spray-ului de benzina trebuie sa fie in parametrii.
4.Daca ne apropiem de schimbarea curelei de distributie, ar trebui sa o facem.
5.Cum se comporta senzorul de oxigen? Daca avem un aparat de masura, putem verifica voltajul:trebuie sa fluctueze intre 0,1 si 1 volt.Daca sta la o extrema sau alta, senzorul e terminat...Daca nu avem aparat de masura, putem testa astfel:incercam sa deconectam senzorul - daca turatia motorului creste sau relanti-ul cedeaza - senzorul e terminat...
6.Schimbarea capacului de distributie, rotorul din el, fisele bujiilor si bineinteles - un nou set de bujii.
7.Verificarea suportilor motorului si a cutiei - daca arata crapati si imbatraniti(cu siguranta ca asa sint) ar trebui sa-i schimbam.
8.Schimbarea in totalitate a lichidului de racire si cel de frana cu altele noi. Aici se pot verifica si franele (placute-discuri).
9.Verificarea vizuala a tuturor furtunelor (care pot fi vizualizate), conexiunilor si mufelor.Daca exista deteriorari vizibile, e clar ce trebuie sa facem. Cele 3 de vacuum ar trebui schimbate oricum...se imbacsesc si obtureaza...
10.Uleiul ? Mobil 1, Catrol - recomandat cam pe toate forumurile din lume. 10w/40.
11.Inspectarea si schimbarea-daca e necesar-a traseelor linilor de ulei care duc si vin dinspre TURBINA.Acestea au tendinta naturala de a se obtura cu reziduuri de ulei - si vor restrictiona fluxul uleiului catre turbina - scurtandu-i dramatic viata.
E complicat? nu prea - daca vrem sa avem masini care sa si mearga bine, nu doar sa arate.
Numai bine !