Posted 11 Dec 2006 · Report post Am si eu o nelamurire.Acum 6 luni mi-am luat un s60 d5. Masina e superba si merge foarte bine dar cand accelerez putenic se aude un tacanit la motor similar cu sunetul de avans prea mare la motoarele pe benzina. Poate cineva sa-mi spuna si mie ce e ala Si mai e ceva, acum 2 saptamani am schimbat uleiul si filtrul de ulei si la vreo 2 zile, intr-o dimineata la o pornire la rece am auzit un tachet tacanind care in final a tacut ca dupa vreo 3 zile sa inceapa iar si de data asta si cu motorul cald, mai tare la relanti si mai slab la turatie. Din moment ce tachetii sunt hidraulici am crezut ca e o chestie legata de presiunea de ulei dar treaba a disparut si motorul toace iar ca o pisicutza. Ce ar putea sa fie ?Daca cineva are o idee v-as fi foarte recunoscator.Si mai am o intrebare: undeva in zona cutiei de viteze de aude un tacanit intemitent cand stau pe loc si masina e la punctul mort si la relanti, care dispare daca apas ambreiajul sau accelerez. A patit cineva asa ceva ?Ajutati-ma va rog Share this post Link to post Share on other sites
Posted 11 Dec 2006 · Report post La acceleratul puternic sa nu fie o problema din turbina sau regulatorul de presiune al ei. Din cate stiu sunt destul de sensibile motoarele turbo-diesel, la Volvo... Ai luat masina de noua sau second ? Vezi ca trebuie sa mergi cateva minute cu masina mai bland pana ajunge turbina la temperatura optima de functionare, altfel daca-i dai blana de cand e rece motorul se strica extrem de repede ! Tzacanitul la rece nu este o problema, in manual se specifica clar ca la temperaturi joase pot tzacani si cateva minute, dar odata ce motorul se incalzeste totul revine la normal... Daca face insa si cu motorul cald atunci e o problema... Mai verifica odata nivelul de ulei in joja, maine dimineata sau dupa ce lasi masina cateva ore sa se aseze uleiul, s-ar putea ca mecanicul sa fi pus prea putin ulei, si atunci mai crapa si altele pe langa... Mai intra ulei si in filtru, si in turbina (aproape 1000ml cu totul), asa ca daca mecanicul a pus "la fix cat scrie in carte", sa nu fi fost prea putin. La mine de ex. scrie in carte 4.5L (incluzand filtrul de ulei), si au intrat cam 5L ca sa fie joja aproape de maxim. Tacanitul intermitent din cutia de viteze s-ar putea sa fie din rulmentul de presiune al ambreiajului. Asta in cazul fericit in care nu e vreo problema in cutie... Verifica nivelul uleiului in cutie, completeaza daca e cazul, daca nu mai face, de la asta a fost. Daca continua, imi pare rau dar problema e mai grava de atat si va trebui sa ajungi cu ea la un service (de preferinta unul care stie meserie) pana nu ramai cu ea in drum !Bafta si tine-ne la curent ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2007 · Report post Cred ca tzacatinul vine de la tamponul de la cutie... de care ti-am spus. Ridica masina pe elevator... da scutul jos... pune pe cineva sa porneasca si sa opreasca motorul. O sa constati ca... e ceea ce-ti spun eu. O sa vezi ca masina vibreaza puternic la pornire si oprire in acel tampon. E posibil ca si tamponul de sus de pe motor sa fie dus. E vorba de cel care e legat de bara transversala. Eu l-am schimbat si pe ala. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Feb 2007 · Report post Da sa stii ca cred ca ala e .Si eu am schimbat tamponul de sus ca era rupt si mecanicul mi-a spus ca si cel de jos e distrus, dar tacanitul din pacate cred ca e din cutie (zic mecanicii ca e rulmentul de la priza directa dus). Se aude la rece cand e uleiul mai gros si dispare la cald, e destul de ciudata chestia. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Apr 2008 · Report post Pentru Kadudu:Tacanitul din zona cutiei de viteze care dispare la debreiere sau accelerare ce s-a dovedit a fi? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 16 Apr 2008 · Report post Tzacanitul e de la priza directa. Pana in 2004 toate S60-urile au aceeasi boala. La service in Szeghet mi-au spus sa stau linistit ca nu e nici o problema si doar la rece face asa intrucat e o bucsa de teflon uzata, dar nu afecteaza performantele masinii. Costa 230E sa scapi de tzacanit dar nu cred ca se merita..... Share this post Link to post Share on other sites