Andu G

problema cutie viteze automata xc90

119 posts in this topic

Daca pierde ulei ATF intre cutie si motor inseamna ca pierde fie din convertizor fie din pompa de ulei . 

Primul pas este demontarea cutiei si constatare, atat convertizorul cat si pompa de ulei se pot repara si nu costa 4500e, un convertizor reconditionat este cca 1500 lei iar pompa de ulei tot cam atat costa . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Edited by Poga

Share this post


Link to post
Share on other sites

unde gasesc piese Bogdan? pot sa te sun daca o sa am nevoie de vreo informatie? ms

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut..am si eu un volvo xc90 2003 2.4 d5 automat și cand o pun in R merge in trepidatii ca si cum ar patina ambreiajul dar in D trage foarte bine si schimba perfect dar in R daca o accelerez mai tare se aude și un troncanit...ati mai pățit asa ceva?....va multumesc!

Share this post


Link to post
Share on other sites
La 30.1.2011 at 9:56 AM, BogdanG a spus:

Cam scumpa reparatia dar macar ai scapat de probleme .

 

Se face putin altfel, 4 litri curg si vreo aproape 4 raman in convertizorul de cuplu :)

 

Se scoate turul din radiatorul de ulei transmisie, se pune un furtun care trage ulei direct din bidon iar pe retur arunca uleiul murdar, se porneste motorul si se trece in D, R de mai multe ori pana trage toti cei 8L, pe furtun se vede cum vine uleiul murdar si cand vine curat se opreste motorul, se cupleaza mufa la loc in radiator si ai 8L curati .

 

Tu nu ai schimbat si uleiul acum ?

 

Sau mai este o metoda, se scot 4L si se baga tot 4L, dupa care se face ce am scris eu mai sus dar intra mai multi L.

Se poate ca si dupa 12L sa mai vina ulei murdar tocmai de aceia se schimba 16L direct .

 

Eu totusi recomand sa se schimbe 8L si sa se mearga maxim 20.oookm dupa care sa se mai schimbe o data .

 

Cel mai bine este sa schimbi uleiul la 80.ooo km, daca faci asta nu o sa ai probleme si nu mai trebuie curatata cutia cu ulei (oil flush), schimbi uleiul din 80 in 80 k km si ai scapat de belele .

 

Sau am mai auzit la un coleg de forum alta metoda mai "jmechera", el schimba 4L de ulei (sau cat curge din cutie) la fiecare schimb de ulei motor, adica la 20k km . Astfel cutia are mereu ulei mai curat iar 300RON/an cat costa uleiul de cutie este mult mai ieftin decat sa schimbi/repari cutia, are dreptate pana la urma .

E gata mi-o trecut nebunia cu schimbatu' de ulei singur.  Am cumparat o pompa de ulei electrica ieri dar nu cred ca ma descurc.   Eventual daca zici sa fac varianta aia "jmechera" pe la joja fara sa desfac si altceva, sa scot 4l , sa bag tot 4 ca apoi dupa 5k  km sa mai fac odata procedura m-as baga sa fac singur dar altfel, nu.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Și pâinea poți să ți-o faci singur, zilnic în casă, și berea, exemple sunt multe, dar nu mai bine faci tu ce știi să faci cel mai bine și dai o pâine și la cei specializați? Adică, e o chestiune de economie pragmatică, întrucât fiecare face ceva, pentru care e plătit de alții, care fac altceva și tot așa.

Sigur, unii sunt pasionați, pe ei îi înțeleg, bravo lor. Pentru restul de 99,9 % din oameni, există service-uri. Mai bune, sau mai rele, dar bine că există.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 4 ore, mariusdaniel a spus:

Și pâinea poți să ți-o faci singur, zilnic în casă, și berea, exemple sunt multe, dar nu mai bine faci tu ce știi să faci cel mai bine și dai o pâine și la cei specializați? Adică, e o chestiune de economie pragmatică, întrucât fiecare face ceva, pentru care e plătit de alții, care fac altceva și tot așa.

Sigur, unii sunt pasionați, pe ei îi înțeleg, bravo lor. Pentru restul de 99,9 % din oameni, există service-uri. Mai bune, sau mai rele, dar bine că există.

Acum ma gandesc ca poate ma cunosti de pe forum si mai stii problemele avute cu masina. Daca am fost nevoit sa trimit masina in Bucuresti pentru singurul fapt ca nu pornea dar cu 2000 si ceva € platiti degeaba atunci iti pierzi increderea in toti si in oricine si te apuci tu de treaba. Daca din 3 mecanici 2 au zis ca diferentialul pe spate huruie iar al3lea cutia de viteze, iar eu am ales sa incep cu varianta cea mai ieftina si anume rulmeti roti si culmea sa reuolvi problema, atunci ai inca un motiv in plus sa te apuci tu de treaba. De curiozitate pentru amandoi ma duc maine pana la reprezentanta volvo in Bietigheim la cativa km de mine. Sunt curios cat ar costa sa faca ei asta. O sa te anunt

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,la cutia TF80 procedura este simpla si ma astept sa fie si la tine cam la fel: demontat priza de aer si filtru de aer pentru acces la dopul superior al cutiei de viteze, desfacut dop cu torx55,apoi sub masina ,dat jos scut ,torx40 pentru dopul de nivel apoi imbus hexagonal de 17 pentru dop de scurgere, curg aprox 3,7 litri de ulei, se pune dopul inapoi. Scos returul de pe circuitul de ulei din partea superioara a radiatorului din clips verde de plastic( e bine sa ai pregatit de schimb daca e copt se poate rupe) si se pune in loc un furtun potrivit de preferinta transparent,care se introduce putin fortat,se  pun inapoi in cutie 4 litri de ulei nou, dopul pus provizoriu, apoi cu filtru de aer montat asa incat sa permita accesul la dopul superior al cutiei si se porneste motorul trecand cutia prin toate pozitiile pana curg 2 litri de ulei murdar , se opreste motorul , se adauga 2 litri de ulei de ulei nou si se repeta procedura -scos 2 litri murdar ,pus 2 litri nou- inca o data sau de doua ori pana ce pe furtun se vede ulei curat culoare roz capsuna.Apoi se monteaza totul la loc, se porneste motorul cu tester pentru temperatura ulei  in cutie si cand temperatura este de 55-60 de grade se face din dopul mic nivelul de ulei. Dureaza 30 de minute, ulei dedicat Volvo este si la Ravenol cu 40lei /l ,e bine sa ai pregatit  10 litri.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt tare curios ce va zice Bogdan de recomandarea Ravenol,mai ales in cutia de viteze.Eu as pune in cutie doar ce e mai bun,din motiv de costuri de reparatie....Si ca sa fiu mai circotash de atit,Ravenol nu as folosi nimic,nu imi inspira nimic adevarat.Evolventa,este cineva sau undeva ce recomanda OFICIAL aceasta risipa de ulei prin contaminarea cu cel vechi,sau e o gaselnita mioritica doar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am pomenit Ravenol doar pentru ca e o varianta ieftina si cu garantia calitatii germane,asa incat un schimb de ulei in cutie automata costa 400 lei, nu e o recomandare, eu asta am folosit iar dupa 20000 de km am mai facut un schimb si cutia functioneaza perfect,insa scopul discutiei este despre o procedura de schimb ulei in cutia automata ,se poate opta pentru orice marca de ulei cu caracteristica jws 3309 recomandat AISIN,

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, Evolventa a spus:

Salut,la cutia TF80 procedura este simpla si ma astept sa fie si la tine cam la fel: demontat priza de aer si filtru de aer pentru acces la dopul superior al cutiei de viteze, desfacut dop cu torx55,apoi sub masina ,dat jos scut ,torx40 pentru dopul de nivel apoi imbus hexagonal de 17 pentru dop de scurgere, curg aprox 3,7 litri de ulei, se pune dopul inapoi. Scos returul de pe circuitul de ulei din partea superioara a radiatorului din clips verde de plastic( e bine sa ai pregatit de schimb daca e copt se poate rupe) si se pune in loc un furtun potrivit de preferinta transparent,care se introduce putin fortat,se  pun inapoi in cutie 4 litri de ulei nou, dopul pus provizoriu, apoi cu filtru de aer montat asa incat sa permita accesul la dopul superior al cutiei si se porneste motorul trecand cutia prin toate pozitiile pana curg 2 litri de ulei murdar , se opreste motorul , se adauga 2 litri de ulei de ulei nou si se repeta procedura -scos 2 litri murdar ,pus 2 litri nou- inca o data sau de doua ori pana ce pe furtun se vede ulei curat culoare roz capsuna.Apoi se monteaza totul la loc, se porneste motorul cu tester pentru temperatura ulei  in cutie si cand temperatura este de 55-60 de grade se face din dopul mic nivelul de ulei. Dureaza 30 de minute, ulei dedicat Volvo este si la Ravenol cu 40lei /l ,e bine sa ai pregatit  10 litri.

De 3 ori am citit foarte atent sfatul detaliat dat,  dar nu cred ca o sa ma descurc. Imi facusem deja un film in cap cum sa procedez si asta  pana la scos furtunul de retur ulei din cutie. Eu stiu ca am aisin AWD50/51 dar ma mai uit odata zilele astea ca oricum schimb cauciucurile. Nu o sa am cum sa fac flush dar macar uleiul as vrea sa fie urmatorul pe lista. Daca zice si Bogdan ca Ravenol e bun atunci comand rapid numa ca totusi sa-mi spuneti cato litri sa iau. Deocamdata va multumesc mult pentru sfat si timpul acordat

Edited by i love VOLVO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca am gasit ceva bun. Undeva zice Midnight de mobil 3309atf  ca trebuie sa fie asta. Am gasit 8l la 80€ ceea ce zic ca e bine. Bogdan, te astept cu o parere

Screenshot_20210109-220243_eBay.jpg

Edited by i love VOLVO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate ti-e mai la indemana procedura asta:

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 13 ore, Evolventa a spus:

Poate ti-e mai la indemana procedura asta:

 

Dupa ce urc masina pe elevator fac o filmare si pun aici. La aw50/51awd e altfel. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 14/01/2011 at 11:22 AM, Andu G said:

chiar nu a patit nimeni ? sau sa auziti ceva asemanator?

Convertizorul mai mult ca sigur, dar mai bine ii faci o diagnoza.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 3 ore, MariusMRS a spus:

Convertizorul mai mult ca sigur, dar mai bine ii faci o diagnoza.

Tu i-ai raspuns lu' Andu G?  Ai vazut ca problema asta o avut-o in 2011,nu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo baieti, am schimbat uleiul in cutie dar cred ca prea tarziu ca m-o lasat cutia balta.  Va trebui sa iau alta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now