tudor75

Stop ceata dreapta

32 posts in this topic

Salute. Cand pornesc luminile de ceata din spate, se porneste doar in stopul din partea stanga. Am verificat care e problema si raspunsul a fost simplu: nu este bec. Sa pun unul nu pare a fi o problema, doar ca locasul in care intra becul este obturat de un fel de capacel din plastic (asa pare a fi din fabrica). Daca scot capacul si pun un bec, creez vreo problema (atat pentru partea electrica din masina cat si legal)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salute. Cand pornesc luminile de ceata din spate, se porneste doar in stopul din partea stanga. Am verificat care e problema si raspunsul a fost simplu: nu este bec. Sa pun unul nu pare a fi o problema, doar ca locasul in care intra becul este obturat de un fel de capacel din plastic (asa pare a fi din fabrica). Daca scot capacul si pun un bec, creez vreo problema (atat pentru partea electrica din masina cat si legal)?

E prevazut cu bec numai pe stanga din fabrica.Pe mine ma bate gandul sa le leg in paralel sa vad ce se intampla.Eu din fericire am locas pt bec mai trebuie doar sa trag fire dar o las pana cand s-o incalzi afara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce v-ati pune si pe dreapta? E bine gandita treaba, important e sa vezi partea din stanga a masinii din fata. Mergeti in spatele unui Cielo cu stopurile de ceata aprinse si va garantez ca in 2-3 minute incepeti sa injurati. :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu cum e la voi,dar la mine am pus si bec si tot degeaba,nu se aprindeangry.gif

Asta cu orbitul e valabila si la cele cu un singur bec,faza e sa nu stai prea aproape de ei.Eu cand vad ca vine vreunul in spate opresc ceata spate.

L-as activa si eu pe cel de al doilea,dar sincer habar nu am cum.Banuiesc ca trebuie din calculator cumva ca fire are pe el.Cu unul singur mie unu sincer mi se pare masina saracacioasa,ieftinabiggrin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

In multe tari este ilegal. Probabil ca si in Romania !

Share this post


Link to post
Share on other sites

In majoritatea tarilor e legal sa ai cel putin un stop de ceata, in unele e ilegal sa ai doua. Volvo s-a conformat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt mine nu e important sa se aprinda ambele becuri de ceata de pe spate, ci doar ma batea gandul sa vad daca functioneaza.Ma enerveaza faptul ca nu se aprinde becul din bord de ceata pe spate si nu stiu de unde si de care sa cumpar becuri din Slobozia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In multe tari este ilegal. Probabil ca si in Romania !

Aha, de asta imi era frica <_< Nu de Romania, unde e omologata o masina care are un singur stop de frana (sau pozitie, nu mai stiu exact) din fabrica. Ci de tarile cu ceva mai mult bun simt ... Ai vre-un link?? Aici, desi e vorba de remorci, zice ca-s musai 1 sau 2. Iar in wiki (desi nu e proba in justitie) zice acelasi lucru, adica 1 sau 2, in plus zice ca in USoA nu ar fi cerute prin lege.

As fi vrut sa-mi pun pentru ca arata aiurea cu un singur bec aprins, asa parca ranjeste bolnav...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In multe tari este ilegal. Probabil ca si in Romania !

La noi nu cred ca este ilegal din moment ce toate X6,Q7 in general Audi si BMW au cate doua si sincer mi se pare ca arata mai bine.Ca si cu unu si cu doua orbesti la fel....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haideti sa nu incercam sa fim noi mai destepti decat altii. Daca s-a considerat ca asa e bine inseamna ca asa e bine. Toate masinile noi au un singur bec, pe stanga, pentru ceata. Eu din experienta mea, consider ca daca ai doua becuri pe ceata, in spate, ai tot timpul senzatia ca cel din fata franeaza, deci in loc sa faci bine, mai rau strici treaba.

Despre referirile americane, haideti sa o lasam balta, acolo sunt alte conditii, alta mentalitate, legile difera de la stat la stat, asa ca nu e cazul sa discutam asta. Nu vedeti la Discovery sau pe alte canale ce tragedii si coliziuni in lant se produc... De ce oare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce ajuta 2 beculete?Doar pentru aspect?Hmm as spune ca nu merita.

Daca vine unu din spate si se tranteste in tine atunci ce faci?El o sa spuna ca nu am vazut cand ai franat(tocmai din cauza celor 2 beculete).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La ce ajuta 2 beculete?Doar pentru aspect?Hmm as spune ca nu merita.

Daca vine unu din spate si se tranteste in tine atunci ce faci?El o sa spuna ca nu am vazut cand ai franat(tocmai din cauza celor 2 beculete).

Poi pentru frana avem 3 beculete: stopurile + unul in mijloc sus, la luneta si te asigur ca merg toate 3. Nu vede ca nu-i atent sau e prea aproape, dar asta e alta discutie (oricum am evitat pe unul sa se infiga in mine fara ceata, la semafor - umbla sub bord la ceva ...). Fiind vorba de becurile de ceata, ma gandesc ca ajuta sa ma vada mai din timp daca-s doua. Fiind vorba de o masina proiectata prin 1994, speram ca legislatia sa se fi uniformizat de atunci (vezi linkul de mai sus) si sa fie permise 2 becuri. Daca nu-s permise, nu o sa-i pun. Daca da, mai vad 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu si la Primera P12 din 2004, si la Fiat Stilo din 2002, si la Renault Symbol din 2007 (la asta nu mai sunt chiar sigur) am avut becuri de ceata pe spate atat pe dreapta cat si pe stanga. Nu cred ca interzice legislatia din Romania asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orbesc pe cei din spate, sunt folosite atunci cand nu trebuie si sunt semi-inutile (daca mergi cu 150 pe ceata o cauti cu lumanarea si oricum nu mai ai timp sa pui frana), in rest perfect de acord. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Orbesc pe cei din spate, sunt folosite atunci cand nu trebuie si sunt semi-inutile (daca mergi cu 150 pe ceata o cauti cu lumanarea si oricum nu mai ai timp sa pui frana), in rest perfect de acord. :lol:

Daca sunt folosite pe ceata va spun eu ca nu orbesc pe nimeni.Dar noi romanii (nu toti) le fososim tot timpul, ca de altfel si proiectoarele, de fite si nu numai atunci cand sunt necesare.Luminile de ceata au fost puse pe spate pentru o mai buna vizibilitate pe timp de catre cel din spate.Faza cu orbitul nu tine.Trebuie sa pastrezi distanta regulamentara fata de cel din fata. In concluzie daca te deranjeaza la ochi mentii distanta mai mare, dar va spun eu ca pe timp de ceata d-aia de nu vezi la 2 metri nu orbeste pe nimeni.

Poti avea si 50 de becuri de ceata pe spate, totul e sa le folosesti numai atunci cand e neaparat necesar.

Edited by bacy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am observat si eu ca nu prea se mai fac masini cu becuri de ceata si pe dreapta. Sincer, arata urat rau. Daca nu ma insel, totul a pornit de la masinile clasa mini sau mica, super ieftine, ca o economie de costuri. Cu stop de ceata pe stanga si bec de mers inapoi pe dreapta. Mi se pare, insa ca ar arata mult mai bine cu ambele tipuri de becuri simetric pozitionate ( asadar, cate doua ). Mai ales ca exista locul destinat pentru ele, dar este ori blocat, ori nefolosit.

Sustin ideea ca nu orbesc pe nimeni, daca sunt folosite pe timp de ceata, ploaie torentiala, ninsoare abundenta. Ba chiar ajuta foarte mult. Oricum, in conditiile respective de timp nefavorabil, nu se merge in fundul celui din fata si nici cu viteze de raliu. Daca nu e legal, atunci e alta poveste. De asemenea, daca nu le-a prevazut producatorul, nici eu nu m-as aventura sa le pun.

Eu am condus 9 ani un Cielo si era OK cu stopurile duble de ceata si cu luminile pentru mersul inapoi. La vremea aceea, foloseam stopurile de ceata doar in conditiile atmosferice mentionate mai sus si la parcare, noaptea, la bloc ( parchez cu spatele ). Doar o singura data mi s-a intamplat sa le uit aprinse si m-a atentionat un coleg de trafic, dupa care m-am conformat. In ce priveste mult hulita folosire a proiectoarelor, recunosc ca m-am lasat de ele dupa ce m-am inscris pe acest forum ( ca urmare a lecturii topicurilor care incrimineaza acest obicei ). Nu le foloseam niciodata la drum lung ( decat pe ceata, evident ), dar in Bucurestii de acum 10-12 ani, inca mai erau gropi, stradute ptost iluminate, etc, care ma determinau sa mai aprind o lumina ca sa vad mai bine pe unde merg.

Sincer, nu am simtit niciodata ca m-ar orbi proiectoarele celor care vin din fata, nici in oras, nici la sosea. Cine poate explica mai bine acest fenomen de orbire cu proiectoarele de ceata ? Nu prea inteleg de ce sunt periculoase la sosea ? Doar nu bat asa departe si nci macar nu bat sus.

Inca o data, sa se inteleaga bine : nu sustin folosirea aiurea a proiectoarelor sau a becurilor de ceata. Dar vreau sa inteleg fenomenul, sa am o explicatie logica de ce nu e bine. Cine e "profesor" ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o data, sa se inteleaga bine : nu sustin folosirea aiurea a proiectoarelor sau a becurilor de ceata. Dar vreau sa inteleg fenomenul, sa am o explicatie logica de ce nu e bine. Cine e "profesor" ?

La cele din spate e simplu: lumina stopurilor de ceata este mai puternica si in conditii normale de vizibilitate il deranjeaza pe cel din spate. Chiar si la V-ul meu se vede clar ca e mai luminos. Dar, fiind de ceata, il folosesc cand vizibilitatea este scazuta si nu ma astept sa il deranjeze pe cel din spate. (Daca il deranjeaza, o sa stea mai departe, ceea ce e bine :P )

Din cate stiu eu, proiectoarele de ceata (in fata) imprastie lumina pe latime mai mare si ca rezultat sunt deranjante pentru cei care vin din sensul opus. In plus, sunt de obicei folosite cu luminile de pozitie, in conditii de vizibilitate normala, doar pentru ca "asa vrea muschii lui". Ti se pare corect (si legal)?

In alta ordine de idei, am fost de cateva ori orbit de martorii de franare ai unor modele SUV (daca retin bine era ceva VW), doar pentru ca sunt la inaltime mare si foarte luminosi (cam cum e cel de ceata al meu).

P.S. Nu sunt, nu am fost si nu voi fi profesor ::)

Edited by tudor75

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Din cate stiu eu, proiectoarele de ceata (in fata) imprastie lumina pe latime mai mare si ca rezultat sunt deranjante pentru cei care vin din sensul opus. In plus, sunt de obicei folosite cu luminile de pozitie, in conditii de vizibilitate normala, doar pentru ca "asa vrea muschii lui". Ti se pare corect (si legal)? ...

Sigur ca nu mi se pare corect, ba chiar este si inestetic. Eu unul, pot sa spun cu mana pe inima ca nu am mers nic macar un metru doar cu pozitia si cu proiectoarele. Nici macar doar cu pozitia. E total ineficient. In schimb, merg aproape tot timpul cu luminile de intalnire ( faza scurta ), evident, zi si noapte. La sosea, tot timpul, in oras le opresc doar in conditii de iluminare solara puternica.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stopurile pentru ceata sunt folosite doar atunci cand ai parte de asa numita ceata.Iar daca ai bunul simt,atunci cand cineva se apropie din spate /merge mult timp in spatele tau ar trebui sa le opresti.Dupa ce respectiva masina te depaseste,poti din nou sa le folosesti,dar numai daca este ceta prea deasa.In rest se vede cu pozitia(cred).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stopurile de ceata sunt mult mai luminoase decat cele de frana. Cu doua de ceata nici nu-ti mai dai seama daca ala din fata pune frana. Cat despre alea de ceata de pe fata, la majoritatea masinilor sunt tot timpul murdare sau lovite si deci bat prin copaci.

Edited by xydexter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar si farurile daca sunt murdare ,deranjeaza destul de mult.De aceea cam tot timpul ar trebui curatate.

Alea pe led uri mi se par cele mai puternice(ma refer la stop uri spate).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Euvreau sa fiu destul de clar: becurile de ceata fie ca e doar unul pe spate fie ca sunt doua, nuconteaza nr. lor, trebuie folosite doar in conditiile pentru care au fost proiectate, in rest sunt fite sau nesimtire.Ele au fost proiectate ca pe timp de ceata cei care vin din spate sa aiba o mai buna vizibilitate asupra celor din fata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut referitor la lampile ceta daca asa a fost proiectat asa este bine sa ramana si normal ca ele sa fie folosite atunci cand este neaparat nevoie de preferat este bine sa nu prea ai nevoie ca de obicei becurile fiind foarte puternice poti sa ai neplacerea sati topesca lampa si pa si pusi pentru estetica mai scoti ceva bani din buzunar sa cumperi o lampa dar de"baba sufera de frumusete":))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus bec și pe dreapta după ce am înlăturat un dop de plastic, funcționează dar cu o intensitate mai mica asta în funcție de becul montat si o folosesc strict pe ceata densa sau când am în spate câte un meseriaș cu proiectoare, care le stinge pana ma depășește. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am pus bec și pe dreapta după ce am înlăturat un dop de plastic, funcționează dar cu o intensitate mai mica asta în funcție de becul montat si o folosesc strict pe ceata densa sau când am în spate câte un meseriaș cu proiectoare, care le stinge pana ma depășește. :lol:

Ai indepartat dopul, dar banuiesc ca ai tras si fire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now