DragosGD

Ce i-ai facut astazi masinii tale?

5,993 posts in this topic

Off, mai Zack... sa ai S80 si sa-i pui doar doua cauciucuri de vara si alea second hand... Nebanuite sunt cararile crizei asteia fara de sfarsit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, care e problema cu cauciucurile second hand? Eu unul niciodată nu o să arunc banii pe cauciuri noi, când le găsesc la preţuri de şase ori mai mici şi cu uzura la jumătate. De exemplu, în acest moment, maşine mea e echipată cu Michelin Primacy HP 215/55 R16, DOT 2010, profil aproximativ 6 mm (din 8 sau 8,5, nu ştiu exact) care m-au costat 500 RON toate patru cu tot cu livrare la domiciliu. Ştii cât e unul nou? Unul singur, uite: http://www.cauciucuridirect.ro/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&typ=R-128376&cart_id=71490335.139.26398&Cookie=&ranzahl=4&Breite=215&Herst=Michelin&Quer=55&Felge=16&Load=&S_Z=&Speed=&weiter=0&last_sort=&kategorie=6&Ang_pro_Seite=20&sort_by=&gesanzeige=&rf=&Transport=P&tyre_for=&F_F=&dsco=139&sowigan=So&RunFlat=&m_s=&profil=&Achse=&LoadRange=&s_p=&x_tyre_for=&rsmFahrzeugart=

Deci, merită să dau o diferenţă de aproape 2500 RON doar pentru vreo 2-3 mm de profil în plus şi trei ani de vechime?

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off, mai Zack... sa ai S80 si sa-i pui doar doua cauciucuri de vara si alea second hand... Nebanuite sunt cararile crizei asteia fara de sfarsit...

Pai Marius, patru cauciucuri noi Pirelli Pzero Rosso dimensiunea 235/40 r18 costa cat rotile tale cele noi (jante plus cauciucuri)!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Astea care le-am luat sunt intre primele si al 4-lea set. Am dat 150 ron pe bucata. Am ceva promisiuni saptamana care vine ca o sa gasesc ceva mai bune. In caz ca voi gasi...voi pune 2 dintre ele la pastrat.

Marius, daca la tine un cauciuc bun (de firma costa 350 ron) la s80-ul asta al meu costa 8-900 ron bani pe care nu merita sa ii dau. Prefer sa nu arunc cu banii. Cauciucurile care le-am cumparat sunt saptamana 30-40 din 2008. Au indice de viteza 320 km/h. Ce sa vreau mai mult?

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai usor cu preturile pe scari, Andu !

Zack, anvelopele alea deja sunt foarte vechi la 5 ani. Mai bine iti luai unele noi de calitate foarte buna, dar nu varf de gama. Cum sa pui pe S80 cauciucuri vechi de 5 ani luate de la altul ? E ca o guma de mestecat foarte scumpa luata de la altcineva care a mestecat-o pana i s-a dus aroma si o vinde la SH.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scuze ca intru si eu aici off-topic oarecum: nu uitati va rog ca mai importanta decat uzura este MODIFICAREA PROPRIETATILOR anvelopei - anvelopa isi pierde proprietatile intr-un timp relativ scurt - cativa ani parca citisem - de multe ori de noua practic dpdv uzura. Siliciul si alte materiale din anvelopa nu sunt elemente chimice "stabile" - sunt foarte "reactive". Ori daca anvelopa isi schimba proprietatile la nivel molecular, salut profile si eficienta.

Nu era prost cine sugera ca o anvelopa trebuie utilizata maxim 3 ani de la fabricatie.

Va jucati cu viata voastra:

- indiferent de cat de sigur este un Volvo, si cat de buni soferi sunteti, legile fizicii nu iarta pe nimeni.

- singurul contact dintre masina si drum ramane anvelopa.

@Zack: acei indici de viteza si greutate au fost testati pe anvelope NOI, nu pe anvelope de 4-5 ani. Grija mare. Una este structura fizica a anvelopei, care se degradeaza conform uzurii, si cu totul asta este schimbarea proprietatilor chimice, care nu pot fi "controlate" cu indicatori mecanici de uzura.

Edited by maverick
2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi tu vrei să spui că tu-ţi cumperi avelope cu zeci de milioane şi după trei ani le arunci, indiferent cât de puţin sunt uzate? ;D

Edited by HEIMÐALLR
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sunt din octombrie-noiembrie 2008. O anvelopa care este facuta sa mearga cu 320 va rezista si peste 15 ani (daca nu este lasata in soare) la 200 km/h. Si credeti-ma ca mai mult de 170 km/h in Romania nu i-am dat. Tin la permis. Am mers eu cu 170 km.h cu cauciuc de iarna in toiul verii si nu s-a intamplat nimic. Mai frica imi este cu NanKang-urile de pe xc90 din 05.2010 care sunt foarte foarte bune. Ganditi dincolo de marketingul de pe piata. In prezent am unul dintre cauciucuri de prin 2007 pe masina si vad ca n-a mai explodat. Sa va arat janta indoita rau de tot....si cauciucul n-are nici macar un semn unde este indoitura. Un cauciuc IEFTIN era la gunoi.

ps: Cine are bani de aruncat....sa le arunce. Eu mai mult de 2 ani nu le tin....facand 30k pe an cu masina. In felul asta n-au cand sa se invecheasca prea tare

ps2: Marius...stii masina mea, nu fac rabat la intretinerea ei DAR de data asta chiar nu ai dreptate. Diferenta de pret este enorma....sh 150 ron bucata si nou 950 ron bucata. Gandeste-te ca nu m-am zgarcit la 100.....200 ron.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Şi tu vrei să spui că tu-ţi cumperi avelope cu zeci de milioane şi după trei ani le arunci, indiferent cât de puţin sunt uzate? ;D

Da, deoarece consider ca viata mea costa mai mult de atat. Credeti-ma, nu va doresc, insa in situatii limita, anvelopa face diferenta. Eu am fost intr-o situatie limita cu Volvo - am pus si topic aici - noaptea, pe ploaie, la 100km/h in linie dreapta. Nu va doresc senzatia - imi tremurau picioarele si 2 ore dupa incident.

Totul din cauza unei carute de la furat de fier vechi, fara nicio semnalizare, drumul ne-iluminat cu bare de metal de 2 metri iesind in spate.

De cate ori ati intalnit, fara sa luati parte la // sa aveti incident, astfel de situatii in Romania?

Reflectati putin la aceasta situatie pe care sunt sigur ca ati intalnit-o nu de putine ori in trafic.

Eu va indemn sa nu va mai puneti roti de 18" daca nu va permiteti sa asigurati si anvelopele corespunzatoare - jantele de 18" si masinile oricat de scumpe ar fi tot se supun fizicii. Luati-va jante si anvelope cu dimensiuni pentru care sa nu faceti rabat la calitatea anvelopei.

Eu imi iau astfel de anvelope deoarece poate ca imi permit. Insa poate nu toti colegii de aici isi permit. Insa sunt sigur, ca indiferent de cat ne permitem fiecare, niciunul din noi nu cred ca ne-am permite, voit, dintr-un orogoliu, sa ne punem viata in balanta. Pentru ce?

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Off-topic:

Da, deoarece consider ca viata mea costa mai mult de atat.

Pai hai sa-ti fac o asigurare de viata ;D ;D ;D!!!

noaptea, pe ploaie, la 100km/h in linie dreapta.

Neadaptarea vitezei la conditiile de drum (si noapte, si ploaie)!!! In astfel de conditii trebuia sa mergi cu faza lunga plus proiectoare si sigur il vedeai pe carutasul kamikaze :D :D :D!!!

3 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pssst , ca idee prin tara nu ai unde sa-i dai viteza ( pe termen lung) , iar cand ploua o lasi mai moale , simplu si iti mai raman si bani de o cola .

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Andule, nu vrei sa mergi cu Xenon faza lunga noaptea pe ploaie si intuneric bezna - unde se termina raza xenonului acolo se termina si vizibilitatea.

Bai fratilor eu va relatez situatie concreta - s-a intamplat - concret. Si voi veniti iar cu comentarii aiurea si presupuneri. Indiferent de conditii / ipoteze s-a intamplat. Si gata.

Si nu va doresc sa vi se intample si voua.

Edited by maverick

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mare dreptate ai Maverick-ule.

Un cauciuc dupa 4-5 ani maxim trebuie schimbat indiferent de uzura benzii de rulare.

Ca mai sunt și cazuri fericite carora nu le-au explodat cauciucurile de 10 ani poate o fi asa dar eu unul n-as risca pentru nimic in lume.

Eu am schimbat la maxim 3 ani ca mai mult n-au tinut (uzura) cele de vara iar la cele de iarna la 4 ani chiar daca erau bune.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mav'o anvelopa low cost nu o sa fie niciodata mai buna decat una premium. Crede-ma ca Pirelli Pzero Rosso sunt niste anvelope de exceptie care iti ofera o stabilitate foarte buna, tin foarte bine la gropi (n-am reusit sa tai sau sa fac galme la niciuna dand in gropi...si crede-ma am taiat cateva cauciucuri de iarna in gropi). Ultima oara am facut janta opt intr-un viraj larg la 120 km/h si am ramas surprins ca nu a patit nimic anvelopa. Restul e....CAN-CAN.

ps: Mav' sau Maurice...cand vreti sa va schimbati cauciucurile ce faceti cu ele? Cred ca sunt destui doritori...(printre care si eu).

ps2: Un cauciuc face EXPLOZIE cand are GALME, cand are fisuri pe calea de rulare sau cand are SARMELE TAIATE.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zack, tu vorbesti de cauzele posibile care le VEZI - cand le vezi poate fi deja prea tarziu.

Gandeste-te la cele care nu le vezi si duc la cele care tu apuci sa le vezi - mai este anvelopa capabila sa iti ofere aderenta pe care ar trebui sa o aiba? In situatii extreme?

Imi pare rau, insa cu mine nu ai succes cu astfel de abordari - nu iti voi da anvelope uzate peste limita - fizica sau morala (compozitie chimica).

Voi credeti ca producatorii de anvelope premium investesc de prosti milioane, probabil zeci de milioane de euro in cercetare? Cand ar putea scoate anvelope noi in fiecare an doar din CAD, modificand niste linii pe ecran?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca am reusit sa EVIT o masina (de culoare gri, fara un bec aprins) care era de-a curmezisul pe cele doua benzi ale mele (este vorba de drumul spre Focsani) la viteza de 130-140 km/h inseamna ca au o aderenta foarte buna nu?

Inca ceva....si in Uk, Germania, Rusia, etc au inceput sa se vanda la greu ANVELOPELE SH. Crezi ca n-ar da nimeni de pamant cu comerciantii daca ar fi asa periculoase? Voi stiti macar cum arata un cauciuc imbatranit? Se vad microfisurile pe calea de rulare. Tocmai daia le voi schimba si pe ale kalosului.

Repet....un cauciuc (nou sau second hand) conteaza foarte mult unde este depozitat, daca masina sta in soare, daca este dat pe el cu solutie de cauciuc, etc. La mine primesc si solutie de cauciuc, le tin pe balcon la umbra, masina sta la umbra dupa ora 12 ziua.

ps: Un cauciuc PREMIUM este incomparabil cu unul Nankang, Matador, etc.

Acum sincer sa fiu am inteles ca Nankang sunt cele mai bune cauciucuri Made in Taiwan. :evil6:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@maverick

E adevarat, se investeste foarte mult in research&development. Dar stii ce nu inteleg eu? De ce investitia pe R&D n-o suporta producatoruk? Oricum sunt cateva procente din pret. In virtutea faptului ca are un produs bun, eu il voi cumpara, la fel si altii. Investitia in R&D n-are decat sa vina de la el ca o automotivare sa dezvolte ceva mai bun.

Si tot off-topic am fost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anvelopele Pirelli, au cea mai lunga perioada de utilizare, in comparatie cu ceilalti producatori! Pirelli pot fi rulate, fara a-si pierde din calitate, pana la 7 ani! De aici poate, este una din cele mai scumpe anvelope!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu-mi mai cumpar anvelope noi din RO in viata mea si va spun si de ce, in 2008 am cumparat 4 anvelope noi Nokian WR pt V70-ul pe care il aveam, toate bune si frumoase, le-am cumparat de la Autosoft, le-am montat, pretul a fost dubios de bun ~1000 lei toate 4 cu tot cu echilibrat si montat, dupa un an de zile observ ca laterala este usor crapata, nu iau in considerare, in 2009 imi iau XC70-ul si nu mai folosesc asa mult V70-ul, dupa nici 20,ooo km si 2 ani lateralul anvelopei si calea de rulare erau crapate iar dupa 4 ani (2012) erau deformate 2 roti pe spate. Ma duc la un prieten cu o vulcanizare si imi arata ce trebuia sa vad eu in urma cu 4 ani, anvelopele erau fabricate in 2005 iar eu le-am cumparat in 2008, aveau deja 3 ani de stat in raft DAR au stat in conditii mizere pt ca nu este normal ca o anvelopa Nokian de 5 ani sa se crape si mai ales sa nu aibe aderenta. Eu ma tot plangeam de aderenta iar Maurice care avea aceleasi anvelope de iarna nu avea nici o problema. Am invatat lectia si nu-mi mai iau decat anvelope SH pe bani de nimic pe care le tin maxim 2 ani .

La C30 am niste Michelin Pilot Sport din 2007 si nu au nici o crapatura in schimb recunosc ceva lipsa de aderenta, acum 2 ani pe V70 cu aceleasi roti aveam super aderenta . Poate conteaza si masina ca asta e mai usoara si are niste rotoaie prea mari .

Rog un moderator sa mute discutia despre anvelope pe un topic adecvat .

Multumesc .

@Zack cat ai dat pe alea 2 anvelope sh ?

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zack cat ai dat pe alea 2 anvelope sh ?

Am dat 150 ron pe bucata.

O nimica toata :D :D :D!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu-mi mai cumpar anvelope noi din RO in viata mea si va spun si de ce, in 2008 am cumparat 4 anvelope noi Nokian WR pt V70-ul pe care il aveam, toate bune si frumoase, le-am cumparat de la Autosoft, le-am montat, pretul a fost dubios de bun ~1000 lei toate 4 cu tot cu echilibrat si montat, dupa un an de zile observ ca laterala este usor crapata, nu iau in considerare, in 2009 imi iau XC70-ul si nu mai folosesc asa mult V70-ul, dupa nici 20,ooo km si 2 ani lateralul anvelopei si calea de rulare erau crapate iar dupa 4 ani (2012) erau deformate 2 roti pe spate. Ma duc la un prieten cu o vulcanizare si imi arata ce trebuia sa vad eu in urma cu 4 ani, anvelopele erau fabricate in 2005 iar eu le-am cumparat in 2008, aveau deja 3 ani de stat in raft DAR au stat in conditii mizere pt ca nu este normal ca o anvelopa Nokian de 5 ani sa se crape si mai ales sa nu aibe aderenta. Eu ma tot plangeam de aderenta iar Maurice care avea aceleasi anvelope de iarna nu avea nici o problema. Am invatat lectia si nu-mi mai iau decat anvelope SH pe bani de nimic pe care le tin maxim 2 ani .

La C30 am niste Michelin Pilot Sport din 2007 si nu au nici o crapatura in schimb recunosc ceva lipsa de aderenta, acum 2 ani pe V70 cu aceleasi roti aveam super aderenta . Poate conteaza si masina ca asta e mai usoara si are niste rotoaie prea mari .

Rog un moderator sa mute discutia despre anvelope pe un topic adecvat .

Multumesc .

@Zack cat ai dat pe alea 2 anvelope sh ?

Am montat cauciucurile de vara, luate noi (Nokian), DOT 1213 si au fost livrate din Germania ... In viata mea n-am simtit asa schimbare de comportament al masinii intre cauciucurile de iarna si cele de vara. Si nu e placebo, m-a luat prin surprindere.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@zack, te rog mult lasa lucrurile asa, toti aveti dreptate, diferenta o face faptul ca unii discuta practic si altii teoretic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ce credeti ca e plin de anvelope sh din Germania? am sa va spun eu :

neamtu lu' fiemea nu tine anvelopele mai mult de 3 (trei) ani, fie de vara,

fie de iarna si nu cumpara niciodata sh! si nu cred ca e snob, are doi copii

si o sotie ... ; cand i-am spus ca vreau sa-mi aduca 4 cauciucuri sh din Germ.

m-a refuzat categoric ...; el are pata pe Dunlop, ma rog, ....; ce mai e de comentat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdane, tu ai avut noroc cu acei 2 ani. Eu am un set de ZR-uri pe fata care au tinut 1 an (10 drumuri dus-intors la mare, o Slovenie si o Nationala, in rest drumuri prin Bucuresti), luate de NOI...

Acum sint tocite varza, sint foarte moi probabil.

Dar si aderenta foarte buna + frana.

Dar nu pot pune pneuri SH pe masina. Ma retine ceva, inexplicabil.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se intampla si la gumele noi sa fie cu probleme. Am luat toamna trecuta 4 cauciucuri BF Goodrich T/A KDW2 le-am montat pe jante noi si bateau. Cum treceam de 120 incepeau sa bata. Am rezolvat problema cu frana de mana trasa si plecare pana au inceput sa fumege (si ele si ambreajul :D ). E clar ca le-am mancat 3 luni din viata dar macar nu mai bat.

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now