rynno85

reglare unghi de fuga vs reglare directie

13 posts in this topic

Inainte de sarbatori am fost la mecanic, dupa ce s-au schimbat cateva bucsi, cu plangerea ca trage masina dreapta a spus ca fie e problema de reglat unghiul de fuga(geometria rotilor) fie daca volanul nu sta drept in timpul mersului(are tendinta sa se roteasca intr-o directie) trebuie reglata directia. Am reglat unghiul de fuga am dat 85 lei era in general orientat spre dreata dar volanul se rosteste spre dreapta foarte usor (asa era si inainte de reglarea unghiurilor), iar spre dreapta se roteste mai greu. in mers daca e drum drept si dau sa iau mana de pe volan masina se duce spre dreapta si volanul are o osoara tendinta de a se roti spre dreapta.

Intrebarea mea este: pe langa geometria rotilor se poate regla si directia, adica sa se desfaca directia si sa umble pe acolo la facut anumite reglaje. Mentionez ca am rulat destul de mult cu bucsele brate fata duse.

Cand s-a reglat unghiul de fuga masina a fost urcata pe un standa cu senzori pe fiecare roate, in spate s-a reglat din doua locuri pentru fiecare roata iar pe fata s-a reglat din bieletele de directie, operatia s-a facut la service-ul Shell din Iasi.

Daca se poate regla si directia cam cat ar costa?(sau reglarea unghiului de fuga este acelasi lucru cu reglarea directiei)?

Sper sa nu para aiurea interbarea dar mie imi trage masina dreapta chiar si dupa ce am reglat unghiul de fuga.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu ai vreo janta stramba / cauciuc bolnav?

Cand ti a reglat directia,ai vazut si tu pe monitor/computer?

Edited by lik2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sigur nu ai vreo janta stramba / cauciuc bolnav?

cauciucurile de pe fata sunt noi de iarna iar alea de pe spate sunt alea uzate care au fost pe fata inainte. nu cred sa fie de cauciucuri pentru ca masina se comporta aproximativ la fel ca si inainte de reglarea unghiurile, in ceea ce priveste jantele au fost verificate acum mai putin de o luna, una din ale e a fost indreptata pe stand, s-a remediat problema aia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ar insemna ca treaba a fos facut de mantuiala si bani au fost aruncati la "cos".

De obicei,dupa ce iti faci directia masina trebuie sa tina linia dreapta(atunci cand lasi volanul liber).

Ar fi :

1.janta stramba

2.nu a fost reglat bine

Incearca totusi sa schimbi rotile dp fata cu alea dp spate si vezi daca exista vreo diferenta.

ps: cand ai plecat de la respectivul service masina(directia) mergea bine,in linie dreapta sau mai rau ca ininte de a intra la "reglaj"?

Edited by lik2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta ar insemna ca treaba a fos facut de mantuiala si bani au fost aruncati la "cos".

De obicei,dupa ce iti faci directia masina trebuie sa tina linia dreapta(atunci cand lasi volanul liber).

Ar fi :

1.janta stramba

2.nu a fost reglat bine

Incearca totusi sa schimbi rotile dp fata cu alea dp spate si vezi daca exista vreo diferenta.

ps: cand ai plecat de la respectivul service masina(directia) mergea bine,in linie dreapta sau mai rau ca ininte de a intra la "reglaj"?

merge o idee mai bine, dar tot se duce in dreapta iar volanul ar avea o usoara tendinta dupa ce incepe sa se duca masina in dreapta sa se roteasca inspre dreapta. Janta a fost indreptata bine m-am uitat si eu la standul ala cand se rotea si am vazut ce hop avea iar la final nu mai aveam nici un hop.

Omul unde am reglat unghiul e considerat unul dintre cei mai buni din iasi la capitolul asta.

Dar se poate regla directia(altceva decat unghiurile de la roti), adica sa desfaci directia si sa reglezi chestii pe acolo ? sau reglat directie == reglat unghi de fuga?

Edited by rynno85

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulmentii de la flansele amortizoarelor sunt buni? Eu am avut un rulment cu probleme si tot asa ramanea blocata directia si tragea stanga. Cand faci stanga-dreapta maxim de volan nu pocneste,huruie etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rulmentii de la flansele amortizoarelor sunt buni? Eu am avut un rulment cu probleme si tot asa ramanea blocata directia si tragea stanga. Cand faci stanga-dreapta maxim de volan nu pocneste,huruie etc?

nici un zgomot la viraje maxime.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca s40 ul este di 2001 - 2004 se regleaza bielete pe fata.Spatele parca are 2 posibilitati de reglaj.

Probabil vei primi informatii de la cei care au mai patit.

@mihaiiulian poate fi si de la amortizoare,dar nu asa puternic.As zice mai mult ca i tot directia.Oricum pana nu consulta si alt mecanic nu avem de unde sti.

Edited by lik2008

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca s40 ul este di 2001 - 2004 se regleaza bielete pe fata.Spatele parca are 2 posibilitati de reglaj.

Probabil vei primi informatii de la cei care au mai patit.

@mihaiiulian poate fi si de la amortizoare,dar nu asa puternic.As zice mai mult ca i tot directia.Oricum pana nu consulta si alt mecanic nu avem de unde sti.

s40-ul e din 2005 dar sunt aceleasi posiblitati de reglare.

Directie directie, dar ce inseamna asta roti si unghiuri sau se mai pot regla si alte chestii, se stranga caseta de directie, lte reglaje pe la coalana de directie ?(nu vorbesc in cunostinta de cauza :D imi dau cu parerea de nestiutor)??? asta e marea mea nedumerire.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai janta stramba atunci tre sa simti in volan trepidatii.

am patit o si eu cu un ff2 inainte la fel:echilibrat tot perfect.dar tragea dreapta.daca poti fa asa:da pe rand rotile din fata jos si pune le pe cantar.

si/sau pune rotile din spate iar in fata.

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

la inceputul lui noiembrie cand am pus cauciucurile de iarna am trecut fata pe spate iar in locul celor din spate am montat pe jante cauciucurile de iarna acestea din urma fiind montate pe fata, si inainte de aceasta operatiune masina tragea dreapta deci doar daca ambele roti de pe dreapta sunt mai grele decat alea de pe stanga, dar oricum daca nu mi se da o idee mai buna o sa incerc si varianta cu cantaritul rotilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca ai janta stramba atunci tre sa simti in volan trepidatii.

am patit o si eu cu un ff2 inainte la fel:echilibrat tot perfect.dar tragea dreapta.

cum ai rezolvat problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D nu vrei sa faci ce am facut eu :D

dauna totala in ultima luna de casco...normal fara sa vreau.si asa am ajuns la s40.

ff posibil sa fie dintr o uzura proasta a anvelopelor sau defect de fabrica.cantareste le.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now