Adriann

Lucrare de licenta

51 posts in this topic

Fa asa ceva pentru Volvo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mi-as dori un sistem independent ANC care sa compenseze zgomotele volantei bisexuale, la fel ca si bataile la articulatie si alte zgomote care provoaca discomfort. adica un sistem de microfoane care sa capteze zgomotele si un modul inedependent de radio, dar care sa folosesca boxele si sa compenseze in timp real. aditional un sistem de difuzoare care sa faca acceasi treaba pt. exterior.

:laughing5:

...fiecare cu ce-l doare.

ps: adriene, de ce te doare-n gat?

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci .. nu vrei sa stii la ce m-am gandit cand ai pronuntat cuvantul "bisexual", in rest e futurista ideea. Merge in primul post.

ps: Adica? :D

@xydexter: Cum se numeste chestia aia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ps: Adica? :D

pai cum adica "pain in the neck"? si ce-ai facut cu masina, ai baut-o? si spune-ne la ce te-ai gandit, chiar vrem sa stim... ;D

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

xydexter, e interesant dispozitivul. O sa vorbesc cu dn profesor.

LeChuck(offtopic): Imaginea cu Webmaster era prea old-school. Masina a fost vanduta din motive financiare. Nu, nu vreti :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

O "cutie neagra".Cu toate datele despre masina si toti parametri . Daca vrei sa complici treaba, cu camere de luat vederi panoramice, cu senzor de perimetru.Poate fi folosita si in caz de accident,pentru a vedea ultimele momente , dar si ca sistem antifurt.Vezi cine a incercat sa umble la masina.Toate astea cu posibilitatea de a transmite in momentul miscarii masinii catre o sursa externa .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asta e o idee trăznet, SFC-ule! TEN POINTS! ;D

Adrian, chiar dacă nu poţi face "cutie neagră", fă-o măcar albastră... smile.gif

Serios vorbind, fă ce zice SFC, chiar dacă datele trebuie intromisionate. Un fel de jurnal de bord electronic, în care fiecare îşi notează ce-a făcut maşinii la un moment dat. Ai avea nevoie de un mini-computer conectat la CEM/DIM eventual şi la RTI, pentru display, evident. Ce zici? E "făcubil"?

PS: Bineînţeles, acel mini computer trebuie să fie destul de inteligent încât să ducă Garminul şi ar trebui să aibă şi un port USB, ca să-i poţi conecta antena GPS, asta în cazul în care nu reşuşti să conectezi antena din dotarea originală a maşinii... ;D

Edited by Heimðallr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu zic ca un computer de bord in genul celui aratat de mine, cu posibilitati de datalogging si urmarire a parametrilor masinii in timp real ar fi super-util. Plus ca s-ar gasi si piata de desfacere. ;D De ce sa fie mai smecheri aia cu masini din Wolfsburg?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, la urma urmei, se pare că toţi convergem înspre ideea ta. Un computadore de bordo... ;D

Poate că s-ar putea face doar un gadget (software) care, instalat pe un iPhone, de exemplu, să facă ce sugerează Xy. Adrian, vezi dacă nu poţi folosi, ca hardware, un PNA cu Win CE 6.0 şi procesor puternic (de la 500 MHz în sus, eventual dual core).

Edited by Heimðallr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depinde doar unde vrei sa le faci: pe motor (prajite) sau in radiator (fierte) :lol:. Sau...doamne fereste...sa nu se blocheze butonul de la incalzirea din scaune :o ....chiar cum or fi...fierte sau prajite? :lol:

Edited by sfc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un soft care sa-l bata la cap pe apropitar cand masina e defecta, da' sa nu fie usor de dezactivat ;

multi merg cu defectiunea pana distrug si restul; ar fi misto sa-i bubuie difuzoarele cand nici nu

se asteapta, eventual si o insulta moderata, gen f....te (undeva) repara-ma dr ... lui mai repede grin.gif

chestiile cu tigari aprinse de la bujii sau mici pe prajiti undeva, prin motor sunt depasite

Share this post


Link to post
Share on other sites

OUA PRAJITE

cam asta as vrea eu sa faca

da, excelenta idee! dar sa fie si cu ceapa!

Edited by LeChuck

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, la urma urmei, se pare că toţi convergem înspre ideea ta. Un computadore de bordo... ;D

Poate că s-ar putea face doar un gadget (software) care, instalat pe un iPhone, de exemplu, să facă ce sugerează Xy. Adrian, vezi dacă nu poţi folosi, ca hardware, un PNA cu Win CE 6.0 şi procesor puternic (de la 500 MHz în sus, eventual dual core).

exista asa ceva si pentru iPhone

si pentru Android

Eu am un HTC Desire de pe care pot vedea printr-o interfata bluetooth montata in mufa obd2 anumiti parametrii ai motorului, se pot afisa grafice... etc. De asemenea se pot sterge erorile din ECU.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce mi s-ar parea foarte interesant, ar fi, asa cum spunea cineva mai sus, o cutie neagra, care sa inregistreze anumiti parametri in continuu si sa sune direct la 112 in caz de accident, oferind informatii cum ar fi - coordonate GPS, pozitia masinii ( pe roti, rasturnata...), forta de impact..

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie mi-ar place un soft BUN care sa te informeze sonor asupra aderentei. pe masini de circuit am mers cu asa ceva. deci exista. (anunta ceva de genul 5,4,3,2,1, slip - bip-uri). venea odata cu launch control da' functiona si in frinare si in curbe cu sau fara frina/acceleratie. eu l-am folosit sa invat .(partea proasta era ca trebuia calibrat de un profesionist)

Share this post


Link to post
Share on other sites

"Inventeaza" OBD3 !!!

Un conector universal montat pe bord, cu conectii la computer asemenea OBD2 dar si cu alte conectii: audio, video, radio satelit, antene, senzori parcare, etc. Ideia ar fi sa putem monta in acest conector/dock diferite electronice, cum ar fi: sisteme GPS, diagnoza, radio satelit, playere audio/video, tv, aparate de filmat/fotografiat sau antiradare. Poate faci si un adaptor sa-mi pot monta si eu invechitul Canon G9 !

Edited by DragosGD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant si util a-r fi un sistem cu comanda vocala care sa stie sa porneasca masina,sa aprinda farurile,sa schimbe faza de intalnire,sa regleze clima prin comanda vocala,sa deschida geamurile,apelare vocala,sa regleze gradul de intensitate al luminii care trece prin geamurile masinii (bineinteles ca aici trebuie si geam care permite acest lucru,parca au fost inventate astfel de geamuri,nu stiu cum se numesc,dar stiu ca au o "folie electrica" care se inchide sau se deschide la culoare dupa caz)e.t.c.Practic sa comunici cu masina sau sa ii dai toate comenzile prin voce,bineinteles comenzile vocale sa fie selectabile dintr-un meniu,adica daca sa deschida geamul sau nu atunci cand ii spun s.a.m.d.

Alta chestie utila dar asta poate e prea SF, ar fi interesant un sistem care adaptat la majoritatea masinilor (sa zicem),inainte de momentul unei coleziuni cu un alt autovehicul sa genereze un camp magnetic suficient de puternic incat sa devieze traiectoria vehiculelor in vederea evitarii impactului.Bineinteles ca in momentul activarii campului magnetic sistemele ambelor vehicule sa ajute la generarea unnui astfel de camp magnetic suficient de puternic.Aceste sisteme se pot adapta ulterior si pe diferite "obstacole cheie" de pe marginea carosabilului,de ex trotuare in zonele intersectiilor.Practic ca la magneti atunci cand apropiem polii de acelas fel, se observa o tendinta de "alunecare" destul de puternica a unuia pe langa celalalt cu atat mai mult cu cat acestia sunt apropiati unul de celalalt sub diferite unghiuri.Dar probabil acest sistem este imposibil datorita lipsei unui curent cu o intensitate suficient de mare...sau?se poate genera un curent ata de puternic?Practic e vorba de o descarcare scurta,doar in momentul din-aintea impactului....nu stiu e cam SF.dar totusi vezi MagLev :)

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interesant si util a-r fi un sistem cu comanda vocala care sa stie sa porneasca masina,sa aprinda farurile,sa schimbe faza de intalnire,sa regleze clima prin comanda vocala,sa deschida geamurile,apelare vocala,sa regleze gradul de intensitate al luminii care trece prin geamurile masinii (bineinteles ca aici trebuie si geam care permite acest lucru,parca au fost inventate astfel de geamuri,nu stiu cum se numesc,dar stiu ca au o "folie electrica" care se inchide sau se deschide la culoare dupa caz)e.t.c.Practic sa comunici cu masina sau sa ii dai toate comenzile prin voce,bineinteles comenzile vocale sa fie selectabile dintr-un meniu,adica daca sa deschida geamul sau nu atunci cand ii spun s.a.m.d.

Alta chestie utila dar asta poate e prea SF, ar fi interesant un sistem care adaptat la majoritatea masinilor (sa zicem),inainte de momentul unei coleziuni cu un alt autovehicul sa genereze un camp magnetic suficient de puternic incat sa devieze traiectoria vehiculelor in vederea evitarii impactului.Bineinteles ca in momentul activarii campului magnetic sistemele ambelor vehicule sa ajute la generarea unnui astfel de camp magnetic suficient de puternic.Aceste sisteme se pot adapta ulterior si pe diferite "obstacole cheie" de pe marginea carosabilului,de ex trotuare in zonele intersectiilor.Practic ca la magneti atunci cand apropiem polii de acelas fel, se observa o tendinta de "alunecare" destul de puternica a unuia pe langa celalalt cu atat mai mult cu cat acestia sunt apropiati unul de celalalt sub diferite unghiuri.Dar probabil acest sistem este imposibil datorita lipsei unui curent cu o intensitate suficient de mare...sau?se poate genera un curent ata de puternic?Practic e vorba de o descarcare scurta,doar in momentul din-aintea impactului....nu stiu e cam SF.dar totusi vezi MagLev :)

daca faci comenzi vocale pentru sistemele cheie ale masinii te poti astepta la mari surprize. de exemplu sa ramii fara lumini noaptea.

daca s-ar putea produce , si numai pentru scurt timp , un curent atit de mare ca intensitate care sa creeze un cimp magnetic ce poate actiona la citiva metri eficient, n-am mai avea nevoie de motoarele actuale. e vorba de multe sute de mii de amperi pe o durata ehivalenta cu durata impactului, adica undeva la 500 ms, ceea ce e greu de obtinut si in laboratoarele actuale, d-apoi intr-o masina.

parca aud : draga, radiezi de frumusete, imi luminezi sufletul. si masina : aprindem luminile sau actionam sistemul anticoliziune ? :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dar ma gandesc la MagLevuri care genereaza un camp magnetic care suporta tone intregi si asta si pe o durata mare de timp...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dar ma gandesc la MagLevuri care genereaza un camp magnetic care suporta tone intregi si asta si pe o durata mare de timp...

maglev-ul produce la 10 cm un cimp magnetic capabil de o presiune de 5000 Kg/mp (poate mentine 5 tone pe o suprafata de 1 metru patrat la o distanta de 10 cm.). cum intensitatea cimpului magnetic e invers proportionala cu patratul distantei, la un mic calcul vei observa ca la 3 metri acest cimp mai poate sustine doar 6 kg/mp . tu ai avea nevoie de o presiune la 3 metri de aproximativ 3300 Kg/mp, deci de 550 de ori mai mare.

intensitatea curentului folosit de maglev este undeva in jurul valorii de 21.000 de amperi. ca sa obtii ce vrei tu ar trebui un curent de aproximativ 11 550 000 amperi (adica vreo 11 MILIOANE de amperi)

nu se vor putea produce materiale care sa reziste nici macar 0.0000001 secunde la acest curent, d-apoi de 1000 de ori mai mult.....

nici macar sf nu este realizabil....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dap corect dar cine zice ca e nevoie de o distanta de 3 metrii?Eu ziceam de maxim 50 cm poate chiar 30cm.E vorba de evitarea coleziunilor laterale sau dintr-un anumit unghi in nici un caz nu vorbesc de impact frontal.Si rolul acestui camp ar fi de a schimba traiectoria vehiculelor suficient cat sa nu aiba loc impactul cu cateva milisecunde inainte de acesta.

Acum, presupunand ca am nevoie de o forta care sa actioneze la 30cm pe o suprafata de 0,5mp rezulta ca la intensitatea de 21000 amperi voi avea o forta de 3333,33 (daca am calculat bine...)Si o forta de 3,3 tone /0.5mp este destul de mare pentru a schimba traiectoria masinii(presupunand ca fortele sunt generate de ambele masini avem 3,3t de la una si 3,3 de la cealalta masina ceea ce e prea mult).Si daca presupunem ca avem nevoie de o forta generata (pt schimbarea traiectoriei masinilor) de 1,5T in loc de 3,3t pentru conditiile date vom avea nevoie de un curent de 9545 de amperi.Si sa nu uitam ca in acest caz este vorba de o descarcare relativ scurta comparativ cu cea de la Maglev care este continua cat timp trenul este in functiune.

Cred ca am calculat bine...

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

si, in loc de caroserie vei avea numai bobine....si tu si cel care te loveste...ca daca nu, in loc sa-l respinga , il atrage spre tine !

cind treci pe linga politist activezi sistemul si-i dai jos pantalonii !! plus ca-i strici radarul si tot ce are el mai scump, PIXUL!

:lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now