Doru_bv

Care este adevarul?

39 posts in this topic

Buna seara, mi-am cumparat un volvo v50 din 2008, 1.6d o bijuterie de masina dar, azi am fost la un servis, am un prieten mecanic auto, si am fost pe la el sa ma mandresc cu masina mea si, ghiciti ce am aflat? mecanicul respectiv spunea ca motoarele care sunt puse pe 1.6d sunt unele dintre cele mai proaste motoare (la fel si cele de 2.0d), ca duc undeva la 120/130 mii km si dupa aceea incep sa se strice una, alta. Spunea asa mai in gluma, mai in serios ca masinile acestea trebuiau sa aiba capota sudata, sa le puna un ulei special sa duca 100 mii de km, dupa care sa le duci la fier vechi, este adevarat ca sunt unele dintre cele mai proaste motoare disel? ce sa fac sa-i lungesc viata? cu stima doru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut.

Parere neavizata, nu ma am cu tehnica.

Al meu e tot 1.6D are peste 200.000 km si nu a cazut nimic de pe el, merge foarte bine. Problema cea mai mare o sa o ai cu filtrul de particule - mai devreme sau mai tarziu, eventual turbina (dar asta se duce la un moment dat la orice motor turbo), unii se mai plang de volanta dar a mea inca nu zice nici pas.

Mie sincer mi se pare un motor superok, cam micut pentru masina dar face fata cu brio (the little engine that could :lol: ). E din grupul PSA, iar ei nu stau rau la motoare.

N-o fi el cel mai breaz motor de pe Volvo-uri, dar in niciun caz nu e un motor prost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, nu stiu ce sa mai zic, mi-a spus ca o sa cada volanta, filtru de particule sigur si turbina. Ideea era ca, cad foarte repede, cum depasesti putin 100 mii km si cad, si nu sunt motoare sa prinda cateva sute de mii de km, adica 5, 6 sute de mii. Dupa o suta de mii incepe distractia, zicea de cineva ca a schimbat 5 turbine intr-un timp relativ scurt. Ajuta la motoarele astea PSA (parca), nu ma prea pricep, chestia cu bagatul uleiului T2 in motorina?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motoarele de pe V40/V50 de 1.6 si 2.0 sunt de origine Peugeot. Sunt motoare bune, Peugeot este cotat foarte bine la capitolul motoare diesel. Ma indoiesc ca mecanicul tau are dreptate, in general motoarele diesel, datorita faptului ca sunt motoare de turatii scazute, au viata mai lunga dacat la cele cu benzina. Ori la benzina, un motor bun incepe sa aiba probleme de la peste 200.000. Concluzia o tragi singur.

Iar chestia cu sudatul capotei si cu uleiul, cred ca mecanicul tau ori a facut misto de tine, ori e cam pe langa si e bine sa te reorientezi.

Buna seara, mi-am cumparat un volvo v50 din 2008, 1.6d o bijuterie de masina dar, azi am fost la un servis, am un prieten mecanic auto, si am fost pe la el sa ma mandresc cu masina mea si, ghiciti ce am aflat? mecanicul respectiv spunea ca motoarele care sunt puse pe 1.6d sunt unele dintre cele mai proaste motoare (la fel si cele de 2.0d), ca duc undeva la 120/130 mii km si dupa aceea incep sa se strice una, alta. Spunea asa mai in gluma, mai in serios ca masinile acestea trebuiau sa aiba capota sudata, sa le puna un ulei special sa duca 100 mii de km, dupa care sa le duci la fier vechi, este adevarat ca sunt unele dintre cele mai proaste motoare disel? ce sa fac sa-i lungesc viata? cu stima doru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aici o sa gasesti mai multe legate de uleiul 2T si motorina, majoritatea numai de bine.

Filtrul de particule mie mi-a cazut la 195.000. Oricum, nu trebuie sa-ti mai faci griji pentru el, sunt emulatoare si softuri care sa pacaleasca masina cum ca ar avea FP, iar in pret intra o resoftare cu niste caluti si cuplu bonus.

Chestia cu 5 turbine e SF, e clar ca nu turbina a fost problema acolo.

Volanta e consumabil si cade, depinde foarte mult de stilul de condus cat de repede cade (si la turbina e valabila chestia asta). Eu zic ca vei fi multumit, eu sunt la doua masina cu motorizarea asta si nu am prea multe sa-i reprosez.

Oricum, cred ca "prietenul tau" e putin invidios... :lol:

Bucura-te de masina, sa faceti milionu' de km fara incidente si reparatii (mari) si lasa lumea sa vorbeasca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chestia cu sudatul capotei a zis-o asa in gluma, il cunosc de mult timp, pana acum mergeam doar la el cand aparea vreo problema la indiferent ce masina, nu m-a dezamagit. Vreau sa fim obiectivi in aprecierea motoarelor de pe v50, cum am spus si mai sus, am si eu tot v50 dar asta nu ma impiedica sa fiu obiectiv insa, o am de prea putin timp ca sa ma pronunt in legatura cu, cat de bun e motorul, nu stiu ce sa zic, sper sa nu fi facut o alegere proasta.

Deci, dupa ce ti-a cazut filtru de particule ai facut o resoftare si nu ai mai inlocuit FP? merge si fara? vreau sa mentionez faptul ca sunt la prima masina disel, pana acum am avut doar benzinare (asa s-a nimerit), la timpul asta de motor 1.6d cum ii place, cum sa-i fac viata mai lunga? schimband la cate rotatii pe minut?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din nefericire pentru mine, am aflat despre emulatoarele astea la cateva luni dupa ce am schimbat filtrul de particule. L-am luat de nou, variante nu prea erau (original sau deloc :angry: ), asa ca m-am usurat de 1000E.

Acum sunt mai multe firme care se ocupa cu asta. Din cate am inteles, se scoate FP si se inlocuieste pur si simlu cu o bucata de teava care sa refaca continuitatea evacuarii. Urmeaza partea de emulator si softare si gata. Nu o sa mai treaca ITP-ul, dar de 4500 RON poti da multe-multe-multe spagi...

Ca orice turbodiesel, e foarte important sa nu-l duci subturat, asta e cel mai sigur mod sa omori turbina, sa infunzi FP. Eu schimb peste 3000 rpm, asa mi s-a spus din reprezentanta sa fac.

Oricum, la intrebarea asta o sa-ti raspunda probabil alti colegi de pe forum care sunt mai avizati.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... Nu o sa mai treaca ITP-ul, dar de 4500 RON poti da multe-multe-multe spagi...

Darea de "spaga" este considerata infractiune si incalca regulamentul forumului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Darea de "spaga" este considerata infractiune si incalca regulamentul forumului.

Sa mi se taie capul...

// Nota administrator:

Acest timp de comportament nu este acceptat, drept urmare Behu a fost pedepsit prin suspendarea accesului la forum pentru 1 saptamana.

Urmatoarea neinregula va insemna eliminarea completa din sistem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Darea de "spaga" este considerata infractiune si incalca regulamentul forumului.

Te felicit pentru mentalitate .

Adrian .....mister G ....vedeti ?

P.S. Dragos acel regulament nu prea se vrea respectat , nici chiar de modereatori / administrator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna seara, mi-am cumparat un volvo v50 din 2008, 1.6d o bijuterie de masina dar, azi am fost la un servis, am un prieten mecanic auto, si am fost pe la el sa ma mandresc cu masina mea si, ghiciti ce am aflat? mecanicul respectiv spunea ca motoarele care sunt puse pe 1.6d sunt unele dintre cele mai proaste motoare (la fel si cele de 2.0d), ca duc undeva la 120/130 mii km si dupa aceea incep sa se strice una, alta. Spunea asa mai in gluma, mai in serios ca masinile acestea trebuiau sa aiba capota sudata, sa le puna un ulei special sa duca 100 mii de km, dupa care sa le duci la fier vechi, este adevarat ca sunt unele dintre cele mai proaste motoare disel? ce sa fac sa-i lungesc viata? cu stima doru.

Cred ca ai parte de un mecanic tare glumet insa fii atent la glumele sale pina cind vine vorba de banii tai. Motoarele 1.6d sau 2.0d nu au fost dezvoltate pentru v50 ci se pun pe mai multe modele (macar pe s40 le gasesti, deci iata ca aria celor ce iti pot da un raspuns ca si posesori se largeste considerabil ). Grupul PSA este cotat foarte bine la diesele, insa da, cred ca exista exceptii strict punctuale. Pina si unul ca mine care nu are pretentia de a avea nivelul de cunostinte si mai ales de experienta ale unui mecanic, pina si unul ca mine taxeaza ca SF faza cu 5 turbine: pina la 120.000 km nu am schimbat 5 becuri la masina, d-apoi 5 turbine.

Cred ca toti colegii nostri de forum ar avea acelasi sfat: bucura-te de masina si de viata, intretine-o asa cum scrie la carte si nu vei avea probleme. v50 meu e mai vechi decit al tau si e iesit din garantie, dar cind am avut nevoie am venit in Brasov la IATSA si am fost foarte multumit; iti recomand sa treci pe acolo sa vezi cum e. Mai stiu ca in BV exista inca un service foarte bun pe Volvo( cred ca e pe str. Nucului ): eu in locul tau as opta pentru oricare din ele in detrimentul unui mecanic pus pe glume de acel gen.

Bafta si toate cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Danix, regulamentul poate fii modificat, din nou laugh.gif

@Dragos, poate la voi in USA este infractiune la noi insa in romanica este un mod de viata, nu poti sa respiri fara sa dai spaga .

@doru alexandru

Motorul de 1.6 litri diesel este unul din cele mai imputite motoare diesel, asta este singura lui problema ca pierde ulei peste tot insa de aici pana la a spune ca este un rahat de motor este cale lunga .

Nu toate au filtru de particule (DPF), exista si fara DPF si atunci ai scapat de problema, pune aici seria de caroserie (VIN-ul) si iti spun daca ai sau nu DPF .

Turbinele mai pica la 1.6D dar conteaza foarte mult cum este folosita masina, daca este fortata sub 2000rpm se poate rupe axul turbinei, oricum trebuie condus ca un benzinar nu ca un Logan dci, mersul subturat omoara dieselul modern si mai ales pe astea mici .

Probleme cu sistemul de injectie au toate motoarele common rail (CR), urmeaza sfatul lui Behu de mai sus cu uleiul 2T si nu o sa ai probleme cu injectia .

Sa o stapanesti sanatos si nu mai pleca urechea la ce spune unul si altul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din respect pentru ceilalti membri va rog sa discutati lucrurile administrative in forumul specializat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VIN: YV1W76529245356 dupa cate stiu eu are filtru de particule, una peste alta cum spunea un coleg mai sus, motorul trebuie undeva la 3000 rpm, nu? si bineinteles sa nu uit de uleiul 2T.

La motorina aditivata, mai pun ulei 2T?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Păi, nu e aditivată cu sulf, nu? E aditivată, dar sulful, cu rol de lubrefiant, e prea puţin.

Eşti sigur că ăla-i VIN-ul? ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mersi pentru ca mi-ai atras atentia, deci asta este YV1MW765292453568 B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masina este MY 2009 si are DPF .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masini care stateau cu capota sudata nu se mai fac de mult...In ziua de azi cam toate marcile au probleme cu turbinele,injectoarele,volantele,etc

Eu am doua S40-uri:

1.cu motor ca al tau dar fara filtru particule,an 2005,luata de noua...are 130.000km momentan si nu am avut probleme decat cu furtunele de admisie si cu bucsaraie...din cauza acestor furtune cam scapa ulei pe ici colo...un mecanic mi-a zis ca turbina ar avea joc in ax,dar ea pare ca merge ok si oricum am inteles ca ar fi normal sa aibe un mic joc...deci 130.000km fara probleme majore...

2.motor 2.0D ,an 2004,luata la 178.000km...acum are aprox 210.000km...am schimbat electromotorul cu totul pentru ca ma grabeam,altfel as fi scapat mult mai ieftin prin niste simple reparatii...alte probleme nu am sesizat momentan...ma rog posibil sa vina vreamea ambreaiajului,dar in zilele noastre si la km care i-a facut ,eu zic ca si-a facut vremea...

Deci momentan sunt multumit de ambele motorizari...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu am sesizat un joc destul de mare la turbinele de 1.6 DAR se pare ca este o chestie constructiva pt ca palele nu ating de carcasa desi cand misti cu mana de ax se vede cum palele ar atinge carcasa, singura explicatie este ca presiunea de ulei intareste axul si astfel nu exista nici un fel de probleme .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ce auzisem, deci nu stiu daca este adevarat, este faptul ca dupa 120/130 mii km apar o gramada de probleme majore si bineinteles foarte costisitoare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo e cea mai costisitoare masina, iar din punctul meu de vedere trebuie sa fi dement la cap sa-ti iei Volvo. Toate acestea se compenseaza prin fiabilitate si calitatea materialelor. Drept urmare si cea mai proasta masina facuta de Volvo vreodata, 440(parerea mea), e peste 80% din masinile de pe strazile din Romania(siguranta, dotari, fiabilitate).

O gramada de probleme nu au cum sa-ti apara decat daca esti cel mai ghinionist om din lume sau ai pacate multe.

Nu te mai stresa atat, se strica aia e, treci pe forumul Bursa si gasim piese. De ce te feresti, de aia nu scapi... si... nu te mai uita in gura la toti cunoscatorii.

Multi km fara probleme!

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna seara

de unde iti dai seama din VIN daca are DPF?

YV1MS765272299024 asta are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna seara

de unde iti dai seama din VIN daca are DPF?

YV1MS765272299024 asta are?

conform celor de mai jos, al tau ar fi un "ultra low emissons vehicle", deci inclin sa cred ca are...

http://en.wikibooks.org/wiki/Vehicle_Identification_Numbers_(VIN_codes)/Volvo/VIN_Codes

sper sa nu ma insel.

scuze

link-ul nu merge direct, dar daca dai copy/paste in browser o sa mearga; nu stiu de ce...

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites

buna seara

de unde iti dai seama din VIN daca are DPF?

YV1MS765272299024 asta are?

Dupa VIN are DPF.

Cifra 8-a din VIN indica acest lucru.

Mai exact daca e:

3-Euro 3

4-Euro 4 fara DPF

5-Euro 4 cu DPF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now