Posted 8 Feb 2011 · Report post Double clutching was once a required technique. It was used to sync the engine and transmission speed. In older cars without double clutching you were unable to shift (you even had to double clutch to up shift). However, in new transmissions synchromesh gears do most of that work. While the synchromesh gears reduce the need for double clutching, they don’t handle the large changes in speed that go with down shifts very well. Double clutching makes the downshifts smoother and saves wear on the transmission by reducing the amount of work done by the synchromesh units. So go out and practice a double clutch down shift (in a safe place), it’ll save you precious money on your transmission. Practicati asa ceva? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Feb 2011 · Report post la mers sportiv , la retrogradare pe frina , cind ai nevoie si de frina de motor ca aia de servici nu poate sa faca minuni, nici nu merge fara dublu ambreiaj. altfel rupi cutia. da nu e bine sa-nveti pe volvo asa ceva. pina inveti rupi pinioanele pentru ca manevra se cere a fi facuta foarte rapid si , de obicei, nu exista sincronizare intre mina si picior. asta se exerseaza pe cutii vechi, cu jocuri mari. orice cutie manuala intra in viteza fara ambreiaj daca sincronizezi viteza masinii cu turatia motorului in tepta respectiva. e ca si cum ti s-ar rupe cablul de ambreiaj . cutiile noi, fara jocuri , lungi , sint foarte dificil de sincronizat. daca mai ai si o masina cu cuplu mare (diesel) te-ai "rezolvat" in 3-4 schimbari. (daca totusi incercati, folositi retrogradarea dintr-a 5(6)-a intr-a 4(5)-a , nu folositi retrogradari 4-3 sau, mai riscant, 3-2) pentru a invata dublul ambreiaj, si nu numai, exista scolile de pilotaj. stricati-le alora masinile, nu pe ale voastre ! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Feb 2011 · Report post Pe Aro diesel (la care nu mergea ambreiajul mai mult de 1 luna, orice i-am facut) si pe o Raba 6x6 de 20T, am practicat asa ceva. E bine de stiut manevra, in caz ca ai probleme, poti ajunge acasa. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Feb 2011 · Report post cand sotia invata soferia pe 244 totul ok pina pornim pornim cu a1-a cu ambreaj normal (venea o masina )ii da blana cam pina la 5000 si scoate la turatia aia din viteza si baga in a2-a fara ambreaj am crezut ca mor langa ea dar cutia o rezistat si azi mai merge bine cu nu o ajuns cardanul intre noi de la soc:lol: :lol: acum nu mai face asa pe v40 nare cu ce Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Feb 2011 · Report post Şi eu am practicat sportul ăsta cu o Dacia Nova (de fapt, pe ea scria R524) din 1997, dar nu pentru sincronizare, ci pentru că nu binevoia să se vâre în a cincea, altfel. Poate că ar trebui să încep şi la Volvo, dar pentru marche-arriere, că-mi cam sare. Ce ziceţi, credeţi că o să funcţioneze sau Volvo îşi va demonstra (din nou) fiabilitatea? Poti incerca:lol: Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Feb 2011 · Report post ... Poate că ar trebui să încep şi la Volvo, dar pentru marche-arriere, că-mi cam sare. Ce ziceţi, credeţi că o să funcţioneze sau Volvo îşi va demonstra (din nou) fiabilitatea? Unele cutii au protectie la marche-ariere. Daca o calci tare... ture zdravene, sare din viteza. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 9 Feb 2011 · Report post Varianta a 2 a suna mai bine:)) Share this post Link to post Share on other sites