Doru_bv

ce fel de ulei sa folosesc?

695 posts in this topic

Eu folosesc ENEOS si sunt forte multumit.

Si eu folosesc ENEOSUL de ~ 1 an si sunt foarte multumit. T5-ul meu merge super cu acest ulei. Nu pot spune cu exactitate daca este mai bun decat cele consacrate dar se simt ceva imbunatatiri in functionarea motorului .

Share this post


Link to post
Share on other sites

SLX nu se mai fabrica pt piata noastra .

Se poate pune originalul .

Originalul este la jumatate de pret si este super ulei .

Share this post


Link to post
Share on other sites

SLX nu se mai fabrica pt piata noastra .

Se poate pune originalul .

Originalul este la jumatate de pret si este super ulei .

@Bogdan G

Cu ceva timp in urma spuneai asa ceva:

"Singurul ulei pe care il recomand la motoarele PSA este Castrol SLX Professional C1, care este dupa cum spune si numele norma C1, adica norma WSS-M2C-934-B, adica cea mai tare norma FORD care depaseste norma veche WSS-M2C-913-B".

Iar acum vi si propui cu totul altceva!!!!

Ce sa mai cred ???

Acum am si eu o intrebare:

- având în vedere problemele pe care le-am avut la masina mea mi-a crescut nivelul de ulei(rezolvat prin golirea surplusului), inteleg ca datorita motorinei care s-a amestecat cu uleiul. In aceste conditii ce am eu nu poate sa mai fie ulei cat de cat bun, plus ca am pus castrol din norma C3. Am acum cam 3500km cu acest ulei, ce imi recomandaţi:

- sa il schimb sau sa-l mai las o perioada(cam cat in km) ?

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie schimbat daca a fost contaminat cu motorina

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Serge de ce nu folosesti si tu un ulei mai cunoscut?Doar ai de unde alege :Castrol,mobil,Repsol,Ravenol,Rheinol,Addinol,Divinol,Rowe,Shell ..si lista poate continua.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lik2008,

Dar n-am zis ca folosesc Comma.

Folosesc altceva, unul mai cunoscut (si cu buget de marketing superior, desigur, cu toate consecintele monetare pe care, la randu-mi, le suport :P ), si sunt la jumatatea intervalului pentru schimb.

Stiu de existenta lui si vreau sa-mi spuna lumea daca l-a folosit. Sau de ce l-ar/nu l-ar folosi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu bagi motorul in coma

De acest ulei Comma ce stiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun. Pana acum, numa' pareri fondate si argumentate. :)

Unul e suspicios ca-i un brand mai putin sonor, altul e prudent ca acest ulei ar putea induce coma motorului meu.

Repet: n-am spus aici ca l-am folosit, il folosesc, sau ca intentionez sa-l cumpar azi.

Am pus un atasament in raport cu care ceream pareri.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca toata lumea vine cu argumente fondate cu fise tehnice ca volvo recomanda castrol voi continuati cu alti producatori o faceti pe barba voastra.La masina mea am desfacut motorul la 278000km si nu am fost nevoit sa schimb tacheti cuzineti axe cu came .

Pana la urma fiecare baga ce vrea in motor.Dupa buget , preferinte , si in ultimul rand specificatii

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca toata lumea vine cu argumente fondate cu fise tehnice ca volvo recomanda castrol voi continuati cu alti producatori o faceti pe barba voastra.

Esti in eroare. Nu l-am recomandat. De recomandat... Volvo il recomanda. :smile: Eu doar am pornit o dezbatere pro/contra purtata pe niste cifre, in topicul dedicat uleiului.

Pana la urma fiecare baga ce vrea in motor.Dupa buget , preferinte , si in ultimul rand specificatii

Lasand la o parte bugetul si preferintele, specificatiile erau si miza mea.

Later edit: Am inteles, n-ai deschis atasamentul. :)

Edited by serge

Share this post


Link to post
Share on other sites

My bad, intentia era "Volvo recomanda". Fara "îl". Era doar o referinta la recomandarea lor privind uleiul Castrol.

Asta ar mai lipsi, sa mai si las de inteles ca militez pentru Comma pentru ca Volvo l-ar recomanda. :)

Buna observatia, multumesc.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

............................

Acum am si eu o intrebare:

- având în vedere problemele pe care le-am avut la masina mea mi-a crescut nivelul de ulei(rezolvat prin golirea surplusului), inteleg ca datorita motorinei care s-a amestecat cu uleiul. In aceste conditii ce am eu nu poate sa mai fie ulei cat de cat bun, plus ca am pus castrol din norma C3. Am acum cam 3500km cu acest ulei, ce imi recomandaţi:

- sa il schimb sau sa-l mai las o perioada(cam cat in km) ?

Multumesc anticipat!

Foloseste uleiul (sint diverse marci) compatibil aproape 100% de proprietatile si caracteristicile uleiului recomandat de fabricant .Apoi,avind DPF ,si din 2007 odata cu normativa ACEA C1 care imbunatateste nivelul de cenusa arsa(cant.mai mica) si este peste norma B5 te ajuta mai mult sa protejezi DPF-ul care este construit cum este .De aici este aceasta imbunatatire privind uleiul cu norma C1.

Daca nu ai avea DPF nu te mai gindeai la acest aspect .Asta este daca ai DPF si mai cu seama motor 1.6D.Grija marita ca ai citi ce aspecte neplacute pot aparea si din cauza uleiului.

Edited by V50Saphir
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

tocmai ce am cumparat si eu uleiul pt schimb.ultimele 2 ture am bagat slx pro c1 si cum similarul era prea scump si mobil parca prea ieftin am avut de ales intre

http://www.motul.com....pdf?1323960068

la 320 lei

si

http://www.liqui-mol...AE 5W-30_EN.pdf

la 200...si am luat toptecul

Edited by thor4ever

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Bogdan G

Ce sa mai cred ???

Recomandarea ramane valabila. Pt motoarele PSA care au filtru de particule se foloseste castrol edge C1.

Daca nu are filtru de particule, sau a fost scos/anulat din soft, se pune ulei ford la 25 lei litrul.

tocmai ce am cumparat si eu uleiul pt schimb.ultimele 2 ture am bagat slx pro c1 si cum similarul era prea scump si mobil parca prea ieftin am avut de ales intre

http://www.motul.com....pdf?1323960068

la 320 lei

si

http://www.liqui-mol...AE 5W-30_EN.pdf

la 200...si am luat toptecul

Ma gandeam si eu la TOPTEC te rog sa revii cu o postare sa ne spui cum ti se pare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Esti in eroare. Nu l-am recomandat. De recomandat... Volvo il recomanda. :smile: Eu doar am pornit o dezbatere pro/contra purtata pe niste cifre, in topicul dedicat uleiului.

Lasand la o parte bugetul si preferintele, specificatiile erau si miza mea.

Later edit: Am inteles, n-ai deschis atasamentul. :)

Scuza-ma sunt in eroare cum zici tu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dan Untea, iti recomand sa pui ce gasesti pt ca ce este bun nu prea se gaseste la noi si in urma testelor efectuate pe masina mea pot spune ca nu este cea mai buna recomandare uleiul Ford Formula F dar nici cea mai proasta iar facand raportul calitate/pret este o alegere buna, nu cea mai buna insa .

WSS-M2C-934-A/B/C este o alegere mai buna dar costa de 2x mai mult, merita ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ieri am pus si eu top tepcul 4500, 5w 30 wss 934b c1-08. am sa urmaresc sunetul motorului si cum se comporta.la 200 lei 5l zic ca este ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dan Untea, iti recomand sa pui ce gasesti pt ca ce este bun nu prea se gaseste la noi si in urma testelor efectuate pe masina mea pot spune ca nu este cea mai buna recomandare uleiul Ford Formula F dar nici cea mai proasta iar facand raportul calitate/pret este o alegere buna, nu cea mai buna insa .

WSS-M2C-934-A/B/C este o alegere mai buna dar costa de 2x mai mult, merita ?

@Bogdan am luat si pus

Ulei de motor Castrol EDGE Professional C1 5w30 1L

plus filtru MANN-made in Austria(nu Turcia)

Cred ca este ok. La un drum mai lung am simtit si regenerarea, care, culmea si-a facut-o cam atunci cand eram in localitati succesive, am tinut masina turata cam intre 2000 - 3000 rot/min, a crescut semnificativ consumul de motorina, motorul se auzea altfel, totul a durat cam 20-25 min. In rest nicio problema cu my car.

Merci, ca de fiecare data, pentru sfaturile tale utile!

Cat despre pretul uleiului, personal cred ca el este viata motorului, nu m-a durut atat de mult la punga, pt ca totul m-a costat fix 300 lei pentru 12-15 mii km.(ulei=240, filtru 40, manopera 30).

Edited by Dan Untea

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam mult totusi a tinut regenerarea la mine dureaza cam 8km si maxim 10 minute la un mers constant de maxim 2700 rpm.

Daca tine mult regenerarea verifica totusi codurile sa nu ai eroarea: ECM-2A40 Particulate Trap - Signal too high .

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam mult totusi a tinut regenerarea la mine dureaza cam 8km si maxim 10 minute la un mers constant de maxim 2700 rpm.

Daca tine mult regenerarea verifica totusi codurile sa nu ai eroarea: ECM-2A40 Particulate Trap - Signal too high .

Am sa verific ce imi recomanzi tu, multumesc mult!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tre sa schimb din OU uleiul si m-am gandit sa fac mici schimbari. Cateva sfaturi mi-ar fi de folos. Acum folosesc Castrol Edge Professional C1 5W-30 dar avand in vedere ca nu stiu pe unde este fabricat m-am gandit sa incerc Motorex Concept x-C1 SAE 5W/30 care e 100% facut in Elvetia. In imaginea de mai jos atasez comparatia intre cele 2 uleiuri care nu sunt foarte diferite...fiecare au + uri si - uri :smile:

post-1859-0-10086200-1369851561_thumb.jp

Voi ce ziceti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

pret la elvetieni?si de unde l iei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now