Doru_bv

ce fel de ulei sa folosesc?

695 posts in this topic

Au dealer chiar in Sibiu. Da prima data sa vedem ce zic "cunoscatorii" ;)

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca i sub pretul de castrol eu zic ca merita ca doar ashul ii la fel.pret/l?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu inca pretu.Da interesant ca nu da nimeni cu parerea...Intradevar nu prea e cunoscut uleiul asta in lumea auto, mai mult in lumea moto unde este destul de laudat.

Astept pareri daca sunt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu am pus intr-un ml din 2009 cam de 9 luni pana acum nu tu dpf blocat sau altceva pe bidon scrie si pe romana ;merita incercat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

In topicul Generalitati am postat titlul "Uleiul de motor", descarcat de pe net,

nu imi apartine studiul, un material foarte bine documentat, parerea mea; cred

ca citindul veti fi lamuriti suficient de mult pentru a sti ce fel de ulei sa puneti

in motoarele Volvo.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am luat uleiul cu 39 lei litrul. Mi-a facut reducere 25% pt ca am mai luat si altceva de valoare mai mare. Sunt crios cum se comporta. Ramane de vazut...

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum dadusi de ei?si care ar fi pretul standard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aprox 50 lei litru pret standard. Rollfast din Sibiu e distribuitorul pentru acest ulei. Au harta pe site cu locatia lor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

apropo nu am citit chiar tot ce ati scris dar ca idee in afara de Castrol care am eticheta si pe masina de la Volvo ca recomanda si voi dealtfel, pentru un V50 2007, 1,6 D ce ziceti de un Ulei Repsol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti incerca si ulei bunica atata timp cat respecta standardul impus de FORD . Ai scris mare pe tragerul fata ce norma de ulei trebuie .

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Imi cer scuze daca postez in acest topic si nu in cel adecvat.

Doresc sa imi schimb uleiul de motor, pana acum la reprezentanta mi s-a bagat Castrol 5W30 C1, dar din pacate cum preturile sunt foarte mari doresc sa il schimb la un service unde manopera este mai mica. Marea problema este ca, vorbind cu un furnizor Castrol cel cu norma C1 nu se mai fabrica, ce ma sfatuti sa bag in motor, ma refer la norma. Mentionez ca motorul are acum 120 000 km. Pot sa bag la numarul acesta de km si 10W30 sau 10W40 ?

Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti merge pe Mobil 5W30 Fuel Economy, care are norma A5/B5...

Sau pe Mobil Super 3000 X1 Formula FE, care are si norma WSS-M2C-913C, pentru masini cu filtru de particule, si care nu sare de 45RON/litru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ce treaba are nr de km cu ce ulei sa bagi.si la 300k tre sa bagi 5w30 cu norma 913 sau 934b. scrie in cartea masinii ca la 120k km tre sa bagi 10w40?sau ai vrun mecanic mai destept?

si din cate stiu este topic cu 7-8 pagini numa de ulei

Edited by thor4ever
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca sindromul 1300 inca exista printre mecanici, nu ma prind care e treaba cu nr de km si vascozitatea uleiului nici sa ma bati mai ales la uleiurile noi care sunt 99% chimie 1% petrol .

Oare de ce au pus cei de la Volvo abtibild cu norma de ulei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prin destept m am referit peste 50ani :D.

Si mai este si sindromul :cam asa fac toate,deci merge.

Apoi cred ca toti au lipit pe la motor: schema de la distributie, tipul freon, norma la ulei, si sa nu ti bagi draq unghiile la ventilator.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viscozitatea este diferita in functie de temperatura ,tehnic vorbind dar prea putin sesizabil fapt daca mergi normal pe autostrada sau oras.(vezi 5W30 cu 0W30).0w30 este recomandat pt motoarele in 5 cilindri de 2400cmc ca in rest astea mici ,PSA merg fara probleme cu 5W30 indiferent ce regim ai avea cu ele.

Offtopic ..

Este cam aiurea ca multi nu prea stiu ce ulei sa respecte la unele masini.Nu vreau sa vbesc ca birfa dar am dat peste un infinity fx 3.0 D caruia i s-a pus ulei nu tocmai de care trebuie si l-a papat inainte de revizia normala

(avertisment de ulei la bord,cu aproape 2l lipsa).Rprez nu mai exista din cite stiu asa ca...

Edited by V50Saphir

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa este Adrian dar din moment ce exista un sticker lipit de producator (in cazul Volvo) intr-un loc vizibil, DE CE nimeni nu vede acel sticker si ajunge un motor modern sa mearga cu 5W-40 sau 10W-40 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cauza pretului, a magazinelor de piese care recomanda la ce au bonus mai mare, a mecanicilor si a prostiei proprietarilor.

Am fost sa caut ulei pt corsa si roberto a recomandat noul castrol edge fst pt benzina care are dexos 2. Am cautat la toate magazinele si nu aveau decat pt turbo disel si toti au zis da ce are baga din asta.Am facut comanda la un magazin si lojic ca tot pt turbo disel a venit, si i am zis pa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu mi mai aminti ca am luat 50 si acu or expirat si nu mai scap de ele.Le dau pt uns balamalele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai si motorul are inauntru tot niste balamale, unele mai mari si unele mai mici . :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

din cauza pretului, a magazinelor de piese care recomanda la ce au bonus mai mare, a mecanicilor si a prostiei proprietarilor.

Am fost sa caut ulei pt corsa si roberto a recomandat noul castrol edge fst pt benzina care are dexos 2. Am cautat la toate magazinele si nu aveau decat pt turbo disel si toti au zis da ce are baga din asta.Am facut comanda la un magazin si lojic ca tot pt turbo disel a venit, si i am zis pa.

Inca mai gasesti la Autonet daca se comanda din catalogul special de uleiuri, acum trebuie sa iau si eu pentru revizie si a trebuit sa fac un adevarat research dupa el.

Perfect adevarata fraza cu profitul. Furnizorii fac promotii la uleiurile 10w40, 5w40 si mai rar w30, astea se vand, astea se tin pe stoc, ca e ceea ce trebuie motorului nu intereseaza pe nimeni.

Nu blocheaza nimeni bani in baxuri de 0W30 sau 5W30 doar pentru X motoare sau marci.

Din pacate asta e situatia, dar din fericire exista documentatia, exista acest forum si exista internetul si un proprietar care doreste sa bage uleiul care trebuie are posibilitatea de a se documenta si eventual comanda pe comanda speciala.

+ cum zice Bogdan, exista si stickerul !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca intereseaza pe cineva, am reusit cu mare greutate sa fac rost de cateva specificatii tehnice pentru uleiul Ford Formula F 5w30 A5/B5 cu norma ford WSS-M2C913-C/B.

Procesul a fost destul de anevoios, pt ca cei de la Ford Romania n-au vrut sa-mi spuna nimic si m-au pasat spre Castrol Lubricants RO. Din partea lor am primit, in final, urmatoarele cifre.

- Viscosity @ 100°C; 9,6 mm2/s

- Viscosity @ 40°C; 54 mm2/s

- Viscosity Index; 164

- Viscosity CCS @ -30°C; 4680 mPa.s ( cP)

- Sulphated Ash Mass; 1,24 % wt

- Flash Point; 207 oC

- Pour Point. - 39 oC

Cei de la Castrol Lubricants RO sustin ca acest ulei este produs de Castrol in Germania.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam mare ashul pt un a5/b5. Sau nu este c1?

a5/b5 nu este pe norma 934b?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, acest ulei nu are norma C1. Deci nici nu e indicat sa se foloseasca in motoarele cu DPF.

Eu unul il folosesc de cateva zile, sper sa fie ok. Deocamdata observ ca nu am nici un pic de fum, nici macar in sarcina/blana serioasa. Anterior cu un Magnatec dadea putin cu fum. Foarte putin sesizabil, dar dadea. Se observa cel mai bine noaptea in bataia luminilor celor din spate.

Acum, poate asta n-o scoate fum pentru ca inca e proaspat. Mai vedem cum se comporta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now