Doru_bv

ce fel de ulei sa folosesc?

695 posts in this topic

29 minutes ago, NicolaeSorin said:

Nu neaparat ce e ieftin nu e bun. Acum depinde si ce adaos au. Uite, eu pun motul, in italia 5 litri ma costa la magazinele din apropiere aproape 100e, in schimb, acelasi produs in romania e undeva la 55e. Acum eu sunt sigur 100% ca cel din italia nu e contrafacut?

Nu prea e asa popular Motul oil aici, dar se gaseste la 55 euro Motul 8100 Eco Energy 5 W-30 5 L daca de asta folosesti.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motul 8100 eco-clean+ 5w30 pun, doar ca al meu motor e un 2.0d. Nu e un ulei sa zici wow, nu mai e unu ca el. Daca as gasi in magazine (nu as risca pe net, poate fi aproape expirat) as pune Castrol EDGE professional titanium fst acea c1 5w30. Cam la orice ulei (pt. masinile noastre) peste 25€/l platesti doar adaos comercial (parerea mea).

Edited by NicolaeSorin
1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emy, daca tu vorbesti de Halfords, ce-i cu preturile in euro? Nu-s in lire?

Dar de Valvoline ce parere aveti ca marca? Si eu trebuie sa schimb uleiul la 2.0d,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sau Liqui Moly.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit variantele acestea pentru 2.0 D

http://www.opieoils.co.uk/c-2355-lookup-results.aspx?vehicleid=18236&variantlist=144237:0,154924:0,154942:0,154952:0,154969:0,155003:0,155007:0,155022:0,155026:0,196190:0,205133:0,144237:0,154924:0,154942:0,154952:0,154969:0,155003:0,155007:0,155022:0,155026:0,196190:0,205133:0&yearFilter=2007

cat si https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000329/3852-SpecialTecF5W-30-16.0-en.pdf

sau https://pim.liqui-moly.de/pidoc/P000321/3768-SpecialTecV0W-30-23.0-en.pdf

 

Stiu ca pe unii ii enerveaza, dar pentru ca nu va intreb tot despre SAE sau ACEA, m-am gandit ca poate o sa primesc un pic de ajutor. M-am gandit ca e bine ca uleiul sa intruneasca atat A5/B5, cat si WSS-M2C913-B. Dar sincer imi este greu sa aleg intre Castrol (cred ca Volvo il recomanda asa cum medicii de familie recomanda anumite medicamente pacientilor - stim motivele) (n-am nimic cu Castrol), Valvoline si Liqui Moly (toate trei au fost folosite de catre mine in decurs de 12 ani. NU stiu nimic despre Motul sau Mobil.

Asadar, parerile voastre m-ar ajuta foarte mult. In urmatoarele saptamani trebuie sa schimb uleiul. Am un an de la ultimul schimb. 

Multumesc. O seara buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai dpf ar fi buna norma acea c1. Castrol e un ulei destul de bun, dar pentru ca nu am gasit la magazinele din zona ce vroiam am probat motul si sunt foarte multumit. De mobil1 sunt foarte dezamagit, l-am folosit la alte marci si nu mi-a lasat o impresie prea buna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chiar ma apuca disperarea. Aici nu reusesc sa gasesc Liqui Moly.

NicolaeSorin, multumesc. Cred ca C1 e bun pentru DPF, dar in primul rand ma intereseaza sa respect ce scrie in cartea masinii: adica B5 si WSS M2C913B. Iar asta pentru ca, chiar daca au aparut tot felul de uleiuri noi, motorul meu tot din 2006-07 este, iar proprietatile uleiului trebuie sa fie ptr acest motor.

Apoi, sincer, chiar nu stiu daca am DPF. VIN-ul meu este: YV1MS754172298974. Dar nu stiu sa-l citesc. Daca ma poate ajuta cineva ar fi fain.

Mai astept pareri legat de care marca ar fi mai de incredere dintre cele de care am scris mai sus. Pana acum o bila alba pentru Motul.

 

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 9 ore, Cujacha a spus:

Chiar ma apuca disperarea. Aici nu reusesc sa gasesc Liqui Moly.

NicolaeSorin, multumesc. Cred ca C1 e bun pentru DPF, dar in primul rand ma intereseaza sa respect ce scrie in cartea masinii: adica B5 si WSS M2C913B. Iar asta pentru ca, chiar daca au aparut tot felul de uleiuri noi, motorul meu tot din 2006-07 este, iar proprietatile uleiului trebuie sa fie ptr acest motor.

Apoi, sincer, chiar nu stiu daca am DPF. VIN-ul meu este: YV1MS754172298974. Dar nu stiu sa-l citesc. Daca ma poate ajuta cineva ar fi fain.

Mai astept pareri legat de care marca ar fi mai de incredere dintre cele de care am scris mai sus. Pana acum o bila alba pentru Motul.

 

Din VIN rezultă că mașina ta este din 2007(vezi că a cincea cifră după litera S este 7) și ai DPF. Dacă nu este anulat, este recomandat să pui ulei cu norma c1. Am și eu mașina tot din 2007 și când aveam DPF puneam Castrol c1 și după ce mi-am anulat DPF-ul pun doar FORD FORMULA F, foarte bun și foarte ieftin, pe la 25-30 lei/l, aici în România. 

Ford formula F: http://www.emag.ro/ulei-motor-ford-formula-f-5w30-1l-1343792/pd/DF1FM3BBM/?gclid=CM3Uvbi82tICFZYW0wod3IEEhQ&ref_cmp=ps&emagi_click_id=ab03e6fd26fd041ad51f3b63077a39c9

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc Dan Untea. Sunt totusi putin confuz. Daca scrie pe motorul si in cartea masinii anumite coduri pe care trebuie sa le respect, si nu scrie nimic de C1... C1 a aparut special pentru rezolvarea problemelor DPF? N-ar trebui ca C1 sa respecte (includa) si normele de la inceput pentru motorul meu? In primul rand e ulei de motor, si apoi ptr. DPF, nu?

NU vreau sa fiu capos, insa din moment ce sunt atatea masini cu DPF n-ar trebui ca pe cat mai multe uleiuri sa scrie acea norma? 

Am gasit un Liqui Moly cu celelalte norme si cu cu C1, dar nu am cum sa-l iau din Anglia. Iar la Castrol, daca bag pe calculator datele masinii imi apare Castrol Magnatec 5W-30 A5.

In ce priveste VIN-ul, stiu ca masina e din 2007, pentru ca e scoasa in februarie 2007. Insa am inteles ca sunt si masini din 2007 fara DPF. E in VIN vreo cifra care sa-mi spua clar daca am DPF sau nu?

Cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar de norma Ilsac gf-3 sau gf-4 etc. ce stiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca cauti la psa pe acelasi motor apare norma acea c2. Gasesti mai multe despre norme acea aici http://www.oilspecifications.org/acea.php sau cauti pe google "Acea 2012" si ai sa gasesti un .pdf in care e explicat tot basmul asta cu normele. Stai linistit daca nu e 913b si e 934b, normele vor evolua mereu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Acum 5 ore, Cujacha a spus:

Multumesc Dan Untea. Sunt totusi putin confuz. Daca scrie pe motorul si in cartea masinii anumite coduri pe care trebuie sa le respect, si nu scrie nimic de C1... C1 a aparut special pentru rezolvarea problemelor DPF? N-ar trebui ca C1 sa respecte (includa) si normele de la inceput pentru motorul meu? In primul rand e ulei de motor, si apoi ptr. DPF, nu?

NU vreau sa fiu capos, insa din moment ce sunt atatea masini cu DPF n-ar trebui ca pe cat mai multe uleiuri sa scrie acea norma? 

Am gasit un Liqui Moly cu celelalte norme si cu cu C1, dar nu am cum sa-l iau din Anglia. Iar la Castrol, daca bag pe calculator datele masinii imi apare Castrol Magnatec 5W-30 A5.

In ce priveste VIN-ul, stiu ca masina e din 2007, pentru ca e scoasa in februarie 2007. Insa am inteles ca sunt si masini din 2007 fara DPF. E in VIN vreo cifra care sa-mi spua clar daca am DPF sau nu?

Cele bune.

Din VIN nu reiese dacă ai sau nu dpf. Dacă există el este localizat, vezi poză. Legat de ulei, trebuie pus ce se recomandă, dar au apărut ulterior uleuiri cu normă mai bună.

IMG_5950.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan Untea si NicolaeSorin, multumesc frumos.

Nu prea gasesc variante cu C1, sincer. Am fost la ASDA azi sa vad daca gasesc ulei si am gasit Magnatec A5, dar la doar 21 lire bidon de 4 lire.Este dubios de ieftin. Am fost si la un depozit de componente auto si mi-au zis ca mi-l aduc a doua zi cu 40 lire bidon de 4 litri. Nu e prea mare diferenta? Probabil ca-l cumparau si ei de la ASDA :)

Cred ca o sa-l comand de pe internet de pe OPIEOILS.co.uk - 6 litri cu 43,5 lire. Sper ca e de calitate neindoielnica.

O sa studiez despre dpf. Multumesc inca o data.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi recenzile magazinelor, oricum 21 lire/4l si mie mi se pare dubios.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/13/2017 at 5:52 AM, Cujacha said:

Emy, daca tu vorbesti de Halfords, ce-i cu preturile in euro? Nu-s in lire?

Dar de Valvoline ce parere aveti ca marca? Si eu trebuie sa schimb uleiul la 2.0d,.

In lire e undeva la 11. Am scapat de un bidon de la Halfords, acum am bagat cel de-al doilea, il mai las putin si il schimb cu unul final de "firma". La doua schimburi la interval de 200km cred ca so fi motorul destul de curat. Problema e cu nivelul, si daca-l scot (uleiul), pe sub masina ori il extrag prin orificiul jojei de ulei, e aceasi cantitate. Acum nivelul este intre max si linia urmatoare de jos, la nivelul asta sunt numai 2.5 litri de ulei (am bagat eu). Daca pun cat scrie in cartea techinca atunci trec de max cu 1 cm, nivel care era cand am luat masina, si am crezut ca e prea mult. Concluzia mea esta ca joja nu indica nivelul real de ulei.....si eu am mers la a treia linie pe joja vreo 6km, cu doar 2 litri de ulei? Acum vreu sa bag uleiul final dar nu stiu cat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Emy, cred ca trebuie sa respecti valoarea in litri care e scrisa in manualul tau, dar, cand pui uleiul sa nu-l pui pe tot din prima. Pune mai putin cu un litru , verifici la joja, apoi completezi pana cand ajunge putin mai sus de jumatatea dintre minim si maxim. Si daca joja nu indica bina, tot esti sigur ca esti fie la jumate, fie la minim, fie la maxim, dar nicidecum sub minim, sau peste maxim. Apoi, din cand in cand, daca e nevoie completezi.

NicolaeSorin, e dubios pretul, insa am avut surpriza sa vad ca pe site-ul celor de la Castrol petru Uk, cand intri la distribuitorii lor autorizati, printre peco BP sau Halfords, apare si ASDA. Asa ca ma gandesc ca poate, ASDA fiind un magazin vizitat de mult mai multi oameni, au vanzari mai mari, deci o oferta mai buna de pret. Dar daca apare pe siteul Castrol, o fi de incredere. Apoi ma mai gandesc ca poate, acelasi ulei cu aceeasi configuratie, poate fi facut pentru buzunare diferite. POate fi de exemplu diferenta la concentratia de detergenti din ulei, iar asta sa-l faca mai ieftin sau mai scump, pentru ca la alte magazine (''specializate'') l-am gasit si la 40 lire. La Halfords e la 31 lire. Chiar nu mai stiu. Voi vedea.

Edited by Cujacha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca au vanzare ia-l de la ei (asda).
@emycel mai bine il schimbi pe sub masina. Cu pompa mare minune sa tragi tot si dupa apar si surprizele neplacute prin motor.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/17/2017 at 11:38 AM, NicolaeSorin said:

Daca au vanzare ia-l de la ei (asda).
@emycel mai bine il schimbi pe sub masina. Cu pompa mare minune sa tragi tot si dupa apar si surprizele neplacute prin motor.

Am vazut multe serviceuri folosind pompe de extragere a uleiului, garajul mic, nu aveau unde sa ridice masina, si inca la masini noi. Nu cred ca are ce surprize neplacute sa apara, decat ca poate nu trage tot uleiul......Poate ai fazut filmul Monster Trucks (2016) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

NicolaeSorin, da, cred ca-l voi lua de la ASDA, si ma gandesc ca, in vara, cand ma voi intoarce din Romania, sa cumpar alt ulei din Germania, Castrol sau LIqui Moly. Ma gandesc ca dupa un drum asa lung, si prin praful din Romania (imi iubesc tara, dar praful nu :)), n-ar fi rau sa schimb iar uleiul.

In ce priveste scoaterea uleiului, nu cred ca iese mizeria nici prin scurgere, dar imi este teama totusi cu pompa, pentru ca nu stiu nici pana unde ajunge furtunul, nici daca are putere suficieta sa-mi scoata tot uleiul si mizeria. Si, n-as vrea sa-mi ramana vreo 500 ml de ulei in baie.

Emy, cred ca service-urile acelea, chiar si mici fiind, nu aveau pompa de la lidl. Probabil ca aveau pompe mai puternice si mai scumpe. Iar eu nu prea as da acum 2-300 de lire pe una (cum am vazut pe net).

Chiar daca e mai anevoios, probabil ca voi folosi scurgerea.

Cele bune.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@emy 500ml de ulei e suficient sa iti faca spuma si alte minuni. Acum sa ma contrazica oricine, dar eu nu as scoate cu pompa pentru nimic in lume, sunt convins 100% ca ceva ramane acolo. Daca incalzesti motorul inainte si dupa faci schimbul mai ca se scurge tot pe la surub, eu nu am avut probleme niciodata pe acolo la nici una din masini.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/30/2017 at 0:26 PM, Cujacha said:

 

Emy, cred ca service-urile acelea, chiar si mici fiind, nu aveau pompa de la lidl. Probabil ca aveau pompe mai puternice si mai scumpe. Iar eu nu prea as da acum 2-300 de lire pe una (cum am vazut pe net).

Normal ca nu era de la Lidl. erau ceva de genul de care mi-am luat si eu: Imi place ca il schimb cand vreau, si foarte usor. Pe sub masina nu cred ca iese uleiul din locasul filtrului de ulei, am bagat furtunul acolo si am scos ceva ulei, nu stiu cat dar a tras cateva secunde buna.

pompa 1.PNG

pompa.PNG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si cat te-a costat pompa, si de unde ai luat-o? Daca se poate sa-mi spui.

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/3/2017 at 9:17 PM, Cujacha said:

Si cat te-a costat pompa, si de unde ai luat-o? Daca se poate sa-mi spui.

Multumesc.

Amazon UK. 40 pounds.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now