Andu G

Turatie schimbare viteza

16 posts in this topic

Va salut din nou ! Sant curios la ce turatie schimba masina viteza atunci cand pedala este apasata pana la capat ! Inainte de reparatie, schimba la 4500 ture, acum schimba la 4200-4250 ! Aveti idee dece ? Pe manuala se duce si la 5000 ture ! O trebui adaptare? Astept pareri :) :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schimbarea vitezelor depinde de mai multi factori: accelerartie brusca sau nu, panta sau drum drept, temperatura uleiului din cutie, etc...

Totusi, 4500 r/min este o turatie foarte mare, mergi si fa o resoftare, posibi sa se fi ”incurcat putin electronii” in computerul masinii. :lol:

Multa bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana sa repar cutia, cand apasam pedala la maxim ( kick down ) turometrul se ducea pana in 4500 de ture, nu conta ca este panta sau drum drept ! Pana nu se incalzeste apa din motor , nu depasesc 1800-2200 turatii !

Tu ai tot 2401 de 163 cai ? La tine la cat schimba cand ii dai talpa ?

:) :) :)

Schimbarea vitezelor depinde de mai multi factori: accelerartie brusca sau nu, panta sau drum drept, temperatura uleiului din cutie, etc...

Totusi, 4500 r/min este o turatie foarte mare, mergi si fa o resoftare, posibi sa se fi ”incurcat putin electronii” in computerul masinii. :lol:

Multa bafta!

Edited by Andu G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pana sa repar cutia, cand apasam pedala la maxim ( kick down ) turometrul se ducea pana in 4500 de ture, nu conta ca este panta sau drum drept ! Pana nu se incalzeste apa din motor , nu depasesc 1800-2200 turatii !

Tu ai tot 2401 de 163 cai ? La tine la cat schimba cand ii dai talpa ?

:) :) :)

Da, tot 163 c.p.

Eu nu ii dau ”talpa”, accelerez mai brusc cind mai fac cite o depasire rapida si atunci sunt atent la drum nu la turometru, in rest conduc usurel, am ”lasat” de mult adrelanina, nu se merita, figuri am facut cu alte masini...

Edited by nariam

Share this post


Link to post
Share on other sites

La "kick down" este normal sa ajunga la 4500rpm, la mine chiar sare de aceasta valoare avand soft .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ii mai dau din cand in cand ca deh, este diesel si trebuie sa curatam catalizatorul de funingine :) :) :)

Da, tot 163 c.p.

Eu nu ii dau ”talpa”, accelerez mai brusc cind mai fac cite o depasire rapida si atunci sunt atent la drum nu la turometru, in rest conduc usurel, am ”lasat” de mult adrelanina, nu se merita, figuri am facut cu alte masini...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, la 4500 ture se ducea si la mine si acum nu mai vrea .M-ar incanta si pe mine un soft :) :) :)

La "kick down" este normal sa ajunga la 4500rpm, la mine chiar sare de aceasta valoare avand soft .

Share this post


Link to post
Share on other sites

La "kick down" este normal sa ajunga la 4500rpm, la mine chiar sare de aceasta valoare avand soft .

la mine in "kick-down" schimba la 6000 rpm. sa fie o problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg caT6 al tau este benzina, nu? Pai atunci este normal, masinile pe benzina avand mai multe rotatii pe minut decat cele diesel !

Cuplul maxim de putere la motoarele pe benzina este undeva intre 3800-5000 rpm iar la un diesel intre 2300-3500 rpm asta la masini mai '' normale '', un ferrari de exemplu are turometrul pana la 10000 rpm si asa mai departe :) :) :)

la mine in "kick-down" schimba la 6000 rpm. sa fie o problema?

Edited by Andu G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg caT6 al tau este benzina, nu? Pai atunci este normal, masinile pe benzina avand mai multe rotatii pe minut decat cele diesel !

Cuplul maxim de putere la motoarele pe benzina este undeva intre 3800-5000 rpm iar la un diesel intre 2300-3500 rpm asta la masini mai '' normale '', un ferrari de exemplu are turometrul pana la 10000 rpm si asa mai departe :) :) :)

Da, T6-ul este benzina si totusi ma gandesc ca este prea mult. In acelasi timp n-am cu ce sa te contrazic....:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca este normal sa schimbe la 6000 rpm. Nu am avut placerea sa conduc un T6 pana acum :) :) :)

Da, T6-ul este benzina si totusi ma gandesc ca este prea mult. In acelasi timp n-am cu ce sa te contrazic....:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foloseste si tu Youtube, ete poti afla lucruri noi .

XC90 stock

XC90 BSR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu sau nick ? :) :) :)

Foloseste si tu Youtube, ete poti afla lucruri noi .

XC90 stock

XC90 BSR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt tine Andule cu dedicatie laugh.gif

Daca sunt ceva probleme cu discurile sau convertizorul si patineaza mai mult, turatia creste tare atunci apare cod de eroare in bord. Un 200rpm peste este ceva normal la o cutie mai obosita, adica un 4700rpm in loc de 4500rpm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa inteleg ca cele 200-250 rpm pt a schimba la 4500 rpm nu mai sant necesare ? Am piese noi, deci am cu ce :) :) :)

Pt tine Andule cu dedicatie laugh.gif

Daca sunt ceva probleme cu discurile sau convertizorul si patineaza mai mult, turatia creste tare atunci apare cod de eroare in bord. Un 200rpm peste este ceva normal la o cutie mai obosita, adica un 4700rpm in loc de 4500rpm .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normal este sa schimbe la 4500rpm la kick down, exact ca in film. Poate schimba si mai sus daca patineaza si/sau ai soft .

La mine schimba pe la 4700-4800 rpm pt ca am soft si am mutat limitarea mai sus .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now