iuliand

Bobina overdrive Volvo 740 GLE

20 posts in this topic

Buna ziua.

Am nevoie de o bobina pentru sistemul overdrive (aferent vitezei a 5-a) al cutiei de viteze manuale pentru Volvo 740 GLE benzinar ca a mea nu cupleaza (cred ca e arsa).

Are cineva idee de unde se poate procura o bobina functionala (doar bobina, nu toata cutia de viteze)?

Iulian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inca, dar am o promisiune.

Ai asa ceva?

Iulian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu inca, dar am o promisiune.

Ai asa ceva?

Iulian

O masuratoare cu un aparat de masura ai facut?Daca da, ce valoare

are?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Comanda pentru overdrive este supusa unei serii de conditi.Poate fi din comanda.O verificare a contactului aferent treptei IV situat pe lateralul CV nu strica.Ori o banala siguranta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca nu ai rezolvat pot sa te ajut eu cu un ebay fara comision numai sa o dregi

sanatate!

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca nu ai rezolvat pot sa te ajut eu cu un ebay fara comision numai sa o dregi

sanatate!

Am gasit o bobina buna si am luat-o cu 30EUR; pe cea veche am verificat-o la contacte, dar erau OK, deci se pare ca era bobinajul dus; am dus-o la un atelier de bobinare, dar mi-au zis ca e capsulata si nu merge rebobinata fara sa strice capsularea, asa ca am lasat-o moarta.

Apropo, o cutie manuala in 5 trepte (fara ovedrive) pentru al meu VOLVO 740GLE stie careva (ca rezerva in caz ca pica de tot bobina si nu mai gasesc)?

Iulian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna

Si eu am o problema cu overdrive-ul la 740 TD-ul meu (intra de cateva ori, uneori chiar numai odata, la plecare, dupa care nu mai intra, sau iese/intra aleatoriu, cu anumite "smucituri" inerente. De multe ori renunt si rulez cu a IV-a, dar creste destul de mult consumul extraurban. Sunt din Oradea si am fost la cativa "meseriasi" dar toti s-au ferit de masina, spunandu-mi ca este model vechi, nu exista documentatie, etc., dar parerea mea este ca sunt mecanici de doi bai (daca nu au tester care sa "puna degetul" pe piesa cu probleme, habar nu au de mecanica).

Daca ma poate ajuta cineva cu ceva sfaturi, as fi recunoscator.

tinulapusan@gmail.com, 0734411801 (apel, dupa care resun eu inapoi!)

Tinu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi cablajul pe zona dintre cutie si caroserie.Batranetea si vibratiile permanente plus ca la plecarea de pe loc sau schimbarea de treapta miscarea este mai ampla duce la craparea izolatiei si poate sa atinga cu circuitul de lumini mers inapoi,circuit cu plus,de aici si comanda falsa.De asemenea nivelul de ulei din overdrive trebuie verificat,acesta fiind o combinatie hidromecanica.

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vezi cablajul pe zona dintre cutie si caroserie.Batranetea si vibratiile permanente plus ca la plecarea de pe loc sau schimbarea de treapta miscarea este mai ampla duce la craparea izolatiei si poate sa atinga cu circuitul de lumini mers inapoi,circuit cu plus,de aici si comanda falsa.De asemenea nivelul de ulei din overdrive trebuie verificat,acesta fiind o combinatie hidromecanica.

mersi de sfaturi, sper sa fie cablajul, mai ales ca am un cablaj de rezerva in stare buna..

uleiul l-am verificat si este o.k

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nici bobina noua de overdrive pe care am luat-o nu cupleaza si am pus un bun prieten de-al meu mecanic auto bun la toate masinile sa verifice cablajele si mi-a zis ca sunt OK si ele si contactele si sigurantele.

Inclin din ce in ce mai mult sa schimb intreaga cutie de viteze cu una in 5 trepte manuale simpla fara overdrive. Are cineva asa ceva de vanzare sau idee de unde pot achizitiona una buna?

O zi buna tuturor.

Iulian

Share this post


Link to post
Share on other sites

N-am fost, dar o sa tin cont de recomandarea ta, daca se impune acest lucru. Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut domnilor. Am cumparat si eu un 740 din '85 si multe chestii sunt anulate sau nu functioneaza si asi dori sa le aduc la starea originala. Una din probleme e treapta a 5-a .Deci la mine aveam langa levierul de schimbare a vitezelor un comutator cu revenire(deci facea contact doar la apasare ) pus pe doua fire care veneau de nustiu unde. La apasare nu se intampla nimic si dupa mai multe verificari am observat ca daca pun pe unul din fire + bobina de overdrive cuplaza.Acum eu vreau sa stiu la origine era de ajuns sa apesi pe buton si se mentinea viteza a 5-a sau era un comutator de tip inchis-deschis sau poate era altceva.Deci eu asi dori sa stiu cum se "baga" intra 5-a sa pot reface sistemul original.O zi buna va doresc si ma veti ierta daca am sa va mai plictisesc cu alte intrebari dar cei ce au avut masina au intretinuto in cel mai pur stil romanesc adica siplificand (anuland)tot ce nu merge si nu stiu la ce foloseste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Trebuie sa fii in a 4-a ca sa poti da a 5-a.

Comutator inchis-deschis.

Spor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Trebuie sa fii in a 4-a ca sa poti da a 5-a.

Comutator inchis-deschis.

Spor

Multumesc, Esti de acord sa-mi mai dai si alte informatii despre acest model(740 GL TD)? Daca esti da-mi nr. de tel.si te sun eu sau poate stii pe cineva care ma poate ajuta sa aduc la "adevar " aceasta masina

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cali e mai in masura sa te ajute. Eu abia curand mi-am luat o astfel de masina. :)

Gasesti info despre overdrive si contactul lui Cali5905,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cali e mai in masura sa te ajute. Eu abia curand mi-am luat o astfel de masina. :smile:

Gasesti info despre overdrive si contactul lui Cali5905,

Multumesc din nou am rezolvat problema,am pus intrerupator si intra in a 5-a dar am inteles ca ar mai fi un contact la treapta 4 care decuplaza/cupleaza a 5-a. La mine martorul din bord ramane aprins tot timpulcat e cuplata din intrerupator(chiar si in alta treapta sau scoasa din viteza). Daca stie careva pe unde este sa nu stau pe sub masina degeaba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

pe parte de sus a cutiei langa contactul pentru mers inapoi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Nu incerca sa folosesti in marsarier,se poate distruge cutia,tocmai de aceea are contactul de decuplare cand scoti din a IV a.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now