Posted 15 Feb 2011 · Report post Poate ca e un pic haios ce va voi scrie acum, dar nu glumesc. Dupa ce opresc masina si deschid usa sa cobor, cum ating o zona de tabla ma curenteaza. De unde vine asta, imi poate spune cineva ? Prima data am crezut ca e ceva cu imbracamintea mea si ies "scantei" din pricina lor, dar ieri am dus niste colegi undeva si cand sa coboram, toti am fost curentati, la fiecare usa s-a auzit o mica pocnitura. Ajutati-ma sa rezolv, ca e c-am haios cum inchid usa acum: cu cotul sa nu ma curenteze. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post De la imbracaminte, pocniturile sunt de la electricitatea statica. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post De la imbracaminte, pocniturile sunt de la electricitatea statica. Ok...la mine, dar eram 4 in masina si fiecare a simtit la usa la care cobora ca a fost curentat. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Ai o problema cu o masa (sau mai multe) pe undeva. Si eu am patit. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Ai o problema cu o masa (sau mai multe) pe undeva. Si eu am patit. Si cum pot verifica o problema cu masa?..... ca si eu de cateva zile ma curentez destul de des. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Ia puneti mana pe rama usii inainte sa puneti piciorul jos si vedeti daca va mai curenteaza. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Nu ai ce sa faci unui astfel de fenomen.... e haios Masina e izolata de cauciucuri fata de pamant. Fie de la haine fie masina de la frecarea cu aerul se incarca electrostatic O sa treaca, depinde si de atmosfera si de multi factori saaaaauuuu leaga un fir de otel de la masina (partea metalica si taraste-l pe sub masina sa atinga solul.... (asa au troleibuzele) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Au aparut troleibuzele Volvo ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Ha ha ha, ce glumet esti tu. Or fi, eu de unde sa stiu Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Eu pot sa spun ca de fiecara data ma curentam,atunci cand trebui sa ma dau jos/urc in masina.Incepand de la caroseria de Volvo pana la orice tabla.Habar nu am de ce:lol: Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 (edited) · Report post Le dau dreptate lui Xy şi lui Vali. E elctricitatea statică şi, întradevăr, dacă ţii mâna pe caroserie în momentul în care pui piciorul pe sol, nu mai simţi nimic. Frectia asta cu aeru n-ar fi buna sa incarce niscai baterii? nu de alta, da parsivenia de main auto vrea numa' daia de 99+, de 95 se scarbeste pana da EMS ; uite o tema sa treci de la statica la dinamica ; vapsea electro, soft ( Adrian ) , ......, Heimy cu imaginatia, noi astialaltii .... cu folosul Edited 15 Feb 2011 by alexpopeystar68 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Si cum pot verifica o problema cu masa?..... ca si eu de cateva zile ma curentez destul de des. Daca toate sistemele masinii functioneaza corect, e cam greu sa iti dau seama. ...Poate doar la tester. Eu am tras concluzia ca e de la ceva fire/mase care nu sunt in ordine, din experienta proprie. Dupa ce am rezolvat un senzor din usa care nu avea masa, nu m-am mai curentat, la fel si in alta ocazie. Nu bag mana in foc ca nu a fost doar o intamplare... poate colegii au dreptate. Oricum, daca aveati vreun hanorac/geaca de iarna pe voi cand s-a intamplat asta... si asta e o explicatie. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Cred ca da cod de eroare "Driver too electrified, replace clothes and hit reset." Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Si mie mi s-a intamplat cand aveam Reanult Simbol si doar il cumparasem.Era nou nou.Aveam o bluza de trening de fas si cu aia mereu ma curentam ba mai mult noaptea face si scantei cand atingeam usa cu mana.Azi mi s-a intamplat cand mi-am sarutat sotia.Am sarit amandoi ca arsi.Am simtit ca ne-a intepat ceva pe buze. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post sa nu mai fitii atit pe scaun:lol: schimba husa de pe scaune Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Stiu eu solutia manusi chirurgicale Sau banda dinaia de cauciuc cu traznetu de aluminiu pe ea cum aveau unii tarani agatata dupa dacie :lol: Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Usa se inchide impingand geamul dupa care se pune dejtu pe cheie partea metalica si se atinge cu cheia broasca, face plici dar face cheia nu mana ta asa ca nu doare . Rezolvarea este tapiserie de piele . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post decit sa dea o gramada de bani pe tapiseria de piele,mai bine se imbraca el in piele-de fapt e imbracat de la mama natura in piele- asa ca imbracate in costumul lui adam si vezi tu cum te descurci cu politaiiiiiiiiiiiiii:lol: Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Usa se inchide impingand geamul dupa care se pune dejtu pe cheie partea metalica si se atinge cu cheia broasca, face plici dar face cheia nu mana ta asa ca nu doare ... Impingand de geam... lasi urme. Daca fac asa, degeaba imi mai cert catelul ca imi stranuta pe geamuri. ...Cheie in broasca? De asta ma obosesc eu sa tin Volvo, sa il deschid/inchid cu cheia? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post frate ce sclifositi sunteti... oameni va invata iar voi... nimic frate..... luati-va usier sa va deschida el usa cand ajungeti la masina. Raman de parere ca firul de la tramvai e mai bun. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Spune cum vrei dar eu nu iau un Volvo fara telecomanda sau fara cheile lui originale, oricat de ingrijit ar fi. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post E un fenomen care mi se intimpla in fiecare an, primavara. Indiferent de masina, cum vine primavara se electrizeaza masina. Poate un fizician sa ne explice, dar este normal.. (cel putin din pct-ul meu de vedere, masina nu are nimic) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post uite ce spune wikipedia "Sunt puțini cei care știu și o parte sunt chiar surprinși de ceea ce înseamnă electrostatica. Anticii l-au luat ca pe un fenomen supranatural și i-au dat explicații spirituale. Exemplu: frecând două materiale inițial neutre (cum ar fi o baghetă de ebonită sau chihlimbar și o bucată de material textil sau lână) unul se încarcă pozitiv (materialul textil) și celălalt negativ (bagheta). Aceasta se întâmplă deoarece între atomii din cele două materiale se formează pentru scurt timp legături chimice (ce implică transfer de electroni), care sunt apoi rupte, astfel încât unul dintre materiale rămâne cu mai mulți electroni, iar celălalt cu mai puțini decât la inceput. La electrizare mai contribuie și alte fenomene mai puțin înțelese. Polii opuși se atrag, deci la sfârșitul experimentului se poate observa că materialul textil aderă (este atras) de baghetă." a si fulgerul..... se bazeaza pe acelasi fenomen..... de asta ma gandesc ca de acum in colo sa va numim.... fulgerei... sau fulgerici, sau fulgerica ) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post asta merita citita "Formarea trăsnetului [modificare] Incărcătura electrică a unui nor de furtună și a pământului Benjamin Franklin a demonstrat în anul 1752 cu ajutorul unui zmeu de hârtie prezența unei sarcini electrice în nori de furtună (acesta a observat încărcătura electrică a funiei umede cu care ținea zmeul dar, din fericire, nu a declanșat trăsnetul). Cercetări ulterioare au stabilit că, în nori de furtună numiți Cumulonimbus (nimbus cumulus), nori în care cu o probabilitate mare vor lua naștere trăsnete, curenții de aer repartizează inegal gheața și apa în interior. Prin frecarea straturilor norului se formează spații cu încărcătură (ionică) electrostatică negativă și pozitivă. Zona de trecere dintre regiunile cu sarcini pozitive și negative au loc la înălțime mare și temperaturi între −10°C și −15°C, aici picăturile de apă din nor transformându-se în cristale de gheață. Stratul superior (de sus) al norului este în mod normal încărcat pozitiv, iar stratul inferior (de jos) negativ. Aceste sarcini induc la rândul lor sarcini de semn opus la suprafața pămantului (vedeți figura). [modificare] Descărcarea electrică Trăsnetul este o descărcare electrică care restabileste echilibrul electric între straturile norului de furtună sau între nor și pământ (vedeți figura). Tensiunea între un nor și pământ a fost măsurată la câteva zeci de milioane de volți. Aerul uscat are o putere de străpungere de ca. 3 milioane de volți/metru care ar duce (considerând lungimea trăsnetului de 1-2 km) la o tensiune mult mai mare decât cea măsurată. Observații asupra trăsnetelor au stabilit că acestea sunt precedate de o descărcare prealabilă, în care aerul este ionizat într-o lavină electronică, rezultând o reacție în lanț, care creează un canal de aer ionizat pentru trăsnet cu o putere de străpungere de aproximativ 50 de ori mai mică decat a aerului ne-ionizat. Acest canal se formează în vecinătatea corpurilor proeminente de pe pămant, unde intensitatea câmpului electric este maximă. Descărcarea (sau descărcările) principală are loc exclusiv în lungul acestui canal de aer ionizat, de obicei in formă de zig-zag. Există ipoteza că aerul este ionizat de radiațiile cosmice (Charles Thomson, 1925), deși aceasta explicație nu este acceptată de către toți cercetătorii. In prezent, cercetarea trăsnetelor continuă și utilizează mici rachete sau baloane metereologice de cercetare. [modificare] Lungimea și durata trăsnetului [modificare] Trăsnet negativ Descărcarea prealabilă durează 0,01 s, urmată de cea principală de numai 0,0004 s, urmată la rândul ei după o scurtă pauză (de 0,03 s - 0,05 s) de noi descărcări (în medie, 4 sau 5 descărcări principale, sau propriu zise). Au fost observate până la 42 de astfel de descărcări succesive într-un trăsnet, cu un curent mediu de 20 000 amperi. Datorită duratei foarte scurte a unui trăsnet, doar câteva microsecunde, intensitatea curentului electric poate atinge sute de mii de amperi, iar temperatura plasmei din interiorul acestuia poate depăși 28 000 °C. Un trăsnet atinge în medie lungimea de 1 - 2 km. In zonele tropicale, unde umiditatea aerului e mai ridicată, trăsnetele pot ajunge la 2 - 3 km lungime. În nori s-au observat trăsnete cu o lungime de 5 - 7 km, iar cu ajutorul radarului pentru trăsnete, unele care ating 140 km lungime. Tensiunea unui trăsnet cu o lungime de 1 km este de aproximativ 100 milioane de volti. Sarcina totală care este descărcată într-un trăsnet este în medie de 5 coulomb. Cu o durată medie de aproximativ 30 de microsecunde, curentul mediu al unui trăsnet negativ este de aproximativ 100 000 A. Energia totală descărcată este aproximativ 500 MJ [modificare] Trăsnet pozitiv Deoarece trăsnetele pozitive au lungimea mai mare și descarcă sarcini de pe suprafețe mai întinse, acestea au o energie mult mai mare decat cele negative. Lungimea și, prin urmare, tensiunea sunt de aproximativ 10 ori mai mare decât a trăsnetelor negative Sarcina descărcată este de aproximativ 100 de ori mai mare. Prin urmare frecvența de producere este de aproximativ 100 de ori mai mică, comparativ cu trăsnetele negative (mai exact 5 %) Durata și curentul sunt ambele de aproximativ 10 ori mai mari Energia este de aproximativ 1000 de ori mai mare [modificare] Trăsnetul pe alte planete În sistemul solar au fost observate trăsnete și pe alte planete. Cele de pe Venus și de pe Jupiter sunt cele mai adesea observabile, acestea din urmă, fiind considerate a fi de până la 100 de ori mai puternice, dar de 80 ori mai rare decât cele de pe Pământ. " Share this post Link to post Share on other sites
Posted 15 Feb 2011 · Report post Daca toate sistemele masinii functioneaza corect, e cam greu sa iti dau seama. ...Poate doar la tester. Eu am tras concluzia ca e de la ceva fire/mase care nu sunt in ordine, din experienta proprie. Dupa ce am rezolvat un senzor din usa care nu avea masa, nu m-am mai curentat, la fel si in alta ocazie. Nu bag mana in foc ca nu a fost doar o intamplare... poate colegii au dreptate. Oricum, daca aveati vreun hanorac/geaca de iarna pe voi cand s-a intamplat asta... si asta e o explicatie. Adi !!!!!!!!!!!!!1 Inceteazasa avansezi cu explicatiile de masa, ca te apropii de balta cu batu' in mana!!!!! Va dau eu o solutie ieftina : Rugati-va sotiile/prietenele/mamele/amantele sa foloseasca un balsam de rufe cu efect antistatic. HAI CA SUNTETI TARI!! Mi-ati facut ziua. Cu drag URSU curentat de vulpe !! Share this post Link to post Share on other sites