sokasorin

Motorul merge sacadat

11 posts in this topic

Am o problema la s80 2,5 TDI.Motorul merge sacadat peste 3000 ture in viteza a patra,2500 ture in a cincea.

Ce ar putea fi?Tinand cont de faptul ca am dat rezervorul jos si am curatat pompa electrica si filtrul motorina schimbat.

Masina are 205.000 km si o am din 2005,problema asta s-a accentuat odata cu trecerea timpului,la inceput suspectand calitatea motorinei,la tester nu indica nici o eroare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pare a fi o insuficienta de amestec din ce spui tu.

Se pare ca atunci cand creste cererea de amestec, motorul nu primeste suficient.

Poate sa mai fie si ceva pe vacum, sa prinda aer fals. Un furtun la servofrana, sau pe unde mai ajunge instalatia de vacum.

Vacumul, din ce stiam de la masinile vechi, ar fi pe admisie. Daca trage aer fals, posibil sa dezechilibreze amestecul si sa intre prea mult aer.

Cum merge la relantiu? Cum porneste.

Presupun ca bine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motorul e de 2,5 TDI 140 CP,ultima serie de volvo cu motor wolksvagen e similar cu cele de pe WV transporter.

Acum 1 luna i a fost reglat avansul la pompa de injectie dupa schimbul de distributie.

Porneste foarte usor,inclusiv la -12Grade Celsius.

Apropo de vaccum,pedala de frana;se blocheaza sus la a treia apasare de pedala,s ar putea sa fie asta problema comuna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

E foarte greu sa pui un diagnostic pe ne vazute (neve), dar e plauzibil. posibil ca membrana la servo sa fie sparta si sa traga aiurea.

Poti sa anulezi servo, punand un dop ceva la furtunul care intra in servo si sa testezi asa masina insa!!!! Trebuie sa fi foarte atent ca atunci cand nu ai servo pedala este foarte tare dandu-ti senzatia de frana nefunctionala.

!!!!!Deci risc mare de accident pentru cei care nu au experienta!!!!!

Se aude un fasait ceva la apasare sau atunci cand se blocheaza?

Dupa ce ai schimbat distribuita? a mers bine? crezi ca e posibil sa se fi dereglat? cureaua ne pusa bine sau, putin probabil, sa fi sarit vre-un dinte?

Faza cu vacum am trait-o pe dacie. Membrana la frana rupta aproape insesizabil, masina functiona excelent. La 90 km/h se oprea motorul iar in carburator nu mai era gram de benzina..... De asta am insistat pe vacum.

Se pare ca e foarte inselatore faza cu vacumul si e si usor de verificat.

!!! Atentie inca o data daca anulezi vacumul!!! sau poti merge la ateliere auto care pot verifica vacumul masinilor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ValiU se vede ca esti un cunoscator!

Pot sa curat EGR-ul acasa?sau ar fi indicat sa ma duc la un atelier?

Distributia este ok,nu reusesc sa disting un sunet(fasait) aparte la actionarea pedalei de frana,dar este asa cum spui se intareste de la a treia pedala,dar mi se pare ca are un sunet diferit la relantiu fata de cum suna inainte sa apara problema,dar nici la asta nu pot fi sigur pt ca masina o folosesc la drumuri lungi si am banuit invechirea esapamentului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc pentru supra apreciere :)

Nu sunt cunoscator.

Am trecut prin ceva asemanator, chiar daca era cu altfel de masina siiii..... mi-au trebuit 2 luni sa ma prind care e problema

Au fost o groaza de mecanici care si-au dat cu parerea si nu au nimerit-o.

Intradevar, daca am o problema.... incerc sa mi-o rezolv singur.

EGR-ul daca esti dibaci, il poti curata singur.

Nu stiu insa unde se afla la modelul tau de motor.

Daca spui ca ai motor de wolksvagen poti sa intri pe forumul lor si sa cauti ceva informatii pe acolo.

Sau daca ai noroc, poate iti raspunde cineva mult mai priceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit EGR-ul este deasupra la turbo,langa capacul chiulasei.

Am probat acuma pedala de frana,cu m ai multa atentie si intr-adevar se aude un fasait la pedala,cand o apas.

Cum curat EGR-ul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verifica intai sa fi sigur ca e de la servo. Sa nu muncesti aiurea.

Cu EGR-ul nu stiu sa iti spun cum se desface.

Nu ar trebui sa fie complicat dar nu stiu cum arata al tau.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Are 4 suruburi, iese tot ansamblul dupa care desfaci racordul flexibil inca 2 suruburi si speli racordul dupa care valva EGR .

Daca tot esti la capitolul curatat EGRul poti verifica daca lucreaza, faci vacum si vezi daca deschide valva.

Totusi EGR-ul face probleme la ralanti sau in sarcini usoare in rest el sta inchis .

Mai degraba problema este de la pompa de injectie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am gandit si eu la pompa dar a zis ca ii porneste usor.

Stiu ca pompele astea sunt mai pacatoase daca se strica, mai exact, nu mai porneau deloc.

Cel putin asa erau alea vechi. Se dezamorsau si..... la revedere nu mai pornea.

De asta nici nu era recomandat sa ramai fara motorina.

Acum nah, o fi si de la aia, nu ii da suficienta motorina.....

La el e ciudat si cu pedala de frana care ramane blocata.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now