zack

"tijele" iesite de sub far

35 posts in this topic

Azi cand am privit masina frontal, mi-am dat seama ca la farul nou nu exista cele 2 tije care teoretic au rolul de a opri stergatoarele farurilor. Se poate "trai" fara aceste tije? Influenteaza cu ceva stergatorul farului? Nu de alta dar atunci cand imi voi monta stergatorul pe partea stanga si cand voi schimba sticla la farul din dreapta as vrea sa le scot si pe celelalte 2 ramase...in caz contrar sa cumpar unele de la dezmembrari. Uitati despre ce este vorba in poze.

post-621-069964400 1298036365_thumb.jpg

post-621-015978800 1298036374_thumb.jpg

post-621-009267900 1298036382_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asa cum a spus domnu presedinte se poate trai.Bine.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm...ca sa dau de 2 ori bara jos...mai bine iau niste tije di gata. Oare oi gasi? :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

La mine limitatoarele acelea sunt prinse de far,nu ai de ce sa dai bara jos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opritoarele respective cred ca au rolul de a tine stergatorul intr-o pozitie buna ca pe un pat pentru ca partea de cauciuc sa stea dreapta pe far

Daca le scoti, posibil ca partea de cauciuc sa intre intre far si bara si la actionarea stergatorului sa se rupa.

Poate chiar sa inghete si sa prinda partea de cauciuc in distanta dintre far si bara.

Sigur o sa mearga si fara. Cat timp... vei afla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ValiU buna explicatia.Poate aceasta sa fi fost cauza defectarii motorasului pe partea unde nu ai opritoarele.Zilele trecute cand am schimbat farurile,cele noi nu aveau opritori si chiar ma intrebam de rolul lor,dar le-am pus acolo ,,sa fie".De aceea spun ca explicatia mi se pare logica.Cauta opritori si dupa aceea monteaza la loc motorasul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si daca atunci cand montez bratul stergatorului...il pun ceva mai sus? Nu stiu cum stau la voi stergatoarele drepte ca la mine...mereu au stat oblice. M-ati cam convins...o sa iau unele second daca mi le da cineva...

ps: Motorasul cel vechi s-a stricat cand aveam farul cel vechi cu opritori. El s-a stricat in momentul cand am luat o piatra in sticla de far, crapandu-se...

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si mai ai farul vechi ? Ia opritoarele de pe ala vechi si pune-le pe asta nou. Opritoarele alea au un rol. Nu le-au pus numai asa sa dea bine

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zack opritoarele alea nu vin cu farul, sunt o piesa montata pe far . Cel mai bine este sa iei piesa de pe farul vechi sau sa cumperi alt opritor .

Rolul acelui opritor este de a pozitiona lamela cand ajunge la cap de cursa, fara el nu sta lamela paralela cu bara.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema mea este ca farul a ajuns la asigurator...si probabil nu mai exista. Sau cine stie... >:( Nu si-a dat nimeni seama ca farul nu vine echipat si cu tijele alea de 2 lei >:(

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu mai folosesc lamelele acelea atunci cand ma duc la spalatoria automata, cu perie. Pun bratele sub opritoare pentru ca peria sa nu-mi le forteze si sa nu am alte belele cu motorasele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zack pai tu unde ai fost cand ai receptionat masina ? Daca nu avea volan o luai ? Trebuie sa vb la asigurator pt ca exista poze cu vechiul far in care se vede clar ce si cum. Daca nu reusesti asa atunci trebuie sa bagi mana in buzunar si sa iei acele opritoare dupa care sa mai bagi o data mana in buzunar si sa platesti manopera de montare plus popnituri .Bara de S80 are 8 popnituri care tb taiate iar cand o montezi la loc, trebuie 4 buc/ parte si alea sunt 10 ron/buc deci 40 ron din start pt a da un far jos .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan...din "avion" nu s-a vazut. Pur si simplu nu am observat. Spui de popnituri...nu am vazut asa ceva desi a montat-o in fata mea. Cred ca am niste suruburi in loc de popnituri :rolleyes: . Mai exact unde sunt popniturile astea? Oricum cand vine caldura am de gand sa pun eu si "tijele" sub far, sa montez si motorasul de la stergatorul farului...sa schimb sticla pe dreapta la celalalt far ca se vede urat. Am inceput cu schimbarea lamelelor la stergatoarele farurilor. Am cumparat un stergator la 13 lei si am adaptat lama de cauciuc la stergatoarele farurilor. A iesit brici.

ps: Se pare ca imi da ionut_lup gratis niste "tije"...de data asta am scapat ieftin. Sa-mi fie invatatura de minte :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exact unde ai vazut tu suruburile trebuiau sa fie popnituri, in partea din fata unde se prinde aparatoarea de noroi de bara fata, are 4 popnituri la BMW/VAG/MB sunt suruburi cu torx 25 la S80 si NUMAI la S80 sunt 4 popnituri speciale (aluminiu+cauciuc) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cam mult costa un '' popnit '' care este de unica folosinta :D

Oare o merge o combinatie de nit mai moale cu 2 saibe metal/cauciuc in fata si spatele aparatoarei ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

La romani merg suruburi laugh.gif

Eu am dat de 2 ori bara lui Mike1 jos si am folosit de fiecare data popnituri originale Volvo, acum ce sa zic, fiecare face ce vrea cu masina lui .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am suruburi puse. Nu cred ca are nimic daca sunt puse suruburi. Daca maine poimaine mai am nevoie sa dau bara jos...iar sa dau 40 de lei + ca ma chinui mai mult sa le desfac. Ideea e sa fie prinsa bara si sa nu o pierd pe drum ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipic romaneste, un pic de tiuning nu supara pe nimeni laugh.gif

Pana la urma ai pus opritorile alea ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bogdan. de data asta te contrazic.

Tiuning-ul romanesc e renumita sarma......

Asta e deja un tiuning profesionist, suruburi, oaaaaaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa mi le trimita ionut_lup. Pana nu sunt afara macar 13 grade C nu ma apuc de ea. Si asa...cu atata gheatza poate raman fara vre-un motoras de la far din nou. :rolleyes:

Ce ai cu suruburile? Sunt de 10k de ori mai practice decat niturile. Apropo nu eu am pus suruburile.

Radeti voi radeti...dar o bucata de sarma in portbagaj este necesara la orice masina. Eu la kalos am ramas cu scutul taras pe spate...si scotea un sunet infernal. (practic nu aveam cum sa plec cu ea) Cu putina sarma l-am rezolvat ca sa o pot duce acasa si respectiv a 2-a zi la service.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

ne mai amuzam si noi. Na acum. Nu trebuie sa te superi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu m-am suparat. Am venit doar cu un exemplu. Chiar daca puneam nituri...pana acum trebuie sa mai pun 2 randuri. Asa ca...mai bine asa. ::)

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar este o solutie mai simpla pt nituri.

exista pistol pt nituri si nituri. Mesterii ar trebui sa aiba. Cu pretul pt in nit OE le pui pe toate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil o sa vada nituri la bara...intai sa rezolv micile probleme...inclusiv webasto care in momentul de fata nu stiu daca mai functioneaza...deoarece nu mai fumega. Am lasat-o azi pana imi arata ca mai am 30 km de parcurs si nu imi mai apare mesajul "low fuel heater stopped" (sau ceva de genu') Multumesc ca mi-ai adus aminte ca exista "pistol" cu nituri...cred ca o sa imi cumpar unul. E bun la casa omului :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now