pedala

Curatare senzor MAF

8 posts in this topic

Cand motorul da semne de lipsa de putere sau mers neregulat la relanti este bine sa verifice si daca este necesar sa se curete senzorul MAF. Acesta este localizat la motorul B5254 pe carcasa filtrului de aer. Se desfac cele doua suruburi torx si se scoate senzorul. Ca solutie pentru curatat eu recomand un spray pentru contacte electrice care va fi aplicat in zona indicata in poza.

post-66-12877845584707_thumb.jpg

post-66-12877845586058_thumb.jpg

2 people like this

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, si la T5 tot acolo se afla. Insa daca e murdar senzorul MAF, deja incep multe probleme, inclusiv aprinderea martorului LAMBDA. Din cind in cind (cind prinzi o zi cu soare) e bine sa se curete cu spray contact toate mufele la care putem avea acces. Si chiar si contactele de Ground (masa) desfacute, curatate si stranse bine la loc. Asta ptr. cine e interesat, ca mine.  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

azi m-am interesat cat costa acest maf nu mai putin de 1200 lei ,aveti idee de undeva mai ieftin cred ca al meu s-a dus :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu te apuca sa dai banii deocamdata - decit daca esti intr-una din aceste situatii:

1) ai eroarea 1-2-1 pe tester.

2) ti-a zis un mecanic care stie ce inseamna VOLVO ca trebuie sa-l schimbi.

Se intampla de multe ori sa fie vorba de fire intrerupte (intre Senzor si ECU),contacte oxidate (in mufe),etc.

Verifica asta intai - si pe urma poti sa cauti alt senzor (MAF).

1. Verifica daca toate furtunele de aer si vacuum sint la locul lor, fara crapaturi sau coliere lipsa(vezi in principal ca e unul mic chiar sub mufa senzorului).

2. Fii sigur ca ai cheia in pozitia 0 si senzorul deconectat. Scoate mufa si cele 2 suruburi ale mufei. Scoate incet senzorul si pulverizeaza peste lamela aia de contact o gramada de spray contact, lasi sa se usuce spray-ul si cu grija, baga senzorul la loc.

3. Fa rost de un ohmmetru (aparat de masura ptr. rezistente) de la cineva (sau cu ajutorul cuiva priceput) si verifica ce rezistenta ai intre terminalul 1 (al mufei senzorului) si masa masinii (minusul). Daca indica aproape zero - mergi mai departe la pasul 4. Daca indica o oarecare rezistenta, verifica firul de legatura intre terminalul 1 si terminalul 3 al ECU-ului - asta inseamna ca ai un circuit deschis.

4.Pune ohmmetrul intre terminalul 2 si masa masinii. Daca indica aproape zero - mergi la pasul 6.

5.Curata bine contactele mufelor senzorului (si cea care intra si cea care sta).Daca tot ai indicata o rezistenta la masuratoare, verifica firul dintre terminalul 2 al mufei senzorului si terminalul A5 al ECU-ului - ai un circuit deschis.

6.Fii sigur ca ai cheia in pozitia 0 si senzorul deconectat. Conecteaza acum un voltmetru intre terminalul 4 al senzorului si masa masinii. Daca voltmetrul iti indica ceva intre 0 si 1 volt, du-te la pasul urmator. Daca voltmetrul nu iti indica 0-1 volt, verifica firul dintre terminalul 4 al senzorului si terminalul A4 al ECU-ului - ai un scurtcircuit. Dupa ce esti sigur ca nu ai scurtcircuit acolo, incearca cu un alt senzor (de pe o alta masina, eventual) daca poti. E foarte posibil ca senzorul tau sa fie ars...

7.Reconecteaza mufa senzorului la loc. Pune cheia in pozitia aprindere (ignition ON). Conecteaza voltmetrul intre terminalul 2 si terminalul 4 al mufei senzorului.

Daca ai 0,1 - 0,2 volti, codul de eroare este dat de contacte proaste in mufa senzorului sau in cea a ECU-ului. Daca voltmetrul nu iti da aceste valori - schimba senzorul.

Important ! Inainte de a incepe aceste teste - deconecteaza releul ventilatorului (engine cooling fan relay).Iti va fi generat un cod de eroare 5 - 1 - 4 (ventilatorul la jumatate de viteza). Dupa testare, reconecteaza la loc releul.

Peste tot unde m-am referit la MUFA SENZORULUI inseamna mufa care sta pe loc (sudata de senzor) - nu cea care intra ! Sper sa fiu inteles  ;)

Bafta multa si sper sa-ti rezolvi problema. Senzorul ala nu prea se "arde", in schimb se umple de praf(umed) - si contactele mufelor se oxideaza. De aceea am tot recomandat ca intr-o zi fara frig sa se curete toate mufele la care se poate ajunge cu spray contact, contacte si punctele de masa ale masinii...

Tine-ne la curent cum ai rezolvat problema.Sint sigur ca o gramada de mecanici se vor uita stramb daca le zici sa-ti verifice tot ce ti-am scris eu aici - ei zic doar: "schimba senzorul !"

  Numai bine !

1 person likes this

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uite si numerotarea contactelor - cum te uiti spre mufa.

post-495-12877845659365_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

mersi MATRIXXX

UITE CUM STA PROBLEMA MEA CAND AM SCOS SENZORUL AM CONSTAT  CA E LIPIT DECI A MAI FOST UMBLAT IN EL SI SURPRIZA  IN CAPATUL SENZORULUI UN PICIORUS ERA RUPT  ASA CACE E DE FACUT?

ALTUL NOU DECI! AM GASIT IN BULGARIA DAR LA SECOND HAND IN JUR DE 150 DE EURO, DECI AM SA VAND MASINA SI AM SA IAU ALTA MA BATE GANDUL LA S 80 SAU UN V 70!

SALUTARE!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va rog, acesta este un topic de do-it-yourself, hai sa-l mentinem curat... Aici n-ar trebui sa fie decat mesaje strict legate de operatiunile de desfacere / reparare / punere la loc...

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@avaleriu 2000, nu stiu la ce foloseste senzorul MAF, dar iti recomand sa pui la loc, asa cum sugereaza Sefu', un S80 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now