alinhyw

se poate spala motorul?

41 posts in this topic

Salutare baeti .Am si eu o intrebare ptr.voi pot sa spal motorul la volvoul meu s40 1.9 d 85kw 2003 d4192t3 fara sa am vreo problema dupa aia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu spun sa nu speli motorul. Posibil cand da cu jetul sa rupa ceva fire si dupa aia te chinui sa descoperi de are.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare baeti .Am si eu o intrebare ptr.voi pot sa spal motorul la volvoul meu s40 1.9 d 85kw 2003 d4192t3 fara sa am vreo problema dupa aia?

Eu l-am spalat la reprezentanta. Nu s-a intamplat nimik rau :rolleyes:

Chiar am gasit in cartea tehnica recomandare ca la un an sa se spele motoru'. Tot T3 din 2003.

Acum, stii cum e ... e pe riscul tau.

BR.

Victor

....dar....daca nu citesti regulamentul se poate intampla ceva rau wink.gif

Edited by Danyx
Incalcare regulament

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu mai ai probleme cu masina si crezi ca merge prea bine "spala motorul cu presiune:stop:" , daca nu vezi ca sunt niste solutii care curata mizeria din compartimentul motor, dai cu respectiva solutie si se scurge mizeria dupa care dai cu o carpa si gata!

Un prieten cu Toyota Corola a spalat motorul cu jet de apa la spalatorie, aia zic ca i-au izolat ce trebuia pe la motor sa nu patrunda apa si surpriza nu a mai pornit, i-a stricat nustiu ce piesa electronica l-a costat 3 sau 4 milioane lei vechi.

Ne zici si noua ce ai facut!

Bafta! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, treaba cu ruptul firelor de care spune colegul cristiann mai rar, eu inca nu am auzit pana acum :D ,

dar cea mai mare problema ar fi apa care intra la mufe , conectori ! Cei de la spalatorie vor izola unele componente, dar chiar si asa apa patrunde si pot aparea probleme,daca pe moment nu, mai tarziu se poate :D .Unii mai recomanda spalarea motorului cand este rece, deoarece poti sa spargi blocul motor sau sa deformezi chiuloasa sau spalarea acestuia pe timp de vara, borna bateriei scoasa si lasata la soare cateva ore cu capota ridicata si pornirea motorului de preferat a doua zi :D

Majoritatea printre care si eu folosim carpe moi, in special bumbac si diverse solutii de curatat/degresat , asta daca nu te deranjeaza sa o faci personal ! Motivat si cu putina rabdare vei avea un rezultat pe masura :D :D :D

Edited by Andu G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa zic... Eu am spalat motorul la ambele mele masini (la cea din 2006 a fost spalat de 4 ori pana acum) si niciodata nu am avut probleme. Ar trebui totusi putina grija, cu jetul mai de la distanta, este si ceva solutie pe care o poti pulveriza inainte pentru a inmuia mizeria si in felul asta nu va trebui sa insisti cu jetul.

Dar e la fel de adevarat ca nicio spalatorie nu-si va asuma responsabilitatea si te vor anunta ca e pe riscul tau, tocmai pentru ca uneori se intampla si chestii neplacute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare baeti .Am si eu o intrebare ptr.voi pot sa spal motorul la volvoul meu s40 1.9 d 85kw 2003 d4192t3 fara sa am vreo problema dupa aia?

Sa faci asta la o spalatorie mai cu staif, motorul se spala cu apa calda si apoi se da cu un spray pt tot ce e din cauciuc sau plastic,

eu asa am facut si n-am avut probleme (anul trecut mai pe vara), bafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorul se spala astfel

dai uleiul vechi jos

scoti si filtru de ulei

pui un filtru nou

bagi ulei nou

lasi sa mearga 15 minute

dai uleiul jos

scoti filtru de ulei

pui alt ulei si alt filtru

si gata

AI SPALAT MOTORUL

pe interior

:blink: :blink: :rolleyes: :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am cumparat ¨baubau¨-ul, l-am dus la cosmetizat, interior, exterior si motor. dupa o zi de stat la spalatorie, am plecat acasa. Masina functiona normal. Am parcat, si cand am oprit motorul si am scos cheile din contact, s-au aprins toate, dar toate becurile din bord.

Nu va spun ce spaima am tras. Pana dimineata si-a revenit fara nici un fel de prbleme sau sechele.

Asta se intampla in 2008, luna octombrie.

Dea atunci nu am mai spalat motorul la spalatorie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jetul de apa pe turbina fierbinte provoaca... cheltuieli. :lol: In rest cum majoritatea mufelor de la motor au garnituri de cauciuc nu e problema o spalare pe an, dar cu presiune scazuta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jetul de apa pe turbina fierbinte provoaca... cheltuieli. :lol: In rest cum majoritatea mufelor de la motor au garnituri de cauciuc nu e problema o spalare pe an, dar cu presiune scazuta.

da am inteles deci nu voi risca absolut nimik si nu il voi mai spala poate doar cu o carpa si cu sprai de degresat.Va multumesc tuturor de raspunsuri

Daca citesti si regulamentul vei intelege de ce iei acest warn tongue.gif

Edited by Danyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, am si eu un...d4192t3..am spalat motorul cu jet..si numai probleme..."ma costat spalatul" ~500 ron. NU SPALA MOTORUL CU JET!

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorul se spala cu detergent special aflat la spalatoriile ok. nu se foloseste presiune deloc. se lasa detergentul pe motorul rece cam 15 min si dupa aia se spala cu apa FARA PRESIUNE.

daca motorul nu porneste la prima cheie, astepti pina se usuca complet (2-3 ore) nu fortezi pornirea. unele spalatorii usuca rapid cu aer sub presiune in 5-10 min. e ok.

si nu uitati sa spalati intercoolerul , radiatorul masinii si cel de la ac. se spala cu jet sub presiune de la minim 60 cm nu asa cum fac astia de baga jetul cit mai aproape !

oricum a venit timpul ca toata lumea sa spele macar 1 data pe an masina. daca o sa vedeti ce iese de sub ea.....(substanta antiderapanta poate cimenta ! atentie la componente sensibile precum timoneria...)

tehnologia de spalare a masinii :

1. inmuiere cu detergent (ceva alb pe care , in general, n-o sa-l vedeti la cele mai multe spalatorii). apa calda.

2. spalare cu apa rece

3. ceruire apa rece cu presiune mica (nici p-asta n-o prea vedeti des)

4. uscare cu aer si stergere cu piele de caprioara.

5. spalare jante , cu detergent special.

6. spalare radiatoare.

7. spalare SUB masina. asta e obligatoriu. cel mai des n-o fac . insistati si verificati sa o faca cel putin 2-3 minute, nu 30 de secunde !

ceruirea va apara de gainati si alte chestii acide, d-aia , macar 1 data la 3-4 luni masina trebe ceruita.

o spalare e buna atunci cind apa scursa e perfect curata. daca nu e ii puneti sa spele pina iese curata. daca aveti pete pe masina nu-i lasati pina nu le scot. voi platiti, nu va fie rusine !

voi ati muncit banii, si ei trebuie sa si-i munceasca !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropos de ceea ce a scris iulirx mai sus, referitor la spalatul masinii, acum cativa ani am stat cateva zile in Kuweit, apoi in Emirate.

Nu mi-a venit sa cred, dar acolo spalatoriile auto sunt dotate cu elevatoare, pentru spalarea si cosmetizarea "dedesubtului" masinii. E un serviciu standard, in zona respectiva, serviciu pe care nu l-am mai regasit prin Europa.

Atasez trei imagini, ca sa intelegeti despre ce-i vorba.

post-2393-035215200 1300656881_thumb.jpg

post-2393-006914300 1300656901_thumb.jpg

post-2393-047595100 1300657527_thumb.jpg

Edited by crocus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am spalat motorul la omv (cu fisa...5 lei una). Am dat cu jetul de la o distanta mai mare pentru a umezi...am dat cu un sampon auto peste tot dupa care am dat iar cu jetul...tot mai de la distanta pentru a nu afecta ceva. Precizez ca nu am capacul de plastic al motorului si totusi nu s-a intamplat nimic. Astept sa se mai incalzeasca ca sa il spal iar deoarece este murdar.

ps: Atunci l-am spalat deoarece aveam pe paletele ventilatorului noroi si cand pornea ventilatorul se zdruncina toata masina. Acelasi lucru l-am patit si la kalos acum 2 ani.

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorul se spala cu detergent special aflat la spalatoriile ok. nu se foloseste presiune deloc. se lasa detergentul pe motorul rece cam 15 min si dupa aia se spala cu apa FARA PRESIUNE.

daca motorul nu porneste la prima cheie, astepti pina se usuca complet (2-3 ore) nu fortezi pornirea. unele spalatorii usuca rapid cu aer sub presiune in 5-10 min. e ok.

si nu uitati sa spalati intercoolerul , radiatorul masinii si cel de la ac. se spala cu jet sub presiune de la minim 60 cm nu asa cum fac astia de baga jetul cit mai aproape !

oricum a venit timpul ca toata lumea sa spele macar 1 data pe an masina. daca o sa vedeti ce iese de sub ea.....(substanta antiderapanta poate cimenta ! atentie la componente sensibile precum timoneria...)

tehnologia de spalare a masinii :

1. inmuiere cu detergent (ceva alb pe care , in general, n-o sa-l vedeti la cele mai multe spalatorii). apa calda.

2. spalare cu apa rece

3. ceruire apa rece cu presiune mica (nici p-asta n-o prea vedeti des)

4. uscare cu aer si stergere cu piele de caprioara.

5. spalare jante , cu detergent special.

6. spalare radiatoare.

7. spalare SUB masina. asta e obligatoriu. cel mai des n-o fac . insistati si verificati sa o faca cel putin 2-3 minute, nu 30 de secunde !

ceruirea va apara de gainati si alte chestii acide, d-aia , macar 1 data la 3-4 luni masina trebe ceruita.

o spalare e buna atunci cind apa scursa e perfect curata. daca nu e ii puneti sa spele pina iese curata. daca aveti pete pe masina nu-i lasati pina nu le scot. voi platiti, nu va fie rusine !

voi ati muncit banii, si ei trebuie sa si-i munceasca !!!

Si unde putem gasi o spalatorie "profesionista" asa cum ai descris-o tu, iulirx?:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare baeti .Am si eu o intrebare ptr.voi pot sa spal motorul la volvoul meu s40 1.9 d 85kw 2003 d4192t3 fara sa am vreo problema dupa aia?

Salut,

Din experienta mea, pot spune ca se pot spala motoarele fara nicio problema. Am avut ocazia sa conduc si sa intretin timp de 2 ani cateva masini (MB S500, MB CL 55 AMG, ML 270CDI, BMW Z8, BMW 745, BMW 760, X5, H2, RANGE ROVER, LAND ROVER, FORD ECONOLINE) pe care le-am spalat la motor(asa cum a spus si iulirx) si nu am avut niciodata vreo problema.

Trebuie avut grija ca motorul sa fie rece - in cazul in care nu ai posibilitatea de apa calda si presiunea apei nu foarte mare.

Poate am fost norocos dar, nu am avut nici macar o eroare niciodata si cel putin pe cele enuntate mai sus le-am spalat de zeci de ori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

in ploiesti sint vreo 3 spalatorii care fac asta (spalat si pe sub masina) daca stai linga ei si le ceri sa faca ce vrei tu. pretul este undeva la 35-45 ron interior + exterior. (spalatul motorului se plateste separat, in plus, inca 15 ron, daca nu ma insel) nu e nevoie de spaga, doar trebe sa stai linga ei.....

cel mai des spala motorul baietii care vind masini. nu cred ca poti spala doar motorul, trebuie s-o speli si , cel putin, la exterior.

sigur in toate orasele mari exista asemenea spalatorii, nu pot sa cred ca sint doar in ploiesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intradevar pana si la mine in oras sunt asemenea spalatorii.

La spalatoria care ma duc eu de vreo 4 ani baietii de acolo fac asta de fiecare data si costa 25 de lei interior-exteriorbiggrin.gif

Cat despre spalatul la motor,o singura data am spalat un Cielo si de atunci m-am lecuit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu inteleg pentru ce vreti sa spalati motoarele blink.gif doar nu e Raba, Saviem sa fie tot cu ulei si in colturile compartimentului motor si in buzunarele usilor sa fie inghesuite carpe murdare cu ulei !

Daca vreti erori se pot face mai ieftin :)), scoti o mufa, una alta laugh.giflaugh.gif

laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am spalat si eu motorul odata la Volvo. M-am oprit la o spalatorie si era un prieten, care spala motorul la masina lui, si m-am gandit sa il spal si eu pe al meu. L-am spalat...toate bune si frumoase, insa la vreo 2 zile constat ca nu-mi mai functiona claxonul, apoi AC-ul, apoi stergatoarele, apoi au inceput sa se aprinda beculete in bord ca la craciun. Dupa multe sapaturi si cautari, am desfacut panoul de sigurante, care avea noroi in el. L-am curatat si am scapat de probleme, insa releele si acum mai fac figuri, oxideaza destul de repede si trebuie sa le curat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

eu am un s40 din 97 , acum nu ma prea pricep la mecanica cine stie ce dar ,am spalat-o la motor pt ca imi place sa fie curat nu imbacsit de praf si plus de asta daca e ceva sa apara vreo defectiune ceva vezi mai bine tot ce e pe acolo . Am luat o punga chiar , stiind de la masina anterioara ca sa acopar pe acolo dar nu a trebuit nici o punga nimic , au spalato baietii , au facut fresh , nu am avut belele cu relee sau cu cine stie ce , depinde cat de mult s-a umblat si pe la releele acelea sau pe la partea electrica in general daca de la putina apa apar probleme gen pom de craciun :))(banuiesc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu este obligatoriu sa-ti apara probleme la ea dupa ce ii speli motorul imediat ( cum se intampla in cele mai multe cazuri ), ci si dupa o saptamana, o luna, etc ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,din propia experienta nu iti recomand sa speli motorul,eu dupa ce l-am spalat la cateva minute mi s-a aprins becul de la ulei,nu vrei sa stii ce sperietura am tras pana mi-am dat seama ca totul e din cauza unui contact imperfect,nici acum nu am rezolvat problema,becul de la ulei nu se mai aprinde deloc acum.:angry:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din cate stiu si eu nu e prea indicat sa fie spalat. Eu il mai sterg ocazional cu o carpa uda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now