larahau

Articole din revistele auto

   1 vote

  1. 1. Considerati ca este util acest topic?

    • DA
      1
    • NU
      0

Please sign in or register to vote in this poll.

19 posts in this topic

Poate unii nu au timp sa mai afle cate ceva din industria auto si m-am gandit sa fac un topic cu cele mai interesante articole de prin revistele auto sau informatii noi din lumea auto.Topicul nu se intentioneaza a fi unul cu caracter publicitar ci cu caracter informativ din lumea auto.

Rog adminii sa stearga acest topic daca incalca regulamentul forumului.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dragi copii, stimati parinti si bunici, acesta este noul Lamborghini Aventador LP700-4!

Poate parea greu de crezut, chiar socant pe alaturi, insa o publicatie auto din Croatia a avut curajul de a lansa pe internet prima fotografie oficiala cu noul Lamborghini Aventador LP700-4 - cu doar o saptamana inainte de debutul oficial al supercarului. Furiosi pana peste cap, italienii din Sant'Agata Bolognese sunt acum nevoiti sa soseasca rapid cu intregul dosar de presa.

dragi-copii-stimati-parinti-si-bunici-acesta-este-b3f4ab4f82b0e5153-550-0-1-95-1.jpg

Pe cat de incitant suna ideea de a admira viitorul Lamborghini Aventador LP700-4 in toata splendoarea sa, dupa atata durere si suferinta cauzate de neincetatele zvonuri si fotografii spion, unghiul din care a fost realizata aceasta imagine nu ne dezvaluie foarte multe detalii. Chiar si asa, putem afirma cu usurinta ca succesorul lui Murcielago este fara doar si poate un adevarat Lamborghini, preia o serie de inspiratii de la extremul Reventon si se prezinta intr-o noua nuanta incitanta, botezata Arancio Argos.

In ceea ce priveste partea tehnica, Lamborghini Aventador LP700-4 si-a dezvaluit deja toate secretele. Asadar, in cazul in care ai uitat cu ce se mananca viitorul supercar italian, reamintim acum si aici doar o mica parte din ingredientele magice: structura monococa din fibra de carbon, sistem de franare cu discuri carbon-ceramice, suspensie de tip pushrod si, piesa de rezistenta, un motor V12 de 6.5 litri si 700 CP cuplat la o transmisie in sapte trepte - combinatie capabila sa propulseze noul taur din Sant'Agata Bolognese pana la 350 km/h. Asta dupa ce accelereaza de la 0 la 100 km/h in doar 2.9 secunde.

Sursa: 4tuning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster pica testele de siguranta Euro NCAP

In sfarsit, Dacia Duster a ajuns pe mainile celor de la Euro NCAP, autoritatea Europeana in materie de siguranta rutiera. Se pare ca Dacia Duster a primit numai 3 stele in urma testelor de impact, in schimb ce fratele Qashqai, cu care imparte platforma, se bucura de 5 stele. Prin urmare, cei de la Euro NCAP considera Dacia Duster o masina nesigura.

dacia-duster-pica-testele-de-siguranta-euro-ncap-4b8b9b4fe800cf664-550-225-2-95-1.jpg

Siguranta pasagerilor de pe locurile frontale - PUNCTAJ 74%

Compartimentul pasagerilor din fata a ramas stabil in urma impactului frontal, insa haionul portbagajului s-a deschis, ceea ce a dus la o penalizare. Protectia in jurul pieptului celor doi pasageri este slaba, conform manechinelor de test care au inregistrat o presiune uriasa. In zona femurala si a genunchilor nu s-au inregistrat probleme, insa in zona soferului, conformatia bordului prezinta risc de ranire.

dacia-duster-pica-testele-de-siguranta-euro-ncap-9c1a8b4fe0607f8d0-550-0-1-95-1.jpg

La impactul lateral, usa de la sofer s-a deschis singura, asa ca masina a fost penalizata. Si aici, manechinul de teste a inregistrat presiuni mari in zona coastelor, ceea ce a dus la un punctaj mic. In cazul unui impact din spate, protectia corpului la reculul masinii a fost catalogata drept slaba.

Pasagerii copii - PUNCTAJ 78%

Dacia Duster a stat bine la capitolul protectia copiilor de maximum 18 luni, in testele dinamice. In scaunele speciale, si manechinul de teste de 3 ani, stand in pozitia cu fata inainte, a fost controlata bine si la impactul frontal si la cel lateral. Deci la aceste teste in care au fost implicate simulatoarele copiilor, Duster a iesit bine.

dacia-duster-pica-testele-de-siguranta-euro-ncap-998f7b4fe050aeb5d-550-0-1-95-1.jpg

Airbagul de la pasager poate fi decuplat, pentru a permite montarea unui scaun de copil cu fata inapoi. Insa faptul ca statutul airbagului activ / dezactivat nu este vizibil pentru sofer, a dus la un scor mai mic. Este un risc mare de a monta un scaun de copil pe locul pasagerului fara a dezactiva airbagul. Se pare ca informatiile sunt scrise clar pe parasolar, insa eticheta era lipta si putea sa cada oricand, in loc sa fie cusuta permanent de parasolar. Din nou, scor mic.

Protectia pietonilor - PUNCTAJ 28%

Nici spoilerul fata sau marginea frontala a capotei nu au punctat la acest capitol, oferind protectie mica pietonilor, in zona picioarelor. Capota ofera o buna protectie in cazul unui impact cu un copil, dar in cazul unui impact cu un adult, protectia este slaba.

Sisteme de siguranta - PUNCTAJ 29%

ESP-ul este optional la Dacia Duster, deci nu a fost luat in calcul. Avertizorul de centura pentru sofer este standard, iar cel pentru pasager face parte dintr-un proiect viitor, tot standard.

Masina testata: Dacia Duster Laureate dCi 1.5 de 1180 kg.

dacia-duster-pica-testele-de-siguranta-euro-ncap-5925eb4fe0f0c2def-550-0-1-95-1.jpg

CONCLUZIA: Un punctaj de numai 3 stele transforma Dacia Duster in cel mai slab cotat SUV de pe piata, la capitolul siguranta. Alti competitori ai lui Duster din gama low-cost, precum Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai sau Hyundai ix35 au primit 5 stele. Insa nu trebuie sa uitam ca Dacia Duster are cel mai mic pret, care este oarecum justificat de lipsa diferitelor sisteme de siguranta pasiva sau activa.

Sursa: 4tuning & youtube

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster in competitia Pikes Peak International Hill Climb

dacia-duster-in-competitia-pikes-peak-5c705b608250b083c-550-225-2-95-1.jpg

Pregatita sa faca fata tuturor provocarilor, Dacia a decis sa participe la cea mai celebra cursa de coasta din lume, la Pikes Peak International Hill Climb, ce va lua startul pe data de 26 iunie, in Colorado - Statele Unite.

In pofida celebrei maxime a baronului Pierre de Coubertin, Dacia nu crede ca important e "doar" sa participi. Dacia a hotarat sa se asocieze cu Jean-Philippe Dayraut, triplu castigator al Trofeului Andros, unul din starurile de necontestat ale condusului pe gheata. In parteneriat cu structura "vip challenge" a lui Jean-Philippe, echipele de la Renault Sport Technologies si Tork Engineering vor dezvolta o versiune specifica de Dacia Duster de 850 CP adaptata regulamentelor si constrangerilor foarte severe de la Pikes Peak.

Sursa: Dacia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oficial: Noul Lamborghini Aventador LP700-4 intra in scena!

A fost anticipat cu mult timp in urma, apoi confirmat de zvonuri interminabile si, intr-un final, dezvaluit in fotografii de presa scapate pe internet, insa acum este oficial: Noul Lamborghini Aventador LP700-4 a fost dezvaluit in premiera mondiala la Geneva Motor Show si se pregateste sa porneasca un adevarat razboi in lumea supercarurilor.

oficial-noul-lamborghini-aventador-lp700-4-intra-c6d5db60999000eb9-550-225-2-95-1.jpg

In timp ce multi vor considera impresionantul taur din Sant'Agata Bolognese mai mult o simpla evolutie decat o adevarata revolutie, este destul de clar ca noul Aventador LP700-4 se diferentiaza prin numeroase caracteristici fata de modelul pe care il inlocuieste, si anume Murcielago. Pentru inceput, noul supercar a crescut in dimensiuni si se bucura de un design puternic inspirat de la extremul Reventon. In ciuda liniilor agresive multiple, Aventador LP700-4 se poate lauda cu o forma curgatoare a exteriorului, printre atractiile principale numarandu-se spoilerul fata cu prize de aer masive, spoilerul spate cu al sau urias difuzor, blocurile optice cu LED-uri modelate in Y, jantele cu design in cinci spite, capota transparenta a motorului si, nu in ultimul rand, sistemul de evacuare cu patru tobe de esapamanent ascunse intr-un ornament de dimensiuni generoase, montat central.

oficial-noul-lamborghini-aventador-lp700-4-intra-77897b60b138267a3-550-0-1-95-1.jpg

Odata ce faimoasele Lamborghini Style Doors au fost deschise, cei aflati in jurul supercarului italian vor remarca un interior exclusivist, unde si-au facut aparitia cele mai fine materiale si ultimele noutati in materie de tehnologie. Mai mult de atat, cockpit-ul noului Lamborghini Aventador LP700-4 este dominat de o consola centrala specifica unui avion modern, ce beneficiaza printre altele de ecran LCD, ceasuri digitale si buton start/stop.

oficial-noul-lamborghini-aventador-lp700-4-intra-368e4b60b7d08dbaa-550-0-1-95-1.jpg

Sub capota, impresionantul supercar italian este insufletit de un propulsor in 12 cilindri, de 6.5 litri, ce produce nu mai putin de 700 cai putere si 690 Nm. Adauga o transmisie in sapte trepte capabila sa schimbe vitezele in doar 50 ms si o greutate de numai 1.575 kilograme, iar apetisantul Lamborghini Aventador LP700-4 poate accelera de la 0 la 100 km/h in doar 2.9 secunde! Viteza maxima? Ce-ai zice de 350 km/h? Suna bine, nu-i asa? In plus, pe langa performantele extreme, constructorul italian ne anunta ca noul sau supercar se poate lauda si cu un consum de carburant plus emisii de CO2 reduse cu pana la 20 procente. Iar asta nu e tot. Impresionanta fisa tehnica mai cuprinde printre altele si structura monococa realizata din fibra de carbon, tractiune integrala, suspensie pushrod si sistem performant de franare.

oficial-noul-lamborghini-aventador-lp700-4-intra-79381b60b7285b034-550-0-1-95-1.jpg

Noul Lamborghini Aventador LP700-4 va fi disponibil in Europa la un pret de 255.000 (fara taxe) si va ajunge la primii sai clienti la sfarsitul acestei veri.

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Irmscher a intrat în clubul tunerilor care realizează şi modele electrice. Casa de tuning specializată în modificarea modelelor Opel a creat un vehicul electric sport bazat pe Lotus 7.

595855l-630x472-h-dca8aa61.jpg

690515l-630x472-h-2a42a2fe.jpg

792934l-630x472-h-0f499239.jpg

538219l-630x472-h-4cb9bb2e.jpg

Tunerii de la Irmscher, specializaţi în modificarea modelelor Opel, au prezentat la Salonul Auto de la Geneva un roadster electric. Modelul este bazat pe Irmscher 7 Turbo Roadster şi este încă în faza de concept. Numele său este 7 Selectra şi sugerează, mai mult sau mai puţin subtil, faptul că vorbim de un model electric. Vehiculul este bazat pe Lotus 7 şi utilizează un motor electric de 238 CP şi 800 Nm.

Motorul electric funcţionează în curent continuu la 144V. Dacă motorul respectiv ar fi introdus pe o eventuală versiune de serie a acestui model, Irmscher ar avea modelul electric cu cel mai mare cuplu de pe piaţă. Spre deosebire de motoarele cu combustie internă, motoarele electrice oferă cuplul motor maxim încă de la prima rotaţie, lucru care ar oferi un nivel de acceleraţie impresionant pentru un vehicul electric, ca să nu mai vorbim de un model alimentat cu combustibili fosili, numărul autoturismelor care dezvoltă peste 800 Nm nefiind deosebit de mare, iar toate aparţin segmentului premium. Cei de la Irmscher ar putea introduce acest model în producţia de serie pentru o sumă mai mică de 90.000 de euro, dar nu a fost luată încă o decizie finală în această privinţă. Versiunea pe care este bazat acest model, Irmscher 7 Turbo, echipat cu un motor 2.0 turbo cu patru cilindri în linie şi 210 CP, costă 55.900 de euro.

În ceea ce priveşte bateriile, vorbim de un set de unităţi răcite cu lichid care folosesc tehnologia LiFePo. Avantajele acestei baterii sunt reprezentate de posibilitatea parcurgerii a mii de cicluri în care pot fi încărcate complet şi descărcate complet, alături de pierderi minime de putere la temperaturi scăzute. Un alt avantaj este reprezentat de posibilitatea de încărcare fără fir a acumulatorului. În cazul unui încărcător cu ştecher, încărcarea până la 80% din capacitate se face în mai puţin de 60 de minute, în timp ce încărcarea completă durează între trei şi opt ore. Autonomia este de 200 kilometri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adio Bugatti Veyron! Productia a incetat definitiv.

Hipercarul suprem Bugatti Veyron a apus. Mai precis, toate cele 300 de exemplare pe care si le-au propus sa le fabrice maestrii grupului VAG, le-au fabricat si le-au vandut. Acum 2 zile a fost comandat si achitat ultimul exemplar de Bugatti Veyron. Asa ca pana la un nou model marca Bugatti, ii spunem adio excentricului Veyron!

adio-bugatti-veyron-productia-a-incetat-definitiv-aa0e5b76eaf0a8d40-550-225-2-95-1.jpg

In cadrul Salonului Auto de la Geneva a fost vandut si ultimul Veyron Super Sport. Conform oficialilor din standul Bugatti, toate cele 30 de exemplare de SS au fost vandute, iar altele nu se vor mai fabrica. Dintre cele 30 de Super Sport, cele 5 masini portocalii cu negru "World Record Edition" au fost si ele vandute.

"Banalul" Veyron, in varianta lui coupe sau cabrio, a numarat restul productiei pana la cele 300 de exemplare fabricate si vandute de Bugatti. Chiar daca pretul colosal nu a fost pentru toata lumea, a durat 6 ani pentru ca toate exemplarele sa fie vandute. Poate si din cauza crizei, poate si din cauza ca valoarea acestui model a scazut in ultimii ani, cert este ca pentru un numar atat de mic, 6 ani inseamna mult.

Asadar, amatorii de masini puternice si speciale trebuie sa priveasca in alta parte. De exemplu la Pagani, unde este deja disponibil modelul Huayra, sau spre Koenigsegg, pentru a cumpara modelul Agera R. Insa Veyron este doar unul si asa va si ramane. Cu performante de neegalat si recorduri greu de doborat, aceasta masina va ramane o piatra de hotar in industria masinilor.

Insa piata Super-masinilor se pare ca infloreste. De exemplu, cel mai nou model Ferrari, FF, si-a vandut deja toate exemplarele care urmeaza sa fie produse in 2011. La fel si Lamborghini cu modelul Aventador. Asadar, nu trebuie sa ne miram daca specialistii grupului VAG lucreaza deja la un nou Veyron. Mai puternic, mai spectaculos, mai scump si mai rapid ca orice am vazut pana acum.

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ghid de principiu pentru achizitii in Car Audio

default18ffff-300x199.jpg

Te bate gandul sa-ti pui muzica in masina sau sa imbunatatesti sistemul actual? Afla aici cateva recomandari de baza.

Sistemele de sunet stock sunt mult mai bune astazi decat acum 10-15 ani de zile, cand multe masini veneau fara difuzoare sau fara un casetofon in bord. Acum ai toate sansele sa-ti dotezi masina “din fabrica”cu un sistem multimedia complet, care sa-ti ofere totul de la N difuzoare si amplificatoare pana la magazia de cd-uri si navigatie. De subwoofer nu mai zic.

Sistemul stock, cat de bun?

Daca le primesti din fabrica nu inseamna ca sunt si cele mai bune. Stiu ca multi simt o mandrie aparte cand citesc “Bose” pe fata unei usi, dar asta nu e varful piramidei in Car Audio. De multe ori e chiar usor sa depasesti acel nivel calitativ. Desigur, toate astea costa.

Asadar, exista loc de mai bine. Daca ai o masina mai veche, lucrurile nu-s asa complicate. Un player nou si un set de boxe sunt un inceput bun, iar daca te uiti la amplificatoare si un subwoofer e si mai bine. Mai pui la socoteala si faptul ca nu sunt greu de montat. Macar atata avantaj sa aiba si masina mai veche, nu?

Dar in cazul masinilor mai noi intervine necesitatea unor abordari specifice pentru fiecare model in parte. Electronica multa, cabluri optice, sisteme integrate, borduri cu design ciudat si alte neajunsuri care o sa ceara mai multi bani si mai mult timp pentru instalarea unui sistem de sunet. Asa ca trebuie sa intelegi de la bun inceput. Toate sunt masini, dar nu la toate e la fel de simplu sau la fel de ieftin.

Ce vrei de la masina ta?

Vrei sa-ti auzi basul de la 200 de metri de masina? Vrei sa-ti cante orchestra mai bine in masina decat o face la Ateneu? Vrei sa asculti doar stirile, sau in extreme, vrei vreun premiu de top la competitiile de sunet? De la caz la caz, instalatia e diferita. Si nu incerca sa le faci pe toate de-odata, ca bine nu are cum sa-ti iasa.

Sunt si masini in care nu are sens sa investesti? Probabil ca da. Sunt masini in care nu se pot obtine imbunatatiri? Mai mult ca sigur ca nu.

Cum doresti sa arate lucrarea la sfarsit? Vrei aspectul stock, fara nici o modificare? Atunci te limitezi la ce-ti permite masina. Vrei panouri modificate si imbracate in piele sau un portbagaj in fibra si plexiglas? Atunci datele problemei sunt altele. Un montator experimentat o sa-ti monteze aproape orice, oriunde, indiferent de masina. Dar nu indiferent la buget.

Care e bugetul tau?

Stabileste de la bun inceput cat esti dispus sa investesti. Ia in calcul si un eventual procentaj suplimentar (+20%, de ex.) sau chiar si datoriile pe care le colectezi in urmatoarea perioada. Tine minte ca ai toate sansele sa cheltui putin si sa crezi ca ai facut vreo afacere, dar in realitate sa cumperi un sistem care suna mai prost decat ala de fabrica. In momentul in care ajungi sa discuti cu un instalator, o intrebare buna din partea lui ar fi cea referitoare la bugetul tau. Asta nu ca sa-ti cheltuie toti banii, ci sa iti ofere o solutie cat mai buna pentru suma respectiva. Teoretic. Ca daca ai ghinion si lipsa de inspiratie o sa cumperi tot ce nu-ti trebuie si tot ce vrea omu’ sa vanda. Motiv pentru care ar fi bine sa citesti articolul asta pana la capat.

Intreaba foarte clar ce implica lucrarea si fii sigur ca intelegi fiecare detaliu. Ce, unde si cum vine montat, ce modificari si ce interventii presupune asta. Gandeste pe cat posibil totul in asa fel incat sa ai loc de upgrade-uri ulterioare, in cazul in care iti doresti asta. De exemplu, daca nu ai un buget suficient pentru o unitate de bord cu conexiune Bluetooth cumpara una care permite adaugarea ulterioara a acestei optiuni.

Sau daca ai in plan sa adaugi si un subwoofer instalatiei sau amplificatoare suplimentare asigura-te ca setul de cablaje va fi suficient si pentru acel pas (sectiune corecta in cazul cablajelor de alimentare, trasee de RCA potrivite de la bun inceput). Nu cred ca-ti convine sa desfaci masina de doua ori pe banii tai ca sa faci un lucru pe care il puteai face bine de la bun inceput.

Nu face nimic in graba! Nu-ti permiti un subwoofer si un amplificator bun? Nici o problema. Cumpara subwooferul si mai asteapta cu amplificatorul. Sigur o sa merite si pe termen lung, faci o economie.

Alege atent atelierul unde efectuezi lucrarea

In functie de pretentiile si bugetul tau o sa gasesti destul de multe optiuni. Arunca un ochi pe forumuri, unul prin parcare si ambele urechi pe la cunostinte. Vezi cine si-a facut, unde, in ce buget, cum ai iesit si cel mai important, cum suna?

Daca vizitezi un atelier cere si o prezentare de portofoliu. Lucrarile lor o sa-ti spuna in mare ce pot sau ce nu pot sa faca. Cu atat mai mult, o vizita la atelier e necesara. Incearca sa-ti faci o programare intr-un moment mai liber, astfel incat oamenii sa aiba cu adevarat timp pentru tine. Nu te supara daca nimeresti in mijlocul unei lucrari la care se munceste din greu si nu esti bagat in seama. Bucura-te ca s-ar intampla la fel si daca ar fi masina ta acolo. Cere detalii si raspunsuri la toate intrebarile pe care le ai si fii sigur ca intelegi exact ce se va intampla cu masina ta in momentul in care o predai.

Intreaba de garantii, inclusiv pe executie, si in special de eventualele probleme cu garantia masinilor noi in cazul acestui tip de interventie, daca e cazul.

O recomandare personala ar fi sa-ti cumperi subwooferul, amplificatorul, difuzoarele, cablurile sau orice mai vrei tu sa-ti cumperi din locul in care iti faci instalarea. Asta nu inseamna ca nu poti sa le compari preturile cu cele de pe piata. Ideea este sa platesti pretul corect, nu orice pret.

In final, foarte important la acest capitol. In general, cat dai atata face! Nu primesti servicii premium la cel mai mic buget si in cazul atelierelor cu performante cunoscute, tocmai performanta justifica preturile. Asa ca strange banii si fa un lucru bun din prima, daca asta iti doresti.

Incepe cu inceputul

Sursa de sunet. Daca pastrezi sursa stock, alege cea mai buna varianta prin care se obtine semnal pentru restul instalatiei. Cand vine vorba de marca si model, atentie sporita. NU tot ce e “brand” e si bun. Din contra, in spatele unor nume foarte cunoscute (cu 4 litere) ai toate sansele sa gasesti “casetofoane” care suna prost.

Cand alegi aparatul nu uita de forma si potrivirea in bord, de culori, de dotari, facilitati si tot ce ti-ai dori tu de la el. Probeaza inainte sa cumperi, butoneaza, vezi daca te intelegi cu meniul si fii sigur ca stie sa faca tot ce vrei sa faca. Ia in calcul si parerea instalatorului dar cerceteaza in paralel si oferta de pe piata. Hai cu propuneri proprii si lucrati pana la varianta optima. Tine minte ca de aici pleaca tot. Un sistem foarte bun cu o sursa proasta este un sistem… prost.

Dimensioneaza corect instalatia

Tot montajul trebuie sa lucreze unitar. De la alimentare (baterie si cabluri) pana la puterea amplificatoarelor in relatie cu difuzoarele. Degeaba pui un subwoofer de 5000 W cu un amplificator de 500W, un cablu de priza pe alimentare si o baterie moarta sub capota. Nu inseamna ca ai un sistem de 5000W. Din principiu un instalator bun nu o sa fie de acord cu o astfel de abordare. Singura scuza valabila ar fi programarea unui upgrade ulterior!

Regula de aur: Asculta inainte sa cumperi!

Pe cat posibil urmeaza aceasta recomandare, chiar daca asta presupune sa pierzi ceva mai mult timp. In final o sa ai un avantaj major. Urmareste instalatii cat mai apropiate de ceea ce-ti doresti. Un mediu bun in care poti sa faci acest lucru sunt evenimentele la care se intalnesc si pasionatii de Car Audio. Acolo gasesti baieti (si fete) care au trecut deja prin celelalte etape si care au ce sa asculte. O sa te ajute bucurosi, asa ca nu te abtine sa intrebi!

Nu cumpara nimic pe baza unor specificatii tehnice, fara un minim de auditie in prealabil. Tusul de pe ambalaje nu este deloc sump iar in final, daca nu esti atent, s-ar putea sa cumperi doar bucata aia de foaie si nu performante reale.

Acesta este un ghid general care te poate scapa de o mare parte din dezamagiri. Pe viitor vom discuta amanuntit si alte aspecte care tin de instalatii si instalare. Pana atunci pune pe foaie ce-ti doresti si incepe partea de documentare. Asta o sa fie deja un pas mare spre sistemul mult dorit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cutremurul de vineri a paralizat industria auto japoneză

spacer.gif

Industria auto din Japonia este blocată aproape în totalitate după cutremurul de vineri urmat de valul devastator tsunami ce a măturat coasta de nord est a ţării. Mii de maşini noi au fost avariate parţial sau total şi majoritatea uzinelor sunt închise.

masini-noi-japonia-tsunami-nw2.jpg

Toyota, cel mai mare producător auto din Japonia şi din lume şi-a suspendat producţia la toate uzinele sale locale, cel puţin până luni, după cutremurul masiv de vineri, revizuit la 9 grade, urmat de un tsunami devastator.

Mitsubishi a declarat sâmbătă că va opri producţia la trei uzine de asamblare până marţi. Măsuri similare au fost luate şi de producătorii auto Honda Motor Co şi Nissan Motor Co.

Cel puţin 2.300 de maşini Nissan şi Infiniti ce aşteptau să fie transportate în SUA şi showroom-urile japoneze au fost avariate şi unele chiar au luat foc vineri când valul tsunami a măturat coasta de nord a Japoniei. Printre aceste vehicule se numărau 1.300 Infiniti M, EX şi FX ce trebuiau să ajungă în America de Nord.

La Toyota, mai multe linii de asamblare şi uzine au fost oprite. Practic orice model exportat în SUA din Japonia, începând cu Prius şi Corolla până la modelele Lexus şi Scion ar putea fi afectate. Uzinele închise totalizează aproximativ 45% din producţia globală a Toyota.

Toyota va decide când va relua producţia după evaluarea pagubelor şi reluarea fluxului de aprovizionare cu componente, conform declaraţiilor oficialilor japonezi. „Vom începe cu începutul. Şi asta înseamnă siguranţa”. Nici un angajat Toyota nu a fost rănit când valul devastator a lovit Japonia vineri, pe 11 martie.

Fuji Heavy Industries Ltd., producătorul maşinilor Subaru a închis cinci uzine după cutremur şi încă nu se ştie când va relua producţia.

Mazda şi Suzuki nu au avut prea mult de suferit de pe urma dezastrului în principal pentru că uzinele acestora se află în alte zone ale ţării. Însă ambele companii vor avea un impact asupra lanţului de furnizare şi distribuţie.

Mitsubishi voia să reia producţia astăzi 14.03.2011 dar un purtător de cuvânt a spus că uzinele sale vor fi închise până marţi când compania va coordona livrarea componentelor şi distribuţia cu furnizorii săi, unii aflându-se în zona afectată de calimităţi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum să te răcoreşti şi să economiseşti combustibil în acelaşi timp

spacer.gif

spacer.gif

spacer.gifspacer.gifspacer.gif Delphi oferă sfaturi utile si ajută şoferii să facă economie de combustibil în timp ce utilizează sistemul de aer condiţionat. Ce este mai eficient - să conduci cu geamurile deschise sau să foloseşti aerul condiţionat?

Răspunsul ar putea surprinde majoritatea persoanelor.

„Din punct de vedere al consumului de combustibil este mai eficient să conduci cu aerul condiţionat pornit decât cu A/C închis şi cu geamurile deschise”, a spus James Bertrand, preşedintele Sistemelor Termale Delphi, Corp. Delphi. „si acest lucru deoarece o maşină foloseşte mai puţin combustibil atunci când funcţionează sistemul de aer condiţionat decât atunci când geamurile sunt deschise, datorită presiunii aerului asupra vehiculului.”

Utilizarea oricărui sistem auto de aer condiţionat măreşte randamentul motorului vehiculului care în schimb consumă combustibil. Din estimările Laboratoarelor Naţionale de Energie Regenerabilă (LNER) se pare că sistemele tradiţionale de aer condiţionat consumă aproximativ 5 la sută din consumul anual de combustibil al unui vehiculului în S.U.A şi 3 la sută în Europa şi Japonia. Cu o lungă istorie în dezvoltarea de tehnologii termale, Delphi continuă să dezvolte sisteme de aer condiţionat eficiente din punct de vedere al consumului de energie care pot duce la scăderea la jumătate a procentelor menţionate. Dar pentru şoferii zilelor noastre, o utilizare corespunzătoare a sistemului de aer condiţionat va ajuta la reducerea consumului de combustibil a unui vehicul.

În continuare, găsiţi câteva sfaturi utile cu privire la utilizarea într-un mod mai eficient a sistemul de aer condiţionat al unui vehicul,:

- Atunci când intraţi într-un vehicul care a fost parcat la soare, deschideţi complet geamurile pentru a permite ieşirea aerului cald din vehicul. Apoi închideţi geamurile şi lăsaţi aerul condiţionat să răcească compartimentul pasagerului.

- Apăsaţi butonul de recirculare a aerului pentru a permite recircularea aerului pasagerului prin intermediul sistemului de aer condiţionat. Acest buton poate fi găsit sub denumirea de de „MAX”. Folosirea opţiunii de recirculare va reduce semnificativ consumul de energie utilizat de sistemul de aer condiţionat.

- Pentru un sistem manual, cel mai eficient este să se păstreze controlul temperaturii la poziţia maximă de răcire, utilizându-se ventilatorul suflant pentru ajustarea temperaturii de răcire. Comutatorul de ajustare a temperaturii ar trebui utilizat numai după ce ventilatorul a fost setat la minimum.

- Dacă sistemul de A/C nu răceşte temperatura pe cât ar trebui, un specialist în sisteme de aer condiţionat poate evalua şi repara sistemul. Dacă există o scurgere în sistem, ar trebui reparat şi reîncărcat cu soluţie de răcire. De asemenea, o dată cu trecerea anilor este normal pentru un sistem de A/C să piardă cantităţi mici din soluţia de răcire datorită răspândirii lui prin intermediul furtunurilor.

- Dacă în filtrul de aer a Sistemul HVAC al unui vehicul au pătruns impurităţi, fluxul de aer va fi redus. În acest caz, filtrul trebuie înlocuit. La vehiculele noi, acest filtru de aer poate fi poziţionat fie în spatele torpedoului sau dedesubtul ştergătoarelor de parbriz. Acesta poate fi înlocuit fie de către proprietarul vehiculului sau personalul din service. Intervalul la care trebuie efectuat service-ul este specificat în manualul vehiculului pe care îl deţine proprietarul.

În afară de optimizarea sistemului de aer condiţionat al vehiculului, şoferii pot de asemenea recurge şi la alte metode cum ar fi parcarea la umbră, utilizarea parasolarul sau mai pot lăsa geamul parţial deschis pe durata zilelor mai călduroase.

„Prin respectarea acestor paşi simpli temperatura din maşină nu va mai fi atât de ridicată şi tapiţeria scaunelor atât de încinsă, ajutând sistemul de aer condiţionat să ofere confort imediat prin răcirea mai rapidă a aerului şi economisirea combustibilului în acelaşi timp”, a spus Bertrand.

Cu o lungă istorie în producţia de sisteme termale auto, Delphi a dezvoltat tehnologii de eficientizare a energiei, mai subţiri şi mai uşoare care ajută la reducerea impactului asupra mediului înconjurător. Dincolo de produsele auto, Delphi furnizează componente de încălzire şi răcire pentru piaţa comercială şi rezidenţială.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noul Panzani Vintage GT este un infricosator Jaguar S Type R

Intotdeauna este o placere sa admiri un tuning agresiv, ba chiar extrem, insa in cazul de fata putem afirma cu usurinta ca lucrurile au luat-o razna. Sau, altfel spus, nu asa se trateaza un lord britanic precum Jaguar S Type R.

noul-panzani-vintage-gt-este-un-infricosator-ec577b8e7e7054a7d-550-225-2-95-1.jpg

Inlocuit recent (bine, nu chiar recent) de mult-mai-grozavul XF, clasicul Jaguar S Type a cazut acum pe mainile celor de la Panzani Design, un renumit coachbuilder din Florenta cu o experienta de aproximativ 50 de ani. Ce a urmat pentru eleganta felina britanica, este greu de anticipat pentru oricine...

noul-panzani-vintage-gt-este-un-infricosator-69ffcb8e7f98ade51-550-0-1-95-1.jpg

Botezata Vintage GT, noua creatie a italienilor va semana teama in jurul sau inca de la prima aparitie. Si, indiferent ca vei iubi acest S Type R extrem sau il vei uri din tot sufletul, un lucru este cert - Jaguar-ul nostru nu poate trece neobservat. Iar de acest lucru se face vinovat un musculos wide-body kit, ce adauga alti 100 milimetri la latimea limuzinei britanice. Tot 100 milimetri masoara si fiecare dintre cele doua tips-uri ale sistemului de evacuare, montat acum central, aspectul vulgar fiind amplificat si de jantele uriase - 10 x 20 inci pe fata si 12 x 20-inci pe spate, incaltate cu pneuri 255/35R20, respectiv 305/30R20.

noul-panzani-vintage-gt-este-un-infricosator-9f97bb8e7f18d53fc-550-0-1-95-1.jpg

Iar asta nu e tot. Modificarile exterioare continua cu nuanta mata a caroseriei, acompaniata cu succes de componentele realizate din fibra de carbon. In plus, un nou spoiler si-a facut aparitia in partea din fata, partea din spate se bucura acum de prezenta unui difuzor colosal, LED-urile nu lipsesc din pachet, iar suspensia a fost coborata cu pana la 40 milimetri. In ceea ce priveste interiorul, extremul Panzani Vintage GT se lauda cu insertii de piele, accente de Alcantara si cusaturi constraste in forma de carouri.

noul-panzani-vintage-gt-este-un-infricosator-93af7b8e7ff864c03-550-0-1-95-1.jpg

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Animale pe 4 roti: urs, pisica, cobra, balena. De unde vin denumirile masinilor?

Cu siguranta, multi sunt proprietarii de BMW E30 care s-au intrebat de unde vine porecla de "ursulet"... Sau cea de "pisicuta", "rechin" sau alti membri ai regnului animal. Dupa multa documentare si intoarcere in timp, am aflat istoria si povestile care stau in spatele acestor porecle. Un material exclusiv pe 4tuning.

animale-pe-4-roti-urs-pisica-cobra-balena-de-unde-5a07cb91c0688ec7e-550-225-2-95-1.jpg

BMW E30 Ursulet - numele dat acestei masini se pare ca vine tocmai din 1987, din cadrul unei etape de Campionat National de Raliu, etapa de la Brasov. Atunci au participat cativa invitati din Ungaria si din Belgia. Un concurent a participat cu un BMW E30, o aparitie socanta pentru spectatorii obisnuiti cu Dacii, Lada si Renault. Insa denumirea de "ursulet" dateaza de la aceasta etapa, pentru ca masina participanta era incaltata cu un set de jante pe 14 inch, model Ronal Teddy Bear. Iar la linia de start, lumea nu prea stia cu ce se mananca BMW-ul, asa ca l-au anuntat publicului ca fiind "masina-ursulet" (dupa setul de jante). Si de atunci, asa i-a ramas numele!

animale-pe-4-roti-urs-pisica-cobra-balena-de-unde-ce0cfb91c5a0c6e2f-550-0-1-95-1.jpg

BMW E36 Pisicuta - aparent, numele vine din primul service dedicat BMW din Bucuresti. Asta se intampla in 1995, iar pentru prima oara acest model a facut cunostinta cu porecla dupa ce o femeie care si-a lasat masina la service a ajuns acasa cu o pisica in portbagaj. Era pisoiul patronului de la service, un maidanez portocaliu. Femeia a returnat pisica furisata in portbagaj celor de la service, iar de atunci, cand mecanicii vedeau un E36 spuneau: Vine o pisica!

animale-pe-4-roti-urs-pisica-cobra-balena-de-unde-bb604b91c53870fcc-550-0-1-95-1.jpg

Mercedes W123 Cobra - nu prea are legatura un sarpe cum este Cobra, cu o limuzina mare, veche si greoaie, cum este modelul acesta de Mercedes, nu? Ei bine da si nu. Legenda spune ca Nicolae Ceausescu a avut ca masina de protocol, cand erau ocazii mai speciale, un astfel de Mercedes. Insa era luat la mana a doua, probabil din Germania. Si mai avea pe portbagaj vopsita sigla firmei care transforma masini normale in unele blindate. Asa cum ati ghicit, in sigla era un sarpe Cobra. Iar cei de la SPP-ul de atunci, varianta comunista, aveau nume de cod pentru masina prezidentiala de "Cobra".

animale-pe-4-roti-urs-pisica-cobra-balena-de-unde-29ec4b91c59087553-550-0-1-95-1.jpg

BMW E21 Rechin - denumirea de rechin, spre deosebire de urs sau pisica, exista si la nivel international. Deci nu este un nume dat de romani, ci de nemti. Iar motivele sunt lesne de inteles: din profil, botul masinii seamana cu un rechin. Insa ceea ce nu stie multa lume, este faptul ca odata cu rechinul E21, intre 1975 si 1983, a aparut si acest tuning pe care azi il numim kitsch - aripioara de rechin. Multi fani ai modelului montau aripioare dorsale masinilor, pentru a sublinia imaginea de rechin. Astazi s-a extrapolat acest element de tuning si-l punem pe orice: Dacii, Logan, Ferrari...

animale-pe-4-roti-urs-pisica-cobra-balena-de-unde-51738b91c508b0e46-550-0-1-95-1.jpg

Va urma: Mercedes Balena, Mercedes Bot de Cal, Mercedes Coada de Randunica...

Share this post


Link to post
Share on other sites

BMW M3 Papuc, masina ideala pentru cei mai de la tara

Este adevarat, cei de la BMW au aflat ca in Romania masinile lor sunt conduse de soferii mai de la tara, iar constructorul bavarez se gandeste acum foarte serios sa lanseze un model specific tarii noastre.

bmw-m3-papuc-masina-ideala-pentru-cei-mai-de-la-50777b8f0a10c545a-550-225-2-95-1.jpg

Multumita unui departament ingenios de marketing, care a aflat ca romanii iubesc la nebunie masinile BMW, constructorul bavarez este pe cale sa dea lovitura. Nu, nu are de gand sa introduca din nou in productia de serie idolatrizatele "Pisicuta" si "Ursulet", ci planuieste sa mearga pe mana unui model nou. Un model care va soca intreaga omenire, insa un model care va face ca toti arogantii cu BMW-uri de pe timpul lui Adam si Eva sa explodeze de bucurie.

bmw-m3-papuc-masina-ideala-pentru-cei-mai-de-la-578e2b8f0b082a129-550-0-1-95-1.jpg

Da, oameni buni, un BMW M3 Papuc a fost surprins recent la Nurburgring si pare a fi alegerea potrivita pentru romanii veniti mai de la tara. In plus, masina va fi un succes rasunator in cazul in care constructorul bavarez va alege motorul potrivit - un 1.9 TDI, cu - atentie, obligatoriu!, una dintre cele trei litere de culoare rosie. Nu de alta, dar pare mai racing!

bmw-m3-papuc-masina-ideala-pentru-cei-mai-de-la-0b01fb8f0b7856485-550-0-1-95-1.jpg

PS: Okay, acesta este un pamflet si trebuie tratat ca atare. Un BMW M3 Pick-Up a fost insa surprins la Nurburgring si ascunde cel mai probabil sub capota V8-ul de 420 CP cu care deja ne-am obisnuit. Chiar si asa, paragrafe din textul nostru se regasesc intr-o proportie mai mica sau mai mare pe strazile din Romania.

Edited by larahau

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dacia Duster s-a scumpit! Pretul SUV-ului romanesc a crescut cu 1000 de Euro

Duster, cel mai in voga autoturism romanesc la ora actuala, s-a scumpit. Acum, cea mai ieftina varianta costa 11.150 de euro, iar oficialii Dacia spun ca majorarea pretului e motivata de "pozitionarea pe piata" a masinii. Cu alte cuvinte, o masina care are succes la public si este cumparata, isi permite sa creasca preturile. O alta dovada ca Duster este un succes incredibil pe piata mondiala.

dacia-duster-s-a-scumpit-pretul-suv-ului-romanesc-09102b911f105abce-550-225-2-95-1.jpg

Faptul ca in prezent Duster are foarte mare succes, atat pe piata interna, cat si in afara tarii, i-a determinat pe cei de la Dacia sa scumpeasca autoturismul.Astfel, potrivit incont.ro, care a realizat un tabel cu preturile actuale, pe baza datelor funizate de Automobile Dacia, cel mai ieftin model Duster cu motor pe benzina 1.6 cu 16 valve, cu 105 cp si cu tractiune 4x2, va costa acum 11.150 de euro, cu 650 de euro mai mult. Prima crestere de preturi s-a facut in vara anului trecut, odata cu majorarea TVA. "Practic, pozitionarea pe piata este explicatia pentru cresterea preturilor la modelul Duster", au explicat reprezentanti ai Automobile Dacia.

dacia-duster-s-a-scumpit-pretul-suv-ului-romanesc-35eb9b911f6003995-550-0-1-95-1.jpg

Romania este plina de rable

La sfarsitul anului trecut, in Romania erau inmatriculate 4,3 milioane de autoturisme, potrivit datelor Politiei. Dintre acestea, mai mult de o treime au o varsta mai mare de zece ani, iar 17% sunt mai vechi de 20 de ani. In judetele Arad, Buzau si Caras-Severin sunt inmatriculate cele mai multe rable.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrei un Porsche 918 Spyder? Pregateste 645.000 euro!

Yep, mari iubitori de supercaruri ultra-super-mega-tehnologizate, viitorul Porsche 918 Spyder poate fi al vostru pentru doar 645.000 euro. Important de specificat, in acest pret nu sunt incluse si viitoarele amenzi pentru depasirea vitezei. Si nici macar TVA-ul. vrei-un-porsche-918-spyder-pregateste-645-000-euro-17618ba15dc064937-550-225-2-95-1.jpg

Pentru mai bine de jumatatea ta de milion de euro pe care o va primi, Porsche iti va livra o bucatica de tehnologie venita din viitor, alaturi de un magnific tren de rulare compus dintr-un V8 de peste patru litri ce dezvolta 500 cai putere si doua motoare electrice ce promit alti 218 CP. Lista cu bunatati tehnice nu se sfarseste aici, viitorul 918 Spyder urmand a aduce cu sine si transmisia PDK (Porsche-Doppelkupplungsgetriebe) in sapte trepte, un sistem inovativ de tractiune integrala, acoperis detasabil (ce poate fi stocat in partea din fata ce serveste drept portbagaj), structura monococa din fibra de carbon, plus performante capabile sa-ti taie rasuflarea - acceleratie de la 0 la 100 km/h in doar 3.2 secunde, viteza maxima de peste 320 km/h si un tur la Nurburgring parcurs in mai putin de sapte minute si 30 de secunde. Pentru cei preocupati de grija fata de mediu, viitorul supercar din Stuttgart promite un consum de carburant de numai 3.0 litri la 100 kilometri, emisii de dioxid de carbon de 70 g/km si autonomie de 25 kilometri in mod complet electric. De asemenea, tot in mod complet electric, Porsche 918 Spyder poate rula cu o viteza maxima de pana la 150 km/h.

vrei-un-porsche-918-spyder-pregateste-645-000-euro-e7ad1ba16d808fb93-550-0-1-95-1.jpg

Asa cum specificam si anterior, viziunea celor de la Porsche despre viitorul supercarurilor nu vine deloc la un pret mic. 645.000 euro (fara TVA) nu reprezinta o suma de neglijiat, iar alternative se gasesc din plin. Insa viitorul Porsche 918 Spyder, care va intra in productia de serie abia pe 18 septembrie 2013, va implini visul tuturor celor care sperau la un succes pentru legendarul Porsche Carrera GT. In plus, noul supercar al constructorului din Stuttgart va fi construit in doar 918 exemplare. Si va veni la pachet alaturi de alte 918 unitati ale unei editii speciale bazate pe modelul 911 Turbo S, in cazul in care viitorul client mai are de cheltuit si alti bani - 173.241 euro daca doreste versiunea Coupe sau 184.546 euro daca prefera plimbarile in aer liber.

vrei-un-porsche-918-spyder-pregateste-645-000-euro-31b58ba16cf8cca8a-550-0-1-95-1.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cele mai aberante elemente de tuning de pe piata din Romania

Pe internet se gasesc cele mai nebune articole pentru masina ta. Insa unele anunturi cu accesorii menite sa imbunatateasca aspectul sau functionalitatea masinii sunt de-a dreptul hilare. Iata primele doua piese de tuning care se vand in Romania si ar trebui sa lipseasca cu desavarsire de pe masina ta!

cele-mai-aberante-elemente-de-tuning-de-pe-piata-df11aba184e00a05c-550-225-2-95-1.jpg

1. Capace etriere Brembo - imbunatatesc franarea si performantele racing!

Am gasit pe net la noi de vanzare cu 149 de lei, un kit de franare. De fapt e mult spus de franare... Este vorba de un kit special de tuning care iti transforma masina intr-un bolid de curse. Adica vei avea frane Brembo cu doar 149 de lei! Kitul cuprinde 4 capace din plastic pe care scrie Brembo. Acestea le lipesti pe etrierele normale ale masini si VOILA! Ai masina cu super-frane Brembo! Iata cum suna anuntul pentru aceste elemente de "tuning":

Capace etrieri BREMBO pentru Orice Autoturism / Frane BREMBO

Vand set capace (4 bucati, fata -spate) etrieri de culoare rosie, Brembo look.

Aceste se potrivesc pe aproape orice masina cu etrieri de dimensiune normala cu anumite conditii:

- jantele sa fie de cel putin 16";

- spatiul intre spitele jantei si etrier sa fie de cel putin 2,5 cm;

DIMENSIUNI

FATA: 23cm x 7.5cm x 4cm

SPATE: 18.5cm x 6cm X 6cm

Acestea se fixeaza foarte usor cu silicon termorezistent (NU este inclus in kit).

Efectul vizual este deosebit, durabil, iar procedeul de montare mult mai simplu decat vopsirea etrierilor.

Plasticul si vopseaua capacelor sunt termorezistente.

Disponibil pe ROSU, Galben, Negru sau Albastru.

cele-mai-aberante-elemente-de-tuning-de-pe-piata-92a27ba18e30ad617-550-0-1-95-1.jpg cele-mai-aberante-elemente-de-tuning-de-pe-piata-c2b3dba18e40e893e-550-0-1-95-1.jpg

cele-mai-aberante-elemente-de-tuning-de-pe-piata-cbb07ba18e6843cf1-550-0-1-95-1.jpg cele-mai-aberante-elemente-de-tuning-de-pe-piata-263a4ba191383b46e-550-0-1-95-1.jpg

cele-mai-aberante-elemente-de-tuning-de-pe-piata-52860ba190c0fce92-550-0-1-95-1.jpg

Cine ar vrea sa se faca de ras cu asa ceva? De fapt daca se vand imitatii de discuri de frana din plastic, de ce nu s-ar vinde si etriere fake? Nu conteaza ca jumatate din etrier e pe langa discul de frana... Sau ca nu se mai raceste la fel de bine etrierul si poate siliconul chiar sa ia foc, sau ca poate influenta senzorul de ABS... Dar arata bine si cunoscatorii au impresia ca masina e cel putin de curse!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siguranta auto - Probleme ale sistemului de franare si rezolvari

Tehnicienii si expertii de la Federal Mogul, compania producatoare a sistemelor de franare Ferodo, au realizat o serie de teste pentru a scoate in evidenta principalele probleme care apar la sistemul de franare al unei masini. Cu siguranta de multe ori ne-am confruntat si noi cu ceva semne de intrebare in ceea ce priveste franarea masinii noastre. Iata acum care sunt problemele, dar si rezolvarile cele mai bune.

siguranta-auto-probleme-ale-sistemului-de-franare-4516cbb704f832bf3-550-225-2-95-1.jpg

Vibratia volanului - CE INSEAMNA?

Volanul tremura in timpul franarii. Volanul tremura tot timpul cand masina este in miscare.

DE CE SE INTAMPLA

Vibratiile pot fi cauzate de trepidatiile franei - franele tremura cand placuta atinge discul.

- Discul poate avea grosime diferita in jurul circumferintei.

- Discurile pot fi deformate din cauza supraincalzirii.

CUM POATE REPARA MECANICUL

- Pentru variatia grosimii discului, grosimea trebuie verificata in jurul intregii circumferinte. Daca discul are grosime variabila, ambele discuri de pe punte trebuie inlocuite.

Nota: Nu este sigur sa inlocuiti doar discurile - placutele de frana trebuie schimbate in acelasi timp pentru a asigura performanta de franare maxima.

Zgomot de la frane - CE INSEAMNA?

Acesta este, de obicei, un scartait sau poate fi un zgomot de frecare.

DE CE SE INTAMPLA

- Uzura placutelor de frana poate fi completa iar placa de baza a acestora sau senzorul de uzura sa frece pe discul de frana.

- Placuta amortizoare (care acopera partea din spate a placii de baza a placutei de frana) poate lipsi sau poate fi deteriorata.

- Etrierul se blocheaza.

CUM POATE REPARA MECANICUL

- Se inlocuiesc placutele de frana (si discurile, daca sunt deteriorate).

- Se repara etrierul.

Masina trage intr-o parte si-n alta la franare - CE INSEAMNA?

Cand apasati frana, simtiti ca masina trage in stanga sau in dreapta.

Nota: aceasta este diferita de situatia alinierii gresite a rotilor, cand masina trage intotdeauna intr-o singura parte in timpul deplasarii.

DE CE SE INTAMPLA

- Placutele de frana au fost contaminate cu ulei sau cu vaselina, franarea fiind ineficienta pe o parte.

- Etrierul se poate bloca - placutele de frana de pe o parte nu pot frana eficient.

CUM POATE REPARA MECANICUL

- Se verifica placutele de frana si se inlocuiesc daca este necesar (se inlocuiesc intotdeauna pe ambele parti).

- Se verifica functionarea corecta a etrierului si se repara daca este necesar.

Cursa lunga, pedala moale - CE INSEAMNA?

Aceasta apare cand trebuie sa apasati pedala foarte mult in jos pentru a obtine decelerarea, SAU pedala da o senzatie

mai moale decat de obicei sau de lipsa de fermitate cand o apasati.

DE CE SE INTAMPLA

- Daca masina dvs. are un sistem cu tambur de frana, sabotii de frana sunt reglati gresit.

- Lichidul de frana - exista aer in sistem, exista scurgeri de lichid sau acesta este degradat.

- Senzorul sau supapa repartitorului de sarcina la franare s-a blocat.

- Furtunurile de frana prezinta scurgeri sau umflaturi.

CUM POATE REPARA MECANICUL

- Se regleaza sabotii de frana.

- Se verifica calitatea lichidului de frana, se purjeaza sistemul si se inlocuieste cu lichid de frana nou.

- Se verifica etanseitatea pompei de frana si a cilindrilor receptori si se inlocuiesc daca este necesar.

- Se verifica furtunurile de frana daca prezinta scurgeri sau umflaturi, si se inlocuiesc daca se gasesc defecte.

Pedala tare - CE INSEAMNA?

Cand apasati pedala de frana simtiti elasticitate foarte redusa in pedala. Aceasta este efectiv greu de apasat.

DE CE SE INTAMPLA

- Placutele de frana sunt "lustruite" deoarece materialul de frecare nu poate face fata la solicitarile de franare.

- Etrierul se blocheaza, mentinand placutele pe discul de frana.

- Servofrana prezinta scurgeri sau crearea de vid este defectuoasa, ceea ce duce la aplicarea unei forte reduse in sistemul de franare.

CUM POATE REPARA MECANICUL

- Se verifica daca placutele sunt lustruite si se inlocuiesc.

- Se repara etrierul.

- Se verifica servofrana si se inlocuieste sau se repara, dupa cum este necesar.

Frana aspra - CE INSEAMNA?

Cand actionati frana pentru prima data (de obicei, dupa ce masina stationeaza o perioada indelungata), apare un scrasnet usor.

DE CE SE INTAMPLA

- Discul de frana a fost corodat, de obicei in timpul iernii de sarea de pe drum sau in zonele de litoral. Metalul placutei

a ruginit si a aderat la disc - sunetul de tipul unei perii de sarma aspre apare pe masura ce coroziunea este indepartata de pe disc.

CUM POATE REPARA MECANICUL

- Coroziunea este indepartata, de obicei, de pe disc dupa cateva aplicari usoare ale franei. Daca coroziunea este severa, placutele si discurile de frana trebuie inlocuite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai platit taxa auto? Ia-ti banii inapoi! Taxa de prima inmatriculare, declarata ilegala!

Gata, in sfarsit e oficial! Daca pana acum, mai multe instante judecatoresti din Romania au declarat taxa de prima-inmatriculare a masinilor ilegala, dar guvernul a fost mai presus, acum nu mai are nimeni ce sa faca: taxa de prima-inmatriculare a fost declarata ilegala de catre o instanta internationala! Asadar, daca ai platit-o, pregateste-te sa-ti ceri banii inapoi!

Cel mai nazdravan ministru al mediului din cati a avut Romania, dl. Laszlo Borbely, are de dat socoteala acum... Se pare ca taxa lui de mediu pe care soferii o credeau aberant de mare, a fost in sfarsit declarata ilegala. Oficial! Dupa aproximativ 10 variante diferite propuse guvernului, taxa auto a ajuns anul trecut la niste sume colosale, cerute de Ministerul Mediului celor care vor sa-si inmatriculeze in Romania o masina adusa de afara. In legislatia referitoare la taxa auto existau mai multe neconcordante: o masina mai veche are taxa de poluare mai mica decat una mai noua... "Pentru ca va fi in folosire mai putin timp decat una mai noua", argumenta Borbely la acea vreme.

Insa Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene stie una si buna: de ce masinile din alte tari platesc aceasta taxa, iar cele inmatriculate din Romania nu o platesc? De ce o taxa este mai mare decat pretul de achizitie a masinii? Ei bine, sunt intrebari la care ministrul Mediului nu stie sa raspunda momentan...

Premierul Emil Boc a declarat, joi seara, ca a solicitat ministrului Mediului un punct de vedere asupra taxei de prima inmatriculare, dupa ce Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene a anuntat ca aceasta incalca legislatia UE, si ca asteapta sa ii fie prezentate "solutii argumentate" in acest caz

"Vor fi prezentate solutii argumentate, trebuie analizat impactul", a spus Boc.

Taxa de prima inmatriculare incalca legislatia Uniunii Europene intrucat produce un dezavantaj la vanzarea masinilor second-hand din alte state pe teritoriul Romaniei, arata Curtea de Justitie a Comunitatilor Europene, intr-un punct de vedere exprimat la cererea unei instante romanesti.

Punctul de vedere al CEJ a fost emis la cererea Tribunalului Sibiu, care judeca un proces in care un roman a dat in judecata statul intrucat a considerat ca taxa de prima inmatriculare este ilegala. Magistratii sibieni au vrut sa afle de la CEJ daca taxa contravine sau nu legislatiei europene.

CEJ precizeaza, in comunicatul citat, ca procesul judecat de Tribunalul Sibiu a fost intentat de un roman pe nume Tatu, care si-a cumparat, in iulie 2008, o masina second-hand din Germania, cu pretul de 6.600 de lei. Vehiculul avea o capacitate cilindrica de 2.155 de centimetri cubi si standard de poluare Euro 2, fiind fabricat in 1997, an in care a si fost inscris in Germania. Este vorba de un Mercedes E220 Cdi.

Ca sa-si inmatriculeze masina in Romania, barbatul a trebuit sa plateasca o taxa de poluare de 7.595 de lei. Intrucat a considerat ca taxa este contrara normelor europene, barbatul a cautat sa-si recupereze banii. El si-a sustinut actiunea in instanta pe aceea ca taxa este aplicata numai vehiculelor second-hand importate din alte state, nu si celorlalte masini second-hand deja inregistrate in Romania si revandute.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cati bani te costa sa ai o masina toata viata?

Te-ai gandit vreodata cati bani cheltuiesti cu masina ta o viata intreaga? Cati bani dai pe combustibil, intretinere, acte, impozite si alte nevoi ale masinii tale? Haideti sa calculam impreuna cati bani scoatem din buzunar cu masina noastra an de an si cati bani ne costa toata viata sa fim soferi.

Este imposibil sa calculam exact suma de bani care a intrat in masina noastra, pe timpul vietii. Insa ne putem da seama cam ce bani cheltuim cu o masina normala, in medie, anual. Haideti sa luam un caz destul de intalnit, cand cineva isi cumpara o masina noua din clasa medie, nici prea scumpa nici prea ieftina, cu un motor absolut obisnuit. Parcurgem toate etapele prin care trece masina de-a lungul vietii si ne dam seama ca buzunarul proprietarului trebuie sa fie unul destul de larg...

Cat ne costa o masina noua timp de 10 ani? - 161.623 lei - 39.420 Euro

Masina noua cumparata: Golf VI 2.0 TDI, pret cu TVA 21.500 Euro, adica 88.150 lei sau 8815 lei / an

Probabil ca motorul de 2 litri, in general vorbind, reprezinta o medie a capacitatilor pe care o au masinile din Romania. Si chiar daca media capacitatii unui motor poate fi mai mica, motorul TDI recupereaza la capitolul consum fata de motorul 1.4 sau 1.6 pe benzina de Logan sa zicem. Asadar un motor diesel de 2 litri este un exemplu bun pentru a arata media cheltuielilor.

Acte auto - 30 Euro - cand cumparam masina noua, orice am face, trebuie sa cheltuim ceva bani cu actele la reprezentanta. 123 lei

Asigurare RCA - 150 Euro - pentru un motor de pana la 2.000 cmc, o asigurare obligatorie costa intre 550 si 700 de lei. 615 lei / an

Casco - 1200 lei / an - de obicei, cine isi cumpara o masina noua, apeleaza si la o asigurare de tip Casco.

ITP - 120 lei / 2 ani - 60 lei / an - inspectia tehnica periodica este obligatorie, indiferent de ce masina avem. Aceasta se face la 2 ani si costa 120 de lei.

Rovigneta - 110 lei / an - o taxa cam aberanta, care se regaseste si in pretul combustibilului la pompa, insa trebuie sa o platim, pentru ca asa zic cei de sus. Nu este o taxa mare, insa este nejusta si se adauga la alte taxe multe si mari.

Impozit - 180 lei / an - la un motor de 2.000 cmc, ne costa 18 lei fiecare 200 cmc. Deci vom plati la stat 180 de lei anual, impozit pe masina noastra. Desi nu are nimeni vreo justificare de ce ni se cere impozit pentru un bun al nostru, care a fost deja platit. Insa il trecem pe lista, ca de fisc nu scapa nimeni!

Motorina - 7,5 l / 100 km, 20 km/zi, 500 km/luna = 37,5 x 12 luni = 450 litri x 5.4 lei = 2430 lei / an

Aici e ceva mai complicat. Cunosc oameni care merg 5 km pe zi cu masina, cunosc oameni care merg 100 de km cu masina. La fel de bine, sunt oameni care merg cu masina doar 2-3 zile pe saptamana, sau in week-end. Asadar, cred ca este o medie corecta cea de 20 km/zi aleasa de noi. Iar consumul mediu, urban/extraurban la un motor 2.0 TDI este cam de 7,5 litri / 100 km. Asadar vom avea 500 km parcursi lunar, ceea ce inseamna 37,5 litri pe luna cumparati de la pompa. Asa ca intr-un an, vom plati la pompa de benzina 2430 lei / an. Evident, vor veni cei care spun ca ei dau saptamanal la pompa 400 de lei, cat costa un plin de motorina. Dar vor veni si cei care vor spune ca ei fac un plin o data la 2-3 luni. Asadar cred ca media aceasta este una buna. Repet: vorbim de medie, nu de situatia fiecaruia in parte!

Spalatorie auto - 30 lei / luna, 12 luni = 340 lei. Un sofer care tine la masina lui cea noua, isi duce masina la spalat cel putin o data pe luna. Un interior / exterior ne costa cam 30 de lei, fara spaga. Iar daca ne gandim la un an intreg, spalarea masinii noastre ne va costa cam 340 de lei.

Service - consumabile - 1500 lei / an. Chiar daca masina este in garantie, tot trebuie sa mergi cu ea la service si tot trebuie sa platesti reviziile, piesele schimbate, consumabile, etc. Toata lumea stie ca marile service-uri sunt hotie pe fata si iti ofera piese mult mai scumpe decat la un atelier de cartier, insa o masina noua ca sa-si pastreze garantia, trebuie sa viziteze un service autorizat al marcii respective. Cu masina noua sau veche, oricum am da-o, tot vizitam un service cel putin o data pe an. Asa ca nu este departe de adevar sa spunem ca anual, cam 1500 de lei cheltuim la un service auto pentru diferite servicii de reparatii, intretinere, manopera, revizie, etc.

Cauciucuri - O masina noua vine si cu anvelope noi, logic. Asta e bine. Insa ne mai trebuie un set de anvelope pentru iarna. Asta ne costa 1200 de lei, dar il tinem cel putin 4 sezoane. Asadar o cheltuiala de 1200 de lei la 4 ani o sa ne coste 300 lei / an.

Alte cheltuieli - e vorba de chestii pe care nu le facem an de an, lucruri neprevazute, care nu putem sti cand apar, dar ele apar cu siguranta... Pentru ca o masina este ca un corp uman si are mereu nevoie de cerinte noi. Niste exemple de astfel de cheltuieli neprevazute pot fi: un polish la vopsea, vizita la service specializat electronica, accident, amenzi, anvelope noi, putin tuning, un mp3 player nou, etc - 50 lei / luna. Am pus o suma modica, pentru ca daca ne gandim ca am uitat intr-un an sa luam rovigneta, ne trezim cu amenzi de mii de lei acasa... Deci scapam si aici de 600 de lei anual.

Concluzia? Nu este deloc ieftin sa intretii o masina. Iata ca in 10 ani, o masina care costa noua 21.500 Euro o sa ne duca la aproape dublul acestei sume. Adica in 10 ani o sa scoatem din buzunar in total 39.420 Euro, doar cu cele enumerate mai sus. Acum calculezi si tu singur, in functie de cate decenii ti-ai planuit sa ramai sofer... Eu sper ca tu te aflii in partea de jos a mediei, si ca faci 5 km pe zi in loc de 20... Sau ca vizitezi un service auto o data la 2 ani, sau ca nu faci Casco si ca nu primesti nici amenzi... Insa la polul opus sunt extrem de multi cei care cheltuiesc aceasta suma finala chiar si de 10 ori mai mult. Ganditi-va cat cheltuieste un proprietar de BMW X5 cu motor V8 de 4.8 litri... O masina care are un impozit anual cam de 1500 Euro si un consum... colosal. Se pare insa ca strainii si-au dat seama demult de aceste cheltuieli si au apelat la mijloace mai economice de mers: bicicleta si masini electrice. Pentru masinile electrice nu se percep deloc taxe, iar banii cheltuiti pe carburant... raman in buzunar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now