stefan_S60_2.4T

S60 2.4t GPL

126 posts in this topic

Din punct de vedere al costului combustibilului, cu siguranta merita investitia. Economia fata de benzina este de aproximativ 40%. Referitor la performante, diferenta este nesemnificativa, iar pana acum s-a dovedit a fi si fiabila, insa nu am facut decat ~18000km pana acum. Instalatia se amortizeaza in ~25000km. Din tara inca nu am iesit de cand am GPL, insa plec de sarbatori...

Edited by stefan_S60_2.4T

Share this post


Link to post
Share on other sites

O sa mearga masina foarte bine o perioada buna dupa care o sa ti bulesca semeringurile la supape o sa haleasca putin ulei dar tot e bine la pret

Share this post


Link to post
Share on other sites
O sa mearga masina foarte bine o perioada buna dupa care o sa ti bulesca semeringurile la supape o sa haleasca putin ulei dar tot e bine la pret

Si asta o stii pentru ca...? Ai sau ai avut masina pe GPL si ai facut cati km pana s-a intamplat chestia asta? Sau Te ocupi cu instalatiile de GPL? Sau ai citit pe net? Sau ai avut un vecin sau prieten care a patit asa ceva? Ce masina avea respectivul?

Pun toate intrebarile astea pentru ca si eu am masina pe GPL si sunt foarte nedumerit legat de miturile astea cum ca GPL face asta sau ailalta la motor...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut masina cu gpl de 6 ani si m am lovit de fel si fel de probleme , instalatia de gpl de pe masina mea nu era asa de fiabila dar asta inseamna o mai mare atentie la intretinerea ei adica, din an in an o verificare a instalatiei, o purjare (sa mergi cu masina pana aproape de golire a instalatiei si dupa care scos tot aerul de pe instalatie pentru ca se aduna mult mai multa presiune de aer si gpl ul difera de la statie la statie iar ca sa fie ok trebuie presiunea de alimentare sa fie 10 bari de regula mol omv sunt cei mai ok consumul e bun dar si fuge masina inlocuirea filtrului la timp pentru ca se infunda cu calamina de zici ca ti a pus unu nisip in el. Ca sa protejezi motorul mai ales semerigurile la supape trebuie sa l incalzesti bine pe benzina iar abia dupa ce s a incalzit il comuti pa gpl si asa nu avem benzina si motorina lubrifiata corespunzator gandestete la gpl e cel mai uscat de aceea cand desfaci chiuloasa osa vezi ca semeringurile de la supape sunt foarte tari chiar casante iar ele trebuie sa fie mai moi ca sunt din cauciuc . eu in 6 ani de mers am desfacut chiulosa de 3 ori bine dar am si facut multi km cu ea pe gpl peste 200000 km oricum semeringurile sunt foarte ieftine.Nu recomand sa umbalti la setul motor ala nu se strica decat daca nu bagi grupa si norma ACEA corecta de ulei. Gpl ul este o alternativa buna daca mergi foarte mult cu masina daca nu faci multi km nu se meria. In rest sarbatori fericite .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc mult pentru raspuns. Pot sa te intreb pe ce masina/motor ai avut instalatia asta?

Edited by Behu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da era pe un cielo nexia 1.5 cutie automata iar debitul de gaz era dat mai tare ca sa pot sa ma bag in depasiri consuma 11gaz 9 benzina, dar instalatiile pentru euro3 euro 4 sunt mult mai performante alearga mai tare si au consum mai mic

Share this post


Link to post
Share on other sites

15.559km - consum mediu GPL 10,98 l/100km + ~0,55l/100km benzina

Fara alte probleme

22.704km cu GPL - consum mediu GPL 10.95l/100km + ~0.5l/100km benzina

km actuali - 250.158

Fara probleme

Am fost de sarbatori in Croatia si se gaseste GPL fara probleme, atat in Serbia, cat si in Croatia si Bosnia.

De asemenea am vazut ca si in Germania se gaseste destul de des.

Edited by stefan_S60_2.4T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Stefan , tu ai instalatie originala sau e pusa de tine?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm !Pun pariu ca nu e pusa de el !

Pun parriu ca pusa de un montator autorizat !

Gresesc , Stefane ?!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut Stefan , tu ai instalatie originala sau e pusa de tine?

Salut,

Nu este pusa de volvo, ci de un montator autorizat, e chiar si omologata la RAR :smile:

Edited by stefan_S60_2.4T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Intrucat sunt nou pe forum vreau sa va spun ca am achizitionat de curand un vovo s60 2.4 bi-fuel cu instalatie gpl original din fabrica, rezervorul de benzina este de 30 l iar cel de gpl este de 50 l.

As vrea sa va intreb: trebuie sa merg la un service Volvo sa fac revizia la instalatia Gpl sau pot merge la o firma autorizata care face montari de gpl?

Intrucat nu stiu data exacta cand s-a efectuat ultima revizie la gpl as dori sa o fac cat mai urgent...

Multam frumos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare,

Intrucat sunt nou pe forum vreau sa va spun ca am achizitionat de curand un vovo s60 2.4 bi-fuel cu instalatie gpl original din fabrica, rezervorul de benzina este de 30 l iar cel de gpl este de 50 l.

...

Salut

Cred ca este instalatie CNG pe el, nu GPL...

Mai bine incearca prima oara la o firma autorizata, ei or sa iti spuna despre ce e vorba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haide mai Adi, din moment ce omul a scris clar ca este GPL si are 50L, normal ca are GPL.

CNG-ul se masoara in KG nu in litri si nu exista statie de CNG in RO .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este 100% instalatie GPL, intrucat am alimentat din Petrom cu gpl...

Deci, as putea face revizia la o firma autorizata care este specializata pe gpl sau trebuie neaparat sa merg la Volvo?

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este 100% instalatie GPL, intrucat am alimentat din Petrom cu gpl...

Deci, as putea face revizia la o firma autorizata care este specializata pe gpl sau trebuie neaparat sa merg la Volvo?

Multumesc,

Salut. Din cate stiu eu, instalatia pusa de Volvo foloseste CNG (Compressed Natural Gas = gaz natural comprimat, ca cel de la bucatarie) care e diferit de GPL. Nu stiu daca e bine sa folosesti GPL in instalatie, poate ar fi bine sa treci pe la dealer sa-i intrebi. Poate spun prostii, dar ei ar trebui sa te poata indruma cum e mai bine.

P.S. Era un S60 de vanzare cu instalatia de comprimare a gazului cu tot! Incearca sa vorbesti si cu posesorul lui, daca gasesti anuntul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verificarea instalatiei GPL o faci pentru linistea ta la atelierul care a montat instalatia si care iti inmaneaza un plan de revizii periodice dar care , nu sunt la fel de obligatorii ca si ITP-ul , spre exemplu. Instalatia CNG nu functioneaza cu GPL si nici invers. Un atelier care monteaza instalatii GPL te poate lamuri. Pentru lamuriri din partea noastra pune cateva poze sa-ti vedem si noi instalatia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verificarea instalatiei GPL o faci pentru linistea ta la atelierul care a montat instalatia si care iti inmaneaza un plan de revizii periodice dar care , nu sunt la fel de obligatorii ca si ITP-ul , spre exemplu. Instalatia CNG nu functioneaza cu GPL si nici invers. Un atelier care monteaza instalatii GPL te poate lamuri. Pentru lamuriri din partea noastra pune cateva poze sa-ti vedem si noi instalatia.

N-ai inteles... "atelierul" este la fabrica, deci nu poate merge acolo. Presupun ca Volvo a montat niste intalatii GPL produse de un producator de instalatii gpl, nu cred ca au fost produse de Volvo. Cel mai bine cred ca ar fi sa afli cine a produs instralatiile si sa vezi daca au reprezentanti in Romania. Cred, de asemenea, ca poti pune o intrebare si la un atelier care monteaza instalatii GPL. Ei, de fapt, iti schimba filtrele, altceva nu-i fac instalatiei. Daca ar avea scurgeri, ar trebui sa simti mirosul specific...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haide mai Adi, din moment ce omul a scris clar ca este GPL si are 50L, normal ca are GPL.

CNG-ul se masoara in KG nu in litri si nu exista statie de CNG in RO .

Eu asa stiam, ca pe S60 numai CNG s-a pus din fabrica.

Daca merge LPG in aceeasi instalatie, habar nu am... Si de asta i-am spus sa mearga la un atelier autorizat sa vada exact ce e.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu asa stiam, ca pe S60 numai CNG s-a pus din fabrica.

Daca merge LPG in aceeasi instalatie, habar nu am... Si de asta i-am spus sa mearga la un atelier autorizat sa vada exact ce e.

Dar totusi am carte tehnica cu instalatie LPG (ceea ce la noi se numeste GPL) corect?

Si de asemenea am alimentat cu gpl si...masina "alearga" extraordinar..

N-ai inteles... "atelierul" este la fabrica, deci nu poate merge acolo. Presupun ca Volvo a montat niste intalatii GPL produse de un producator de instalatii gpl, nu cred ca au fost produse de Volvo. Cel mai bine cred ca ar fi sa afli cine a produs instralatiile si sa vezi daca au reprezentanti in Romania. Cred, de asemenea, ca poti pune o intrebare si la un atelier care monteaza instalatii GPL. Ei, de fapt, iti schimba filtrele, altceva nu-i fac instalatiei. Daca ar avea scurgeri, ar trebui sa simti mirosul specific...

Pai eu de asta am nevoie, sa schimb filtrele de gaz.

Banuiesc ca asta se face la o revizie gpl, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se schimba filtrele se verifica membranele ,furtunele si cel mai important daca scapa instalatia gpl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se schimba filtrele se verifica membranele ,furtunele si cel mai important daca scapa instalatia gpl.

Multam frumos.

Am sa merg sa fac revizia gpl si sper sa fie totul ok.

Stima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am revenit...am fost cu masina la un service autorizat si specializat in montari de GPL si mi-au spus ca instalatia de S60 nu este compatibila cu gpl-ul romanesc

si ca ar trebui sa-mi schimbe ei toata instalatia (sa-mi puna una care sa fie compatibila) in afara de rezervor, numai ca toata afacerea m-ar costa in jur de 3000 - 3500 lei.

Asa ca le-am spus la reverdere.

Ceea ce vrea sa va spun este ca instalatia originala de pe masina functioneaza totusi cu gpl-ul nostru, numai ca la un moment dat dupa cativa km (10 - 12) pur si simplu se intrerupe

gazul si daca nu comut manual pe benzina, motorul se opreste.

Aveti idee cam despre ce ar fi vorba?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca e instalatie pentru CNG (metan), n-o sa mearga niciodata cu GPL (butan/propan). Difera presiunea din rezervor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now