Posted 28 Jun 2015 · Report post Aaaaaa, pai in Romana, nu prea cred ca vei gasi pe net Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Jun 2015 · Report post Adica nu este in limba romană?! Mersi pentru ajutor oricum Share this post Link to post Share on other sites
Posted 28 Jun 2015 · Report post Poate te ajuta unul de V60 in romana: Postul 92 al lui Bogdan G Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jun 2015 · Report post Mersi fain Roger mai am o rugăminte la voi si anume: Ce însemna Semnificația D 4 la mașinile Volvo? Va multumesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jun 2015 · Report post D-vine de la diesel si 4 de la cifra comerciala alocata motorului de 2.0 litri facut de Volvo dupa 2013-2014 (daca nu ma înșel) cu vreo 177hp. Sent from SGS3 on JellyBean 4.3 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jun 2015 · Report post Salut, Dx reprezinta puterea motoarelor Diesel la Volvo - actualmente acestea, insa s-au modificat // se schimba in timp: - D5 - 225 CP - varful de gama ca putere - D4 - 190 CP - D3 - 150 CP - D2 - 120 CP Specificatii complete aici:http://www.volvocars.com/intl/cars/new-models/s60/specifications Notarile de mai sus ca motoare depind de generatia masinii - exemple: - fostul D3 de 163 CP (2.0L 5 cilindri turbo) acum este unul nou VEA cu 4 cilindri turbo. - fostul D5 2.4L 5 cilindri bi-turbo (care era si in versiunea D3 de 163 CP pe XC60) nu mai exista - actualmente D5 este motor VEA in 4 cilindri de 2L. Concluzia - depinde de anul de fabricatie al masinii si ce masina este . Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jun 2015 · Report post Mașina mea este din 2011 163 CP putere cu o cutie automata si este un model S60 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 29 Jun 2015 · Report post Indiferent de emblema , motorizarile diesel sunt cam astea : 1.6 diesel 4 pist. 2.0 5 pist (astea au cateva versiuni in functie de soft) asta o ai tu ! , 2.4 5 pist 2 versiuni 205 / 215 cp, si motorizarea noua 1950cc , 4 pist cu puteri intre 120 cp - 225 cp in functie de turbina si soft (posibil si injectoarele) Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jun 2015 · Report post Mașina mea este din 2011 163 CP putere cu o cutie automata si este un model S60 Atunci foarte probabil ai un motor D3 5 cilindri aluminiu foarte elastic, 2.0 L turbo, 400 Nm. Il poti duce la 460 / 470 Nm - eu la atat l-am dus si nu am avut probleme. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jun 2015 · Report post Maine am sa primesc mașina din reprezentata deoarece de doua zile mai exact ieri si azi iau facut inspecția si Tüv-ul nou..am sa postez si câteva poze. Sa aveți o seara faina ...baftaCum adica il pot duce la 460/470Nm? Nu înțeleg ce vrei sa spui ?! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jun 2015 · Report post 460Nm, adica 460 Newton - metru, adica cuplul, adica forta aia care te baga in scaun la accelerari bruste. Cand se face resoftare, pe langa HP (horse power sau cai pe romaneste) , se poate mari si cuplul 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 30 Jun 2015 · Report post Stiu ce înseamnă Nm doar ca nu știam ca poți creste puterea lor prin resoftare!mersi oricum 2 people like this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 1 Jul 2015 (edited) · Report post 460Nm, adica 460 Newton - metru, adica cuplul, adica forta aia care te baga in scaun la accelerari bruste. Cand se face resoftare, pe langa HP (horse power sau cai pe romaneste) , se poate mari si cuplul Puterea [CP] = (1/7021.55) x Cuplu [Nm] x Turația [rot/min] CP sunt rezultanta din cuplu la o anumita turatie - deci nu poti creste CP - de fapt cresti cuplul . Cuplul este singura marime fizica variabila, restul sunt constante, deci CP depinde de cuplu ca si marime variabila. Cand vezi ca o masina are 200 CP @ 6600 benzina inseamna ca atingi acei 200 CP doar la acea turatie. Daca vrei sa calculezi CP la o anumita turatie sa afli cati cai folosesti efectiv la o anumita viteza, trebuie sa stii turatia si cuplul (cuplul este de asemenea maximul masurat, deci de cele mai multe ori nu este acolo tot, insa in fine). Exemplu la mine: - 470 Nm (maximul masurat): la 2.000 RPM am 133.87 CP - folosesc un pic mai mult de jumatate din herghelia de 230 CP care este marketing - invers: la ce turatie folosesc cei 230 CP: 230 = 1/7021.55 x 470 x RPM => RPM 3400 Concluzie: CP sunt marketing - singurul lucru care il faci prin resoftare este sa dozezi cuplul la o anumita turatie, restul de factori in relatie fiind constante . Cel mai bine te uiti la diagrama de cuplu a motorului - le gasesti la Polestar sau le ai de la un dinamometru - si te uiti acolo sa vezi cat cuplu si respectiv CP ai la o anumita turatie. Edited 1 Jul 2015 by maverick Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jul 2015 · Report post Salut ein nou,am o Internate so tot odată as vrea un sfat de la voi: Mașina mea are o putere de 163 CP120 kw si este un D3 2 litri 400 Nm întrebarea este, o pot duce pana la 193 CP 460Nm si 143 kW printr-un chip tuning fără ca motorul sa sufere din acesta cauza? Va multumesc si tot odată as fi bucuros sa imi dați si cateva sfaturi Va doresc numai bine Salut din nou,am o Intrbare si tot odată as vrea un sfat de la voi: Mașina mea are o putere de 163 CP120 kw si este un D3 2 litri 400 Nm întrebarea este, o pot duce pana la 193 CP 460Nm si 143 kW printr-un chip tuning fără ca motorul sa sufere din acesta cauza? Va multumesc si tot odată as fi bucuros sa imi dați si cateva sfaturi Va doresc numai bine Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jul 2015 · Report post Salut, Eu am avut exact acelasi motor si i-am facut chip tuning - exista si un topic pus pe tema asta - nu am avut nicio problema. A fost alta masina. Insa sfatul meu este sa alegi foarte bine softul, deoarece in cazul in care se intampla ceva la motor nu mai ai nicio garantie. Si sa te pregatesti sufleteste - operatiunea o sa te doara, nu dpdv bani. 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 5 Jul 2015 · Report post Ma poate ajuta cineva cu un manual in limba romană pentru S60 2011!? Mersi fain 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Jul 2015 · Report post Salut, Dx reprezinta puterea motoarelor Diesel la Volvo - actualmente acestea, insa s-au modificat // se schimba in timp: - D5 - 225 CP - varful de gama ca putere - D4 - 190 CP - D3 - 150 CP - D2 - 120 CP Specificatii complete aici:http://www.volvocars.com/intl/cars/new-models/s60/specifications Notarile de mai sus ca motoare depind de generatia masinii - exemple: - fostul D3 de 163 CP (2.0L 5 cilindri turbo) acum este unul nou VEA cu 4 cilindri turbo. - fostul D5 2.4L 5 cilindri bi-turbo (care era si in versiunea D3 de 163 CP pe XC60) nu mai exista - actualmente D5 este motor VEA in 4 cilindri de 2L. Concluzia - depinde de anul de fabricatie al masinii si ce masina este . Salut Imi poți spune te rog de ce direcția unui Volvo s60 din 2011 este sensibilă poatemult prea sensibilă pentru ca de ex pe o strada cu putine denivelări trebuie sa ți volanul puțin strâns in mâna deoarece daca pe strada respectiva este o denivelare spre bordura rotile mașinii si volanul o iau spre dreapta bineînțeles nu in sensul ca pierzi controlul mașinii dar totuși mi se pare puțin soft Mersi pentru raspsun Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jul 2015 (edited) · Report post Salut, O posibila cauza ar putea fi ca ai directia setata pe foarte usoara - oras. In meniul masinii ar trebui sa ai optiune Steering Wheel in engleza cu 3 variante - Easy, Medium, Hard. Probabil ca esti pe Easy. Separat de asta, coloana de directie - volanul - se "intareste" la viteza, indiferent de optiunea aleasa mai sus. Ma poate ajuta cineva cu un manual in limba romană pentru S60 2011!? Mersi fain Salut, Nu cred ca exista - cel putin oficial. Nu stiu. Recomand cel in engleza si asteptam intrebari daca ai. Edited 7 Jul 2015 by maverick Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jul 2015 (edited) · Report post Din moment ce exista pentru S40 in limba lui Creanga, de ce nu ar fi pentru S60? Sunt convins ca Maurice are la cea rosie... Edited 7 Jul 2015 by mariusdaniel 1 person likes this Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jul 2015 · Report post Are vreo importantă direcția masini din simplu mitiv ca rotile sunt pe 18? Azi am fost la Volvo service si cei de acolo mi-au spus ca nu are vreo problema masina sau direcția ci din cauza roților Care sunt pe 18 masina are o tendința sa o ia spre dreapta sau stânga dar cu cel Mai mic gest facut pe volan prin simpla tragere in sens opus foarte soft masina se redresează! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jul 2015 · Report post Intradevar rotile au o influenta asupra directie. Un prieten a trecut la roti de 18" (inainte avand 17") si chiar la mici denivelari imi cam tragea volanul din mana. Am mers de nenumarate ori cu acea masina si stiu cum se conducea inainte. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jul 2015 · Report post Deci nu ar trebui sa imi fac griji cum ca ar fi ceva inneregula la mașina,țin sa Menționez faptul ca inainte am avut o Skoda cu roti pe 16 Acuma încep sa ma acomodez cu situația Mersi fain de ajutor Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jul 2015 · Report post Exista totusi un efect ce ar putea influenta pe viitor mecanica masinii datorita acestui upgrade ... mare atentie cum mergi cu masina incaltata cu jante de 18", sa nu afectezi prea curand caseta de directie! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jul 2015 (edited) · Report post S60 suporta dimensiuni la jante intre 16" si 19" - din fabrica. Mie unul nu mi s-a parut ca ar fi modificari la directie intre 18" si 17" - am 18" de vara si 17" de iarna - in afara de stabilitate si manevrabilitate nu am simtit astfel de diferente. Insa pot fi, stiu si eu? Edited 7 Jul 2015 by maverick Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Jul 2015 · Report post Eu simt diferente (mici ce-i drept), intre rotile de vara si cele de iarna 17" si 16". Diferentele pe care le-am constat eu au fost la un BMW E46 si la un Volvo V70, ambele trecand de la 17" la 18" Share this post Link to post Share on other sites