sil67

Cum sa opresti motorul

42 posts in this topic

La D5 ar fi cat de cat usor dar trebuie sa fii pe faza si sa ai un cutter / cutit la indemana .. Tai unul din furtunurile(preferabil ar fi cel care iese din IC si e si mai la indemnana) de admisie si bagi palma in el tare de tot ca doar nu te trage pana in piston ;))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Un extinctor cu CO2...:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marian ai 101% dreptate, admisia opturata la D5ul vechi este cea mai buna metoda DAR nu poti taia furtunul de admisie (de la mixer EGR la admisie) cu un cutit sau cuter pt ca este panzat in interior si se taie super greu.

Pana apuci sa iei o cheie de 7 sa desfaci colierul deja motorul este oprit, evident cu balta de rigoare sub el .laugh.gif

Cine vrea sa scape poate sa-si puna un shut off valve de 1.9TDI, si la nevoie apasa botonul si gata .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu am incercat sa tai un furtun dintrala dar nu cred ca face fatza la un cutter cu lama noua .. Mai ales la cat de incordat v-a fi la momentul cu pricina ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cine crezi tu ca are curajul sa taie un furtun cu peste 2 bar presiune in el ? laugh.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

in cazul asta

cel mai bine pui mana pe telefon sau camera filmezi

sa ai amintire;

astepti sa taca sa se opreasca de tot :rolleyes::lol: :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am inteles din cele scrie pe aici, problema e ca ajunge ulei din turbina in motor. Nu se poate taia alimentarea cu ulei a turbinei?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci era desteapta aplicatia de la Raba si Saviem, care oprea motorul de la tumburusul ala din podea, de la piciorul stang... obtura evacuarea si gata. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uleiul asigura ungerea turbinei,nu alimentarea ei.Daca uleiul provine de la turbina,o rezolvare temporara poate fi suspendarea turbinei pentru a nu distruge motorul.Nu stiu cum o sa mai alerge un D5 fara turbo,insa la benzinare functioneaza chiar mai prost decat un aspirat. Suspendarea se poate face temporar dar de catre cineva care a mai facut asta.Se astupa circuitele de ungere si de racire ale turbinei,se scoate miezul si se astupa locul unde a fost el,apoi se poate circula dar cu pierderi semnificative de putere.Intre timp se poate achizitiona un chit de reparatie,un miez de turbo nou,un turbo nou sau sh . In felul acesta puteti sa protejati motorul , sa circulati cu masina si aveti ragaz pentu a cumpara piesele necesare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu glumeam cu extinctorul cu CO2. La respectiva urgenta, decat sa va chinuiti sa taiati furtunul de la intercooler sau mai stiu eu ce, 2-3 pufaituri cu extinctorul in filtrul de aer pot salva motorul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu nu glumeam cu extinctorul cu CO2. La respectiva urgenta, decat sa va chinuiti sa taiati furtunul de la intercooler sau mai stiu eu ce, 2-3 pufaituri cu extinctorul in filtrul de aer pot salva motorul.

Asta daca ai bafta sa gasesti admisia... :rolleyes: la mine ia aer din spatele farului, nu e deloc accesibil.

Altfel sa te apuci sa demontezi carcasa filtrului sau furtune, cred ca ajungi sa actionezi prea tarziu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cata discutie despre cum ar fi, daca ar fi... Desigur, am aflat multe lucruri despre cum poti sa opresti un motor care... nu se opreste ! Dar se pune o intrebare : Care este posibilitatea statistica sa se intample asa ceva ? Cred ca mult mai mica decat aceea de a ti se rupe cureaua de transmisie, desi e in interiorul intervalului de garantie. Sau ma insel eu ? Stie cineva un caz concret ? Exista pe internet vreo relatare a cuiva care chiar a patit o astfel de nenorocire ? Eu cred ca mai multe masini iau foc sau explodeaza, decat cel care " o iau pe ulei".

Edited by mariusdaniel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Numai eu stiu doua cazuri,un Sprinter si o Zafira 2007.Sprinterul a scapat cu motorul intreg,insa Zafira nu pentru ca era o lady la volanlaugh.gif.Ambele cutie manuala

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am vazut un Nissan Primera, model 2003, motor 2,2 dCi, la care turbina "a luat-o pe ulei". Proprietarul n-a stiut s-o opreasca, desi masina avea cutie manuala, in sase trepte, asa ca a calat motorul.

Eram in service, pentru revizie, cand a adus-o la reparat. A povestit ca toata intamplarea a durat mai putin de un minut. Ca numar de km, masina lui avea in jur de 160.000, la momentul respectiv. Proprietarul banuia ca ceva nu e in regula cu turbina, pentru ca o auzea ca "fluiera" mai tare decat de obicei, la accelerare sustinuta, cel putin asta a povestit el dupa incident.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cata discutie despre cum ar fi, daca ar fi... Desigur, am aflat multe lucruri despre cum poti sa opresti un motor care... nu se opreste ! Dar se pune o intrebare : Care este posibilitatea statistica sa se intample asa ceva ? Cred ca mult mai mica decat aceea de a ti se rupe cureaua de transmisie, desi e in interiorul intervalului de garantie. Sau ma insel eu ? Stie cineva un caz concret ? Exista pe internet vreo relatare a cuiva care chiar a patit o astfel de nenorocire ? Eu cred ca mai multe masini iau foc sau explodeaza, decat cel care " o iau pe ulei".

eu am patit cu golf 1,6 aspirat demullt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din toata discutia cam asta ar rezulta,ca este foarte greu sa opresti motorul,aproape imposibil,ca nu stim pe nimeni care a patit asa ceva cu un D5,si ar cam fi citeva semne care ne-ar duce cu gindul ca ar putea sa o ia pe ulei,turbina infundata,fluiera turbina,consuma ulei,ect. si cred ca daca aceste lucruri ar fi remediate la timp, nu se intimpla asa ceva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La manuala este simplu , reduci viteza , bagi in cea mai superioara treapta si debraiezi rapid ambriajul .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now