bobby

nou posesor de volvo s60 d5 automat---ceva sfaturi?

36 posts in this topic

In primul rand salutare tuturor

sunt nou si fericit posesor de volvo si as vrea si eu cateva sfaturi, masina este un s60 d5 de 163cp automat din 2002. si as dori cateva sfaturi

1cum se foloseste cutia automata?, de exemplu la semafor trebuie pusa pe neutral sau tinuta doar din frana(banuiesc ca in al 2-lea caz este folosit mai mult kitul de ambreiaj si in concluzie uzat)

2 atunci cand schimb de exemplu din R in D sau in orice alta treapta simt o usoara miscare a masinii...este normal acest lucru?

3 cutia de viteze este automata sau hidramata?

4 in manual nu scrie din ce am citit pe net am inteles ca, cutia este in 4 trepte dar mie mi se pare ca schimba de 5 ori!

5 masina are 200000km si nu stiu daca uleiulk in cutie este schimbat(am de gand sa il schimb) cutia lucreaza foatre bine, nu agata dar nu sunt sigur ca a fost schimbat si nu vreau sa risc, as putea cevifica cumva uleiul de la cutie? are o joja sau ceva si cum tre sa fie culoarea uleiului?

6 filtru de aer se schimba usor? as putea sa il schim eu? sau necesita proceduri mai complicate:)? la cat timp se schimba distributia? a fost ultima data la 166000km

in rest sunt foarte multumit de masina si mandru ca sunt unul dintre putinii posesori de volvo:)

astept raspunsurile voastre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut si bine ne-ai gasit ! I-ti doresc sute de mi de km fara probleme, mai ales ca unde circuli tu nu prea sunt drumuri proaste. Eu niciodata nu schimb pe neutral, exceptii sunt dar nu la semafor, acea zvacnire minuscula la schimbarea din R in D (etc) o am si eu, cred ca este normal, uleiul din cutia automata trebuie sa aiba culoarea roz-rosiatec si se schimba cam pe la 80 de mii km in functie de calitatea uleiului, cureaua de distributie eu o schimb tot la 80 de mii. Atat de la mine.... e tot ce am !:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

La semafor recomandabil sa muti pe neutral,uleiul la cutie daca este curat adica rosiatic amai merge pana cand se inegreste ai joja chiar in fata pe cutie binenteles,filtrul de aer se schimba usor dar recomadare:schimba toate consumabilele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult pentru informatii......consumabilele le are schimbate .kit distributie,suspensii,frane stergatoare, lichid racire...etc , in mare toate, care sunt trecute in cartea service si verificate la volvo. exceptie facand uleiul la cutie care apare ca fiind neschimbat, oricum pt linistea mea o sa il schimb...mai bine acum ceva banuti decat mai tarziu ceva mai multi.......:) multumesc si drumuri bune:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc mult pentru informatii......consumabilele le are schimbate .kit distributie,suspensii,frane stergatoare, lichid racire...etc , in mare toate, care sunt trecute in cartea service si verificate la volvo. exceptie facand uleiul la cutie care apare ca fiind neschimbat, oricum pt linistea mea o sa il schimb...mai bine acum ceva banuti decat mai tarziu ceva mai multi.......:) multumesc si drumuri bune:)

ai grija ca ii ulei special de volvo la cutie :rolleyes:

daac are pe schimbator si nr 4 atunci ii cu 5 trepte

bine ai venit

sa ai grija de ea

:lol::rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

am verificat uleiul la cutie si e maro :) asa ca o sa dau o fuga cat de repede cu ea la volvo sa il schimb, si da masina are si 4 la schimbator, deci nu m-am inselat este in 5 :) asta e un lucru care ma bucura:) si sa nu mai zic de consum ca la motorul care il are si la cai un consum de 7 in oras mi se pare vis, si pe autostrada pe pilot la 130km 4.5-5 l.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

oricum in gemeral sunt foarte multumit de ea, si mai ales de confort, inainte de asta am mai condus un bmw 528i tot automat, si un logan ,neautomat :) loganu iese din discutie dar intre bmw si volvo: aleg volvo ,mai ales din cauza tractiunii spate de la bmw care mi-a facut masina sa rupa un cap de pod:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

inca o intrebare: volanul meu este putin inclinat in partea stanga, masina nu trage stanga sau dreapta, si ma gandesc ca este asa in urma unui schimb de bucsi sau ceva la directie si au mai uitat sa regleze si volanul, daca merg cu ea la un service sa il indrepte(sau sa regleze directia, esxista riscul sa se distruga ceva senzori de la volan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie facuta geometria. Acolo iti regleaza inclusiv volanul.

ps: nu iti desface nimic la volan...totul se regleaza de sub masina.

Edited by zack

Share this post


Link to post
Share on other sites

inca o intrebare: volanul meu este putin inclinat in partea stanga, masina nu trage stanga sau dreapta, si ma gandesc ca este asa in urma unui schimb de bucsi sau ceva la directie si au mai uitat sa regleze si volanul, daca merg cu ea la un service sa il indrepte(sau sa regleze directia, esxista riscul sa se distruga ceva senzori de la volan?

La C30-ul nevestei asa a venit masina, cu volanul o idee "rotit" spre stanga, cand mergi in linie dreapta. Initial ne-a deranjat, pentru ca... deh! era noua si ar fi trebuit sa fie perfecta... dar am remarcat ca nu "trage" nici stanga, nici dreapta si am lasat-o asa. In timp (masina are acum 94.000 km) ne-am lamurit ca directia e ok, fenomenul nu s-a accentuat, nu s-au ros inegal cauciucurile, nu trage intr-o parte, asa ca am acceptat aceasta deviere a volanului ca pe un "semn din nastere", care individualizeaza masina :D

Vezi sa nu fie la fel si la tine.

Edited by crocus

Share this post


Link to post
Share on other sites

de curiozitate, in romania cat costa un schimb de ulei la cutia automata? am intele ca in jur de 1600ron...e adevarat?

in viwna costa nmai 205e!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De curiozitate cati litri de ulei se folosesc la Viena ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

asta nu pot sa zic, doar ce mi-am facut programarea si pe 12 apr o sa fac schimbul, daca aflu atunci o sa zic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu cumva sa afli prea tarziuwink.gif,de fapt nu prea tarziu....o sa afli ca trebuie sa le mai faci o vizita.

Citeste pe forum ca s-a mai vorbit problema asta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cutie automata

la semafor stai pe frina nu trece in N , daia ai cutie automata,sa faca condusul mai lejer

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu inteleg ce vrei sa zici cu vizita ????? ca o sa mai fac o vizite....la ce te referi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar nu e o regula!.....la cati % de pe forumul asta s-a stricat cutia la masin? si din aia cati au folosit-o corect, indiferent ca e manuala sau automata.....in momentul cand d avem un procent de peste 40% putem spune ca cutiile nu sunt fiabile....... nu asa ca mi s-a stricat mie ....gata toate sunt praf

Share this post


Link to post
Share on other sites

La automate sunt probleme din cauza uleiului neschimbat la timp, daca ii schimbi uleiul tine si 300.ooo km fara interventie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dar nu e o regula!.....la cati % de pe forumul asta s-a stricat cutia la masin? si din aia cati au folosit-o corect, indiferent ca e manuala sau automata.....in momentul cand d avem un procent de peste 40% putem spune ca cutiile nu sunt fiabile....... nu asa ca mi s-a stricat mie ....gata toate sunt praf

Chiar ti s-a stricat cutia pana sa ajungi la reprezentanta sa schimbi uleiul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Referitor la intrebarile tale:

- cutia automata se pune in D si ai plecat. Daca te opresti la semafor stai cu piciorul pe frina, nu scoti masina pe N. Pe N o scoti numai cand astepti mult (o trecere peste o cale ferata, etc). Daca o tot freci din D in N si din N in D ai mari sanse sa o strici. Nu intru in detalii tehnice despre ce se intimpla, dar crede-ma ca nu e bine. Daca tot e automata, ideea e sa nu o tot "freci".

- uleiul shimba-l asa cum ti-au recomandat ceilalti colegi.

- Ai geartronic? Hidramata sau automata este acelasi lucru. Geartronic, mai simplist, poti muta levierul in stinga din D si schimbi cu + si - in mod "manual" Daca ai geartronic, ai 5 viteze si le vezi in bord in modul manual.

Share this post


Link to post
Share on other sites

am o problema cu ceasul, cateodata cand pornesc masian o ia razana si se schimba ora, ....si tre reglat mereu...a mai avut cineva problema asta? si daca da,ce e de facut?î

â

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai probleme cu bordul de aia o ia ceasul razna, este o problema standard la Volvo .

Share this post


Link to post
Share on other sites

inca ceva....cun dezactivez DSTC=ul?....am reusit odata dar acum apas pe butonul ala dar degeaba.....cum sa procedez?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie sa ti apasat un picut mai mult. 3,4 secunde.

Apare si mesaj in bord.

Daca bordul ti-a luat-o razna, vezi ca e un baiat pe aici, tare simpatic dar si tafnos uneori... :)... insa e meserias si te rezolva.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cum dezactivez dstc-ul???? nu reusec deloc, doar odata am putut dar acum pas pe butonul ala in draci si degeaba

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now