Posted 6 Dec 2007 · Report post salut ...zilele trecute am incercat sa mi diagnostichez si eu masina ,si nu am reusit ( volvo s 60 d5 ) , problema ..lipsa de comunicare cu ecu .....a mai patit cineva asa ...sau nu m am dus eu la cine trebuia Share this post Link to post Share on other sites
Posted 6 Dec 2007 · Report post Ce interfata avea omul ? Nu toate reusesc sa se conecteze la D5 din pacate. Daca e BOSCH KTS atunci e ok si masina ta e problema, altfel cu chestii ieftine n-o sa reusesti... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Dec 2007 · Report post Nu a mai patit nimeni asa ceva la D5,sfatul meu este sa te duci la Primus,sau la alt Volvo service daca nu locuiesti in Bucuresti,sau cauta pe cineva care are interfata Bosch Kts.ATENTIE,cine lucreaza acolo. Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Dec 2007 · Report post nu stiu ce interfata avea .....un service bun ceva , sau nr de tel Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Dec 2007 · Report post primus ...unde este primus ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Dec 2007 · Report post intre timp ..am mai patit ceva ......imi taie gazul ..nu mai urca in ture .o opresc o pornesc si merge k dupa aceea ....face din ce in ce mai des , aveti idee de la ce poate fi .... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Dec 2007 · Report post Salut.1) Numai Bosch KTS 650 citeste OBD II Volvo S60, orice altceva nu merge (cu exceptia soft. Vadis/PPC din reprezentanta).2) Pierderea de putere o ai din cauza ca se reseteaza debilmetrul (senzorul de aer). Schimba filtrul de aer si scapi de problema. Daca nici asa nu merge, verifica sa nu ai scurgeri de ulei in zona turbinei. Si te rog obisnuieste-te sa dai mai multe detalii daca vrei sa te ajutam. (De ex., pierderea de putere este insotita de mesajul pe display....sau mi se intampla numai dupa 2000 de turatii/min). Asteptam completari ca sa te putem ajuta! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Dec 2007 · Report post Intre timp am vorbit cu Alex (Midnight) si am inteles ca nu primesti nici un mesaj de avertizare la bord. Daca filtrul de motorina ar fi imbacsit ai primi eroare la bord (motor warthung....sau Motor Require urgent service) care citit pe tester iti spune "Alimentare insuficenta". Prin urmare mai ramane o varianta plauzibila posibila cauza de eroare. Simptomele sunt specifice valvei EGR. Cred ca in momentul cand pierzi putere devine si mai zgomotos motorul. Curata valva EGR si cred ca se va rezolva problema. Atasez si o poza cu locatia unde este Valva. Trebuie sa demontezi mixerul EGR si toate furtunele de acolo sa poti ajunge la ea. Iti recomand sa cureti toate conductele si furtunele de mizerie. Eu am folosit solutie pentru curatat motoarele, costa in jur de 30Ron si 2-3 ore de munca. Succes! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Dec 2007 · Report post Rares am vorbit mai devreme,lipsa subita de putere nu este simpla anexez topicul poate cu aceiasi problema pe care o ai tu.http://www.volvo-club.ro/forum/index.php/topic,1014.0.html Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Dec 2007 · Report post Sorin, din cate am inteles la el pierderea de putere nu e insotita de nici un mesaj la bord. La tine te-a avertizat ca e o problema, la el nu. Sa dea Dumnezeu sa nu fie aceeasi situatie ca-l costa mult. Eu zic sa incerce progresiv, pana elimina cauza. Valva EGR este printre principalele cauze cand pierzi puterea si nu esti anuntat in nici un fel. Valva EGR ajuta minimizarea detonarii din combustia motorului cand ajunge la temperaturi mari. Ori, din cate am inteles eu, chiar daca opreste motorul si il porneste aceleasi simptome le are (fara avertizari pe display), pentru ca motorul are o temperatura ridicata. Daca consecutiv cu pierderea de putere motorul devine mai zgomotos (fenomen de vaccum invers pe valva) e clara problema! Zgomotul care se aude vine de la actualizatorul electro pneumatic care comandeaza deschiderea si inchiderea supapei.Egr se poate dezactiva reprogramind software-ul si modificand 2-3 furtune care intra in actualizator!Avantaje:de la 1800 la 2500 de ture motorul e mai viu si nu se aspira gunoaiele deja arse in motor!Dezavantaje:dureaza mai mult incalzirea motorului...nimic grav!Mi-e lene sa descriu intregul proces de curatare/verificare a valvei dar iti dau un link unde gasesti situatii similare. Principiul de functionare a valvei EGR este identic la toate motoarele diesel, indiferent de fabricant. La benzinare....e o alta poveste.http://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=18989 Share this post Link to post Share on other sites
Posted 7 Dec 2007 · Report post Dacă valva EGR poate fi dezactivată, nu ar putea însemna acelaÅŸi lucru ÅŸi faptul că e îmbâcsită ÅŸi murdară ÅŸi deci oricum nu mai funcÅ£ionează aproape deloc? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Dec 2007 · Report post De acord cu tine Alin si Andrei sa dea domnul sa fie ceva simplu,dar pt.asta trebui luat totul pas cu pas,+ca trebui sa fii un pic priceput el are de putin timp masina il inteleg era pe la Bacau saptamina viitoare ajunge in Buc.Noi il ajutam din tot sufletul. Bafta Rares :D Share this post Link to post Share on other sites
Posted 8 Dec 2007 · Report post @Alexica. Dezactivarea valvei EGR nu inseamna ca ramane in acelasi loc. Poate m-am exprimat gresit. Daca valva ramane defecta acolo se produce fenomenul cunoscut de contravaccum, aerul in loc sa treaca de valva, ramane in mixer si creeaza o presiune suplimentara pe valva a carui membrana devine zgomotoasa. Debitul de aer cald din turbina (la D5) contraimpinge pe aceeasi membrana si rezulta o pierdere de putere (desincronizarea valvei). Fenomenul e mai complicat decat il descriu eu, un mecanic bun poate sa-ti raspunda mai pe inteles. Valva se scoate afara si se face Bypass cu niste furtunase astfel incat Vaccumul sa nu fie blocat, doar ca nu mai trece prin membrana valvei, cea care de obicei se strica. Multi producatori si-au dat seama ca Valva nu are viata lunga si poate creea probleme. Unii prefera sa o scoata de tot (cum e si cazul meu) altii o schimba. Update-ul de soft (logic ca de aia se numeste "update" ca a aparut ulterior cand s-a constatat defectiunea valvei) se poate face daca renunti la ea. Mie mi se incalzeste mai greu motorul, dar nu ma deranjeaza chiar deloc. Aerul cald care vine de la turbina, nu mai intra in mixerul EGR prin membrana valvei (care in mod normal e sincronizata). Sunt de acord ca nu toata lumea se pricepe la reparatii de unul singur, dar din experienta mea cu mecanicii va spun ca e bine cand te duci sa ai o idee despre posibila problema, altfel te incarca astia de numai in factura. Nu sunt toti la fel, e drept, dar majoritatea cand te vad cu Volvo, Mercedes, A6 in service le stralucesc ochii de parca au vazut o mina de aur. Caz concret, am o eroare de centura de care nu mai scap. Am fost la un service care are interfata KTS 650 sa-mi resetez eroarea. Nu au reusit dar mi-au luat 400.000 pt. diagnoza si mi-au spus ca e defect comutatorul de centura, sa-l schimb. Bineinteles ca acel comutator are doar doua fire de inchidere a circuitului si nimic mai mult. L-am dat jos si l-am masurat cu aparat de masura, e OK. M-am dus a doua zi si le-am spus ca am rezolvat, am schimbat comutatorul . Din nou diagnoza, reset si nimic. Tot eroare. I-am rugat sa verifice si ei ca poate eu sunt prost si n-am facut ceva bine cand l-am schimbat. L-au dat si ei jos, verificat si e totul OK. Concluzia: Domne` noi nu putem depana problema, ne depaseste! (au fost insa de pun simt si nu mi-au mai luat bani desi au lucrat vre-o 3 ore la ea, au demontat scaunul soferului, plasticurile laterale si au scos toate cablurile sa le verifice). Am cautat ulterior sa vad ce dracu poate sa fie si am gasit. Eroarea citita de Bosch KTS 650 de centura are codul "00d0" care are de fapt alta corespondenta in Vadis (senzor impact lateral dreapta defect). Deci, nu are nimic masina doar ca se poate reseta numai cu VADIS in reprezentanta care citeste codul corect. Concluzia: Ma faceau aia de la service sa cumpar de la ei comutatorul care vine cu tot cu centura si sistemul de prindere (vre-o 12 milioane) il schimbau si tot asa era.... Si ramaneam cu banii dati de pomana..... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 10 Dec 2007 · Report post mie nu mi apare nimic pe computerul de bord , nici o eroare , momentan sunt in bacau cum ajung in bucuresti ma ocup de masina si va tin la curent .....va multumesc Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Jan 2008 · Report post -------------------------------------------------------------------------------- am reusit in cele din urma sa mi diagnostichez su eu masina ........ , v am mai spus pierdere subita de putere , mi ati dat si cateva sfaturi .......am schimbat filtrele , tot la fel facea , am curatat acea valva de care mi ati spus , tot asa facea ....in cele din urma am fost la service si .....surpriza pe tester mi a aparut cod eroare 6805 : pressure convertor :booster pressure control , control deviation negativ .....remediul costa pe original volvo 843 ron , inca astept sa mi vina piesa ........s a mai intalnit cineva cu aceasta problema ? Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Jan 2008 · Report post Valva control turbina adica. Se pare ca e din ce in ce mai comun defectul asta la D5-uri, deja esti al treilea pe forum cu problema asta... Share this post Link to post Share on other sites
Posted 22 Jan 2008 · Report post E dus senzorul de presiune al turbinei. Asta inseamna ca nu e actionata membrana care controleaza geometria variabila si implicit sistemul turbo nu atinge presiunea de lucru. Rezultatul= pierdere de putere. Acelasi lucru se intampla daca oricare dintre componentele din sistem (radiator de la intercooler, furtune) sunt deteriorate. La mine a fost schimbata dracia aia chiar inainte de a lua masina. Verifica totusi si radiatorul de la intercooler ca are prostul obicei de a se umfla si sparge.Bafta! Share this post Link to post Share on other sites
Posted 23 Jan 2008 · Report post e totul in regul , am verificat tot ......aceasta valva vacumatica s a dovedit a fi marea problema Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2010 · Report post Salut. eu am un S80 d5 automat si inainte de Craciun cind o calcam in blana se tura pina la o anumita turatie si facea o galagie faorte groaznica sin nu mai stia masina ce sa faca , sa se mai tureze sau nu. Am fost la reprezentanata in ungaria si mi-au schimbat un furtun cere ducea la turbina (au spus ca asta e problema). Asta se intmpla acum o saptamina,si amers bine. Acuma daca ocalc tare si intra turbina sufla ceva aer pe linga filtru de aer ca si cind a-i dezumfla o saltea iar dupa asta nu se mai tureaza peste 3000 ture cu acceleratia in podea, daca i-au contactul si il merge de vre-o 2 ori cum trebuie si iar face, Am fost la tester si mi-a dat eroarea ECM-6805, si nu stie nimeni sa ma ajute, iar pina in ungaria mi-e groaza sa merg sa nu stric si altceva Share this post Link to post Share on other sites
Posted 24 Jan 2010 · Report post Este foarte posibil sa mai ai un furtun spart. Share this post Link to post Share on other sites