Brava

DIY - Scoatere ambreiaj compresor aer conditionat

9 posts in this topic

M am apucat zilele trecute sa idenific un zgomot enervant de la accesorii asa ca m-am apucat a schimb rulmentii la compresorul de aer si alternator .

Cel mai simplu mod de a scoate compresorul este :

1.Se da admisia jos

2.Se desface pompa de servo , nu se scot furtunele

3.Se da jos alternatorul

4.Se scot tevile de la compresor

5.Se da compresorul jos .

Total de munca 1 ora si 30 min :D

La mine a fost trist ca am descoperit fulia ovala , so trebuie alta si se pare ca am si gasit .

Dar ca sa fie schimbata trebuie dat jos ambreiajul , se da relativ usor daca aveti sculele necesare si anume:

1.Tubulara de 10

2.3 suruburi cu hexagon de 8

3.O presa de rulmenti

4.Cleste pt cleme (vezi pozele)

5.Surubelnita dreapta

6.Surubelnita stea ( pt a scoate magnetul dupa ce a fost depresata fulia )

7.Facultativ WD40

8.Tot facultativ niste Tuborg :D

Las pozele sa vorbeasca despre cum se face :P

Pozele sunt luate de pe www ca n-am stat sa fac poze cand am desfacut .

post-229-0-27016600-1302691610_thumb.jpg

post-229-0-50469700-1302691617_thumb.jpg

post-229-0-73948000-1302691624_thumb.jpg

post-229-0-61534900-1302691629_thumb.jpg

post-229-0-70210700-1302691635_thumb.jpg

post-229-0-48778500-1302691645_thumb.png

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bravo, Brava! ;D

Am şi eu o întrebare: acel sunet enervant se auzea în permanenţă sau numai cu AC-ul on?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Continuam , din cate m citit eu pe goagal si diverse forumuri Volvo , distanta dintre fulie si prima parte a ambreiajului ( piesa care face legatura cu compresorul ) trebuie sa fie intre 0.3 si MAXIM 0.5 mm , de la 0,6 mm deja cupleaza si decupleaza de nebun si trebuiesc intrduse niste distantiere care se pare ca exista OEM Volvo , inca studiez partea asta .

L.E. @Heim :se auzea cam tot timpul , era mai precis un scartait enervant :D

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am gasit si rezolvarea sau cele 2 rezolvari a problemei cu decuplarea ambreiajului .

Prima si cea mai practica este scoaterea primei parti a ambreiajului si schimbarea seibii sau seibilor distantatoare astfel incat distanta dintre prima parte a ambreiajului si fulie sa fie de 0.3 mm maxim 0.6 mm .

La s60 exista 3 tipuri de seibi OEM Volvo si anume : 0.2 mm , 0.3 mm si 1 mm

http://www.aircondition.com/tech/questions/99/Adjusting-Clutch-Gap-on-the-Ford-FS10-Compressor

A doua varianta este intruducerea unor aripioare de plastic care sa apropie ambreiajul de fulie .

post-229-0-83575900-1302700733_thumb.jpg

2002 S60 AC shim spec adjust.pdf

Edited by Brava

Share this post


Link to post
Share on other sites

Felicitari pentru operatiune! :whip:

Cum ti-ai dat seama ca e ovala fulia? Ochiometric?

La mine se aude un tzic-pauza-tzic, numai la rece si dupa aceea daca trec printr-o balta mai mare cred ca imi patineaza cureaua (fara zgomot f urat), ca imi scade turatia in bord (la mine se citeste turatia la alternator).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da , ochiometric :D

Vezi sa nu-ti lipseasca un plastic ceva de protectie pe acolo ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut saptamana trecuta am schimbat si eu rulmentul de la comppresorul de aer conditionat pentru ca ma dispera zgomotul de la accesorii . Era varza rulmentul iar acum nu se mai aude nimic, se schimba foarte usor .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inca o intrebarica... :D

Era cumva compresor Sanden?

Nope .. este Zexel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now