biltdaniel

Cum se scoate EGR -ul din galeria de admisie

12 posts in this topic

Am si eu o problema. Am incercat acum cateva zile sa scot partea mecanica de la EGR din galerie si numa nu reusesc, e intepenita. Are cineva idee cum sa o scot? Vreau sa curat galeria si EGR-ul ca e super infundata si trage cam rau masina. Volvo S40 1.9D 2001.Va multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

si eu cand am curatat egr am avut aceeasi problema partea acea care este inauntru se colmateaza eu am batut in urechile care intra suruburile cu o ciocan si o dalta , bineinteles am rupt doua urechi,dar am avut un prieten cu strung si am facut alta tabla acolo care vine infiletata pe ce este in enterior si pe el la interior am dat cu vasilina siliconica care tine la temperatura mare ca sa nu se mai intample la fel data viitoare. sa cureti bine in interior dar sa pui o carpa ceva sa nu se duca in jos toata mizeria. la mine n-a fost chiar asa murdara.

de obicei se strange acolo mizerie cand mergi cu ea subturata si o accelerezi brusc,din cand in cand e bine sa mergi cu ea in treapta inferioara si sa o turezi pe la 3500 cateva minute,se mai curatza acea galerie.

Edited by Danyx
Incalcare regulament / warn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc valsens pentru raspuns. Astept si alte solutii de la cei care s-au lovit de aceasta problema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezolvat. Dalta si ciocanu a fost singura solutie.

Se poate inchide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nici eu nu am reusit sa-l scot, l-am anulat si merge mai bine fara el.

adica am lasat mufa in el si i-am bagat o saiba oarba. si cu asta basta.

si nici fum nu scoate.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din pacate nu prea se poate scoate decat prin distrugerea lui.

Edited by Bogdan G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce solutii sunt pentru a scoate un egr rupt in galerie?

Precizez ca s-a rupt tot ''gulerul'' egr-ului cu cele 3 urechi de prindere, deci nu a mai ramas nicio bucata din egr inafara galeriei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai nu prea sunt sanse sa l scoti intreg de acolo!Trebuie data galeria jos si scos egrul,partea ramasa.Apoi montat altu nou si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu speram sa il scot fara sa demontez galeria, sa dau gauri cumva in el sa il fac bucati....

Trebuie demontata si turbina ca sa desfac galeria?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poti incerca sa l gauresti!Dar daca se duce vreo bucatica de metal prin motor,o sa ai alta belea..

Daca dai galeria jos,nu este nevoie sa scoti si turbina.In schimb trebuie deconectat furtunul flxibil :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am fost cu ea service si mi-am dus aminte de motivele pentru care am preferat sa curat eu egr-ul.

Au reusit sa scoata egr-ul, dand doua gauri in el pe care le-au filetat, in deschiderea galeriei de admisie unde sta egr-ul au pus camasa unui rulment, peste camasa rulmentului au pus o platbanda prin care au trecut 2 suruburi ce le-au infiletat in egr.

Prin strangerea suruburilor a iesit egr-ul prin interiorul camasii rulmentului.

Imi pare rau ca nu am avut cu ce sa fac niste poze, a fost chiar interesant, pacat ca au lucrat dezordonat, fara rabdare, agresiv si nu au avut o strategie clara de la inceput.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am avut aceeasi problema cu demontatul EGR. Cel care era pe masina cand am cumparat-o era distrus... Partea electrica (cea care este la vedere) era rupta, si a ramas doar cea mecanica (cea care este in galerie).

Am cumparat spay Kent (atentie cand il folositi sa nu dati pe voi ca e acid si arde).

Am demontat galeria ca sa nu ajunga in motor span si am gaurit ce a ramas din EGR, am dat cu spray, am frezat si tot asa pana am reusit sa demontez.

Pentru demontarea unui EGR intreg, am gasit in buletinele de la VADIS descrieri pentru scule specializate, inclusiv pentru operatiunea asta.

Nu am avut de unde sa cumpar asa ceva (probabil ca era scumpa oricum) asa ca am confectionat una: trebuie 2 bucati de platband, una de 25-30 cm care va fi manerul sculei, indeajuns de mare incat sa poti incat sa poti roti EGR-ul fara sa te lovesti de ceva, si una de vreo 10 cm.

In bucata mare dai 3 gauri: in partea de sus dai 2 sa se potriveasca pe 2 dintre daurile suruburilor de pe EGR, in care fixezi 2 suruburi de 6 sau cat or fi alea care prind EGR-ul pe galerie. A 3-a gaura o dai putin mai jos decat celelalte 2.

Pe bucata de platband mai mica dai 2 gauri: una pentru a prinde bucata asta mica de bucata cealalta (prin gaura 3, aia care a fost data mai jos). Prinderea am facut-o cu un surub, care nu se strange de tot, ca sa permita bucatii mici de platband sa fie mobila.

A 2-a gaura de pe bucata mica se da in felul urmator: se asambleaza "scula", o prindem pe EGR in cele 2 gauri de pe bucata mare de platband si miscam bucata mica pe pozitie, deasupra celei de-a 3-a gauri de pe EGR. Marcam si gaurim, punem surub si gata.

Bucata mica trebuie sa ramana mobila.

Suruburile care intra pe gaurile EGR trebuie sa nu fie mai lungi decat grosimea gulerului EGR.

Scula asta arata in final cam asa: /

_________/__

Bafta!

Edited by Paul_G

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now