funkydj85

problema faruri

39 posts in this topic

Salutare!

Am o mica problemuta. Am schimbat inapoi farurile cu bec h4, deoarece cele bifocale imi bateau scurt de tot . M-am chinuit sa refac mufele, si s-au aprins. Dar... Pe faza scurta e o lumina galbena si chioara rau... Daca dau pe lunga lumineaza excelent.Si in bord martorul de lunga (atunci cand e aprinsa doar scurta)primeste un pic de tensiune si lumineaza fff slab, aproape insezizabil(testat pe intuneris bezna).

Exista vreo 2 posibilitati. Ori din vreun fir de scurta un firisor atinge un fir de la lunga, ori nu am pus corect firele pe bec. Daca are cineva vreo schema a culorilor firelor care ajung la becul h4 il rog sa mi-o trimita.

Ar mai fi o varianta si anume becurile pe scurta sa aiba filamentul pe moarte. Chiar nu inteleg de ce pe lunga lumnineaza foarte bine...

Astept pareri...

Share this post


Link to post
Share on other sites

In mod sigur nu ai conectat firele bine la bec. Tu ai acuma inseriate cele 2 filamente, de la scurta si lunga, de aceea se aprinde foarte slab. Desfa mufele si incearca toate variantele. Nu mai tin minte exact, dar eu cred ca becul are comun plus si face comanda pe minus. Sa ma rectifice cineva daca spun prostii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Exista vreo 2 posibilitati.

Mai ai o posibilitate,si anume,daca nu le dai de capat,sa mergi la BogdanG grin.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce tare tongue.gif

Mai exista o posibilitate sa pui farurile vechi inapoi si sa modifici motorasele de far pt ca alea difera de la faza 1 la faza 2 .

PS> bai Claudiule mi-ai furat poza ohmy.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am vazut si eu poza.... vecine, trebuia sa ai copy right pe ea.... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dupa cum zice colegul Bogdan, mai bine pui alea bifocale pentru ca ai lumina mult mai buna si arata mai bine pe masina. In legatura cu problema ca bat scurt se pot rezelva prin schimbarea motoraselor de inaltime dupa cum spunea si Bogdan. Tija de actionare de la motorasul de pe Ph 1 e mai scurt decat tija de la Ph 2 si ca atare tu nu poti sa ridici mai mult. Aceeasi problema am avut-o si eu dupa ce am pus faruri bifocale. Dar eu am avut inca o problema. In farul bifocal este o bucata de plastic care tine oglinda farului de sasiuul farului unde se regleaza farul pe orizontala. Acele plastice la mine erau rupte in ambele faruri. Eu am patit exact ca si tine. Am luat farurile si le-am montat si nu am reusit sa urc lumina indeajuns. Dupa ce am desfacut farul am observat acele plasice ca erau rupte. Eu iti sugerez sa desfaci farurile si sa vezi daca acele plastice sunt intregi. Daca sunt intregi atunci devina este motorasul.

Share this post


Link to post
Share on other sites

La toate S40/V40 acele plastice sunt rupte, fie cineva le-a rupt cand a reglat farul fie au imbatranit si s-au rupt .

Se gaseste acel plastic nou nout in ambalaj Volvo fiind un consumabil care se strica destul de des, cod 30621936.

Tija de la motor se lungeste foarte simplu, se foloseste un surub TN 25 si treaba e gata in 5 minute fara sa dai farurile jos .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iti trimit eu schema electrica dar spune-mi din ce an este masina, ca sa stiu ce-ti trimit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspunsuri baieti!

din 1998 e masina.

Inra-adevar plasticele din farurile bifocale sunt rupte, si motorasul era de la farurile vechi cu bec h4 si nu ridica destul. Daca reusesc sa fac rost de acele plastice le pun inapoi pe alea bifocale ca bateau bine... Scurt da bine...

As fi apelat si la Bogdan, dar deh remuneratie mica, 2 masini de intrtinut, chirie, plus altele... Oricum imi place sa mesteresc si cum am si ceva experienta as face si desface orice...

@Alex- piesa/ele cu cod 30621936 este/sunt???

Edited by funkydj85

Share this post


Link to post
Share on other sites

post-998-0-66489000-1304961030_thumb.jpg

post-998-0-04267300-1304961046_thumb.jpg

Acu intrebare de baraj, cum ar trebui schimbat acel plastic fara a desface sticla de la far??? Ar trebui degete subtiri de copil si lungi ca ale unui matur, plus o surubelnita mica pentru a prinde surubul...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Linistit poti sa desfaci farul, dai jos clemele si dai jos sticla. Eu cred ca le-am dasfacut de vreo 10 ori si nu am treaba cu ele. In locul plasticului am facut o bucata de aluminiu cu 2 gauri si am luat din plasticul sasiului ca sa poata sa coboare prinderea. Am pus si cateva poze luate de pe net. Eu aluminiul l-am facut drept.

post-754-0-24580500-1304963472_thumb.jpg

post-754-0-82661300-1304963480_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

superrrrrrrrrrrrrrrrrrr. ggaby o poza cu catalizatorul se poate? sa stiu cum il sudez pe al meu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

treaba a la romani... ambele faruri aveau reglajul pe inaltime lipit cu.... sarma!!!!!!!post-998-0-07339800-1304972573_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stie cineva daca exista vreo siguranta pentru farul din dreapta(pasager)?In afara de cea din compartimentul motor?

Am schimbat releul din cem,dar degeaba :violent1: .Interesant este faptul ca faza lunga merge!Masurand in tabloul(de la motor) am tensiune de 0,26 v(asta pentru farul drept).

Stie cineva unde ar putea fi problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poate nu trece curentul de releu.Masoara releul si vezi daca contactii inchid bine.Din moment ce faza lunga functioneaza inseamna ca in releu intra tensiune.Nu vorbesc de curentul de comanda si de cel de sarcina.Bafta la mesterit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun,bun sa zicem ca releul este problema.Dar farul din stanga de ce functioneaza?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dar nu ai releu separat pentru fiecare far?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai ai un tablou de sigurante in interior, in stanga pedalei de ambreiaj. Are un capac negru, dai jos capacul si dai de sigurante

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred.Am doar in cem..Dar ala l am schimbat.

O sa ma uit maine in tablou sa vad(daca exista).Siguranta stiu ca este pentru fiecare far(l/r low/hi).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Becul e verificat,nu?La fel si mufa din far.Un contact imperfect sau o siguranta arsa.Cauta in stanga pedalei de ambreiaj daca ai tablou de sigurante, cum a zis ggaby.

Edited by cyprynel

Share this post


Link to post
Share on other sites

La sofer am doar tablou mic(gri).Nu prea ai ce verifica.

La motor : low beam r functioneaza,vine curent in tablou(la siguranta),iar la low beam l(nu vine curent deloc!).

Hi beam functioneaza(ambele).

O sa mai verific firele,dar nu cred..

post-312-0-25283200-1330723052_thumb.jpg

post-312-0-60818500-1330723073_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problema rezolvata!

Am inlocuit din nou releul.Probabil atunci cand am montat cem ul la loc si am aprins farurile am uitat sa "dezactivez" firul :banghead: legat extra la plus.Si de acolo..o facut "buf".

post-312-0-53435400-1330727464_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ce sa zic, esti chiar ambitios, :D

Eu in locul tau nu as mai atinge nimic electronic la masina asta a ta .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cu electronica am gatit.

picture040e.jpg

Acu mi ar trebui o semnalizare hella sau depo.Pentru ca in momentul asta am una depo si una hella instalate:)) si exista o oarecare diferenta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca nu pui lupa pe faza scurta,nu ai facut nimic :P

Chiar si asa- Nice look!Ce becuri ai folosit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now